”Kada tvoj dom postane ratna zona”, rečenica je s kojom počinje trailer igre Path Out. Stvorena uz pomoć njemačkih developera Causa Creations, dizajner Abdullah Karam je napravio igru temeljenu na vlastitim iskustvima izbjegličkoga života. Karam je napustio Siriju tijekom rata i postao izbjeglica, a kroz igru je pokušao približiti razne teme, svoje osobne osjećaje i posebnu priču koja bi trebala bar nakratko prenijeti njegova iskustva ljudima diljem svijeta. Unutar svega toga, Path Out je postao 2D (neki ga dodatno etiketiraju kao japanski ) RPG, i priča o preživljavanju, koja će izlaziti u epizodama, a za sada je dostupan demo igre.
O igri nas je obavijestio poseban članak sa Eurogamera, koji kroz razgovor sa Karomom približio čitateljima situaciju u Siriji, kao i povijest nastanka ove igre. ”Biti Sirijac zadnjih sedam godina je nepodnošljivi teret. Ljudi primjećuju rat, no mi se osjećamo manje-više sami dugo vremena, pogotovo kad veliki broj nacija zatvori svoje granice. Što smo mi učinili ikome, bilo je vječno pitanje koje se ponavljalo među nama. Mislim da ljudi ne znaju dovoljno o nama, tko smo, zašto smo morali napustiti Siriju, pa sam zato odlučio napraviti nešto preko čega ću moći prenijeti poruku ljudima i približiti im te osjećaje.”, rekao je Karom za Eurogamer, te nastavio pričati o svojem životu prije odlaska: ” Ja sam zapravo samo prosječno dijete koje je provodilo većinu svog vremena u školi, slušajući glazbu, crtajući i igrajući video igre. Nikad nisam bio zainteresiran za politiku, osim u trenucima kada bi vlada isključila struju i samim time, moju Xbox konzolu. Sve se promijenilo sa ratom. Kada sam imao 18, postalo je jasno da će me uskoro regrutirati. To je značilo da ću ubijati ili da ću biti ubijen. Nije bilo nikakve šanse da se priključim tom bezumnom ratu – ujedno je to značilo da ću potencijalno ubiti nekog od rodbine iz Aleppa.”
Karem se pozdravio sa susjedstvom i krenuo na sjever s prijateljima i rodbinom, prelazeći minska polja, te je na kraju uspio prijeći granicu u Turskoj tako da je bio skriven u bačvi punoj ulja, objašnjava detaljnije novinar Eurogamerovog članka Edwin Evans-Thirlwell.
Što se tiče same igre, dosta o atmosferi i izgledu možete vidjeti u traileru. Radi se o kombinaciji fantazije i zbilje, kombinirajući stil japanskih RPGova i retro ugođaj sa arapskom i sirijskom arhitekturom. Svakako je nešto što se ne viđa često u svijetu video-igara, a hoće li igru i teme prihvatiti gaming nacija, koja ne poznaje granice (bar u načelu), ostaje da vidimo. Možda je jedan od načina da krenemo od same igre, koja je od ovoga tjedna igriva i dostupna svima.
Demo igre koji pruža približno 45 minuta gameplaya, a možete ga preuzeti ovdje.
Leave a Comment