Microsoft je u nedjelju na E3 sajmu otkrio mnogo detalja o nadolazećoj i tada zvanoj ”Scorpio” konzoli. Službeno nazvana Xbox One X, najjača je konzola na tržištu od 7. studenoga ove godine. Unatoč tome što je oduševila sa svojim performansama i prezentacijama igara u 4K-u, mnogi analitičari i igrači/ice osvrnuli su se jako brzo na cijenu konzole koja je postavljena na 499 američkih dolara. Što se tiče samih stručnjaka, većina se slaže kako će ovako visoka cijena ograničiti prodajni potencijal konzole. Stranica Gamesbiz je ponudila svoj sažetak najvažnijih reakcija analitičara koje vam donosimo i ovdje. ”Kao što smo i očekivali, cijena najnovije konzole je najočitija slabost koja omogućava Sonyju da pojeftini PlayStation 4 Pro na čak 350 dolara i zakomplicira stanje na tržištu”, rekao je Joost van Dreunen. Jedan od najpopularnijih gaming analitičara, Michael Pachter, bio je najglasniji oko kritiziranja cijene : ”Mislim da je cijena previsoka. Prijašnji slučajevi su nas naučili kako konzole doživljavaju neuspjeh sa ovom cijenu te da potencijalni kupci nisu voljni prihvatiti cijenu veću od 399 dolara za novu konzolu.” Pachter navodi kako će Xbox One X imati još problema jer ”Switch košta 249 dolara kao i PlayStation 4. Potencijalni kupac može kupiti i Switch i PlayStation 4 za cijenu Xbox One X konzole, što otežava odluku svakoj osobi kojoj je budžet ograničen ili koja je svjesna i ozbiljno pristupa trošenju svoga novca. Konzola će naići na pozitivan odaziv kod par bogatih ljudi, ali mislim da je i dalje preskupa”.
Peter Warman iz Newzooa također govori da je ovo Microsoftova velika greška jer je ”cijena značajno veća od glavnoga suparnika PlayStationa, biti će teško uvjeriti ljude, posebno u situaciji gdje već zaostaju što se tiče broja ljudi koji se igraju na Xbox One konzoli”. Sartotri Bernbeck iz EEDAR-a, s druge strane, tvrdi da je cijena ”poštena” s obzirom na tehnologiju koju konzola pruža, no smatra da će se ”teško prodati širem broju ljudi”. Piers Harding-Rolls je nešto pozitivniji oko ove situacije, te tvrdi da će ”Xbox entuzijasti platiti značajnu svotu novca da se dočepaju najnovije i najbolje konzole’‘, a nedavno je ponudio svoje predviđanje o 500 tisuća prodanih primjeraka ove konzole na vrijeme blagdana. Također navodi da je ovo pametna odluka što se tiče produljivanja životnog ciklusa konzole, te prognozira da će sa Xbox One X konzolom kapitalizirati na već postojećoj Xbox publici koja će vjerojatno uložiti u novu verziju konzole. Sa njim se slaže direktor IDC Researcha Lewis Ward koji kaže da je konzola zapravo dosta jeftina s obzirom na njene specifikacije: ” Slična PC konfiguracija bi lako koštala više od 700 dolara, stoga mislim da je ovakva cijena od 500 dolara stvarno bila produkt jakog nastojanja Microsofta i trošenja novca zbog kojeg vjerojatno neće vidjeti zaradu kroz ovu, a vjerojatno ni iduću godinu.”
No, središnji dio prezentacije konzole je bio nativni 4K gaming koji razlikuje konzolu od PS 4 Proa, no analitičari naglašavaju da nema dosta raznolikosti što se tiče samih igara. Van Dreunen je rekao da postoji ”preveliki naglasak na postapokaliptične shootere”, a Pachter je nadodao kako ”nije prikazan veliki broj privlačnmih ekskluziva. First-party naslovi su većinom se činili dobrima, no ne sjajnima, a Forza mi je izgledala najbolje. Nisam siguran za Crackdown (možda će biti sjajan), a Sea of Thieves mi je izgledala kao poprilično prosječna igra. Bilo je puno nezavisnih naslova, od kojih su dvije izgledale najbolje, Shadow of War i Anthem, no očito će biti multiplatformske. Jedina igra koja mi se činila kao velika pobjeda iz Microsoftove perspektive jest Battlegrounds, a mislim da će biti samo timed ekskluziva”. Bernbeckove kritike su se nadovezale na primjedbe navedenih analitičara, te je nadodao u svojoj analizi kako mu se čini da ”nije bilo posebnih vijest iz kojih bi se dalo zaključiti da će Microsoft poremetiti Sonyjev uspjeh”, no za razliku od Pachtera, smatra da bi Sea of Thieves mogla biti dosta zabavna ekskluziva.
Izgleda da Microsoft čeka dugo razdoblje čekanja profita iz Xbox One X konzole, kao i neizvjesni prodajni rezultati koji bi mogli dobiti ”vjetar u žeđa” sa još ponekom ekskluzivom koja bi se najavila prije izlaska konzole. Veliku prednost ima njihova nadmoćnost nad konkurencijom što se tiče same jačine konzole i performansi cjelokupnog sustava, no povijest nas uči da to nije dovoljno za naći se na tronu u nemilosrdnoj marketinškoj igri u svijetu industrije video-igara.
Leave a Comment