INFO BOX
- DEVELOPER: Ubisoft Blue Byte/Related Designs
- PUBLISHER: Ubisoft
- PLATFORME: PC
- ŽANR: RTS/Gradnja gradova”
- DATUM IZLASKA: 17. studenoga 2011.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Godine gospodnje 1998. dobili smo prvu u nizu Anno igara. Serijal je već u početku stekao svoje poklonike novim pristupom na gameplay u strateškim igrama. Naime, igra se bazira na stvaranju ekonomski, a ne vojno, jake zajednice. Naravno, vojni segment je oduvijek tu, ali je stavljen po strani kao „nužno zlo“ te je nužan isključivo na većim nivoima težine. Anno serijal je oduvijek bio u sjeni drugih i relativna nepoznanica širem krugu igrača, bez obzira na svoju kvalitetu. Nastavci nisu previše odudarali od početnog koncepta, a većina radnje se u prethodnicima odvijala u doba velikih zemljopisnih otkrića. Kada sam prvi put čuo da Anno serijal ide u budućnost, kao fan istoga nisam si to mogao ni predočiti. A opet, bio sam pomalo zaintrigiran tom činjenicom. Prateći vijesti oko igre, najave, trailere, shvatio sam da je, ono što se na prvi pogled čini kao suludi pokušaj, ispalo poprilično zadovoljavajuće.
Odakle sad ovo?
Sama ideja stavljanja koncepta kao što je ovaj u budućnost čini se poprilično nerealnom. No, ako malo bolje sagledamo predviđanja znanstvenika za to doba, sve polako dobiva svoj smisao. U 2070. godini, uslijed povećanog zagrijavanja naše drage planete, led na polovima se polako topi i razina mora i oceana se polako povećava te upravo vodeni promet ponovno preuzima vodeću ulogu u povijesti. Također, pošto smo mi ljudi gramziva bića, a količine zaliha potrebnih materijala nisu na onoj razini na kojoj su bile u prethodnim naslovima, morati ćemo dodatno pomučiti kako bismo mogli neometano rasti. Naravno, to povlači i neke dodatne strateške vrijednosti o kojima će poslije biti malo više riječi. Kako bi začinili sveukupno iskustvo, developeri su dodali i ekologiju kao uvjet u igri, tako da se nećete brinuti isklučivo o ekonomiji, već i o stanju okoliša u kojemu vaši građani žive.
Sukladno pristupu na okoliš, tu su tri frakcije, svaka sa svojim prednostima i manama. Svaka od njih ima objekte specifične za nju, a o vašem odabiru frakcije ovisi kako ćete pristupiti igri. Ne smijemo izostaviti ni pirate, standardnu frakciju za serijal, koja je tu da vam zada dodatne glavobolje. Igru počinjete kao jedna od dvije glavne frakcije (Global Trust ili Eden Initiative), ali ako želite kvalitetno izgrađenu koloniju, morat ćete koristiti oba koncepta igre, uz pomoć frakcije Tech, koja je zaslužna za razvoj tehnologija te u prvom redu neophodna za mogućnost stvaranja podvodnih kolonija. Global Trust je frakcija s naglaskom na jaku industrijaliziranost, zgrade su produktivnije, ali donose i veću zagađenost okoliša (s obzirom da koriste isključivo ugljen i nuklearnu energiju kao energente). A što je okoliš zagađeniji, onda je i kvaliteta zemljišta niža, ljudi su nesretniji…. Jako dobro razrađena uzročno-posljedična veza, rekao bih. Eden Initiative, s druge strane, preferira sporije rastuću ekonomiju, s manje produktivnim, ali ekološki prihvatljivim načinom proizvodnje. Za njih je neophodan pozitivni eko-balans, obzirom da se opskrbljuju isključivo solarnom energijom i snagom vjetra. Osim toga, građani u svakoj frakciji imaju svoje potrebe. Naprimjer, ako su građani pod Global Trustom, onda im morate omogućiti alkohol, dok Eden Initative svojima omogućuje čaj. S obzirom da frakcije imaju višestruko veće značenje nego u prijašnjim igrama, potrebno je malo više prakse za pronalaženje vlastitog stila igranja.
Prva novina koju ćete u igri primijetiti je Ark. Ark služi kao baza operacija, te počinjete igru s njim, a ne s brodom kao što je to bio dosada slučaj. Možete ga koristiti kao spremište, ali i naručivati neke sirovine koje vam nedostaju preko crnog tržišta. Također, Ark se može nadograditi s pristojnim brojem nadogradnji, koje se mogu dobiti na različite načine (znanstvenim istraživanjima, kupovinom ili pronalaženjem na nekoj lokaciji).
Prezentacija
Pozabavimo se malo i pitanjem grafike u ovoj igri. Sve igre u serijalu imale su izrazito korektan grafički prikaz, iako se ponekad i pokoji objekt reciklirao iz prijašnjih naslova kako bi se uštedilo na vremenu. Toga u ovoj igri nema. Svaka kuća i tvornica su dizajnirane kako bi se uklopile u cjelokupnu futurističku atmosferu u igri, koja ne odaje dojam prevelikog vremenskog skoka (kako se često zna prikazati u filmovima). Lijepo je vidjeti da svaka frakcija ima zgrade i brodove posebno dizajnirane za nju, te se rijetko kada može pronaći sličnost između dva objekta u igri. Najviše su za pohvalu podvodni leveli u igri, koji su prvi put uvedeni u serijal (a realno govoreći, nitko ne očekuje od Kolumba i Drakea da rone i prave podvodne gradove). Što se zvuka tiče, na zadovoljavajućoj je razini. Ambijentalni zvukovi znaju dosta povećati ugođaj igranja, ali to nije ništa novo ili spektakularno odrađeno. Uveden je i E.V.E AI koji je jako koristan vodič za početnike, te daje opcionalne zadatke koji pomažu u ostvarenju konačnog cilja. Ali za malo iskusnije igrače, E.V.E zna biti poprilično iritantna pojava, no nije ništa na što se ne može naviknuti.
Modovi igranja
Za sam početak, preporučujem prijelaz kampanje. Kampanja je napravljena u stilu podužeg tutoriala, gdje ste provedeni kroz dobar dio stvari potreban za razumijevanje mehanike same igre, kao i svijeta oko vas. Podijeljena je na tri dijela, svaki s nekoliko zasebnih misija. Zanimljivo je to kako se sve što učinite u prethodnoj misiji prenosi na slijedeću, tako da nemate dojam da igrate dvije odvojene misije, već da ste prosto prešli checkpoint. Naravno, to ima i svoje loše strane. Neiskusnijim igračima koji su skloniji napraviti sitne pogreške zbog nedovoljnog poznavanja mehanike to se itekako može obiti o glavu. Mogu čak prerano odustati od igranja baš zbog tih sitnica. Naravno, tu su i odvojene misije, sa svojim ciljevima (npr. sakupiti 2500 stanovnika određene društvene klase, imati određen broj novaca u blagajni…), te su podijeljene na tri stupnja težine. Još jedan uslišeni vapaj je pojava multiplayera. Tako ćete po prvi puta moći uživati u nekom Anno naslovu online s prijateljima, nadmetati se u već prije spomenutim misijama ili u nekim drugim dizajniranim za multiplayer mod. Također, tu su i posebne „World Events“ misije koje imaju ograničeno trajanje za pristupanje istima, te se zamjenjuju novima nakon određenog vremena. Multiplayer je izuzetno zgodan dodatak za igru ovakvog tipa. Jedini je „problem“ što će vas praktički satima držati prikovanima uz vaš monitor. Prava „zlatna krtica“ u ovoj igri, te istinski izazov, je Continious mod. Tu ste slobodni razvijati vašu kolonijalnu silu bez ikakvih ograničenja (kako vremenskih, tako i izvršenja zadataka) postavljenih od strane developera. Iako ste slobodni činiti što vas je volja, ali ipak se većina igrača prvih sat vremena odluči držati nekoliko prokušanih recepata, pa tek onda slobodno razviti svoj mali imperij. To uglavnom uključuje osiguravanja osnovnih životnih potreba za građane, kako biste se mogli posvetiti širenju teritorija i povećavanju novca u kolonijalnoj blagajni. Za vas smo pripremili i kratki video prohod prvih 10-ak minuta igranja s Global Trustum gdje smo se pozabavili osiguravanjem potreba stanovništva kako bi došli na sljedeći klasni nivo.
Zaključak
Related Designs je uvevši futurističko okruženje u igru osvježio serijal i dodao igri nove značajke. Ti detalji čine već otprije kvalitetno Anno iskustvo još kvalitetnijim te igra s njima dobiva na težini. Također, ovu je igru besmisleno uspoređivati s drugim strategijama zbog svog jedinstvenog koncepta, koji se primarno bazira na kreiranje ekonomske, a ne vojne velesile. Iako se ova igra neće isprva svidjeti svima, igračima željnim otkrivanja i dugotrajnijeg i izazovnijeg građenja ovo je topla preporuka.
Leave a Comment