INFO BOX
- DEVELOPER: Iceberg Interactive
- PUBLISHER: Vertigo
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Avantura
- DATUM IZLASKA: 9. ožujak 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Nakon Oil Rusha, u ruke nam je stigla još jedna igra iz tvornice nizozemskog Iceberg Interactivea. Ovaj put, to je epizodna avantura: Adam’s Venture 3: Revelations. Adam’s Venture serijal je razdijeljen u tri epizode: The Search for the Lost Garden (izašao u 2009. godini), Solomon’s Secret iz 2010. godine, te nedavno izišli Revelations. Nakon potrage za Edenskim Vrtom i hramom kralja Solomona, došlo je vrijeme za „rašćišćavanje“ odnosa u posljednjem nastavku ove epizodne trilogije.
TELL ME A STORY
Revelations nastavlja priču direktno gdje je Solomon’s Secret stao…barem na prvi pogled. Nakon što naš junak Adam pada u nesvijest, počinje se prisjećati događanja koja su se dogodila neposredno prije originalnog Search for the Lost Garden. Primarni fokus se svodi na to kako je Adam Venture upoznao likove koji će imati utjecaja na serijal: Evelyn Appleby, profesor Saint-Omair, te kako je ustvari počela njihova avantura. Nažalost, pravog „background storya“ o Clairvauxu (koji predstavljaju neku vrstu Bilderberg grupe) nema, pa je tako sav taj „uvod“ zapravo alat za popunjavanje prostora, s obzirom da sveukupno igranje ove epizode traje 2 h 30 min, a bez njega bi kompletan gameplay bio osakaćen za polovicu svoga trajanja. Ovakvo kratko trajanje se može „opravdati“ jedino činjenicom da je ovo ipak epizodna igra, a ne potpuna. Očito je manjak inspiracije kombiniran s željom za što bržim izdavanjem uzeo svoj danak…
AAAAND…GAMEPLAY?
Može li ovu lošu priču izvući gameplay? Nažalost, ne. Iako su kontrole dosta pojednostavljene, to nužno ne znači i da su dovoljno kvalitetno odrađene, a uz to stoji i činjenica da bi ova igra mnogo bolje prošla kao point and click avantura. Uzroke u odabiru ovakvog načina kontroliranja možemo pronaći u tome što su developeri (očito previše) tražili inspiraciju u Indiana Jones serijalu. Tako se ova avanturica može „podičiti“ i malim brojem platformerskih elemenata, koji ponajviše su sastavni dio prvog dijela ove epizode. No ti elementi su, kao i kompletan prvi dio priče, jednostavno „ugurani kako bi se ispunio prostor“. Kasniji dio igre (odnosno onaj u Adamovoj realnosti) je na prvi pogled ispunjen zagonetkama koje kao da su rađene za malu djecu (izuzevši onu posljednju). Tako se izmjenjuju dva „tipa“ zagonetki: razoružaj dinamit i prođi labirint. I tako nekoliko puta… Pri prvom susretu s zagonetkom igrač dobiva dojam kako je dobio problem namijenjen atomskom fizičaru, ali ubrzo taj osjećaj nestaje, pa pomislite: „Koji sam ja idiot, čuj ovo da je teško“. Veće iznenađenje za predstavlja činjenica da se taj tip zagonetke ponavlja, pa se ona prijeđe u minimalnom vremenskom roku. Općenito zagonetke nisu preteške, te svaka slijedi određeni obrazac kojega, ruku na srce, većina ljudi otkrije u nekoliko minuta.
PREZENTACIJA
Ova igra je „školski“ primjer kako developeri slabo iskorištavaju sposobnosti nekog enginea (ovdje je slučaj o Epicovu Unreal engineu). Kompletan gameplay, kao i likovi (točnije, njihov preset) su reciklirani iz prethodnog dijela, što je još jedan rezultat zbrzanog rada na posljednoj epizodi u serijalu. Izgled likova samo približno odgovara vremenskom razdoblju (početak 20. st.), a ponašanje likova je u potpunosti predvidljivo i predefinirano. No sve je to ništavno u usporedbi s najvećom manom u ovoj igri: protagonist igre jedini ima „teleći pogled“. Kako, zašto? To samo ekipa iz Iceberga zna. To ne bi ni bila tolika mana da Adamovo lice nije u krupnom planu tijekom većeg dijela igre. Nasuprot tome, okoliš je izrazito lijepo dizajniran, oku je ugodan, te predstavlja pravi kontrast dojmu koji likovi odaju. Glazba u igri je također jedan od boljih elemenata (za nju je zaslužan Jonathan van den Wijngaarden), te gotovo savršeno pristaje sučelju i okruženju u kojemu se igra nalazi, a možda je i najveći razlog zašto sam „mirno“ prošao kroz cijelu igru.
Adam’s Venture 3: Revelations zasigurno nije ispunio mnoga očekivanja koja su pred njega postavljena (s obzirom da je ovo posljednja epizoda u trilogiji). Kopiran preset likova, mikronske promjene u gameplayu, prejednostavne i šablonski napravljene zagonetke jednostavno ne mogu i neće privući nove igrače ka serijalu i odigravanju prva dva dijela. Također, samo trajanje ove epizode je mizerno, osobito ako uzmemo u obzir činjenicu da se veći dio igre odvija u prošlosti. Nažalost, ne mogu preporučiti ovaj naslov nikome, osim onima koji su odigrali prva dva dijela, i to čisto radi završetka priče.
Leave a Comment