INFO BOX
- DEVELOPER: Blu Byte Software
- PUBLISHER: Ubisoft
- PLATFORME: PC
- ŽANR: strateški city builder simulator
- DATUM IZLASKA: 3. studenoga 2015.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Najnovija adicija serijalu strateških city-builder igara Anno, stavlja nas u 2205. godinu. Ubisoft Blu Byte nastavlja futuristički setting koji su postavili s prethodnim Anno 2070. Lijepog dizajna, vizualno ugodan i opuštenog gameplaya ipak donosi neke promjene u serijalu, ili barem naspram prethodnika. Pojednostavljeno upravljanje resursima, promjene kod dizajniranja mapa i odvajanje borbenoga segmenta samo su neki takvi elementi. Ljubitelji serijala vjerojatno će zamjeriti pojedinim navedenim promjenama, dok bi se novi igrači/igračice mogli lakše uklopiti u strategiju razvijanja grada u budućnosti, jer ipak bi buduća tehnologija trebala biti praktičnija i čovječanstvo ljenije. Ako preživi i doživi. Na kraju dana Anno 2205 je klasični city builder u kojem se ipak može uložiti vrijeme, novac i resursi…stvarni i in-game.
Throw it out of the airlock!
Hajde da izbacimo na vidjelo koje su to stvari koji nedostaju ili su izmijenjene u 2205. godini. Za početak kao sudionici Lunarnog projekta biramo na kojoj će mapi unutar Umjerene (Temperate) zone naša korporacija započeti suradnju/natjecanje s projektom i ostalim korporacijama. Dakle biramo između tri već izrađene mape koje se međusobno razlikuju po broju iskoristivog građevinskog zemljišta i bitnim resursima za doprinos cjelokupnom programu. Mape koje ne izaberemo okupiraju i off camera razvijaju druge NPC korporacije. Dakle, usput rečeno, nema multiplayera. Nimalo zanemariv nedostatak koji može odvratiti fanove serijala i za sad nema spomena o njemu. Nakon što dosegnemo određen stupanj razvoja, ponovno ćemo dobiti na izbor da biramo jednu od tri mape u Arktičkoj zoni, i naposljetku na Mjesecu, odnosno Lunarnoj zoni. Sve mape koje posjedujemo razvijaju se istovremeno i pristupamo im preko in game izbornika koji je cijeli dizajniran pristupačno i praktično. Također svaka mapa ima svoje posebnosti i jedinstvene uvijete, odnosno izazove. Primjerice na Arktiku ćemo morati više paziti na toplinu naselja s obzirom na klimu, dok na Mjesecu naše naseljenike može uznemiriti kiša meteorita, pa im valja graditi generatore sa zaštitnim poljem. Na mapama proizvodimo i različite potrošne resurse koje ćemo naravno morati prosljeđivati i opskrbljivati preko transfernih ruta u in game izborniku. Svako malo našem razvoju štetit će intruzije eko-terorista. Za razliku od prijašnjih Anno naslova, borbeni dio obavlja se u posebnim zonama, više kao pod ili mini igra. Flotu dobivamo odmah na početku, s vrlo ograničenim mogućnostima razvijanja i customizacije. Upravljamo odvojeno od glavne mape, a ponovno preko in game izbornika. Naselja nam time nikad nisu u stvarnoj vojnoj opasnosti, osim od vlastitog lošeg ekonomskog upravljanja. Mape još uvijek sadržavaju otoke, možda sada malo veće, i ponekad povezane mostovima. Na lunarnim mapama su, zbog očitih dizajnerskih odluka, umjesto otoka krateri. Rekli smo kako su već predgenerirane, dakle randomiziranje izgleda mapa je nestalo i smanjilo replayability vrijednost.
Opusti se i uživaj u budućnosti
Prvih nekoliko sati igranja vrlo je kežualno i opušteno. Oku ugodna grafika i cijeli futuristički dizajn pruža zadovoljstvo izgradnje i razvijanja naših naselja. Impresivni su detalji kojima obiluje svakodnevnica naših naseljenika i obogaćuje vizualni dojam. No, naravno kako igra počne odmicati sam menadžment poprima značaj. Tako se sve više prvotni fokus premješta na statove i optimiziranje naših proizvodnih i pohranbenih pogona. Smanjuje se sandbox efekt pošto postajemo sve ograničeniji u postavljaju tvornica, rudnika i ostalih naselju potrebnih infrastruktura. Učestala zamjerka dolazi prema sučelju koje će nas stalno obavještavati o surplusevima i deficitima, te kako ih balansirati. U prošlosti na nama je bilo da konstantno budemo fokusirani na sve upravljačke mogućnosti. Kao da je tema igre svijetla budućnost u koju nas valja vući za ruku umjesto otežavati progres. Iako vodimo korporaciju u tom progresu. Hmmm…nešto ne štima.
Dark side of the Moon
Priča, ako je i ima svodi se upravo na koloniziranje Mjeseca. Nema ništa više od toga. Vodimo korporaciju koja u suradnji ili konkuriranju s AI korporacijama omogućava Lunarni program. Spomenuta prepreka i opozicija su lunarni eko-teroristi, Orbital Watch. Tijekom igranja dobivat ćemo side misije različitih raspona. Bilo da je to izgradnja stare brane kako bi povećali strujne kapacitete, izgradnja spomenika ili eliminiranje terorista u borbenim zonama. U borbenim zonama možemo pronaći rijetke i potrebne resurse/minerale kao nagradu za obavljanje misija.
Dotaknuvši se simplificiranja serijala s Anno 2205, ipak treba spomenuti kako se u kasnijim stadijima igre (nakon što dobijemo upravu nad tri mape), ona pretvori u izazovniju igru. Na samom početku također možemo izabrati težinu igre. Tako će priliku dobiti pripravnici, još zeleni iz škole za menadžere, regularni stratezi i stare ”iskusnjare” kojima je koloniziranje Mjesec mačji kašalj nakon davnog koloniziranja Novog Svijeta.
Ovaj Anno ne pruža toliko zadovoljstvo izgradnje živih i ogromnih naselja s visokom industrijskom ekonomijom koliko su to izvršavali stariji naslovi. “End game” je nastavak širenja korporacije, eventualno obogaćeno season pass sadržajem koji nadodaje dvije nove zone, tundra i orbitalnu. Pristupačan novim igračima, nudi dovoljno ugodnih sati gameplaya, ali bez značajnih elemenata koji su prolongirali igranje prijašnjih Anno naslova (random generirane mape i multiplayer). Preporuka je ljubiteljima city building i menadžment igara, s upozorenjem na izražajnu kežualnost. Pratiteljima serijala upozorenje na osnovu usporedbe prošlih naslova. Također mogli bi i pričekati opadanje cijene ili paket sa season passom. Iako nudi svijetlu budućnost, cijena opravdava korporacijsko viđenje te budućnosti.
Leave a Comment