INFO BOX
- DEVELOPER: Warner Bros. Games Montréal
- PUBLISHER: Warner Bros. Interactive Entertainment
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC, Wii U
- ŽANR: Akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 25. listopada 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS3
Batman je jedan od rijetkih superjunaka koji je uspješno prenesen na film i u video igre. Unatoč tome što igre vladaju zabavnom industrijom (nekad jače, nekad slabije) već 15ak godina malo koji junaci iz stripova dobivaju kvalitetan tretman. Unatoč tome što mnogi od njih imaju izrazito veliki potencijal. Zasebni svjetovi, veliki broj likova, brojne kvalitetne priče nisu bile dovoljne mnogim protagonistima i protagonisticama da zarade u svijetu Hollywooda, a samim time i još manje u gaming svijetu. Možda je upravo u tome bila tajna uspjeha svih najboljih igara prema stripovima, pa tako i Arkham serijala. Unatoč vrtoglavom uspjehu svakog novog filma iz Nolanove Dark Knight trilogije, Warner Bros ekipa je pratila svoju viziju u gaming svijetu. Stvorili su svog Batmana, svoju priču i svoju trilogiju, koja se sa Originsom, prequelom prijašnje dvije igre, lijepo zaokružila.
Nakon velikih događaja u Asylumu, i još većih događaja u Arkham Cityu, gdje su scenaristi hrabro ubili neke važne likove u Batmanovom kanonu, svi su željno isčekivali daljnji rasplet priče koja je ostavila tragove u dodatnim misijama i easter eggovima. Treći nastavak, koji je trebao biti kruna ove uvjetno prozvane trilogije, postao je prequel. Osobno sam bio razočaran takvom najavom i nedostatkom daljnje priče. Sva nagađanja o Tracy McGinnisu, Jokerovom djetetu i velikoj apokalipsi u Gothamu morala su se staviti sa strane jer takvih hrabrih poteza ipak neće biti. Zauzvrat smo dobili novog glavnog antagonista (Black Mask) kao i Warnerovu interpretaciju Batmanovih prvih godina ”na radu”. Svakako nije nešto zbog čega će ikoji fan serijala odustati od kupovine i/ili igranja Arkham Originsa, no mala doza razočaranja bdije nad mnogima prilikom pokretanja treće Arkham igre. Koliko je na kraju to bilo bitno, što smo dobili sa Originsom i što nas dalje čeka – na sve ćemo pokušati pronaći odgovore kroz pisanje ove recenzije.
POČETAK POČETKA
U Arkham Originsu pratimo Bruce Waynea (Batmana) u svojim počecima. Bruce je već dvije godine u Gothamu, vratio se da uzme stvari u svoje ruke prvenstveno kao Batman i brzo je stvorio neprijatelje. Kako kod lokalne mafije, ubojica i sitnih zločinaca tako i kod onih koji bi trebali štititi narod od tog zla. Jedni ga vide kao nakazu, drugi kao odmetnika, svi kao prijetnju i nepoznanicu. Black Mask, jedan od glavnih kolovođa zločinačkog miljea u Gothamu uspijeva pobjeći iz Blackgate zatvora i saziva zanimljivi natječaj za posao. Posao je naočigled jednostavan – ubiti Batmana. Kandidati i kandidatkinje za taj posao su creme de la creme individualnih samozatajnih i besprijekorno opasnih ubojica koji su došli u Gotham upravo te noći sa tim ciljem. Među tim glavnim pretendentima za ovaj posao nalaze se neki poznati, a i manje poznati akteri – Electrocutioner, Bane, Deathstroke, Deadshot, Copperhead, Lady Shiva i Firefly. Da stvar bude gora, na putu će vam te noći stajati još mnogi znanci i novi neprijatelji. Gothamom za Badnjak vladaju sitni i veći zločinci, a stanovnici su sakriveni u svojim domovima budući da je ogromna oluja i nevrijeme u Gothamu. Kroz samo jednu noć Batman će se sukobiti sa svim navedenim plaćenim ubojicama, Black Maskom, Pingvinom, upoznat će Anarkya, a i jednog gospodina koji će mu obilježiti ostatak života – Jokera.
Čim započnete igru zaboravite na moguće frustracije time što igrate prequel i brzo se uvučete u nove promjene. Batmanov početak jeskučen kao i u prvoj igri no samo prvih desetak minuta igre jer ćete jako brzo naletjeti na prvu veličanstvenu bitku prilikom bijega Black Maska iz zatvora. Prije nego što se uopće stignete smiriti, igra vas dovodi u Batmanovu špilju gdje sa Alfredom (koji je u malo mlađim godinama) prolazite zajedno premisu igre i dosta brzo prelazite na stvar. Igra se, naravno, odvija u samo jednoj večeri (na Badnjak) tijekom koje će mlađi, samouvjereniji, bahatiji, ali i neiskusniji Batman pokušati zaustaviti sve plaćene ubojice koji žele njegovu krv, riješiti par umorstava i sve druge probleme koji mu se nađu na putu. Ovoga puta je posla puno više nego u prijašnjim igrama, što je logično budući da imate cijeli Gotham na raspolaganju. Klaustofobija koju toliko volimo iz Asyluma, a koje je bilo sve manje u City, ovdje u potpunosti nestaje. Ogroman svijet prelazite po već ustaljenim open-world manirima: omogućena su vam brza putovanja kroz određena područja sa Bat Wingom (ukoliko maknete elektronske smetnje na svakom od područja koje je stavio Riddler), sporedne misije se nalaze na svakom koraku, a tu su i zadatci koji vas namjerno vode s jednog kraja Gothama u drugi. Budući da nisam toliko napredan gamer zadnjih nekoliko godina, samim time mi se ne dopada (niti sam navikao) na open-world igranje slično Infamousu ili Assassin’s Creedu, no trendovi su trendovi, a izgleda da ih ljudi vole. Ovakav ogroman prostor daje određene čari, više sadržaja te novi, još napredniji pristup Batmanu nego što smo imali u Arkham Cityu (koji je već bio dovoljno velik), no zbog nedostatka neke veće živosti u Gothamu pomalo sve djeluje premračno i usamljeno. Programeri su te grafičke probleme sa civilima diljem ovako velikog grada riješili kroz priču (građani su zamoljeni da ostanu u svojim domovima zbog nevremena, Badnjak je i slično) što me neodoljivo podsjeća na prvu Spider Man igru za PlayStation One koja je na sličan način riješila donekle slične probleme (otrovni plin onemogućio je Spider Manu da se spusti sa krovova zgrada na cestu). Ako netko želi biti cjepidlaka pa se žaliti na nedostatak živosti po ulicama Gothama, dopustite i meni da budem cjepidlaka i pravi Batman geek pa da kažem da to jest nekako u stilu našeg Viteza Tame. Batman je usamljen u mračnom svijetu, fokus je na opasnosti, mračnoj atmosferi i našem poremećenom heroju. Poremećenom kao i mnogi mu protivnici, što će se vidno graditi kroz fantastičnu priču upravo u Arkham Originsu.
Priča Arkham Originsa je svakako najveći adut igre. Ustaljeni gameplay i premalo novosti i hrabrih noviteta na tom području Warner Bros. Montréalu je omogućilo da se pozabave nečim što je možda i najveći izazov – približavanju novim i starim Batmanovim fanova jednu zanimljivu priču i legendarne trenutke sa velikim Batmanovim protivnicima. Naravno, naglasak je na početku najvećeg rivalstva – vezi i upoznavanju Batmana i Jokera. Nevjerojatno lijepi i inteligentan pristup njihovoj ljubavi i mržnji gradi se prekrasno kroz igru, uz sve moguće vizuale i gameplay detalje koje ćete prolaziti dok se odvijaju neki ikonski trenutci. Oni napredniji fanovi će prepoznati mnoge Killing Joke reference, no ni fanovi Banea, Lady Shive, Black Maska i ostalih antagonista neće ostati kratkih rukava. OK, Electrocutioner fanovi (ako uopće postoje) bi mogli biti malo ljuti, no to ostavljam njima da otkriju zašto. Mnogi navedeni likovi su obvezni dio glavne radnje igre koji ćete susresti ako želite završiti igru, no developerski tim kojem je dano na povjerenje nastavljanje ovoga velikog serijala napravio je i odličan posao sa sporednim misijama. Te misije su jednostavno bolje nego prije. Ne znam kako to objasniti, no pokušati ću – više dijaloga, lijepe borbe te konačni rezultat koji tjera na razmišljanje. Iako ima posebnih tajni koje će biti jasnije ozbiljnijim fanovima malo je onih Hush trenutaka iz Arkham Citya. Ovdje kada se pojavi neka sporedna misija ili se naleti na neki lik, biti će sve objašnjeno u stilu Originsa – ili će se Batman prvi put susresti sa tom osobom ili će to biti jedan od prvih susreta, jako dobro objašnjen i razrađen. Predivan primjer je prvi susret sa Anarkyem, relativno nepoznatim antagonistom Batman kanona koji je tek nedavno opet zaživio u raznim Batmanovim adaptacijama ( s razlogom), a ovdje ga svi imaju priliku upoznati na ”normalan način”. Bez skrivenih detalja o prijašnjim susretima s Batmanom, bez nejasnih trenutaka, jednostavno – početak. A upravo Anarky, uz Jokera, u ovom nastavku nekako najviše tjera na razmišljanje o tome što je zapravo Batman. Blagi fašist, veliki heroj, zbunjeni dječak sa iznimnim fizičkim mogućnostima, zadrti super policajac…Ostavljamo na vama da malo dekonstruirate Viteza Tame. Ako niste dosad, svakako je vrijeme nakon Originsa.
DRIVING HOME FOR CHRISTMAS
Što se tiče samoga gameplaya, malo se stvari promijenilo. Batman se na isti način bori, skače, leti i općenito kreće po skučenim prostorima kao i onim velikima. S jedne strane smatram to velikim plusom jer nepotrebna kompliciranja i inovacije na tom području znaju se obiti od glavu programerima. Borba s neprijateljima je i dalje fluidna, zanimljiva i jednostavna, a comboi zanimljivi, neki teži od drugih, neki novi, neki stari. Što se tiče svih gadgeta koje kod Batmana toliko volimo, stari poznanici su tu, od grapling hooka do eksplozivnog gela. Ima i par novosti, od gumene granate pa sve do najboljeg dodatka koji pomaže u tučnjavi sa većim brojem likova. Radi se o posebnim rukavicama vašeg ”prijatelja” Electrocutionera koje će dosta olakšati stvari, a i otvoriti neka područja po Gothamu koja su vam do tada bila nedostupna. Za sva ta područja gledate mapu, gdje vam je jasno izlistano gdje su problemi, moguće side-misije, dostupna mjesta za vožnju vašom letjelicom i slično. Igra je jasna, pregledna i upakirana u već poznato sučelje iz prijašnjih igara.
E, sada, da li je to plus ili minus? Ostavljam to vama da odlučite. Mnogi recenzenti su to vidjeli kao minus, pa su samim time i dali malo nižu ocjenu igre. Ja to vidim kao plus još uvijek jer smatram da je treći nastavak taman onaj broj koji je dovoljan da ne budemo razočarani nedostatkom inovacija. Ne zaboravimo, Arkham igre su odlične igre. Iako je zbog pustog grada, pokojeg buga (pogotovo na PCu, no biti će popravljeno patchevima) i prequela ovo možda najmanje odlična igra u serijalu i dalje je vrijedna igranja. A fanovi Batmana će i dalje uživati u njoj. Nakon odigranog glavnog dijela igre biti ćete svega na 25% pređenog materijala, što znači da vas čeka još puno sadržaja i New Game Plus modova, Challenge misija, a i nedavno objavljeni DLCevi koji nas vode u Bruce Wayneove početke treniranja te nam omogućuje igranje Challenge misija sa Deathstrokeom. No, ne valja biti preblag. Svakako očekujem(o) neke veće inovacije i više hrabrosti prilikom izlaska četvrtog Arkham naslova što se tiče nastavka priče iz Arkham Citya, ali i što se tiče samoga gameplaya.
Sve što vam preostaje jest da odete na turneju kroz Božićem obojani Gotham te prođete jednu zanimljivu priču punu akcije, izazova i zanimljivosti. Ako to nije jednadžba za dobru zabavu, pogotovo onima koji vole Arkham serijal – ne znam što jest.
A multiplayer?
Kako to (očito) biva sa svim današnjim akcijskim avanturama i njihovim nastavcima, i nova Arkham igra ima multiplayer. Na multiplayeru igre su radili developeri Splash Damage koji stoje iza igre Brink. Invisible Predator Online je glavni multiplayer mode igre, u kojem se Batman i Robin nalaze između svađe Jokera i Banea i njihovih bandi. Kako je to zapravo koncipirano? Pa izgleda prilično inovativno i zanimljivo. Tri igrača upravljaju Baneovom ekipom, tri igrača upravljaju Jokerovom, a još dva igrača zauzimaju uloge Batmana i Robina, te je igranje sa junacima najzanimljiviji dio. I dok se ekipa na tlu bori po klasičnim načinima akcijskih avantura, heroji vladaju na višim platformama i pokušavaju sa svojim trikovima i spravicama riješiti sukob. Na pola svakog meča Joker i Bane ulaze u bitku tako da im otvorite lokaciju sa jednim od razbojnika te nakon toga i preuzmete kontrolu nad njima. Misije za Banea i Jokera su različite od onih za Batmana i Robina, kao i upravljanje Baneom i Jokerom. Iako je multiplayer dinamičan i uistinu zabavan, nije za svakoga. Prvenstveno nije za onu većinu koja uopće nije tražila multiplayer. No, daleko do toga da je loše izveden. ako nemate problema s konekcijom i znate još par ljudi koji su voljni igrati mogli bi se zabaviti, no i ta zabava neće drugo trajati. Multiplayer nema previše aduta da vas na duže vrijeme zadrži tako da je sasvim ok odmor od glavnog dijela igre, no nećete mu se prečesto vraćati.
Drugo mišljenje by Eduard Šabić
Moram priznati da me vijest kako će treći nastavak Batmana biti prequel također nije baš oduševio. S druge strane, naznake priče o borbi sa plaćenim ubojicama (odreda poznatim likovima) na Badnjak je nudio optimizam. I još cijeli Gotham na raspolaganju…
Čak i započevši igru, negativna misao o prequelu nije baš popuštala, no to se sve promijenilo čim sam malo više uronio u priču koja je zaista odlična. Sa velikim naglaskom na “upoznavanje” i razvijanje odnosa između Batmana i Jokera.
Opet, imamo taj nedostatak inovacija. Istina je da Arkham Origins ne nudi neku revoluciju naspram prva dva dijela, no nije baš da nema nikakvih inovacija. Nekoliko comboa, nekoliko gadgeta, upotreba Batwinga i još par sitnica po meni je sasvim dovoljno. Developeri su se držali provjerenog (vrlo dobrog) recepta, a u kombinaciji za fenomenalnom pričom, mnoštvom side-questova i pregršt dodatnog sadržaja ova igra nije podbacila niti u jednom segmentu. Vrlo kvalitetan i nezaobilazan naslov.
Jedina veća zamjerka koju imam su bugovi na PC verziji koju sam igrao. Nekoliko manjih sam još i prožvakao, no jedan veliki, točnije Burnley Tower bug me umalo pokopao. Da stvar bude još gora, patcha dugo nije bilo niti za lijek, pa sam se morao posavjetovati sa prijateljima Googleom i Youtubeom u komičnom rješavanju nekih prepreka.
ALI, TO NIJE SVE!
Imamo plakat od Arkham Originsa, koji je zaista poseban plakat. Osobno su ga potpisali svi članovi developerskog tima koji je radio na igri. Plakat je došao ravno iz Warner Brosa (putem našeg dragog Videotopa) i 100%-tni su originali. Usto su i ograničeni na 200 kom za cijelu Europu. Ukoliko želite ući u konkurenciju za ovaj plakat, morati ćete se ipak kao pravi fan malo više potruditi.
Pošaljite nam tekst o najboljoj Batman igri. No, evo onaj zeznuti dio. To mora biti Batman igra koja nije dio Arkham serijal (niti glavni nastavak niti mobilni spin-offovi).Zbog čega vam je najbolja, kada ste je igrali, kakva vam je u usporedbi sa Arkham serijalom. Tekst u kojem to opisujete mora biti dug od pola stranice do dvije stranice teksta, a poslati se može do 29.prosinca 2013.godine na zlatko@goodgame.hr. Nakon što primimo sve vaše tekstove, Zlatko i Eduard će odlučiti čiji je tekst najbolji i tko je najviše zaslužio ovaj vrijedan plakat. Sretno svima!
Igru ustupio Videotop d.o.o.
Leave a Comment