Zadnjih godina svjedoci smo ogromne ekspanzije gaminga. Ta ekspanzija nije samo financijska i u broju konzumenata/igrača, već je ponajviše vidljiva u napretku tehnoloških karakteristika igara. Usporedimo li odličnu igru od prije 10 godina i odličnu igru danas, već bi na prvi pogled mogli vidjeti ogromnu razliku. Grafika i gameplay su nemjerljivo poboljšani razvojem tehnologije i sve većih ulaganja, no ono što nije napravilo toliki iskorak je ono što ne ovisi o tehnologiji – a to je priča i mašta.
Iako ćemo i danas, kao i prije 10 ili 15 godina, svakako naći odlične priče u gamingu, često se dogodi situacija da naiđemo na igre koje su svojim ugođajem, igrivošću i pričom bile jednako dobre ili čak nemjerljivo bolje od današnjih igara koje krasi fantastična grafika i moderan gameplay. Zašto je tome tako, tema je za neki drugi članak. Međutim, danas ćemo se osvrnuti na nekolicinu tih odličnih igara koje bi tako rado vidjeli u punom sjaju današnjih tehnoloških mogućnosti A ili AAA kategorije. Dobili smo remasterirani Starcraft, Grim Fandango, dolazi novi Tomb Raider, kao i remaster Final Fantasya, a nedavno najavljeni Age of Empires podigao je mnogo prašine i dobio dosta pažnje što nam govori da bi ovaj trend mogao izvući iz zaborava još koju odličnu igru.
Ako igrate igre 10ak ili više godina, sasvim sigurno imate bar jednu takvu igru na umu, a mi smo izdvojili samo neke. Listu, svakako, možete probati i sami nadopuniti u komentarima.
5. Pharaoh
Pharaoh je izometrijska city – builder strategija izašla 1999. godine od strane legendarnoga Sierra Entertainmenta. Kao svojevrsni nastavak Caesar serijala, Pharaoh je city – builder smješten u doba antičkog Egipta. Igra se mogla igrati kroz scenario koji je pratio razvoj Egipatskog kraljevstva od skromnih početaka pa sve do vrhunca slave i neizbježnog kraja ili ste pak mogli igrati velike custom mape i jednostavno uživati u svim problemima koje donosi komunalno upravljanje.
Pharaoh je bio na oko jednostavan, ali u isto vrijeme iznimno kompleksan i dinamičan za igrati. Sati i sati uloženi u izgradnju grada, od prvih desetak naseljenika pa sve do ogromnog i živog grada, pratile su mnoge varijable koje ste morali imati na umu i koje su vas držale prikovane za ekran. Gradnja piramide bila je poseban doživljaj koji je ovu igru ipak postavio stepenicu iznad već spomenutog Caesar serijala, kao i činjenica da unatoč svojoj zahtjevnosti Pharaoh ipak nije dovodio do gomile frustracija nelogičnim gameplayom, što je kod Caesara bio slučaj.
Iako i danas postoje pristojne igre tog žanra, Pharaoh bi zacijelo bio jedna od igara koje bi bilo zgodno revitalizirati bez puno promjena. Jer, čemu kvariti dobar recept?
4. Monkey Island
Monkey Island je možda jedna od najboljih igara u žanru avanture ikada napravljena. Pustolovine u koje vas uvodi glavni lik Guybrush Threepwood su serija komedije i zabave koji jednostavno morate doživjeti. Iako je zbog svog ugođaja, žanra i priče Monkey Island zapravo igra koja apsolutno ne ovisi o grafici, bilo bi više nego dobro vidjeti što bi modernija tehnologija mogla napraviti za ovaj serijal. Kada bi se originalni ugođaj i priča mogli očuvati, a dodali elementi modernog gameplaya i sve prednosti koje donosi, Monkey Island bi i danas bio apsolutni hit. S obzirom da Lucas Arts više ne posjeduje pravo na serijal, već je trenutno u posjedu Disneya, uskrsnuće nije nemoguća misija u nekom trenutku kada korporativna računica donese procjenu da bi i ovaj dragulj mogao utržiti pristojnu cifru.
3. C&C : Red Alert
Ponajbolji izdanak ovog kultnog serijala nešto je što bi bilo izuzetno zanimljivo vidjeti u novom ruhu. Iako je Red Alert 3 izašao relativno nedavne 2008. godine, prvi nastavak je onaj koji ipak odskače svojom kvalitetom. Izašao već davne 1996. godine, ovaj punoljetni primjerak izuzetno zabavne strategije bio je apsolutni vrhunac kvalitete u svoje doba. Video isječci s pravim glumcima nisu bili česti tada, a tehnologija je bila najnovija za to vrijeme. Uz sve to, Red Alert je imao i dobru priču i raznolike misije, te je uspio stvoriti nekolicinu pamtljivih likova, što je za strategije kud’ i kamo rjeđe i teže nego za većinu drugih žanrova.
Cjeloviti remaster ove igre bio bi zasigurno nešto zanimljivo, ali pod uvjetom da se ne svede na unaprjeđene u vidu pomaka na Red Alert 3, ipak je i od toga prošlo solidnih 9 godina.
2. Elder Scrolls III : Morrowind
Osobno jedna od najdražih igara ikada, Morrowind, izašla je sada već pomalo davne 2002. godine i digla cijeli serijal kao i samu Bethesdu na stepenicu više. Morrowind je igra ogromnog otvorenog svijeta u kojem se možete izgubiti satima, a vizualno je za ono doba bio prava revolucija. Štoviše, ni iz današnje perspektive Morrowind ne izgleda loše, međutim u usporedbi s nastavcima i vodećim igrama žanra u današnje doba, Morrowind djeluje “vremešno”. Unatoč tome, atmosferičnost koju igra pruža je tolika da se i dan danas ovaj nastavak Elder Scrollsa često naziva najboljim. Unatoč godinama, Morrowind se često koristi kao referentna točka za sve nastavke, što je velik kompliment kada ga usporedimo s vizualnim kapacitetima jednog Skyrima, koji je unatoč svojih uskoro 6 godina i danas aktualan. Upravo je ta atmosferičnost glavni razlog zbog koje je Morrowind na ovoj listi, te jasna vizija do koje mjere i kako bi se on mogao prenijeti u današnju tehnologiju. Odgovor na to daje i jedan neovisni projekt imena Skywind, koji prebacuje cijelu igru u engine Skyrima. Više od toga nam zaista nije potrebno, te se nadamo da će projekt ugledati svjetlo dana.
Kao apsolutna enigma ostaje činjenica da tako nešto nije pokrenula Bethesda, naročito s obzirom da i dan danas još uvijek ”cijede” Skyrim na sve moguće načine i to do te mjere da uskoro očekujem i verziju sa mašinu za suđe. Općenita šala na internetu je da se očekuje verzija za mikrovalnu.
Bethesda .. take a hint.
1. Arcanum : Of Steamworks and Magick Obscura
Apsolutni broj jedan u pogledu želje za rebootom je ovaj dragulj iz 2001. godine. Izašao iz radnje Troika Games-a, bivših članova Interplaya(ekipe koja je radila Fallout) te danas članova Obsidiana (Fallout: New Vegas, Tyranny, Pillars of eternity …), Arcanum je zasigurno jedan od kultnih RPG-ova. Iako je rađen u izometrijskoj perspektivi, Arcanum je nekarakteristično velik i zapravo je open – world RPG, što za izometrijske ni danas nije baš slučaj. Također, Arcanum je zaista ogroman, možda i malo previše, jer iako je karta velika, na žalost je podosta prazna. U tadašnje vrijeme nije postojala DLC- poplava da tako nešto popravi, a ni sama Troika vrlo vjerojatno nije imala vremena i sredstava da Arcanum prigodno napuni. Unatoč tome, ne može se reći da je Arcanum pust, štoviše, ima pristojan broj naselja i drugih lokacija, samo je mali minus što su toliko udaljeni. Paralele radi, i kud’ i kamo noviji Skyrim izgleda podjednako pusto na trenutke, naročito bez modova.
Arcanum se nalazi u svijetu koji je “pogodila” industrijska revolucija, te je tehnologija parnog stroja gotovo preko noći i nasilno ušla u jedan relativno klasični fantasy svijet. Sama glavna radnja se u jednom dijelu vrti upravo oko te činjenice te ju fantastično problematizira na mnogo direktnih i indirektnih načina, što stvara atmosferu koja je rijetko viđena u sličnim igrama. Unatoč više nego skromnim grafičkim kapacitetima za današnje pojmove, Arcanum nudi izuzetno mnogo opcija u pogledu kombiniranja itema, razvoja lika i odabira u priči, te široku lepezu suputnika.
Glavni razlog zašto je Arcanum na prvom mjestu je taj što bi on uvjerljivo najviše profitirao u slučaju da se ”obuče” u novo ruho. Ovdje se ne misli isključivo na to da se postojeći sadržaj prebaci u novi engine, već i ogromne mogućnosti novog sadržaja koje ne bi odudarale od postojećeg, već obogatile svijet koji je i ovako podosta bogat.
U najmanju ruku ostaje nada u izradu nastavka s nešto većim financijama. Take a hint, Obsidian!
Leave a Comment