Sve više je rasprave o ekskluzivnosti nakon Microsoftove odluke o prenošenju odabranih igara na PlayStation i nestabilnosti u industriji općenito. Samo ove godine tisuće programera igara je ostalo bez posla, dok industrija pokušava promijeniti poslovanje nakon prekomjernih ulaganja tijekom pandemije. No, dok se proračuni za blockbuster naslove poput Spider-Mana 2 povećavaju, mnogi počinju sumnjati u da to da je tradicionalna paradigma izdavanja ekskluziva i dalje izvediva. To je tema o kojoj je Shawn Layden, bivši izvršni direktor PlayStationa, govorio u velikom intervjuu s novinarima Games Beata. Tijekom intervjua je, naime, naglasio kako vjeruje da se strategija ekskluzivnosti može pokazati Ahilovom petom a mnoge naslove.
“Kada vaši troškovi za igru premaše 200 milijuna dolara, ekskluzivnost je vaša Ahilova peta”, objasnio je. “Smanjuje vaš tržišni potencijal. Pogotovo kada se borite u svijetu live service igara ili besplatnih igara. Druga platforma samo je još jedan način otvaranja kanala, privlačenja više ljudi. U svijetu besplatnih igara, kako znamo, 95 posto tih ljudi nikada neće potrošiti niti centa. Posao se svodi na konverziju. Morate poboljšati svoje izglede otvaranjem svih prostora mogućnosti.”
Layden je ukazao na nedavni uspjeh igre Helldivers 2, koja je igra objavljena od strane PlayStationa koja se pojavila istog dana i na PS5 i na PC-u – relativno novi pristup od Sonyja koji se pokazao izuzetno uspješnim. Naravno, Helldivers 2 je live service igra, pa ostaje pitanje da li je isto moguće i za single player naslove. “Ako potrošite 250 milijuna dolara za igru, želite je moći prodati što je moguće većem broju ljudi, čak i ako je to samo 10 posto više”, primijetio je.
Layden vjeruje da industrija mora proširiti svoje trenutno tržište. “Ne radimo dovoljno da dovedemo ljude koji dosad nisu bili konzolaši u konzolaško igranje”, primijetio je. “Nećemo ih privući tako što ćemo raditi više onoga što već radimo. Ako 95 posto svijeta ne želi igrati Call of Duty, Fortnite i Grand Theft Auto, hoće li industrija samo proizvoditi više Call of Duty, Fortnite i Grand Theft Auto? To neće privući nove ljude.”
PlayStation, općenito, trenutno bilježi rekordne prihode – ali su im troškovi enormni. Naslovi poput Marvel’s Spider-Man 2, kao što je Layden aludirao ovdje, koštaju preko 200 milijuna dolara za izradu, što znači da nema puno prostora za pogreške. Koja je budućnost velikih igara, i njihov model poslovanja, hoće li se PlayStation maknuti od ekskluziva u doglednoj budućnosti, to su sve pitanja na koja bi mogli dobiti odgovor uskoro. Zasada smo, čini se, u fazi testiranja puno strategija, a tu svakako prednjači Microsoft.