INFO BOX
- DEVELOPER: DICE
- PUBLISHER: Electronic Arts
- PLATFORME: PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PC
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 29. listopada 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
GRAH ILI SARMA…
…parizer ili mortadela, PS ili Xbox, PES ili FIFA, Messi ili C.R., nastavite dalje ako želite, ja ostajem pri grah ili sarma. Call of Duty ili Battlefield. Nažalost, izgleda da se na to svelo. Nije da dobrih FPS-ova nema i nije da ijedna od ove dvije franšize nudi nešto fenomenalno – out of this world iskustvo ili revoluciju. Nije da većina fanboya zna uopće zašto preferira jednu ili drugu igru. A svakako nije da su ove (tj. prošle) godine Activision ili EA postigli nemoguće, osim naravno po pitanju zarade. Ovo je recenzija Battlefielda 4, ne novog Call Of Duty-a, ali kao i u mnogim drugim žanrovima rat se sveo na dvoboj u kojem je gotovo nemoguće recenzirati jednu igru bez uspoređivanja s drugom.
Iako je ovo naočigled negativan početak recenzije nećemo prerano skakati pred rudo, krenimo polagano.
Battlefield 4 konačno je sustigao COD serijal na više razina. Bez da si na vrat navučem horde Battlefield fanova, mora se priznati da je COD ipak franšiza koja je duže na sceni, iza koje stoji više developera koji, na kraju krajeva, raspolažu sa većim budžetom. Ipak, novi Battlefield donosi jako puno toga. Krenimo samo od Frostbite 3 engine-a koji ovu igru tjera u neviđeno prekrasnoj grafici. Bilo da vozite džip, trčite po brodu, napucavate se na vodi ili iz helikoptera svijet koji vas okružuje, kao i sve u njemu je prekrasno. U single-play kampanji prekrasnu vizualizaciju prati i odlična audio podloga. Izmjena vatre, frcanje metaka koji trgaju vaš novootkriveni zaklon je zaglušujuće i kvalitetno izvedeno, kao uostalom i cijeli audio dojam. Naravno, za apsolutni užitak igranja na PC-u trebat će vam i prilično moćna konfiguracija.
RIGHT RECKER!? ……
Krenimo mi dalje sa single-play kampanjom. Ona je odlična. Zapravo nije. Ona je odlično izvedena, ali nije odlična. Kampanja od nekih 7, 8 sati je nabijena akcijom, prevratima i napetošću, ali nije odlična. Zašto? Pa zato što smo to već negdje vidjeli. Ne jednom, već više puta. Ukratko, vi (igrač) ste dio postrojbe naziva Tombstone, male četveročlane (pa i tročlane) skupine spec ops vojnika uvježbanih za apsolutno sve. Godina je 2020., traje šestogodišnji rat između Amerike i Rusije, a odjednom se tu upleću zli Kinezi, odnosno jedna superzla frakcija pod zapovjedništvom još zlijeg generala Changa koji želi uništiti sve američko, pomoći Rusima i zauvijek vladati svijetom, buahahahahaha!!! Rusi i nisu nešto previše zastupljeni u kampanji, a navedeni Ching-Chong-Chang general se odmetnuo, pa je sve politički prilično korektno i malo sterilno. No, na stranu zaplet i priča, kampanja nas vodi diljem svijeta po raznoraznim krajolicima, klimama i plovilima. E sad, nije da ta kampanja nema svojih wow trenutaka, svakako ima. Pucanje na helikopter dok naopako visite iz jurećeg automobila (kao vozač) – check! Natjeravanje superzlih Kineza po nosaču aviona koji tone, a avioni kližu u dubine oceana – check! Borbe tenkovima – check! Niti vaši suborci nisu baš totalno generični likovi koje ćete zaboraviti već na 23. sekundi iduće misije. Pac i Irish (suborci je li) imaju svoje osobnosti, probleme i dileme te kao takvi doprinose cijeloj atmosferi igre. Najgeneričniji lik u igri ste vi, tj. Sgt. Daniel “Reck” Recker. Najviše zbog činjenice da tokom cijele kampanje ne progovorite niti riječ. Pomalo je smiješno/debilno prisustvovati sastanku prije misije gdje se svi obraćaju liku kojeg vodite, a od njega niti glasa. Čak mu glupani postavljaju i pitanja! No, na stranu i ovakve čudne odluke developera, niti to ne može baš pokvariti kampanju. Pa opet, zašto ona nije odlična. Pa zato dragi moji što smo svi mi razmaženi i već navikli na osmosatni (vrhunski) akcijski film u kojem pucamo po već nekim tamo zlikovcima. Nekako je sve to već viđeno i dosadno. Dakle, kampanju shvatite kao malo duži trening za ono što vas dalje čeka. Ono zbog čega većina ljudi i kupuje Battlefield, a to je, naravno multiplay. Napomena: Dobro je završiti single kampanju pošto tim putem otključavate posebna oružja za multiplay.
PARTY TIME
Veteranima serijala koncept je dobro poznat: potrebno je izabrati klasu (assault, engineer, support ili recon), pa uskočiti na bojno polje, pješice ili u nekom od vozila/plovila/letjela. Raspored oružja i dodataka klasama ponešto je izmijenjen, no ništa suviše novo i neshvatljivo u roku od nekoliko minuta.
U najavama ove igre negdje sam pročitao kako će se posebno paziti na balans između raznoraznih oružja, a znamo da je to za multiplay jedna od zaista bitnijih stavki. Pogotovo u ovoj igri, pošto je američkom i ruskom arsenalu sada dodan i kineski. Nažalost, nije ovo izvedeno baš najsretnije. Nerijetko sam bio svjedok tragikomičnih situacija gdje tenkovski pogodak ne može srušiti omanji helikopter, ali ga zato ručni RPG šalje u vječna lovišta bez problema. Dosta je igrača navelo i problem sa protuzračnom oklopnjačom Tunguska 9K22 koja iz zraka ne može srušiti niti jato ptica, a kamoli nešto veće i opasnije.
Već sam napisao kako je grafički ova igra i više no impresivna, a to vrijedi i za multiplay, naravno. Napominjem to ponovno jer upravo u multiplay igri do izražaja dolazi možda i novost koja je sa sobom ponijela i najveći hype u najavama ove igre. To je takozvani Levolution, a najkraće objašnjenje bi bilo da ova novost uslijed jakog razaranja pri igri mijenja izgled cjelokupne mape. Kao i uvijek u Battlefieldu, uz dovoljno vatrene moći moguće je u prah pretvoriti gotovo sve, no Levolution je trebao biti revolucionarna stavka koja bi pri svakom meču donijela novo iskustvo. U početku zaista izgleda impresivno, no s vremenom shvatite ono čega sam se i pribojavao. Cijeli doživljaj svodi se na poplavu, srušenu branu ili neboder. Igrači globalno i nisu presretni općenito sa Levolutionom pošto nerijetko mapa postaje dosta lošija i čudnija za igranje.
Svi prijašnji modovi su ponovno ovdje uz napomenu da u ovom nastavku ponovno imamo Commander mode poznat iz Battlefielda 2142 gdje možete glumiti zapovjednika zapovijedajući trupama gdje da se kreću, te im povremeno slati resurse, a i raketirati protivnike. (Ili svoje, zavisno kako volite igrati…) Također ću napomenuti i dva potpuno nova moda, Defuse i Obliteration. Prvi opasno sucka, dok je Obliteration prilično zanimljiv u svojoj jednostavnosti zganjanja bombe po mapi i prenosa iste na određeno mjesto.
Moram priznati da mi i nije previše jasno kako je ova igra u nekoliko dana (ili tjedana) od svog izdavanja pokupila fenomenalne ocjene nekih eminentnijih gaming portala. Uz sve dosad navedeno, ovo nije loša igra, ali… PREPUNA je raznoraznih bugova. Dok po tom pitanju PC verzija najviše pati, igrači Playstationa ili Xboxa su imali nevjerojatnih problema sa logiranjem i spajanjem na servere, do te granice da su bespuća interneta prepuna ljudi koji su odustali od igranja. EA se čak nalazi i pod tužbom jer su navodno lagali o stadiju završetka ove igre samo kako bi je izbacili prije Božićnih i novogodišnjih blagdana. Ovo i ne čudi previše. Osobno sam igrao na PC-u sa nekoliko patcheva, no svejedno je igra bila iznimno nestabilna i nedorađena. Iako se meni to dogodilo svega jednom ili dvaput, crashanje na desktop i gubitak zvuka su sasvim uobičajene pojave, kako tvrde igrači diljem svijeta. Također, software ne zna napraviti balans igrača na mapama za 32 ili 64 igrača, te je mnogo puta ishod bitke odlučen i prije njenog početka.
DICE je navodno zbog svega ovoga druge projekte stavio na čekanje, te 100% resursa bacio na “peglanje” bugova u Battlefieldu, tako da će stvari već u vrijeme objavljivanja ove recenzije biti malo bolje, no to opet nije dovoljno. Svjestan sam toga da gotovo niti jedna igra nije imuna na pokoji rani bug, glitch ili nešto treće, no ovo je ipak malo previše. Sam novopečeni CEO Electronic Artsa Andrew Wilson je priznao kako igra trenutno nije dobra, poručio da rade sve što mogu i igračima obećao dvostruke XP-e i još pokoju in-game sitnicu za njihovo shvaćanje i strpljenje. Kako velikodušno…
No, treba biti realan i reći kako je i Battlefield 3 imao određenih sličnih problema, no ipak u manjoj mjeri. Također, poznavajući DICE, siguran sam da će navedene probleme riješiti što prije, ali poprilična šteta je već učinjena izbacivanjem nedovršene igre na tržište. Vjerojatno najbolji pokazatelj toga su prilično bolji prodajni rezultati omraženog im COD-a.
CHOOSE CAREFULLY…
Trebalo bi ovo i zaključiti, pa ćemo reći ovako. Battlefield se ne igra zbog singleplay kampanje, a ona bome nije to ni zaslužila. Segment koji prodaje ovu igru je naravno mrežno napucavanje diljem kugle zemaljske. Nažalost, DICE je baš ovdje zabio autogol u samom početku utakmice. No, bugovi se ispravljaju, problemi sa loginom su navodno već sređeni i Battlefield 4 će pomalo preuzeti štafetu od Battlefielda 3 kojeg zasada još uvijek igra puno više igrača, logično. Ovo je prekrasna igra koja, kad funkcionira, pruža vjerojatno najbolje multiplay iskustvo dostupno nama zemljanima. No, često puta ne funkcionira. Još jedna stvar koju nisam naveo je to da u globalu ova igra i nema previše novosti u odnosu na svog dvije godine starog prethodnika. Da, izgleda malo ljepše, ima nekoliko novih stvari, promjena vremena, Levolution, pa čak i nova frakcija, ali dojma sam da to nikako nije dovoljno.
Za sami kraj ćemo se vratiti na usporedbu sa COD-om koji ima kudikamo zanimljiviju i bolje razrađenu single kampanju, dok Battlefield ima (ili će imati kad DICE napravi sav svoj posao) možda ipak bolju massive multiplay komponentu.
Leave a Comment