INFO BOX
- DEVELOPER: Rovio
- PUBLISHER: Rovio
- PLATFORME: mobile, browser (Facebook)
- ŽANR: Arkada
- DATUM IZLASKA: 8. veljače 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Browser (Facebook)
Rovio je napravio veliki posao prije dvije godine. Malo tko je očekivao da će jedna zarazna, zabavna i luda igra kao što je Angry Birds osvojiti toliko pažnje, uspjeha, novaca i postati franšiza koja se iskorištava sve više i više. Prvenstveno je razlog takvom “nenadanju” bila činjenica da se radi “samo” o mobilnoj igri. No, zahvaljujući Roviu i nekim drugim proizvođačima i izdavačima, mobilne igre su postale puno veći akter u današnjem svijetu gaminga (neki bi rekli casual gaminga, zovite ga kako želite). Ove ljute ptičurine odlučile su svoju dominaciju nastaviti i na Facebooku, nakon dugih najava koje su počele još ove jeseni. Tako da su sada, osim na raznim smartphone uređajima, Chromeu i Google+, došle i tamo gdje smo ih svi čekali već dugo vremena. No, isplati li se još jednom igrati ove ptice, po tko zna koji put i u kojem izdanju te kako je cijela ta konverzija na najpopularniju društvenu mrežu prošla, pročitajte u nastavku.
Prevrtljiva
Oko ove recenzije postoji jedan problem. Naime, ponekad je nezahvalno recenzirati Facebook igre budući da se znaju promijeniti “zbrda zdola” unutar jako kratkog vremena. Jednom kad uđete u igru i vidite je u određenoj grafici, s određenim zadacima i ciljevima, dosta toga se može izmijeniti za par mjeseci kada “slučajno opet kliknete” na tu igru. Primjera za takve stvari ima stvarno puno, od Farmvillea, Frontiervillea do nekih MMORPG-ova kao što je Knighthood. I u ovom slučaju lako je za vjerovati da ovo što vidimo od ljutih ptičica u prvom tjednu nije “točka na i”, no svakako možemo proći neke prve dojmove koji se tiču ove “prve bete”. Unatoč tome što je u pitanju prva verzija Facebook igre, ne bi trebali očekivati toliko velike promjene u bliskoj budućnosti. Rovio je dosta dugo radio na ovoj verziji (puno duže nego za Chrome i Google+), a i znaju da im je ovo glavni potez koji će im odrediti budućnost franšize koja je ljudima lagano počela biti dosadna na “pametnim mobitelima”.
No, dobro, ajmo dalje..
Da, ajmo dalje. Uglavnom, Angry Birds sistem igranja svakako ne treba nikome objašnjavati. Bacanje raznih ptica na zelene svinje koje se nalaze na raznim platformama zaraznija je i igrivija premisa nego što smo ikada zamišljali. Uz, naravno, lijepe vizuale i koncept napredovanja koji je jednostavno i neobjašnjivo zarazan. Na Facebooku smo dobili sve to još jedanput, samo malo veće i ljepše. To smo ionako očekivali. Istina, nismo očekivali da je prozor igre malo previše dislociran prema gore (prilijepljen je zapravo uz vrh vašeg browsera), no to možda ni ne “skužite” ako vam netko ne kaže. Ups, ja sam vam rekao. Ah, što ćemo sad, valjda će Rovio to ispraviti. Ako vam baš smeta, stavite igru u full screen.
Od novosti koje donosi Facebook verzija, barem zasada, ostajemo blago razočarani. Koncept “prijateljstva” kojeg se na Facebooku jednostavno mora iskoristiti što više i bolje ovdje je, blago rečeno, “flopnuo”. Osim uspoređivanja rezultata za svaki pojedini nivo, prijatelji nemaju veću ulogu. Osim toga, prijatelji vam mogu i slati darove koji vam mogu pomoći u daljnjoj igri, no to je nešto što je standardna stvar i u puno jednostavnijim (i lošijim) igrama.
Što se tiče razina, zasada su dostupne tri priče (svijeta), među kojima je i ekskluzivna priča za Facebook “Surf and turf” sa 15 levela koja će oduševiti sve Angry Birds fanove, a i one koji prvi put ulaze u ovu igru, budući da će im ovaj dio igre poslužiti kao odmor između većih izazova u “Poached Eggs” i “Mighty Hoax” svijetovima. Izuzev toga, Facebook verzija nam donosi još neke zanimljive ekskluzive koje nismo očekivali.
Napokon pojačanja
Facebook verzija ovog naslova jako dobro je iskombinirala neke power upove koji su bili dostupni u originalu, tako da za moćnog orla ovdje ne trošimo dolare i poprilično nam je pristupačan (dobivamo svaki dan jednoga, a možemo ga dobiti putem darivanja od strane prijatelja i slično), no ako ostanete bez Orla, tu su vam još neka nova pojačanja:
Sva pojačanja nisu univerzalno korisna. Točnije rečeno, biti će vam korisna na određenim levelima i u određenim trenucima. Nakon par početnih bacanja mačića u vodu, lako ćete se snaći razviti detaljniju strategiju kada da ih koristite. Jer, ipak, nemate ih puno. Osim ako ne poželite dati nešto para sa svoje kartice (na što Rovio zasigurno računa), no zasada se i ne isplati toliko budući da sve razine možete dosta brzo preći, pogotovo uz pomoć onih osvojenih pojačanja. Uz navedene sitnice koje su pravo osvježenje, ipak nedostaje nešto što bi dodatno naglasilo da smo na Facebooku (izvan popisa vaših prijatelja s desne strane, naravno). Sve ostalo u igri funkcionira kao uvijek i zapravo, dobit ćete ono što ste i očekivali.
Umjesto zaključka
Angry Birds na Faceboku je igra osuđena na uspjeh. U najgorem slučaju, probat će je svi koji su je igrali i prije, a i mnogi će napokon se okušati u gađanju zelenih svinja nakon toliko “fame” i govorkanja o njima. Hoće li se igrači uspjeti zadržati tu duže? Zasada je to jako teško ostvarivo, budući da su ponuđeni leveli (ipak) dosta laki, pa čak i za skupiti “tri zvjezdice”, a za nove levele ćemo očito morati još čekati. Svakako je velika prednost mogućnost updateanja i uvođenja još mnogih elemenata u igru kroz ovu godinu, no zasada ipak imamo samo jedan solidan naslov megapopularne franšize koji na ovaj način neće zadržati puno ljudi na duže vrijeme. Izuzetno zabavna, a i dalje kvalitetna igra koja, nažalost, pati od nekih tehničkih problema i premalog sadržaja. Zasada je ocjena upravo na temelju toga i dodijeljena, a možda nas u budućnosti čekaju ispravci pa bude i veća. Do tada, uživajte u onome što imate.
IGRA JE TEK U POČETNOJ FAZI. KASNIJE PROMJENE SU MOGUĆE, PA TAKO I PROMJENA OCJENE.
Leave a Comment