INFO BOX
- DEVELOPER: Ubisoft Montreal
- PUBLISHER: Ubisoft
- PLATFORME: PS3, Xbox360, Wii U, PC
- ŽANR: Akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 31. listopada 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox 360
Assassini i Templari – Templari i Assassini… Koliko dugo smo već svjedoci njihove međusobne borbe? Koliko dugo aktivno sudjelujemo u njihovom krvavom sukobu i potrazi za moćnim mističnim relikvijama i tragovima misteriozne drevne civilizacije kojoj oni pripadaju? Koliko dugo pomoću Animusa pokušavamo uskočiti u kožu svojih davnih predaka kako bismo bili makar malo bliži istini i konačnim odgovorima, zahvaljujući kojima bismo možda mogli spriječiti sve izvjesniji smak svijeta?
Još od izlaska originalne igre, Ubisoft nas gotovo svake godine počasti jednim velikim naslovom iz jedne od najznačajnijih gejming franšiza u zadnjih 10-15 godina. Svake godine, gotovo u isto vrijeme, na tržištu se pojavi nova Assassin’s Creed igra, koja nam oduzme priličnu količinu slobodnog vremena, ali i završi mrskim cliffhangerom, ostavljajući nas da željno iščekujemo iduću godinu i novi nastavak. Što je to što nas privlači kod ovoga serijala?
Mnogo toga, rekao bih… Naime, kada se pojavila na tržištu, originalna igra je predstavljala pravu malu revoluciju kad su u pitanju gameplay i brojna tehnička dostignuća. Međutim, iako odlična, dotična igra je bila prilično prazna. Sjajnu tehničku prezentaciju i glavnu priču igre narušavalo je siromaštvo sporednih zadataka i njihova monotonija. No srećom, dvije godine kasnije, pojavio se Assassin’s Creed II i ispravio gotovo sve nedostatke originala i zasluženo postao jedna od najboljih igara u ovoj generaciji konzola. Period križarskih ratova i prašnjavi Bliski istok zamijenila je renesansna Italija, a ne pretjerano zanimljivog Altaira Ibn-La’Ahada zamijenio je sjajni Ezio Auditore da Firence – jedan od najupečatljivijih likova u povijesti videoigara. No, to nisu bile jedine promjene koje je nastavak unio. One glavne promjene tiču se same igrivosti i bogatstva sadržaja zbog kojeg je igra dobila jednu novu, mnogo interesantniju dimenziju, koja je igračima pružila mogućnost da zarone mnogo dublje u igru. Iako se sama gameplay mehanika nije mnogo promijenila u odnosu na original, dorađeniji borbeni sustav, mnoštvo zanimljivijih sidequestova te odličan ekonomski sustav bili su glavni aduti koji su ovoj igri priskrbili brojne nagrade i priznanja, među kojima su i ona za igru godine. Nakon velikog uspjeha drugog dijela igre, željno se iščekivao i Assassin’s Creed III, novo povijesno razdoblje i novi glavni lik. Međutim, Ubisoft je smatrao da nije u potpunosti ispričao Eziovu priču, tako da je iduća igra u serijalu zapravo bila nastavak drugog dijela igre. Assassin’s Creed: Brotherhood je dodatno unaprijedio gameplay i ekonomski sustav, a iz Venecije i Firence radnja se preselila u samo središte Italije, Rim. Najveći novitet kojeg je ova igra donijela bio je odličan i veoma zarazan multiplayer. Assassin’s Creed: Brotherhood je također bila sjajna igra, no i dalje se čekalo na službeni treći nastavak serijala. I opet, godinu dana kasnije, dočekala nas je nova Assassin’s Creed igra, no ni ovog se puta nije radilo o službenom trećem nastavku. Dobili smo još jedan spin-off, Assassin’s Creed: Revelations, koji je imao zadatak da na jedan dostojanstven način zaokruži Altairovu i Eziovu priču. Radnja igre nas je odvela u period nakon propasti Istočnog Rimskog Carstva, u Konstantinopolis, i sve je djelovalo veoma poznato, no nešto manje zanimljivo, a pored jedne varijacije Tower Defencea i implementacije kuke pomoću koje smo mogli neprimjetno prelaziti preko krovova, igra gotovo da i nije ponudila ništa novo. Igrači su se pomalo bili umorili od istog povijesnog razdoblja a, koliko god nam je bilo zabavno igrati s karizmatičnim Eziom, bilo je vrijeme da simpatični assassin ode u zasluženu mirovinu i da se igra konačno preseli u neko novo povijesno razdoblje. Bilo je krajnje vrijeme da Ubisoft izda i treći službeni nastavak igre.
I, konačno je došlo vrijeme za to. Dame i gospodo, dragi gejmeri i fanovi, pred nama je dugo očekivani Assassin’s Creed III!
TRI GODINE RAZVOJA ZA TREĆI NASTAVAK
U današnje vrijeme, kad nastavci pojedinih serijala (uključujući i ovaj) izlaze kao s pokretne trake, period od tri godine razvoja igre nikako nije kratak. Naime, odmah po završetku rada na igri Assassin’s Creed II, Ubisoft Montreal je započeo rad na trećem službenom nastavku igre. U tajnosti je započeo rad na igri koja će unijeti nešto novo u Assassin’s Creed svijet. Nakon još dvije igre (Assassin’s Creed: Brotherhood i Assassin’s Creed: Revelations), koje su se u međuvremenu pojavile, definitivno se osjećao zamor i određena doza stagnacije u serijalu te je Ubisoft svakako morao učiniti nešto povodom toga, kako ovaj serijal ne bi otišao u zaborav. Bilo je opće poznato da Ubisoft radi na tom famoznom trećem nastavku igre, no konstantno se provlačilo pitanje u kojem će se povijesnom periodu radnja igre odvijati – javljala su se razna nagađanja, od starog Egipta preko antičke Grčke ili feudalnog Japana pa sve do perioda dvaju svjetskih ratova. No, Ubisoft se odlučio na jedan sjajan period povijesti koji, ako malo bolje razmislite, savršeno odgovara samoj tematici ovoga serijala. Odlučeno je da se radnja preseli na sjevernoamerički kontinent, na kraj 18. stoljeća, u period američke revolucije i stvaranja SAD-a kakvog danas i znamo.
ZATIŠJE PRED BURU
Naš stari znanac, Desmond Miles, ponovo će uskočiti u novu inačicu famoznog Animus stroja, pomoću kojeg će se naći u koži ne jednog, već dvojice svojih predaka, a događaji kojima će svjedočiti natjerat će ga da se upita može li se ovo ludilo i krvoproliće, koje se stoljećima odigrava između Bratstva Assassina i Reda Templara nekako zaustaviti… Naime, nakon što se prvi put ponovno poveže s Animusom, Desmond će se naći u londonskoj operi, u ulozi engleskog plemića Haythama Kenwaya – Templara koji, nakon što saznaje nove informacije o misterioznom artefaktu nazvanom Apple of Eden, kreće na put u Novi svijet u potrazi za špiljom u kojoj se nalaze tragovi drevne civilizacije, koja je i stvorila famozni artefakt. Kako se špilja nalazi na području Bostona, upravo u Bostonu će i započeti Haythamova potraga, koja će dovesti do spleta nenadanih okolnosti koje će mu promijeniti život. Jedna od najznačajnih svakako je rođenje njegovog sina, Connora Kenwaya, odnosno Ratonhnhaké:tona, kako glasi njegovo pravo ime.
O Connorovom porijeklu (otac mu je Britanac, a majka pripadnica plemena Mohawk) više ćemo moći saznati kroz priču igre, koja će nas provesti kroz period od trideset godina njegovog života, počevši od samog njegovog djetinjstva pa sve do trenutaka koji će prethoditi velikoj američkoj revoluciji. Vođen osvetom, Connor će se tijekom svoje potrage za dobro poznatom “rajskom jabukom” (Apple of Eden) naći usred sukoba između domaćeg stanovništva i engleskih kolonizatora, a neke povijesne ličnosti (George Washington, Benjamin Franklin, Thomas Jefferson i drugi) koje će tijekom svoje avanture sresti i pojedini događaji u kojima će aktivno sudjelovati (Bostonska čajanka ili, primjerice, bitka kod Bunker Hilla) prethodit će dobro poznatoj američkoj revoluciji, borbi za neovisnost i osnivanju Sjedinjenih Američkih Država.
NAPOKON NEŠTO DRUKČIJI ASSASSIN
Od samog trenutka kad započnete svoju novu avanturu, shvatit ćete da je pred vama konačno nova Assassin’s Creed igra. Za razliku od posljednja dva Assassin’s Creed izdanja, ova igra donosi mnoštvo noviteta i opravdano nosi epitet pravog velikog nastavka, nastavka kojeg su mnogi očekivali još od završetka drugog dijela igre. Iako na prvi pogled sličan prethodnim igrama, Assassin’s Creed III je ipak mnogo dublje i složenije iskustvo. Krenimo redom i pogledajmo kakve nam to novitete donosi ova igra.
Započet ćemo od samih lokacija na kojima se igra odvija te likova koje ćemo moći kontrolirati tijekom naše avanture. Naime, radnja igre odvija se na velikom području koje obuhvaća i dva velika i, povijesno gledajući, veoma značajna američka grada, Boston i New York. Oba su grada zaista sjajno dizajnirana, veoma su živopisna i odišu nevjerojatnom dozom autentičnosti, a zahvaljujući velikom broju misija, koje će se odvijati na samim marginama spomenutih gradova, kao i brojnim dodatnim aktivnostima kojima ova igra raspolaže (o kojima će nešto kasnije biti više riječi), velik dio igre provest ćete upravo izvan spomenutih gradova, gdje ćete imati priliku lutati fascinantnom sjeverrnoameričkom divljinom i diviti se onome što su Ubisoftovi dizajneri uspjeli stvoriti i izvući iz ove generacije hardvera. Nakon rodnoga sela i susreta sa starim assassinom Achillesom, Homestead Davenport će za Connora predstavljati novo mjesto boravka te ćete sate i sate vašeg slobodnog vremena provesti obavljajući misije vezane upravo za Homestead i njegovu zajednicu.
S obzirom da su gradovi prilično veliki, razvojni tim se pobrinuo da uvede i nekoliko novih načina bržeg kretanja između lokacija. Naime, pored konja, kojeg gotovo uvijek možete dozvati jednostavnom komandom te klasične fast travel opcije, koja je doživjela mala unaprijeđenja, sada je i tu kompletna mreža podzemnih putova, koje prvo morate otkriti kako biste ih u nastavku igranja mogli normalno koristiti. Dosadašnji Viewpointi, koji su u prethodnim igrama bili smješteni na veoma visoke građevine razbacane diljem Venecije, Rima ili npr. Konstantinopolisa zamijenjeni su nešto nižim građevinama, na koje se mnogo lakše uspeti te su razasuti naokolo po visokom drveću, po kojem se, zahvaljujući unaprijeđenim (mada i pomalo problematičnim) konzolama možete lako penjati.
Iako je Connor glavni lik trećeg dijela igre, prvih pet poglavlja igre imamo priliku zaigrati s njegovim ocem, Haythamom, dok će nas u sadašnjosti dočekati i nešto aktivnije i interesantnije igranje s našim starim poznaninkom Desmondom Milesom.
LOV NA CRVENE MUNDIRE
Assassin’s Creed III nam, pored novog povijesnog perioda i lokacije na kojoj se odvija njegova radnja, donosi i brojne novitete koji se tiču samog gameplaya, a svakako najznačajniji noviteti dolaze nam u vidu novih kontrola, promjenljivih vremenskih uvjeta i novog borbenog sučelja, o kojem će svatko moći dati svoj sud.
Iako kontrole nisu drastično promijenjene, zahtijevaju određenu dozu privikavanja. Naime, kontrole su i dalje veoma dobre, ali su ovoga puta dosta automatizirane, što ponekad može predstavaljati problem jer se upravo zbog te automatiziranosti zna dogoditi da glavni lik izvede neki pogrešan manevar, koji će ga stajati glave, a to bi kod igrača s nešto slabijim živcima moglo izazvati dodatno nerviranje. Dobri primjeri za takvo što su, primjerice, viewpointi koji su smješteni na visokom drveću s kojeg ćete, upravo zbog preautomatiziranog i nepreciznog skoka često pasti (samo da znate, padanje s vrha donosi simpatičnu porukicu “Desynchronised”). Ipak, kao što smo već rekli, kontrole su i dalje sjajne. Zaista je pravi užitak promatrati graciozne i nevjerojatno fluidno animirane Connorove pokrete, dok skače s jedne grane drveta na drugu ili se penje po mnogobrojnim građevinama spomenutih gradova. Connorove kretnje ovog puta dosta ovise i o vremenskim uvjetima, što dodatno doprinosi realističnosti njegovih pokreta – ipak nije isto kretati se po snijegu ili suncem obasjanoj i od vreline osušenoj travi. Da, ovog nam puta igra donosi i dinamičku izmjenu vremenskih uvjeta, pa čak i godišnjih doba (ipak se igra odvija tijekom jednog dužeg perioda), a sve to u pokretu uistinu izgleda fantastično.
MA KOJI BLEK I ZAGOR – CONNOR JE FACA!
Borbeni sustav doživio je velike promjene u odnosu na dosadašnje Assassin’s Creed igre. Baš kao i same nove kontrole, i borba u igri zahtijeva određeno privikavanje. Međutim, vrlo brzo ćete pohvatati sve niti novih kontrola, a onda slijedi uživanje u jednoj od najbolje koreografiranih borbi u povijesti videoigara. Dakle, kontrole u borbi su u potpunosti modificirane. U ranijim Assassin’s Creed igrama u borbi smo koristili samo dvije tpke – za napad i za countere, koji su potom izvođeni automatski. Sad je situacija nešto drukčija, jer se Connor u borbi koristi s obje ruke, na raspolaganju ima dva oružja, lovački nož i tomahawk (naravno, u igri se nalazi i pregršt drugog oružja koje Connor može koristiti, ali uporaba spomenuta dva oružja je svakako dobitna kombinacija) te dalekometna oružja poput luka i strijele, pištolja ili jednog veoma korisnog noviteta, rope darta (bodeža na konopcu, koji je jedno od najkorisnijih oružja, kako za lov tako i za borbu na daljinu). Sad su za borbu potrebne sve četiri tipke na kontroleru – jedna služi za blokiranje protivničkih udaraca, druga za napad nožem, treća za napad tomahawkom, dok četvrta služi za dalekometno oružje. Pravovremenom uporabom obrane i kombiniranjem napadačkih poteza, borba izgleda nevjerojatno atraktivno i realno i, što je još važnije, nije naporna i monotona kao što je to bio slučaj u ranijim igrama iz serijala. Atraktivnosti i zahtjevnosti borbe dodatno doprinose i protivnici, kojima upravlja veoma dobra umjetna inteligencija. Protivnici ne čekaju svoj red na batine kao ranije, sad uvijek napadaju u grupama i brane se te samim time predstavljaju malo veći izazov nego ranije. Također, Connor u borbi može iskoristiti protivnika kao ljudski štit, što može biti veoma korisno, a i izgleda veoma kul.
Još jedna od velikih novina kad je borba u pitanju tiče se zdravlja glavnoga lika, koje se sada samo obnavlja nakon uspješno završene borbe. Da, medicine packovi kojima smo se liječili u prethodne četiri igre sad su prošlost jer se i Assassin’s Creed III okrenuo modernim metodama regeneracije zdravlja.
RAZNOLIKOST NA SVAKOM KORAKU
Assassin’s Creed III je zaista ogromna igra, a pri tome ne mislim samo na veličinu lokacija na kojima se odvija, već prvenstveno mislimo na bogatstvo sadržaja kojim ona raspolaže. Sama glavna radnja igre ovoga puta mnogo je složenija i kvalitetnije ispričana u odnosu na onu iz prethodnih Assassin’s Creed ostvarenja, a sastoji se od nekoliko velikih dijelova.
Prvi i glavni dio radnje predstavlja Connorova osveta i potraga za Templarima, zahvaljujući kojoj će se on direktno umiješati u brojne događaje koji će prethoditi početcima američke revolucije. Misije glavnog dijela priče prilično su raznolike i sastoje se od brojnih Connnorovih aktivnosti, čija je svrha priprema za atentat određene osobe. Kako bi u svojoj namjeri i uspio, Connor će morati pomoći patriotima da svrgnu engleske okupatore s vlasti, a to će ostvariti postepenim napredovanjem i uništavanjem protivničkih utvrđenja i oslobađanja gradova četvrt po četvrt. Pojedinim zadatcima u igri sad je moguće pristupiti na više načina, primjerice, zauzimanju jedne od protivničkih utvrda moguće je pristupiti direktno, što će prouzrokovati borbu s nekoliko desetina protivničkih vojnika, a takav pristup često se može pokazati lošim jer je dovoljno da vas protivnici satjeraju u kut i srede. S druge strane, ukoliko se odlučite na nešto diskretniji pristup, zahvaljujući stealth elementima misiju je moguće izvršiti uz minimalni sukob s protivnikom. Oslobađanjem utvrda i pojedinih četvrti gradova dobivate pomoć u vidu regrutacije novih assassina, koji vam mogu mnogo pomoći u kritičnim situacijama. Za razliku od prethodne dvije igre, ovdje regrutirani assassini veoma sporo napreduju, tako da ćete tijekom igranja često i zaboraviti na njih.
Drugi dio igre predstavljaju Homestead misije. Homestead Davenport i područja izvan gradova predstavljaju svijet za sebe. Pored toga što predstavlja Connorovo i Achillesovo mjesto boravka, Davenport će zahvaljujući Connorovim postupcima postati idealno mjesto za život mnogih drugih osoba. Naime, jedan od zadataka u igri jest dovesti ljude različitih stručnih profila te s njima stvoriti jednu uspješnu komunu, koja će zbog novog ekonomskog sustava (uskoro nešto više i o njemu) dovesti do procvata ovog malenog naselja smještenog u gustoj sjevernoameričkoj šumi. Homestead misije su razasute po kompletnoj mapi igre, a sastoje se od različitih tipova zadataka (obrana bračnog para od pohlepnih poreznika, sprječavanje strijeljanja pojedinih osoba, prisluškivanje, spašavanje ranjene djevojke i slično).
Ukoliko niste od onih igrača koji samo prolete kroz igru, razveselit će vas činjenica da je Assassin’s Creed III uistinu prebogat dodatnim sadržajem. Baš kao i u svim dosadašnjim Assassin’s Creed igrama, moguće je rješavati brojne sidequestove, skupljati raznorazne collectiblese, poput perja ili stranica almanaha koje ćete, nošene vjetrom, morati hvatati prije nego što iščeznu. Tu je i potraga za brojnim škrinjama, čiju je bravu sad potrebno i obiti. Ovo bih naveo kao jednu od najvećih mana igre – iako je odlično zamišljena, mehanika obijanja vrata i škrinja krajnje je loše realizirana. Naime, nakon što pomoću dva analogna sticka uspješno uštimate dvije žice unutar brave, potrebno je njihov položaj i zadržati i pri tom mahnito pritiskati desni trigger kako biste uspješno otvorili bravu. Sve bi to bilo u redu da problem ne nastane kad počnete pritiskati trigger jer će se često dogoditi da vam, usred lupetanja po desnom triggeru, prst malo sklizne s lijevog ili desnog analognog sticka, što će potom rezultirati ponovnim procesom svega. Ovo ponekad može predstavljati zaista frustrirajuće iskustvo i moglo bi pojedine igrače odvratiti od potrage za skrivenim škrinjama.
Pored brojnih collectiblesa, razasutih širom velikih lokacija, tu su zabavne i veoma intersantne “lovačke priče”. Povremeno će se na mapi pojaviti ikonica Frontiersmen, koja predstavlja grupicu lovaca koji će vas počastiti misterioznom pričom. Nakon što čujete njihovu priču, dobivate mogućnost istražiti tu priču i riješiti misteriju. Priče su zaista fantastične i veoma, veoma zabavne – probajte riješiti misteriju Sasquatcha ili bezglavog jahača i uvjerit ćete se osobno. Frontiersmen misije su zaista jedno lijepo osvježenje i predstavljaju ugodan odmor, ukoliko se odlučite malo odmaknuti od glavne priče igre.
RED DEAD REDEMPTION’S CREED
Ekonomski sustav u Assassin’s Creed serijalu postoji još od drugog dijela igre, u kojem smo sa Eziom imali priliku obnoviti Monterigionni i brojne zanatske radnje. Assassin’s Creed: Brotherhood i Assassin’s Creed: Revelations taj su sustav dodatno razradili. Sve je funkcioniralo veoma dobro, noUbisoft je s “trojkom” odlučio ovaj sustav izmijeniti u potpunosti. Naime, nema više restauracije banaka, trgovina i drugih zanatskih objekata. Sad se sve svodi na nabavku pojedinih dobara (recepti i sirovine) te dovođenja osoba koje će napraviti konačan proizvod, koji ćemo potom plasirati u gradske trgovine i na taj način profitirati. Ovo možda zvuči jednostavno, ali je mnogo kompliciranije nego što se čini. Najlakši posao je dovesti zanatlije, zemljoradnike, doktore i ostalo osoblje, nije problem ni doći do pojedinih sirovina, no proizvodnja određenih proizvoda zna biti pomalo naporna jer je potrebno proći brojne procedure kako bi jedan proizvod bio spreman za dalje plasiranje, a potom slijedi i njegovo otpremanje do pojedinih trgovina. Za sve ovo potrebno je dosta vremena, koje bismo radije iskoristili na druge brojne aktivnosti kojima ova igra raspolaže. Jedna od takvih aktivnosti je i lov. Baš kao i u Rockstarovom Red Dead Redemptionu, i ovdje možemo loviti raznoraznu divljač te ju prodavati, a kako kroz Connorove vene teče i indijanska krv, Ubisoft nam je poklonio jedan zanimljiv način lova divljači. Moguće je pratiti i analizirati tragove koje životinje ostavljaju te na taj način ustanoviti koja životinja nastanjuje koje područje te se eventualno malo bolje pripremiti za lov. Sitniju divljač, poput lisica, rakuna ili zečeva, moguće je uloviti i postavljanjem zamki, dok je za opreznije i brže životinje kao što su, recimo, srne, potrebna potpuno drukčija taktika. Tu su i pojedine zvijeri s kojima susret može biti koban ukoliko ste nepažljivi. Pume, vukovi ili medvjedi će vas bez upozorenja napasti, pri čemu se aktivira mini-igra u vidu kratke QTE sekvence, u kojoj morate u kratkom vremenu pritisnuti tražene tipke kako biste se obranili od napada životinje. Lov će sasvim sigurno privući određeni broj igrača, dok će drugi igrači tek ponekad uloviti pojedinu životinju, ali kako god bilo, radi se o još jednom vrijednom dodatku koji će dodatno produljiti trajanje ove igre.
CONNOR I STARI MORSKI VUKOVI
A sad, došli smo do još jednog velikog noviteta u igri, o kojem do sada namjerno nije bilo riječi, a radi se o pomorskom segmentu igre. Naime, u jednom trenutku igre dobit ćete vlasništvo nad Aquillom – starim poluraspadnutim brodom. Već pogađate, prije nego što se otisnete u beskrajno plavetnilo, brod će biti potrebno restaurirati, a to će biti moguće učiniti obavljanjem određenih questova.
Nakon što u potpunosti osposobite Aquillu, doći će vrijeme i za prvu plovidbu, a već prvog trenutka kada dobijete kontrolu nad kormilom broda, bit će vam jasno da je pred vama još jedan sjajan element ove, ionako odlične, igre. Prva plovidba će zapravo poslužiti da vas upozna sa samim kontrolama, koje su veoma jednostavne, a sastoje se od davanja naredbi za širenje i spuštanje jedara, odnosno potpuno zaustavljanje broda, dok kormilom upravljate lijevim stickom. Plovidba u igri je veoma zabavna, a karakteriziraju ju i dinamične pomorske bitke, koje su općenito gledano i vizualno najimpresivniji segment igre (samo bacite pogled na fenomenalno dizajnirano uzburkano more). Pomorski questovi u igri su odlični, a sastoje se onih glavnih i sporednih. U potpunosti je na vama hoćete li se malo ozbiljnije pozabaviti sporednim zadatcima poput uništavanja templarskih brodova i utvrda, pratnje trgovačkih brodova ili ćete se, recimo, baciti u potragu za blagom kapetana Kidda. Zaista vrijedan dodatak ovoj igri koji će, sasvim sigurno, steći brojne simpatije igrača.
BOGATSTVO MULTIPLAYERA
Assassin’s Creed: Brotherhood je po prvi put u serijal uveo multiplayer. Assassin’s Creed: Revelations je dodatno ušminkao dobro isprobani koncept istoga, dok nam Assassin’s Creed III donosi pravi multiplayerski raj. Ovoga puta tu je dosta starih modova, ali i nekoliko novih, koji su veoma interesantni. A među novim modovima posebno se ističu dva timska moda, Domination i Wolfpack. Wolfpack mod je osobito interesantan, a predstavlja timsko (do četiri igrača) nadmetanje u eliminiranju NPC meta diljem mapa. Igrajući svaki od multiplayer modova izvršavate određene izazove te dobivate bodove za daljnje oblikovanje likova i otključavanje dodatne priče o Animusu i Abstergu. Kad već spominjemo oblikovanje likova, red je spomenuti da nas i ovoga puta, po uzoru na prethodne dvije igre, čeka prava plejada suludih i živopisnih likova, koje ćemo moći odabrati.
AUDIOVIZUALNI SPEKTAKL
Assassin’s Creed III je jedna od najljepših igara ove generacije konzola. Anvil Next, novi Ubisoftov grafički pokretač, glavni je krivac za nevjerojatne vizuale koji krase ovu igru. Jednostavno rečeno, sve izgleda fantastično. Gradovi u igri su sjajno dizajnirani i prilagođeni vremenu odvijanja radnje igre, dok se o autentičnosti arhitekture, odjeće ili oružja može napisati pozamašan stručni rad. Priroda u igri, rijeke, šume, jezera, zaista djeluju životno i pravi je užitak samo gledati takve lokacije. Novi engine je u stanju i prikazati mnogo više likova na ekranu pa ćemo se u nekoliko navrata naći i u masovnim bitkama u kojima će aktivno učestvovati i po nekoliko stotina likova. Tu je već spomenuta izmjena vremenskih prilika i efekti koji proizlaze iz tih procesa. No, koliko god dobro igra izgledala, svakako nije bez mana. Ovo se osobito odnosi na problem s pop-upom i usporavanjem. Animacija u igri je još prirodnija i fluidnija. Connorove kretnje sad djeluju još realističnije, no povremeni problemi s automatiziranim kontrolama znaju zadavati glavobolju. Također, igra je prepuna bugova i glitcheva, koji variraju od onih tolerantnih pa sve do onih zbog kojih ćete morati iznova pokrenuti igru kako biste normalno nastavili igrati. Uočeni su problemi tijekom animacija igre, problemi sa sinkronizacijom, a glavni lik se često zna smrznuti, nakon čega je jedino rješenje izlazak iz igre. Srećom, od prvog dana prodaje igre dostupan je patch koji ispravlja većinu tih bugova i zaista olakšava nastavak igranja.
Kada je u pitanju zvučna podloga igre, tu se zaista nema što prigovoriti. Soundtrack je već standarno dobar, efekti također, dok su voice overi priča za sebe. Glumci koji daju glasove likovima iz igre svoj posao su odradili na veoma visokoj razini, a poseban čar atmosferi igre daju i indijanski voice overi.
Od prvog trenutka igranja ove igre bit će vam jasno da je u razvoj ove igre uloženo veoma mnogo zelenih novčanica, a sve investicije u produkciju igre su se u potpunosti isplatile, jer se zaista, ali zaista, radi o jednoj od najljepših i najkvalitetnijih igara ove generacije. Kapu dolje za Ubisoft Montreal i druga tri razvojna tima, koji su također radili na razvoju igre.
DOSTOJAN KRAJ NA OVOJ GENERACIJI
Assassin’s Creed III predstavlja dostojan kraj velike trilogije, koja je ispratila jednu generaciju konzola. Iako ćemo i u budućnosti sasvim sigurno zaigrati još mnoge Assassin’s Creed igre, teško će se to dogoditi na ovoj generaciji. Međutim, zahvaljujući svemu onome što ova igra donosi, definitivno će se još dugo pričati o njoj. Možda se pojedinim igračima neće dopasti neke od promjena koje je Ubisoft Montreal uvrstio u ovu igru, no bez imalo pretjerivanja, radi se o jednoj od najboljih igara ove godine. Kupite, posudite, igrajte – ova igra to zaslužuje!
Leave a Comment