7 Days to Die, nazivana skraćeno 7DTD ili 7D2D, je open world igra napravljena od strane razvojnog tima The Fun Pimps, koja je bazirana na sandboxu, baš kao i svima poznati Minecraft.
Igra je mješavina first-person shootera i survival horrora, kombiniranja raznih načina borbe, lukavosti, pljačke, rudarenja, gradnje na sve moguće načine, istraživanja ogromnog svijeta bez granica i razvoja svoga lika. Igra je puštena 13. prosinca 2013. godine na Steam kao Alpha verzija (Early Access) za Windowse.
Prva verzija igre izašla je malo prije 16. kolovoza 2013. godine zahvaljujući uspješnoj Kickstarter kampanji. Financirana je putem Kickstartera i mogla se se kupiti direktno putem njega ili putem službenog sajta The Fun Pimpsa. U svibnju 2014. Godine, osim za windowse izlazi i verzija za Mac a kasnije se pojavljuje i Linux verzija. Samo 23 dana nakon izlaska igre na Steamu, igra je dobila preko 75000 glasova, 8340 pratitelja i 8700 ljudi ju je dodalo u favorite. Nakon samo 16 dana, bila je prva na Steamovoj listi kupovine sa preko 56000 glasova.
Uglavnom The Fun Pimps rade punom parom na igri i izbacuju ažuriranja svako malo i igru unaprijeđuju na najbolji način. Velika ažuriranja izlaze svakih 4 – 6 tjedana a male zakrpe svakih 4 -7 dana.
Priča
Godina je 2034-ta, nakon trećeg svjetskog rata (nukleranog rata) veliki dio planeta je uništen, osim nekih djelova Amerike. Ljudi koji su preživjeli moraju preživljavati u svijetu mutanata (zombija) koji su stradali od posljedica nuklearnog oružja.. Moraju pronaći sklonište za zaštitu te hranu i vodu potrebnu za preživljavanje – klasična priča o zombijima uz dozu kreativnosti i preživljavanja, koje Vas jako podsjećaju na stvarni život. Uglavnom priča još nije potpuno završena i bit će nadopunjena.
Biomi
Svaka mapa se kreira nesumično od osam vrsta bioma. Svaki biom ima različite osobine i poseban sadržaj – primjerice samo u Desert biomu možete pronaći pijesak, u Burnt Forest biomu možete pronaći spaljena drva i ugljen. Wasteland biomi su gradovi razrušeni nukleranim napadom koji posjeduju najviše resursa za zapljeniti. U Forest biomu pronaći ćete mnogo životinja, mnogo stabala i raznih biljaka. Pine Forest biom je jako sličan Forest biomu sa većim stablima koji daju veću količinu drva. Plains biom je travnata površina puna kukuruza i životinja. Snowy Forest biom je šuma koja je stalno pod snijegom. Specifična je zbog tri vrste zombija koji se nalaze samo na tome dijelu mape. Isto tako, na tom dijelu možete pronaći borovnice. Nuclear Fallout Zones biomi su mjesta u potpunosti prekrivena visokim razinama radijacije, područja u kojima umirete odmah. Za alphu 13, izrađena su odijela za zaštitu od radioaktivne kontaminacije sa kojima ćete moći istraživati ta područja.
Gameplay
Što se tiče samog gameplaya, imate dvije vrste igranja – možete igrati na otvorenoj mapi po priči gdje se točno zna gdje se što nalazi ili popularni Random Gen (kreiranje mape i objekata automatski, velika mapa na kojoj u 1000 sati igranja nisam pronašao kraj). Meni osobno gameplay je odličan, a sam taj osjećaj da u igri možete raditi šta hoćete je savršen. Lovite životinje za hranu, tražite biljke u prirodi, sadite sjemenke i čekate da vaše biljke izrastu.
Borite se sa zombijima na razne načine i nakon toga pretražujete njihova tijela i uzimate pronađene stvari, sklapate razna oružja, kopate po pećinama da biste nabavili određenu rudu kako biste izradili oruđe, metke i slično, gradite objekte kakve želite u vašem stilu bez ikakvih ograničavanja – sve to ulazi u opis gameplaya ove igre.
A najbitnije u svemu tome je da se borite i uživate u napucavanju i branite vašu kuću od zombija, drugih ljudi koji pokušavaju da se domognu vaših stvari, usjeva i kuće.
Crafting je možda i najbolji dio ove igre. Oružja i oruđa imaju sustav kvalitete. Sistem kvalitete ima šest levela (boja). Isto tako i vaš lik u igri napreduje ubijanjem zombija i učenjem i izradom recepata. Možete napredovati do 60. levela. Jako je bitno imati što veći level radi bolje izrade gore navedenih oruđa. Na samom početku izrađujete bijele stvari koje imaju skroz slab učinak i izdržljivost, zatim kad dođete od 10. do 20. levela počinjete izrađivati narančaste stvari koje su bolje od bijelih ali i dalje imaju preslab učinak i kvalitetu. Nakon 20. pa do 30. levela počinjete proizvoditi žute stvari koje su solidne. Od 30. do 40. levela počinjete stvarati zelene stvari koje sad već imaju dobar učinak i izdržljivost i osjetite razliku u odnosu na prethodne tri boje. Ako ste došli do 40. ili 50. levela to je odlična stvar za vas jer sad počinjete izrađivati plave stvari koji su odlične, a čije su izdržljivost i učinkovitost vrhunske.
Najbolje u igri je kad stignete do 50. ili 60. levela, izrađujete ljubičaste stvari bez mane (flawless). Izdržljivost i učinkovitost je nevjerovatna. Igra Vam je mnogo lakša i jako brzo dolazite do svih sredstava. Da biste bolje razumjeli ovaj sustav, dat ću Vam jedan primjer – izradite bijeli kramp i pri udaranju u kamen treba Vam osam udaraca da uništite taj kamen, a kada izradite ljubičasti kramp to napravite sa jednim ili dva udarca.
Ista stvar je sa oružjem – bolja kvaliteta napravi veću štetu zombijima, a isto tako oružje puno više može izdržati dok se ne pokvari te ima veći domet. Ukoliko Vam se vaše oružje pokvari, nemojte strahovati, postoji kit za popravak istog koji jednostavno napravite i popravite svoje oružje.
Grafika
Grafika je totalno unaprijeđena od alphe 1 do alphe 12 i momci iz The Fun Pimpsa su uložili velike napore da igra izgleda odlično, naročito ako uzmemo u obzir da se radi o sandbox igri i da je to open world igra koja stvarno nema kraja. Sami možete uočiti nevjerovatne razlike od početka stvaranja igre do zadnje verzije.
Slabosti
Da ne bi ispalo da je igra bez mana, tu su problemi koji nastaju zbog toga što je to Early Access igra. Ono što najviše smeta u igri su konstantni bagovi nakon velikih ažuriranja. Znači pri doradi igre uvijek se nadodaju neke nove stvari i zbog toga se pokvari nešto drugo. Redovito nakon jednog dana naprave novu zakrpu da isprave glavne bagove koji onemogućavaju normalno igranje. Ono što je najviše iritantno za ljude je motor koji je napravljen u zadnoj verziji alphe 12. Motor je odličan, sve uredno funkcionira kod vožnje i upravljanja ali postoji problem u kodu pa taj motor zna nestati. Jednostavno nestane ili propadne kroz teksture. Igrači su jako ljuti jer gube i po par dana u igri sakupljajući dijelove za motor a onda ga za sekund izgube bez ikakve krivice. Međutim, kao što sam i na početku naveo, ljudi rade punom parom da sve to poprave.
Isto tako, svi su jako ljuti na grafičku optimizaciju, ali problem je taj što je igra Early Access i svaki mjesec izlazi nešto novo i nema smisla raditi na tome. Svaki put bi trebali sve nanovo raditi i to bi bio prevelik gubitak vremena. To će vjerovatno ostaviti za beta verziju kad završe sa nadodavanjem stvari.
U zadnjoj, alpha 12 verziji također je dodan i sustav sa vremenenskim nepogodama, poput kiše, snijega itd. Zašto to navodim pod manu? Zbog toga što je to napravljeno da obuhvaća dijelove flore i faune unutar igre, pa tako npr. dok šetate zelenilom imate sunčano vrijeme a samo dva koraka naprijed na tome istom zelenilu eto snijega, ako se vratite unatrag dva koraka snijeg nestaje i sve je zeleno. Ista stvar je i sa kišom.
Očekivanja
Svi sa nestrpljenjem očekuju novu verziju igre – alphu 13, koja bi trebala donijeti još novih mogućnosti, čak pet novih HD zombija, možda čak i izradu auta. Razvojni tim i dalje radi na poboljšanju grafike.U nekoj skorijoj budućnosti postojat će novi sustav za vodu, pa ćemo imati mora, vodopade i brodove, skrivena blaga pod vodom i mogućnost hvatanja ribe.Isto tako radi se na novim oružjima (assault rifle, grenade launcher).Već su pripremljena radioaktivna odijela, a tu je i mogućnost izrade reflektora.
Uglavnom igra i njeni kreatori iz The Fun Pimpsa nemaju granica. Nastave li ovim tempom mogli bi stvoriti novu dimenziju igranja i vjerovatno najbolju igru u ovom žanru ikada.
Opis igranja
Dan 1
Prilikom ulaska u igru, igra Vas nesumice respawna u jednom od osam vrsta bioma (Biom je područje određenog tipa mape, za one koji su u uvodu propustili objašnjenje).
Svoju igru počeo sam pustinji. Oko sebe čujem zvukove zombija, prvi put sam bio u strahu međutim sad nakon 1000 sati igranja taj strah više ne postoji. U svojoj torbi imam po jednu bocu vode, jedno pakiranje hrane, jednu baklju, jedan zavoj i jedan blok za prisvajanje teritorija. Udaram šakama od pod, uzimam travu, kupim kamenčiće i razbijam malo drvo kako bih došao do drvenih štapića. Nakon što sam uspio prikupiti sve sastojke, izrađujem kamenu sjekiru (stone axe) i počinjem istraživati mapu, kako bih blizu nekog velikog grada napravio kuću.Nakon tolikog igranja shvatio sam da je najbolje i najsigurnije kuću napraviti ispod zemlje, dobro se ukopati, jer zombiji teže dolaze do tebe, dok te u isto vrijeme drugi igrači teže pronalaze. Pronašao sam grad zvan Wasteland (grad uništen nuklearnom bombom) ali daleko najbolji za pronaći odlične stvari. Uzimam kamenu sjekiru i udaram u pješanu površinu. Nakon nekog vremena uspio sam iskopati tunel i napraviti kuću (neki bi rekli rupu) u zemlji. Izradio sam ljestve kako bih mogao izaći na površinu i krećem u pronalazak potrebnih stvari za izradu logorske vatrice (campfire) na kojoj možete kuhati vodu, hranu i ostale sastojke.
Nije problem napraviti logorsku vatricu – potrebno vam je samo osam kamenčića koje lako pronađete na podu, problem je što trebate lonac da biste mogli kuhati potrebne stvari.
Nakon nekog vremena u razrušenim kućama nalazim dobre stvari i pronalazim prijeko potrebni lonac. Noć dolazi, a u igri (naročito u početku) noć zna biti teška i neizvjesna. Zombiji su sporiji po danu i nije ih problem svladati, međutim od 22h naveče oni počinju trčati i ne prestaju do 6h sati ujutro (lutanje noću rezervirano je samo za hrabrije igrače). Ulazim u svoju skromnu kuću kuham vodu i čekam da noć prođe…
Dan 2
Jutro je. Zombiji prestaju trčati a ja odlazim u potragu za hranom i potrebnim dijelovima za izradu kovačnice (forge), kako bih mogao rastopiti željezne materijale i doći do željeza. Željezo je potrebno za izradu oruđa (motika, lopata, grablje, sjekira i slično) i mnogo je lakše igrati sa njima. Novi recept za kovačnicu je stvarno težak i moram uloviti više životinja kako bih došao do potrebne kože. Pokupio sam malo trave, štapića i izradio luk, na brzinu sam pronašao par gnijezda i pronašao 20 pera. Izradio sam 100 strelica i spreman sam za lov.
Imao sam jako puno sreće i odmah sam naletio na medvjeda. Neki će reći kakva je sreća naletjeti na medvjeda međutim od njega se dobiva daleko najviše kože, a koža mi je glavni prioritet zbog izrade kovačnice da mogu doći do željenog metala. Nakon duge i teške bitke ubio sam medvjeda i zaradio skoro pa dovoljno kože za kovačnicu ali sam isto tako dobio i veliku količinu mesa. Šetajući dalje, naletio sam na jelena i svinju te ih lagano svladao, uspio sam sakupiti dovoljno kože za izradu kovačnice.
Tek je prošlo pola dana i ne isplati se još vraćati kući, bolje je nastaviti potragu dalje. Sav sretan ugledam knjižnicu, provaljujem u nju i dolazim do 10 različitih recepata. Učim ih i idem dalje. Odmah pokraj provaljujem i u dućan koji mi daje dostavode i hrane i nekakav mir za sljedećih par dana, bar što se toga tiče. Malo dalje nailazim na radionicu gdje pronalazim razne alate, međutim nisam imao mnogo sreće i svi su jako lose kvalitete, ali dolazim do nekih drugih odličnih stvari. Ruksak i pojas su mi prepuni stvari i vrijeme je za otići kući, ionako se bliži noć…
Dolaskom kući napokon izrađujem kovačnicu i otapam prikupljeni željezni otpad te dolazim do toliko željenog željeza. Napravit ćemo još neke sitnice i u miru dočekati jutro. Čujem zombije kako trče i molim Boga da me ne primjete.
Dan 3
Danas je na redu kopanje i nabavka tkanine. Šetam i tražim špilju u kojoj ću iskopati potrebnu rudu i usput ubijam zombije kako bih podigao svoj level zbog bolje izrade oruđa. Nakon 15 minuta šetanja nailazim na napušteni kamp. Njih obožavam, jer razbijajući šatore dolazimo do veće količine tkanine, a ona je potrebna za izradu raznih stvari, naročito ljekova. Uništavam kamp i nastavljam tražiti pećinu. Prošlo je pola dana i još uvijek nisam pronašao pećinu, ali sam zato pronašao i ubio 40 zombija. Dolazi noć i eto napokon pećine ispred mene. Ulazim u nju, zagrađujem ulaz da se osiguram i počinjem da kopam (bolje da kopam nego da stojim u kući i isčekujem hoće li me zombiji primjetiti). Ujutro nakon noćnog rada dolazim do raznih ruda. Sav sretan i gladan, žurim kući nešto pojesti i staviti rudu na topljenje. Stavljam rudu na topljenje i izrađujem sebi neke potrebne stvari…
Ovim opisom htio sam vam ukratko dočarati igru i osjećaj koji ćete doživjeti igrajući je. Više sam dosadio sa ovim, ali igram je već preko 1000 sati, ima skoro godinu dana i nikad mi nije dosadila. Razvojni tim stalno nadograđuje igru i svakim novim ažuriranjem dolazi nešto novo nešto bolje. Igru preporučam svakome. Svakim danom igra je sve bolja i raznovrsnija. Do izlaska beta verzije smatram da će igra postati pravi hit i da će imati ogromnu popularnost. To je samo moje mišljenje ali nadam se i želim da tako bude. Žalosno je što svi spominju igre tipa H1n1, Miscreated, Rust, a niko ne priča o 7 Days to Die. Posjedujem sve gore navedene igre i mogu Vam reći da je 7 Days to Die kompletnija igra od svih gore navedenih.
Serveri
Postoje serveri koji imaju modove na sebi, koji stvaraju napredniji način igranja. Možete se portati na određene pozicije, kupovati stvari na serveru i mnogo drugih zabavnih stvari. Ostvari se tržišno gospodarstvo unutar igre. Neki ljudi će pomisliti što mi to znaći, pa ću probati ukratko to objasniti. Odete istraživati mapu i odjednom ste 20 km od kuće. Da biste se vratili kući, morate opet šetati 20 km, što je jako naporno, naročito jer vam je stamina mala i stalno ste umorni. Mnogo lakše je ukucati naredbu „home“ i za par sekundi ste u svojoj kući.
Posjedujem za sad jedini Hrvatski server, koji posjeduje gore navedene modove i koji je bio među 10 najboljih na svijetu. Međutim imali smo nekih tehničkih problema sa serverom i kvar pa smo se spustili na 13. mjesto ali i to je odlično ako uzmete u obzir da postoji oko 5000 servera. Ukoliko se odlučite kupiti igru i igrati sa drugim ljudima dođite posjetite naš server i naš web sajt http://infectedpvp.eu/ Za sada pravila na web sajt u imamo na dva jezika (engleski i hrvatski). Jezik koji se koristi na webu i forumu je engleski. Isto tako naši ljudi ako imaju nekakav problem mogu pisati na Hrvatskom jeziku. U planu imamo još nadodati njemački i francuski jezik. Budite pozdravljeni i vidimo se preko nišana.
PLUS: Igra je u razvoju tako da ste u konstantnom išekivanju novih stvari. Svakim ažuriranjem kao da igrate novu igru. Crafting sustav. Bogatstvo sadržaja. Kompleksnost. Dobra akcija.
MINUS: Konstantni bugovi svakim novim velikim ažuriranjem. Grafička ne optimizacija.
Leave a Comment