INFO BOX
- DEVELOPER: Tidalos Interactive
- PUBLISHER: Focus Home Interactive
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Strategija
- DATUM IZLASKA: 21. travanj 2016.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Ljubitelji Warhammer univerzuma trenutno uživaju u pravoj navali igara smještenih u 40k ili fantasy ogranak. Rasprostranjene po različitim žanrovima, teško ih je zaobići i odigrati barem neku, bili hardcore fan, kežualan fan ili da uopće niste fan. Jedna takva stigla je još u travnju ove godine, i odmah se ispričavam zbog ogromnog kašnjenja ove recenzije. Ali kako to već biva kod gejmera i gejmerica, lako je moguće da se igra nalazi duboko u backlogu, pa možda ova zakašnjela recenzija pomakne igru na malo više pozicije.
Studio Tidalos Interactive, koji se već prije upuštao u svemirske avanture (Stellar Impact) i okušao se u RTS žanru (Etherium) s Battlefleet Gothic Armadom pokušava prenijeti Warhammer 40K tabletop iskustvo u svemirski RTS/RPG mix. Točnije, gameplay Battlefleeta se fokusira na menadžment flote, održavanje Gothic sektora sigurnim koristeći flotu i savladavanje prijetnji na samom bojnom polju.
Za tabletop osjećaj pobrinuo se dizajn bojnog polja koji je zapravo ravna horizontalna ploha po kojoj djeluju brodovi. S jedne strane je prava šteta što ne možemo vidjeti akciju u punokrvnom 3D aranžmanu, no svejedno je prijenos turn-based igre sa stola u digitalnu akciju poprilično zadovoljavajući i akcija će nas jednako okupirati i držati zaposlenima.
Od samog starta jasno vam je u koji svijet ulazite. Ukoliko niste nikad igrali ili na bilo koji način iskusili Warhammer 40k setting…ili ćete biti uvučeni u šarmantnu epskost kojom odiše ili će vam biti odbojna pretjeranost te iste epike. Koji god tabor bili, svi su složni oko toga kako je epskost svakako prisutna. Od predimenzioniranih i „nonsense“ dizajna stvari, preko naziva i imena, do soundtracka prepunog zbornih dionica. Intro u samu igru najbolji je pokazatelj u što se igrač upušta. Ljubiteljima franšize to svakako nije novo i ovo će biti njihova poslastica.
Autor ove recenzije nije previše upoznat s kampanjama, poviješću i loreom Warhammer 40k svemira, ali fanovi će znati gdje i kada je smještena single player kampanja. Gothic War unutar kojeg se izvjesni Abaddon The Despoiler pokušao domoći drevnih artefakta moći kako bi porazio sve. Jednostavan plan, ali ne ako se Imperiju to pita. Nalazimo se u ulozi admirala Spirea od kojeg se traži izgradnja flotu i osiguravanje Gothic sektora od različitih prijetnji. Osim Abaddona i Chaosa, stalne intruzije u sektor izvode piratski orkovi i Eldari, tako da će Spireova flota biti jako zaposlena svakim turnom. Single player mod nudi dugu i izazovnu kampanju. U početku nas se upoznaje s elementima igre i postepeno se ubacuju sve bitne frakcije u priču. Kako se priča razvija i dolazi do zapleta, već smo duboko u svemiru i pre zauzeti menadžmentom flote. No, odmah valja izdati upozorenje. Igra je teška. Iako isprva ne djeluje tako, ali dugoročno sve misije koje niste uspješno odigrali mogle bi vas dovesti u duboke, duboke svemirske fekalije. Unutar single player kampanje i skirmish moda naš zadatak je održavati Gothic sektor što mirnijim i onemogućiti nerpijateljima Imperija osvajanje svjetova. Skirmish je u malenoj prednosti pošto su nam na rapsolaganju sve rase. Niti u jednom trenutku nema predaha za našu flotu i svaki Renowed point je potrebno ulagati u njezino poboljšavanje i upgrade. Renowed pointove dobivamo djelovanjem flote na bojnom polju. Nekoliko stvari uvjetuje vrijednosti koje dobivamo po misiji, stoga ukoliko smo i podbacili misiju dobivamo pointove, dakako znatno manje. Prema tome ne postoji instanti fail state, osim u pojedinim single player skriptiranim misijama. Port Maw je svojevrsan hub za našu flotu gdje trošimo pointove na njezin razvoj. Upgrade damagea, oklopa, generatora, postavljanje skillova ili unaprijeđivanje časnika posade. Dosta prostora za prilagođavanje brodova i njihovu taktičku upotrebu. Klase su standardne „brodske“ pa se možemo napucavati brzim fregatama, „laganim“ kruzerima i naposlijetku mrcinama od Battlecruisera. Moram samo spomenuti kako su imena brodova sasvim u skladu duhu 40k i kad imate krstarice naziva Judgment of Truth ili Scion of Justice dobiva se poseban sloj imerzije dok uništavamo proklete heretike i orkovski šljam. Sve dakako popraćeno epskim zborskim pripjevom.
Kako je spomenuto, borba se odvija na 2D polju, odnosno plohi doslovno smještenoj u svemiru. Prije svake bitke dobivamo izbornik brodova iz flote koje ćemo poslati u misiju. Svaki brod „košta“ i tu je odmah bitno izvršiti taktičke odluke. Bitka počinje pozicioniranjem brodova unutar zadanog prostora. Nakon što se aktivira bitka nekoliko stvari u početku može biti ključno kao što je prikrivanje signala ili sondiranje protivnika. Polje u kojem se borimo može biti prožeto prijetnjama u okolini poput asteroida, minskih polja ili pak maglicama.Svi ti elementi u prostoru se mogu iskorištavati u taktičke svrhe. Bilo da se skrivamo u maglicama ili prisiljavajući protivničke brodove u asteroide. S AI-em nema previše okolišnja i sukob započne jako brzo. Ovisno brojem brodova koje smo poslali u bitku, toliko ćemo biti okupirani mikromenadžmentom i manipuliranjem sukoba. Nije bitno samo kliknuti na neprijateljski brod, već podosta stvari utječe na tijek bitke. Postavljanje udaljenosti od protivničog broda prilikom napucavanja, fokusiranje na uništavanje sistema neprijateljskih brodova, korištenje skillova ili specijalnih naredbi, brzo manevarsko okretanje, izbjegavanje okolišnih prijetnji itd…uglavnom kad se zapuca, nema predaha jer i najmanja greška ili loša prosudba može presuditi ishod. Naročito u kasnijim stadijima igre. Iako djeluje zastrašujuće, u svakom trenutku možemo pritiskom na zadanu tipku usporiti vrijeme kako bi izdali naredbe. Bitke su intezivne i ukoliko su jednostavni zadaci (Cruiser clash/uništi neprijatelja), igrači će biti više investirani u samu borbu i taktičko nadmudrivanje jer sva kontrola je u njihovim rukama. Ukoliko su posebne misije, kao što su pratnja transportera, likvidacija ključnih figura ili pribavljanje važnih podataka…tu će admirali iskustiti dozu frustracije. Eskort misije kao eskort misije. Nemoćni transporteri samo trebaju prijeći s jednog kraja mape na drugi. Ali nemili pirati se fokusiraju na njih i ukoliko ne uništimo prijetnju jako brzo, frustracija če rasti. Našao sam se u situaciji gdje bi eksplojtao stupidnost AI-a, pa bi od tri transportera jedan služio kao mamac, druga dva bi uspijela odraditi svoj run. Uglavnom se pokazalo učinkovito protiv AI-a. Misije pribavljanje podataka su kaos (no pun intended) i frustracija za sebe. Stoga takve misije znale su ostati nedovršene, što se u kasnijem stadiju odbijalo o glavu.
Sve u svemu, kombinacija efekata, dizajna brodova i taktička dubina čini bitke jako impresivnim iskustvom. Dodatak sloju dojma ostavlja i vjerodostojan duh 40k svemira. Pogonjena Unreal 4 engineom zadovoljavajuće je optimizirana i vizualno dobro prezentirana. Teksture, detalji i sve drugo odrađeno je na visokom nivou. Također je za pohvalu i zvuk. Bass obavezno pojačan. Voice acting i soundtrack ne treba previše hvaliti. Jaki su aduti igre i fantastično ukomponirani u 40k setting ove igre. Pojedine zamjerke u rangu cjepidlačenja idu na nepostojanje retry botuna na kraju misija, jer iako nije problem učitati prethodni sejv, ne vidim zašto se nije mogao skratiti taj proces. Nije svatko zadovoljan ishodom bitke i svakako će biti ponavljanja. Dalje, tu je i nemogućnost preskakanja doduše kratkih cut-scena flote na početku svake bitke, što je opet malo iritantno prilikom ponavljanja misija.
Battlefleet Gothic: Armada odlična je konverzacija table top iskustva 40k svemira u RTS s fokusom na fleet menadžment. Iako sama pomisao na poptuni 3D 40k RTS u stilu Homeworlda golica i uzbuđuje mašti, Armada je sasvim zadovoljavajuće i izazovno iskustvo. Samo single player kampanja je dostatan sadržaj za sate i sate igranja. Skirmish samo obogaćuje stvari, pogotovo jer nam je omogućena kontrola i drugih rasa. I tu je uvijek multiplayer u kojem se živi adrmirali mogu sukobljavati i nadmudrivati unutar zadanih smjernica.
Leave a Comment