INFO BOX
DEVELOPER: Rovio Entertainment
PUBLISHER: Rovio Entertainment
PLATFORME: iOS, Android
ŽANR: puzzle
DATUM IZLASKA: 31.srpnja 2015.
PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: iPad Air
Angry Birds su napokon dobili nastavak! Da, vjerovali ili ne, popularna mobilna igra iz 2009.godine, iako je s nama svake godine (netko bi rekao i svakog mjeseca) preko spin-off naslova, cross-over naslova i updatea, tek je sada dobila svoj nastavak. No, ima li prostora za franšizu koja je zapravo pokrenula trend izrade raznih mobilnih igara koje mogu istinski puno zaraditi i koje igra veliki broj ljudi diljem svijeta, čak i nakon što su izdali prvotnu igru, pa Angry Birds Seasons, Angry Birds Rio, Angry Birds Friends, Angry Birds Space, Bad Piggies, Angry rrids Star Wars (I i II), besramni pokušaj karting igre Angry Birds Go!, pa Angry Birds Epic, Angry Birds Stella, Angry Birds Transformers, Angry Birds Stella POP! i Angry Birds Fight? Samo je jedan način da saznamo.
NA POČETKU BIJAŠE CRVENA PTICA
Prva Angry Birds igra je svakako bila fenomen, i to s pravom. Na Androidu besplatna, na iOSu dostupna kao demo ili kompletna za jedna dolar, brzo je osvojila ”velike i male” i postala glavna stvar o kojoj se priča kad se spominju igre, mobiteli ili oboje. Beskonačni pokušaji za prelazak raznih šarenih i izazovnih levela koji vas napredovanjem nagrađuju opet novim levelima, novim ptičicama i izazovima (koji i kad su bili dosta teški ) su predstavljali zadovoljstvo. No, kako je rasla popularnost igre, zajedno i sa zaradom, Rovio je brzo promijenio malo priču i uvodi razna druga izdanja koja su i dalje, što se tiče igrivosti, bila iznimno dobra, ali su uvodili i razne mogućnosti kako da od igrača i igračica dobiju dodatni novac. Veliki apsurd se dogodio u Angry Birds Go! igri koja je praktički bila nakon nekog vremena neigriva koliko je zahtijevala kupovinu pojačanja, power-upova i vozila koje niste mogli nikako drugačije dobiti nego da potrošite svoj stvarni, teško zarađeni novac. Kroz 12 raznih iteracija Angry Birds franšize, stvorila se ogromna vojska fanova od kojih je jedan dio spreman za dodatno trošenje, a drugi dio sve kritičniji prema nekim greškama, predvidljivom gameplayu, nespremnom ulaženju u druge žanrove. No, većina se slaže sa iznimno uspješnim pokušajem spajanja sa Star Wars franšizom i sveukupnom slatkoćom koju ovi likovi jednostavno beskompromisno odašilju. Zbog svega navedneog, Roviova odluka za izdavanjem pravog nastavka prvotne igre je svakao logična i razumna jer unatoč svemu većina je i dalje zainteresirana za bilo što s Angry Birds u imenu, dok oni malo kritičniji svakako održavaju još malo zanimanja barem za ovaj nastavak. Jer, pitanje bitno ostaje – što tu sve može biti tako novo i dobro kao prvi dio?
Ono što je upravo najviše brinulo mene, a vjerujem i mnoge druge, je taj financijski aspekt. Da li je igra igriva i bez trošenja novca? U većini slučajeva, da, igriva je i predstavlja zabavu koja ima taman onoliko inovacija da vas obuzme možda čak i kao prvi dio (iako nitko ne može vratiti tadašnje oduševljenje i kontekst u kojem je ta igra postala komercijalni gigant). No, na kraju ipak nije sve baš tako sjajno kako se da iščitati iz prvotnoga odgovora na ovo pitanje. Trošenje novca će znatno olakšati neke stvari i produžiti igranje, no nije neizbježno. Objašnjenje slijedi kroz dio recenzije posvećen svim tim inovacijama koje čine ovo prvim pravim nastavkom Angry Birds originala.
INOVACIJE
Prvo što upada u oko, naravno, je predivna grafika, crtež i animacija likova. Sve je podignuto na zavidno veću razinu gdje se sva ljepota i impresivnost prvenstveno može vidjeti na tabletima (kod mobitela će igrači i igračice ipak imati problema i sa preglednošću nekih staza kao i sa uživanjem u svim vizualnim detaljima). Stari poznanici, ptice, su tu, sa jednom novom pridošlicom, a velika je šteta što u početnom rosteru nema nekih poznatih ptica koje su se javile u kasnijim nastavcima (mislim prvenstveno na Stellu – no uvijek postoji DLC, zar ne?). Leveli su podijeljeni po ”svjetovima” na mapi, a ovaj put kad uđete u level brzo ćete otkriti kako se isti ne sastoji od samo jednog izazova/lokacije/zagonetke, nego su često podijeljeni u dva, tri, četiri ili više podsekcija koje sve morate očistiti od zelenih svinja kako bi ga kompletirali. Ovo zahtjeva i određeno kalkuliranje sa raspoloživim arsenalom ptica za što vam je Rovio ostavio dovoljno prostora. Naime, više nema unaprijed zadanog redoslijeda korištenja ptica nego sad sami birate njihov raspored (koje su dio vašeg vlasništva u obliku karata, zbog nekog razloga) nakon svakog bacanja. Također, nanošenje štete okolišu i svinjama sad uz bodove donosi i posebnu nagradu, dodatnu kartu/pticu svaki put kad napunite meter sa dovoljno štete. Također, nakon svakih 5-7 levela dolazi i boss level koji je u većini slučajeva iznimno zabavan, prvenstveno vizualno, ali onda i zbog izazova koji vam pruža. Boss svinje imaju puno više HP-a i zahtijevaju malo više strategije sa pticama i okolišem koje se čini poboljšano i po pitanju mehanike – jednostavno, ovdje sve ide logičnije i po planu, ljuljanje ne baš pretjerano napadnutih i oštećenih platformi nakon bacanja ptica je također napravljeno uvjerljivo i sve posljedice prvotne eksplozije su vidljive na ostatku staze sve do čak i pune minute. Nekad ćete se naći u situaciji da ste zapravo bacili nepotrebno još jednu pticu jer sve što ste trebali je malo dodatno pričekati i ostatak svinja i platformi bi popadalo samo od sebe.
Ona inovacija koja je popriličan šok jesu ”srca” tj. životi. Da, igra koja je zasnivala veliki dio svoje popularnosti i ovisnosti na neograničenom broju pokušaja prelaska levela (koji su čak prije bili i jednostavniji, ali ujedno i manje izazovni) sada vas kažnjava i ”hladi” nakon pet neuspjeha. Zapravo, svaki pokušaj igranja do danas a od samog izlaska igre bio bi prekinut nakon otprilike 30-45 minuta ne zbog moje volje, nego zbog činjenice što bi trebao čekati nova srca koja se vraćaju u intervalima od po 20 minuta. Naravno, za tu muku imate dvije opcije da preskočite. Jedna po danu opcija je da pogledate reklamu za neku drugu igru koju vam Rovio nudi ili da trošite gemove (dragulje). Naravno, u tim gemsima leži glavna zamka – iako ih možete dobiti u malim količinama obavljanjem dnevnih zadataka, bolja i sigurnija količina u vašim zalihama će se naći tek ako potrošite stvarni novac za njih. Već znamo sve oko toga kako ide. Tu su naravno i power-upovi, još jedna velika novost koja olakšava određene teže levele na način da poveća sve svinje na ekranu (što dovodi do urnebesnih scena), zaledi sve platforme, ispali ljuti feferon koji napravi eksploziju i malo ”zažari” situaciju itd. Ti power-upovi, nakon početna tri komada i malih isprobavanja postaju puno rjeđi, no mogu se kupiti bez problema putem gemsa. Sa daljnjim igranjem i težim levelima postaje sve jasnije da vas Rovio gura i gura kako bi potrošili svoj novac za olakšavanje frustracija koje su neizbježne na nekim pretjerano teškim levelima. Da stvari budu gore (ili ako hoćete, možda je to nekima i bolje), svaki level nanovo generira situacije u svojim sekcijama nakon svakog neuspjeha. Tako da ćete se dosta često naći u situacijama kada shvatite logiku iza one zadnje sekcije u određenom levelu koja vam je zadala muke samo da otkrijete da je sad raspored svinja i platformi u potpunosti izmijenjen. Ovo bi smatrao jako dobrom stvari i željenom inovacijom da nije činjenice da igra ne dopušta puno grešaka jer imate ograničeni broj pokušaja. Kada se to uzme u obzir, stvarno nije jasno kako su neke stvari ciljane da pruže ikakvo zadovoljstvo na duže staze.
DOĐI DO ARENE! NE ZNAMO ZAŠTO, ALI, HEJ..
Još jedna velika novost je Arena koja vam se otvara nakon 20tak levela koja vam omogućuje jednu vrstu online multiplayera, točnije, natjecanje s ostalim igračima/icama diljem svijeta. No, iako se čini kao velika i zabavna novost, nažalost, daleko je od toga – barem za sada. Na početku ste smješteni u najnižu, Vanilla ligu, a svaki dan možete odigrati zadani level koji je zapravo jedna vrsta endurance runa gdje zarađujete bodove na isti način kao i u ostatku igre i time budete smješteni na svjetsku ljestvicu rezultata. Ukoliko ste među prvima na ljestvici dobiti ćete određeni broj pera kojima jačate svaku od vaših pojedinih karata/ptica. Nakon što sve level-upaju otvoriti će vam se iduća liga sa još većim nagradama. Level-upanje ptica vam donosi više bodova kad radite štetu s njima dalje u igri, što svakako može biti korisno za ganjanje još većih rezultata. Prtsora za igru u Areni ipak nema koliko možda mislite jer imate pravo na samo jedno igranje tog dnevnog levela dok ne dobijete još jednu priliku svaka tri sata (eh da, imate i jednu dodatnu priliku ako pogledate reklamu) pa je otežano i poboljšanje vašeg rezultata (osim ako ne trošite gemove). Koji je veći i viši smisao svega ovoga u Areni, zasada je nejasno jer nema sudionika u većim ligama. Ukoliko budu stvarno neke nove stvari ili likovi kroz narednih nekoliko mjeseci, možda postane i privlačnije. Zasad ostaje samo osjećaj gubljenja vremena (ali ne na dobar način).
Tu je, naravno, i integracija s Facebookom (ukoliko imate ljude na društvenoj mreži koji isto igraju igru) pa si možete slati darove. Dodatak su i dnevni zadaci pomoću kojih dobivate skroman broj gemova, no svakako je dobro da postoje još ti neki pod-zadatci koji budu donekle korisni svima kojima su gemovi bitni, a ne troše novac na veći broj njih. No, svi ti dodaci koji vas nakratko oslobađanju glavnog dijela igre nisu dovoljno različiti da bi ih zvali osvježenjem ili pohvalili igru za raznovrsnost sadržaja. Čudno je da Rovio nije uspio smisliti nešto bolje nego je preuzeo neke trikove i gameplay dijelove od drugih mobilnih i Facebook igara ili samo vratio neke svoje pokuse iz prijašnjih igara.
POKLONJENOM KONJU SE TREBA GLEDATI U ZUBE
Angry Birds 2 je sve što smo mogli zamisliti – bolja, skuplja, detaljnija i teža verzija igre koja je proslavila franšizu i donijela Roviu slobodnu, bogatstvo i slavu s kojom može raditi ovakve igre koje besramno pokušavaju od vas izvući novac. No, za razliku od nekih prijašnjih naslova, ovdje su ostavili dovoljno prostora da ostanete uspješni u igri i bez trošenja novca. Samo što ćete tim putem često gubiti živce. Budući da je igra besplatna, topla preporuka svim fanovima franšize i ovakvih igara stoji. Probajte, odigrajte malo pa vidite dokle će vas zadržati. Nekako mi se čini da zbog ubacivanja ”života” i težih levela neće imati kod mnogih onu trajnost koju je imala prvotna igra.
Leave a Comment