Nakon mjeseci iščekivanja i još jedne nedavne odgode, The Division zatvorena beta je konačno stigla! Počevši od 28. siječnja pa sve do danas, Ubisoft i švedski razvojni tim Massive Entertainment (inače poznat po razvoju sjajne strategije World in Conflict), napokon su nam omogućili da konkretnije vidimo što nas očekuje u jednom od najzvučnijih i najambicioznijih naslova koje ćemo ove godine moći zaigrati.
Naime, beta koja je ovih dana pred nama i u kojoj smo ostavili priličnu količinu vremena, lijepo nam je poslužila kao svojevrsni demo te nam je pružila samo djelić onoga što nas očekuje u finalnoj verziji igre, čiji je izlazak zakazan za 8. ožujka, a što smo zapravo imali priliku vidjeti i iskusiti, doznat ćete u nastavku teksta.
E3 2013 visuals, al malo sutra..
Odmah ćemo se pozabaviti onim što već i ptice na grani znaju – diskutabilnim izgledom same igre. Već nakon drugog prikaza igre mnogima je bilo jasno da će ono što smo imali priliku vidjeti tijekom inicijalne najave igre na E3 sajmu ipak ostati nedosanjan i prilično dalek san. Zaboravite na one spektakularne i gotovo fotorealistične vizuale koji su nas očarali prije nekoliko ljeta do te mjere da smo bili ubijeđeni da su trenutne platforme mnogo moćnije nego što zapravo jesu, jer The Division je definitivno prošao kroz ozbiljan, no svakako očekivan, vizualni downgrade.
Da se razumijemo, daleko od toga da The Division izgleda loše, naprotiv – igra je vrlo detaljna no ipak ostavlja dojam da Ubisoft baš i nije u potpunosti iskoristio potencijal famoznog Snowdrop Enginea te da se mnogo toga moglo bolje odraditi da je igra recimo odgođena za još dodatnih pola godine. Glitchevi su prisutni u velikoj količini, no to je i očekivano budući da se radi o beti te da je pred Massiveom još mjesec dana dodatnog poliranja svega, no ono što je svakako za pohvalu jeste izostanak loading ekrana, što je dodatno doprinjelo fluidnosti same igre, a samim tim i boljoj igrivosti iste.
Kada smo još kod tehničkog dijela igre, moramo priznati da beta radi i više nego solidno, no ipak ne i bez problema (iako rijetkih), koji se najčešće manifestiraju kroz smrzavanje i crashiranje igre što je, ponavljamo, u beta fazi i dalje tolerantno, mada se nadamo da će ti isti problemi biti otklonjeni prilikom finalnog poliranja i nabacivanja konačne glazure pred izlazak igre.
A što je s gameplayem?
Nije loše, no i dalje ima dosta prostora za napredovanje. Naime, u pitanju je kao što svi već znamo online third person shooter s dobrom dozom RPG elemenata, koji su vidljivi na apsolutno svakom koraku igre. Dio mape Manhattana, na kojem se beta odvija, izgleda zaista dobro i daje dojam velikog otvorenog prostora kroz koji se slobodno možemo kretati i činiti što nam je volja, čak je moguće ulaziti i u pojedine zgrade i objekte, no budući da smo u beti u prilici odigrati samo jednu Story misiju te nekoliko sporednih misija i aktivnosti, igra trenutno djeluje prilično prazna, međutim za očekivati je da će nas u finalnom izdanju igre dočekati dosta sadržaja.
Još je prerano govoriti o samoj priči igre i njezinim elementima, no prema onome što smo mogli vidjeti, igra nikako neće biti monotona i dosadna. Štoviše, sporedne misije koje su dostupne u beti, djeluju čak živopisnije i zanimljivije od one iz glavne priče – tako smo u jednoj od misija morali ubiti osobu optuženu za ubojstvo, no da bismo to mogli učiniti, prvo smo se morali obračunati s njezinim tjelohraniteljima; druga sporedna misija bacila nas je u paničnu jurnjavu za podacima o virusu, koje je potrebno uploadati na Cloud (dobro je znati da je Cloud preživio unatoč velikoj epidemiji..) prije nego što bude prekasno…
Iako se uglavnom radi o klasičnim misijama „idi do lokacije A, obavi što trebaš, pa produži do lokacije B..“, igra za sada svakako obećava i čini nam se da bi u svom finalnom izdanju mogla i nadmašiti naša očekivanja, međutim ono što bi možda malo moglo pokvariti konačni dojam jeste sama gameplay mehanika, koja ima nekoliko iritantnih i pomalo nelogičnih mušica…
Naime, kada je u pitanju njegova mehanika, The Division je klasični third person shooter, čiju fluidnost izvođenja trenutno kvare pomalo razbacane kontrole i sveprisutni RPG elementi. Što se tiče samog izvođenja igre, neizbježna je usporedba s uvijek sjajnim Gears of War serijalom, čiji je multiplayer bio jednako uspješan kao i singleplayer. Upravo Gearsi imaju sjajno organizirane i veoma intuitivne kontrole, koje igačima jednostavno „legnu na prvu“ – sprint je pritiskom na „A“, a kada se približite nekom zaklonu, s istom tipkom se likovi i sklanjaju te preskaču taj zaklon. U The Divisionu je to mnogo kompliciranije riješeno – ovdje je sprint pomoću lijevog sticka, s „X „se skrivamo iza zaklona, dok je za preskakanje istoga potrebno pritisnuti „O“. Ovo je zaista moglo i moralo biti intuitivnije. Slična situacija je s pucanjem, koje uvijek baš i ne funkcionira kako bi trebalo. Tome prvenstveno možemo zahvaliti RPG segmentu igre. Naime, ono što će svakako zasmetati mnogim „realistima“ jeste to što će (pre)često u protivnika morati istresti pravu kišu metaka kako bi ga ubili (da ne govorimo o oklopljenim „ninja kornjačama“ koje će mnogima pojesti živce..), a povrh svega toga, tijekom napucavanja smetat će im „Health Damage“ koji će konstantno iskakati iznad i oko protivnika, što vam u cjelosti zakloniti ciljnik pa u više navrata nećete znati gdje pucate. Najiskrenije se nadam da će ovaj problem biti otklonjen do izlaska finalne verzije igre jer, ruku na srce, ipak se radi o zapadnjačkom third person shooteru a ne kičastom japanskom RPG-u.
RPG elementi u igri, koji uključuju sve standardne elemente poput leveliranja (betu započinjemo od 4. Levela i možemo napredovati do 8. Levela), raznoraznih customizacija, craftinga i lootanja, za sada djeluju obećavajuće. Već u beti na raspolaganju su nam bila i četiri skilla – Healing Pulse, Radar Pulse, Rechargable Grenade i Riot Shield, a treba spomenuti da oprema koju nosimo na sebi i sa sobom značajno utječe na karakteristike i sposobnosti lika, tako da ćemo u konačnici vjerojatno imati priliku zaigrati prilično kompleksno, a opet veoma jednostavno akcijsko RPG ostvarenje.
Welcome to the Dark Zone
Svakako najveća zvijezda The Division bete jeste na sva zvona (s potpunim razlogom) najavljivani Dark Zone, koji nam donosi brojne PvE i PvP izazove. Igranje rata i preživljavanje u „zaraženom“ sektoru pruža zaista unikatno i iznimno zabavno igraće iskustvo u kojem nas pored drugih „živih“ igrača očekuju i high level protivnici kojima upravlja umjetna inteligencija. Naime, svi živi igrači koji se nalaze na pandemičnim lokacijama smatraju se prijateljski nastrojenim, no ukoliko slučajno ili namjerno zapucate prema drugim živim igračima, automatski dobivate status odmetnika (rogue) te postajete meta svima oko sebe. Za to vrijeme, odmetnuti igrači ne podliježu kazni za pucanje na druge i potrebno je da prežive do isteka predviđenog vremena, skupljajući usput loot koji ostaje iza poraženih protivnika.
Zanimljivo je i to da je sav loot iz Dark Zonea kontaminiran te da ga nije moguće odmah koristiti. Jedini način da ga sačuvate, kako biste ga kasnije koristili, jeste da ga „iskrcate“ na previđenu zonu ekstrakcije i pomoću flare guna dozovete helikopter, koji će sav taj loot prevesti do vaše baze. Naravno, da biste to uspjeli učiniti, potrebno je da 90 sekundi izdržite napade ostalih igrača kojima se vaš loot čini primamljivim. Kada to uspijete učiniti, sav vaš skupljeni loot čekat će vas u vašoj bazi.
Prema onome što smo imali priliku vidjeti u beti, Dark Zone će i te kako predstavljati jedan od najznačajnijih segmenata igre i vjerujem da ćemo u finalnom izdanju igre provesti najviše vremena igrajući upravo njega.
Potencijalna virtualna zaraza, no još ne znamo koliko će dugo ta zaraza trajati
Tako bismo najlakše mogli opisati naše dojmove iz The Division bete. Neke stvari već u beti funkcioniraju sjajno, na nekima još treba poliranja i dotjerivanja, no sveukupni dojam svakako nije loš. Ukoliko Massive uspije ispraviti trenutne propuste i ako igra bude dobro krcata sadržajem (svakako očekujemo i ostale dijelove New Yorka da vremenom budu ubačeni u igru), The Division bi u kategoriji „lakih“ MMO igara vrlo lako mogao odgristi dobar dio kolača koji se trenutno nalazi na Destinyjevom tanjuru. Još nešto više od mjesec dana dijeli nas od izlaska igre, kada ćemo imati priliku vidjeti kako izgleda finalna verzija igre.
Leave a Comment