INFO BOX
- DEVELOPER: DICE
- PUBLISHER: EA
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 20. studenog 2018.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Iz godine u godinu, scenarij je gotovo isti – svake jeseni gledamo duel dva najpopularnija FPS serijala s manje – više identičnim rezultatima. Naravno, mislimo na Call of Duty i Battlefield, čija se nova izdanja, kao s trake, svake jeseni nalaze na policama trgovina i pred očima milijuna igrača. Situacija nije drukčija ni ove jeseni, no uz neke nove trendove i tektonske poremećaje u žanru koje su napravili neki manji naslovi koji su izrasli u impozantne gigante (PUBG, Fortnite..), ove godine dobili smo nešto drukčija izdanja – Call of Duty: Black Ops 4 s kojim je Activision u potpunosti zanemario single player i sve karte bacio na multiplayer, te Battlefield V, kojeg su EA i DICE izdali nešto nešto kasnije, no opet znatno ranije nego što je možda trebao izaći. Zašto? Odgovori su pred vama…
Povratak korijenima
Nakon što smo u Battlefieldu 1 imali priliku iskusiti brutalno ratovanje na bojišnicama prvog svjetskog rata, Battlefield V nas nakon višestrukog izletovanja u moderni period konačno vraća svojim korijenima, u period od kojeg je sve i počelo – drugi svjetski rat, kojeg je glavni konkurent, Call of Duty, prošle godine posjetio sa svojim WWII.
Nakon velikog uspjeha Battlefielda 1, DICE i EA ove godine odlučili su igrati na sigurno, stoga će se svaki igrač koji je barem isprobao Battlefield 1 osjećati kao kod kuće. Počevši od gotovo identičnih izbornika i upravljačkog sučelja, pa sve do načina napredovanja kroz igru, sve će Battlefield 1 igračima djelovati vrlo poznato. Ni sam gameplay koncept igre nije se pretjerano mijenjao, no odmah pri njenom pokretanju i pri prvom jurišu na bilo kojem bojnom polju, moći ćete osjetiti brojna poboljšanja. Prije svega, odmah ćete primjetiti znatno poboljšane i realističnije kretnje, uz brojne nove animacije trčanja, klizanja, ljuljanja i kotrljanja. Također, napredak je vidljiv i kod napucavanja, pri čemu se svako oružje ponaša drukčije u svakom aspektu, tako da će svaki igrač pronaći svoje favorite koje će potom dodatno moći customizirati i podešavati sukladno svojim prohtjevima.
Peti službeni nastavak ovog popularnog FPS serijala nam tako donosi gotovo identičan recept koji je primjenio s prošlim hitom, što znači da nas opet očekuje paket koji sadrži single player komponentu (koju, ponavljamo, Call of Duty: Black Ops 4 nema) te naravno, ono zbog čega svi i igraju Battlefield – multiplayer. Međutim, najveći problem ove igre zapravo je taj što ista u konačnici ima jako malo sadržaja. EA i DICE manjak sadržaja pravdaju činjenicom da će igru konstantno nadopunjavati dodatnim sadržajem koji će ovaj put biti potpuno besplatan (dakle zaboravite na Season Pass i slične EA-ove eskapade – nakon fijaska sa Star Wars Battlefrontom II teško da smo i mogli očekivati drukčiji ishod), no pitanje je koliko će se igračima zapravo svidjeti činjenica da plaćaju punu cijenu za nešto polovično, bez obzira na obećanje da će drugu polovicu svoga paketa dobiti tijekom idućih pola godine – godinu… Pa što to Battlefield V zapravo ima, a što nema?
Ratne Priče
Po uzoru na Battlefield 1, i Battlefield V nam donosi War Stories single player komponentu zasnovanu na kratkim emotivnim ratnim pričama. Ovaj put pri launchu igre dočekale su nas tri kratke kampanje (četvrtu očekujemo ovih dana u formi besplatnog DLC-a), koje će nas odvesti od snijegom zatrpane Norveške, preko okupirane Francuske, pa sve do suncem okupane Libije. Nordlys kampanja bacit će nas u ulogu mlade pripadnice norveškog pokreta otpora koja mora spasiti svoju majku zatočenu od strane nacista i uništiti njemačko postrojenje za proizvodnju supstance za proizvodnju atomske bombe. U Under no Flag kampanji naći ćemo se u ulozi osuđivanog mladog britanskog pljačkaša banaka koji se prijavljuje u vojsku kako bi izbjegao zatvor, a koji potom biva premješten u Sjevernu Afriku kako bi sabotirao njemačke zrakoplovne instalacije. Treća kampanja, Tirilleur, bavi se senegalskim tamnoputim odredom koji se bori za oslobođenje okupirane Francuske i glavnim protagonistom koji će tijekom kampanje često imati brojne moralne dvojbe zbog načina na koji se kolonijalna Francuska odnosila prema njegovim sunarodnjacima.
Iako od War Stories kampanja nitko nije očekivao da traju poput single player kampanja nekih drugih FPS blockbustera, iste su doista jako kratke te će za završetak svih triju biti potrebno maksimalno tek nekih 3-4 sata, no isto tako svima je jasno da je svrha i cilj tih mini-kampanja zapravo samo zagrijavanje pred pravu stvar – multiplayer.
Multiplayer
I s multiplayerom EA i DICE nisu previše eksperimentirali, pa smo tako dobili dosta slično igraće iskustvo s tek nekoliko izmjena. I ovaj put, multiplayer je primarno zasnovan na klasama (Recon, Assault, Medic i Support) s tim da je sada fokus znatno veći na timski rad, zbog čega će odabir klasa i dobra suradnja na bojištu ovaj put biti od znatno većeg značaja, jer sada pojedine zadatke mogu obavljati samo određene klase – npr, Recon sada jedini može markirati protivnike, Support je sada mnogo značajniji jer njegov zadatak je pravomjerno distribuiranje municije i opreme koje je ovaj put znatno manje nego ranije, a iako i dalje svaka klasa može liječiti suborce, Medic to čini najbolje jer mu za isto treba znatno manje vremena. Tu do izražaja dolazi i novi „Attrition“ sistem koji onemogućava automatsko obnavljanje zdravlja u cjelosti, zbog čega sada morate biti znatno pažljiviji te se usputno liječiti medipackovima koje usput pronalazite.
Sve ostalo, uključujući i napredovanje i otključavanje oružja, funkcionira kao i u Battlefieldu 1, međutim najveći problem koji možemo navesti vezano za multiplayer odnosi se isključivo na nedostatak sadržaja. Prije svega, Battlefield V je pri launchu zakinut za ranije najavljeni Firestorm Battle Royale mod koji bi u igru trebao stići tek na proljeće (tijekom ožujka), tako da Battlefield V na tom polju automatski gubi bitku s Call of Duty: Black Opsom 4, čiji se Blackout Battle Royale mod pokazao veoma dobrim. Co-op nam bi nam također trebao stići naknadno, a ono što smo dobili pri launchu jeste samo osam mapa i šest standardnih modova. Osam dostupnim mapa podijeljeno je na četiri različita teritorija pa smo tako dobili po dvije mape iz Nizozemske (Devastation i Rotterdam), Sjeverne Afrike (Hamada i Aerodrome), Norveške (Narvik i Fjell 652) te Francuske (Twisted Steel i Arras), a iako su mape doista široke i otvorene, jednostavno ih je premalo te ih je trebalo biti još barem nekoliko. Utjeha stiže u tome da će DICE i EA sve buduće mape besplatno distribuirati tijekom nadolazećeg perioda, no i unatoč tome, AAA igra čiji je primarni fokus morala je pri launchu imati još poneku mapu.
Modovi kao što su Airborne, Conquest, Breakthrough, Frontlines, Domination i Team Deathmatch, uglavnom su namijenjeni za napucavanje za do 64 igrača i tradicionalno su zabavni, no definitivno glavna zvijezda multiplayera i jedna od najsvjetlijih strana igre je sjajni Grand Operations mod, koji predstavlja rekreacije nekolicine legendarnih strateških operacija koje traju nekoliko rundi (ili dana, jedna runda – jedan dan) koje kombiniraju nekoliko različitih modova te se rezultat prethodne runde/dana prenosi u naredni, s tim da u slučaju da nakon tri runde bude neodlučeno počinje i četvrta, The Final Stand, koja predstavlja svojevrsni hibrid Sudden Deatha, budući da istu, onako iscrpljeni nakon tri intenzivna dana, počinjete samo s pioštoljem i jednim okvirom municije, dok je smrt u toj rundi trajna.
Da rezimiramo, Battlefield V u domeni multiplayera definitivno nije zakazao – štoviše, sve što imamo vrlo je zabavno i funkcionira odlično, no sadržaja je, ponavljam, ipak premalo za jedan AAA naslov. Nema sumnje da će dolaskom dodatnog sadržaja Battlefield V zablistati u punom sjaju, no pitanje je samo je li igračima trenutni sadržaj dovoljan da se odluče za kupovinu igre.
Frostbite power
Kada je u pitanju audiovizualna prezentacija, Battlefield je uvijek nekako bio ispred Call of Dutyja, a situacija nije ništa drukčija ni ove godine. Već dokazani Frostbite engine glavni je krivac za vrhunsku prezentaciju Battlefielda V, koja je uobičajeno na iznimno visokoj razini, bilo da se radi o superiornoj grafici, oštrim teksturama i animacijama te jednako spektakularnim efektima i standardno sjajnoj zvučnoj komponenti. Dizajn cijele igre također je na veoma visokoj razini, a jedine zamjerke kada je u pitanju tehnička strana igre, uputio bih na račun sitnijih bugova te neshvatljivo loše umjetne inteligencije protivnika koja ozbiljno zna utjecati na konačni dojam prilikom igranja.
I unatoč tim zamjerkama, Battlefield V definitivno nije razočarao na polju prezentacije i produkcije, no, bit ćemo iskreni, nismo ni očekivali da bi na tom polju DICE mogao zakazati.
EA igra u svakom smislu
A kada kažemo EA, ne mislimo samo na Electronic Arts već i na Early Access. Doista, ma koliko na momente Battlefield V briljirao i bio sjajan, upravo zbog nedostatka pozamašne količine obećanog sadržaja jednostavno ne može dobiti ocjenu veću od trenutačne, koja je opet, i dalje prilično visoka. Da je EA još malo pričekao s izlaskom igre i kako treba „napunio“ je sadržajem, veoma dobri Call of Duty: Black Ops 4 bi imao dostojnog konkurenta u ovogodišnjem FPS duelu, no nažalost, izostanak ranije obećanog Firestorm Battle Royale moda te sramotno mali broj mapa, bez obzira na visok stupanj igrivosti i nekolicinu sjajnih modova na čelu s Grand Operations modom, jednostavno predstavljaju preveliki minus za igru koja košta 60 eura. Stoga, ukoliko trenutno morate birati između Call of Cuty: Black Opsa 4 i Battlefielda V, slobodno se odlučite za prvi izbor, jer u ovom trenutku predstavlja „kompletnije“ rješenje, a Battlefieldu V se, zajedno s nama, vratite nekad na proljeće, do kada bi isti trebao poprimiti onu pravu formu kakvu je trebao imati i pri launchu.
Leave a Comment