INFO BOX
- DEVELOPER: Still Games
- PUBLISHER: Still Games
- PLATFORME: Wii U, PC, Mac, Linux
- ŽANR: 2D top down puzzle avantura
- DATUM IZLASKA: 12.listopad 2015.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Godinu dana nakon što je uspješno odradio kickstarter kampanju, Still Games donosi nam top-down 2D puzzle avanturu – Animal Gods. Odmah na početku upečatljiva je estetika svijeta, koja je jedna od najsnažnijih aduta igre. Geometrijski stiliziran teren s oku ugodnim preklapanjem obojanih efekata. Takav dizajn po kojem se kreće protagonistica igre, Thistle, kombiniran je s drugim jakim adutom, glazbom. Ambijentalan i opuštajući dojam koji ostavlja audio-vizualna kombinacija dok s Thistle istražujemo tajnovit grad i otkrivamo njegovu sudbinu. Nažalost, osim navedenih aduta, sve ostalo nije jednako zadovoljavajuće. Puzzle segmenti su nedostatni, platforming je blag, akcija neuzbudljiva. Naracija je izvedena minimalistički i potaknuta istraživanjem koje je, usprkos dojmu nelinearnosti, također vrlo minimalno.
Gdje si bila, što si radila?
Kao što je rečeno, protagonistica igre zove se Thistle, koja u svojem lutanju naiđe na star i napušten grad, Sky Mirror. U znatiželji da otkrije kakva je sudbina zadesila grad nailazi na tri zatočena božanstva, te ih odluči osloboditi. Zbivanja nam opisuju dnevnici djevojke Juliette, vođe religijskog kulta Jessuha i znanstvenika Svena, koje pronalazimo razasute po levelima. Iz njih saznajemo o konfliktu religije i znanosti/industrije koji je doveo do gašenja grada i zatočeništva bogova. Zatočena božanstva se pojavljuju u obliku zmije, pauka i lava (od tud i naslov igre, mindblowing). Svako božanstvo nalazi se u jednom dijelu grada koji su u biti dungeon leveli kroz koje moramo proći kako bi oslobodili svakog božanstvo. Svaki taj dungeon ima jedinstvenu mehaniku pomoću koje prolazimo level i njegove blage izazove pa ćemo tako lutajući kroz Coast of Syn imati na raspolaganju samo luk i strijele pomoću kojih eliminiramo prepreke, u Halls of Eynd mač, a u Gardens of Gwyn cloak of flame s kojim se dashamo preko kiselina na putu. Tek na posljednjem nivou imati ćemo priliku kombinirati sva tri alata kako bi ga savladali. Svaki taj predmet ima jedan svoj upgrade. Za luk i strijelu jača penetracija, za mač jači zamah i za cloak dulji dash. Leveli nude vrlo malo izazova, tako da se sve svodi na pozicioniranje i udaranje ili kretanje u pravom trenutku kroz prepreke. Hit detection je vrlo frustrirajući, naročito kod korištenja cloaka pa se često doima kako je Thistle uspješno dashala preko kiseline, ali sve što se dogodi je respawn na posljednjem checkpoint, koji su doduše vrlo naklonjeni i redovni tijekom levela.
Osim ta tri dijela grada koje trebamo proći tu je overworld iz kojeg možemo ući u još neke građevine ili prostore kako bi bolje upoznali svijet i njegovu priču. Jedna od destinacija može biti i groblje na kojem se nalaze imena i tekstovi (epitafi) onih koji su dovoljno poduprli kickstarter kampanju toliko da su zaslužili spominjanje u igri.
Ušli zmija, pauk i lav u bar…
I to je sve što igra nudi u svojih dva do dva i pol sata gameplaya. Da li je zamjerka to što je kratka? Jest i nije. Ukoliko bi bila duža s ovakvim manjkom izazova i minimalistične naracije stupila bi na opasno tlo neulaganja u igru i obične dosade. Ali veća je šteta što je Animal Gods jedna od onih igara koja u sebi sadrži veći potencijal nego što dobijemo kao finalni produkt. Na prvi pregled screenshotova djeluje vrijedna unošenja vremena u njezino istraživanje, ali dok se naviknete na ambijent, igra je već pri kraju. Mogućnost ponovnog odigravanja se svodi na mod u kojem možete pokušati proći igru s manje od devet pogibanja. I to je jedina vrijednost ponavljanja. Iako se navodi kao nelinearna igra, jedina nelinearnost je u odabiru kojim ćete redoslijedom oslobađati bogove. Šetnja u overworldu se može činiti nepotrebno prolongiranom, odnosno dizajniranom. Suprotno tome zaista postoje ugodni trenuci gdje igra pokazuje svoje adute u ambijentu dok hodamo kroz grad prema jednom od odredišta.
Bogovi su pali na tjeme
U zaključku, Animal Gods nudi malo i dostavlja premalo od onog što je zamišljeno i potencirano. Iako reklamirana kao fokusirana na priču, na kraju ne ispunjava zadovoljstvo. Iskustvo koje nudi odigravanjem zanemarivo je usprkos izgledu i ambijentu. Nema gubitka propustom igre. Ali ako vam se nađe pod digitalnim rukama i tražite nešto kratko, lagano i meditativno za odigrati, a da nije walking simulator, slobodno probajte.
Leave a Comment