INFO BOX
- DEVELOPER: Omega Force
- PUBLISHER: Koei Tecmo
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC, Switch
- ŽANR: Akcija
- DATUM IZLASKA: 20. ožujka 2018.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox One
Mnogi igrači razvojni tim Omega Force znaju po njegovim „Musou“ igrama, no isto tako upravo taj razvojni tim zaslužan je i za Attack on Titan gaming adaptaciju iz 2016. godine koja, iako se uspjela prodti u milijunskoj nakladi, ipak nije ostvarila neki značajniji uspjeh kod kritike i igrača.
Učeći na greškama originala, Koei Tecmo i Omega Force odlučili su pokušati ponovno, a rezultat njihovog popravnog ispita stigao nam je u obliku nastavka igre. Je li Attack on Titan 2 prijeko potrebno osvježenje i dobro iskorištena prilika na popravnom ispitu ili samo prosječni nastavak prosječnog originala, odgovori se kriju u nastavku ove recenzije.
Druga šansa
Attack on Titan 2 se direktno nadovezuje na originalnu igru, a njegova priča obuhvaća prve dvije sezone anime serijala. U fokusu priče igre i dalje je konflikt ljudi i titana, a za one koji se po prvi put susreću sa serijalom, ista se vrti oko konstantne borbe za preživljavanje ljudi koji su usljed bijega od titana i straha od istih sagradili zidine koje bi ih trebale zaštititi, međutim titani pronalaze način kako da uđu unutar zidina, nakon čega počinje masakr. Na sreću, tu na scenu stupamo mi, kao jedan od pripadnika elitne postrojbe formirane isključivo radi borbe protiv titana.
I dok je prva igra bila zasnovana na igranju s dobro poznatim likovima iz istoimenog anime serijama, nastavak nam nudi priliku da cjelokupnu situaciju sagledamo svježim parom očiju osobno kreiranog glavnog protagonista i upravo tu, mnogo toga pada u vodu. Naime, dok je sama priča uglavnom interesantna isključivo fanovima, nepobitna je činjenica da su autori igre odlukom da nam omoguće da zaigramo u ulozi osobno skrojenog heroja više naškodili igri nego što su doprinjeli njenom boljitku. Zašto? Odgovor je vrlo jednostavan, zato što je sam glavni protagonist nekako postao u potpunosti nebitan i van fokusa, što definitivno negativno utječe na samu igru općenito. Da su se autori odlučili nastaviti koncept originala, vjerujem kako bi rezultat ovaj put bio mnogo bolji, osobito jer je sam gameplay unaprijeđen na brojnim frontovima.
Gameplay AoT2 jako je slučan originalnu, no svaki njegov segment dodatno je poboljšan, usavršen i ispoliran. I dalje se radi o akcijskoj igri koja se ovaj put na prepoznatljiv način odvija na znatno većim i raznolikijim lokacijama (od zelenih dolina, preko velikih gradova i razrušenih sela, pa sve do snježnih planina i velikih šuma..). Igra je, baš kao i original, podijeljena na dvije velike cjeline – samu akciju i misije te Daily Life free roaming unutar velikog huba, koji nam služi za interakciju s drugim likovima i poboljšanje Friendship Rankinga koji donosi brojne bonuse, ali i za kupovinu i nadogradnju opreme i skillova. Tijekom igre, gotovo podjednako vremena provodimo u oba segmenta, a za razliku od mirnog dijela unutar huba, izlazak van zidina utvrde i prihvaćanje misija donosi nam potpuno drukčiji koncept igre – borbu s titanima.
Naime, svi koji su igrali originalnu AoT igru sigurno se sjećaju brojnih problema koje je donio sam koncept akcije igre, a koji se uglavnom očitavao u kaotičnom i veoma nepreciznom letenju i njihanju prema protivničkim dijelovima tijela i plasiranju udaraca pomoću svoje ODG (Omni Direction Gear). Tih propusta bili su svjesni i u Omega Forceu te su se sukladno tome primarno pozabavili istima, isporučivši nam ovaj put znatno ugodniju i fluidniju, a u isto vrijeme jednako brzu i preciznu borbu. Same kretnje likova i borba ovaj put mnogo su bolje i ishod svake borbe ovaj put isključivo ovise od naših refleksa i takticiranja prilikom svakog napada obzirom da i ovaj put moramo pronaći određena strateška mjesta na svakom od titana kako bismo ga prvo onesposobili, a potom i ubili. Ipak ono što bi pojedinim igračima moglo zasmetati, jeste činjenica da smo tijekom igre konstantno primorani na grindanje kako bismo došli do dodatnog novca i materijala. Takvo što zna biti zaista naporno, a tijekom igranja dobivamo dojam da je cjelokupno naše dejstvovanje u igri pomalo beznačajno, što bi one igrače koji ipak nisu toliko ludi za AoT anime serijalom u jednom momentu moglo čak i odvratiti od daljeg igranja.
Svi koji prate GG.hr, mogli su u brojnim našim člancima vidjeti informaciju kako AoT2 donosi znatno veći broj igrivih likova, nego što smo ih imali u originalnoj igri, a potom se i zapitati „gdje su ti igrivi likovi, ako već igramo s osobno kreiranim herojem?“ Ti likovi (njih 37) zapravo su namijenjeni za multiplayer segmente igre, koji ipak ne drže pretjerano vodu, osobito jer se većina njih svodi na to da zajedno s prijateljima (co-op za do četiri igrača) ili protiv njih u vremenskom roku pokušamo ubiti što više titana. Iako osobno nisam preveliki pobornik multiplayera, vjerujem kako je ekipa iz Omega Forcea cijeli njegov aspekt ipak mogla pametnije i kreativnije riješiti. Ovakav tip multiplayera igračima će biti zanimljiv tek neko vrijeme, nakon čega će u potpunosti odustati od istog i eventualno se vratiti igranju story moda.
Nikad bliže animeu
Kada je u pitanju tehničko – produkcijska strana igre, tu su se autori igre pošteno dokazali – poboljšali su nastavak u gotovo svakom aspektu u odnosu na original. Prepoznatljiva cel shading grafika sada izgleda još ljepše i bliže anime serijalu, a sam dizajn likova i titana na visokoj je razini.
Kompletnom ugođaju dodatno doprinose i intuitivne kontrole i znatno fluidniji gameplay, a za sve ljubitelje japanske kulture stoji i napomena da igra u cjelosti ima japanske voiceovere koji dodatno doprinose atmosferi, međutim koliko god to bilo pohvalno, igra pati zbog brojnih lokalizacijskih problema koji često dovode do nesklada i loše sinhronizacije, kašnjenja titlova i gubljenja istih. No i unatoč tome, Attack on Titan 2 je umnogočemu tehnički nadmašio original, zbog čega se autorima igre mora odati priznanje za trud.
Mnogo bolje, ali i dalje samo za fanove
Attack on Titan 2 doista donosi brojna poboljšanja u odnosu na original, no i dalje stoji ona tvrdnja s početka recenzije koja kaže da je igra definitino stvarana s ciljem da se primarno svidi fanovima, pa tek onda drugima. U tome dobrim dijelom i uspijeva, budući da je Attack on Titan 2 idealno štivo za sve fanove, no koliko će se cijeli koncept istog svidjeti ostalima (pogotovo onima koji baš i nisu ludi za animeom), zaista je diskutabilno. Upravo zbog toga, Attack on Titan 2 će, baš kao i njegov prethodnik, na tržištu proći sasvim sigurno zapaženo, no vjerujem kako je zaista mali broj igrača u regiji koji će mu dati šansu, osobito kad se u obzir uzme veoma impresivan lineup hitova koji su nam stigli tijekom ožujka i travnja.
Leave a Comment