INFO BOX
- DEVELOPER: 2K Australia / Gearbox Software
- PUBLISHER: 2K Games / Take-Two Interactive
- PLATFORME: PC, Xbox 360, PS3
- ŽANR: FPS / RPG
- DATUM IZLASKA: 17. listopada 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Zašto mijenjati konja koji pobjeđuje? Neka trči i skuplja lovu dok ga godine ne umore. Mnogi vlasnici šampionskih konja za utrke su sigurno bili vođeni takvim pristupom, pa zašto ne bi i developeri dobre igre? Borderlands i Borderlands 2 su, složiti ćete se sa mnom, definitivno bila dva šampiona koja su svojom odličnom izvedbom ostvarili itekakvu zaradu kojoj se developeri vjerojatno nikad nisu nadali. Ja nemam problema sa željom developera da ostvare još veći profit ukoliko će mi ponuditi još više tog kvalitetnog i dobrog sadržaja. Dajte mi još tog Borderlandsa! Tako sam nekako razmišljao kada sam čuo da je najavljen Pre-Sequel, treća inkarnacija igre koja je svojom pričom kronološki smještena između Borderlandsa i Borderlandsa 2, a sada je on napokon tu.
Mnogi već govore kako je Pre-Sequel isti kao prijašnji nastavci, da nema ništa novog. Ne znam na koji način ovo komentirati, istu stvar je raja govorila i za Borderlands 2, no uredno su je svi igrali, uredno kupovali tonu DLC-ova sa dodatnim sadržajem i bili sretni s tom činjenicom. Vjerujem kako su i u 2K i Gearboxu također bili sretni i trljali rukicama, pa je sreća i zadovoljstvo cvjetalo obostrano.
Da, i ja vjerujem da je Pre-Sequel poprilično sličan kao njegovi prethodnici, no to je nešto s čim svakako mogu živjeti, a tko ne može razumjeti nek’ se malo vrati na priču s konjima, poprilično je razumljiva.
No hajdemo mi na naš Borderlands The Pre-Sequel. Nakon otvaranja Vaulta u originalnom Borderlandsu, otkriven je novi Vault na Elpisu, prirodnom mjesecu Pandore. Priča se razvija oko Handsome Jacka, zapravo tada mladog programera Jacka zaposlenog u Hyperion korporaciji koji upošljava 4 vault huntera kako bi si izgradio ime i reputaciju. Cijela priča se zapravo vrti upravo oko njega i razloga zašto je kroz seriju nezamislivih događaja postao ono ludo čudo kakvim je prikazan u Borderlandsu 2. Naravno, kako ja obično ne volim spoilati priču, pogotovo dobru, neću više ništa govoriti, stekli ste dojam o čemu se radi i to je dovoljno. Mogu samo reći kako su 2K Australia i Gearbox ponovno odlično i kvalitetno odradili priču vezanu za našeg anti-heroja Jacka.
Kad već spominjem 4 heroja koje Jack unajmljuje, ajmo odmah opisati četiri nove klase, jer to je jedna od ovih rijetkih novih stvari u igri. U ovom nastavku tako ćete moći zaigrati kao Athena the Gladiator, Wilhelm the Enforcer, Nisha the Lawbringer i Claptrap the Fragtrap.
Athenu the Gladiator smo imali prilike upoznati u The Secret Armory of General Knoxx DLCu prvog Borderlandsa, kada je kao Lance Assassin pomogla tadašnjim Vault hunterima u borbi protiv General Knoxxa. Njezina funkcija u Pre-Sequelu je svojevrsni ‘tank’ koji koristi Aspis Shield. To je njezin glavni Action Skill, a kada ga aktiviramo Athena diže dotični štit koji sprječava sav frontalan damage, a u kombinaciji sa ostalim pasivnim skillovima i statovima apsorbirani damage pretvara u energiju. Na kraju Action Skilla ili ako ga odlučite prekinuti ranije, Athena baca svoj štit koji eksplodira te dijeli početni damage uvećan za količinu apsorbirane energije.
Sljedeći je Wilhelm the Enforcer. Wilhelm je bivši poznati plaćenik koji je zbog ozljede dobio zamjensko mehaničko oko nakon čega je postao opsjednut mehaničkom nadogradnjom te je naposljetku postao kiborg. Sjećamo ga se iz Borderlandsa 2 gdje je bio prvi veliki boss, polu čovjek polu loader u donjem dijelu tijela. Njegov action skill je izveden upravo iz tog boss fighta gdje je imao dva pomoćna loadera, jedan koji napada okolne neprijatelje a drugi koji ga liječi i puni štit. Upravo tu svrhu ima u Pre-Sequelu i zove se The Wolf and Saint. Ostalim pasivnim skillovima koje mu određujete tijekom igre Wilhelm polagano od čovjeka postaje kiborg i čak dobije robotski glas. Po sposobnostima Wilhelm je dakle najsličniji Axtonu i Rolandu iz prijašnjih nastavaka.
Nishu the Lawbringer smo upoznali u Borderlandsu 2 kao šerifa Lynchwooda te kao osobu koja je u prvom Borderlandsu odigrala vrlo važnu ulogu u padu New Havena te zarobljavanju Bricka. U Pre-Sequelu ćete definitivno imati priliku vidjeti kako postaje totalno hladnokrvni ubojica kakvom je prikazana u Borderlandsu 2 koji kako sam rekao radnjom dolazi poslije Pre-Sequela. Nishu the Lawbringer bi opisao kao kombinaciju Gunzerker i Sniper klase. Njezin Action Skill se zove Showdown i kada ga aktivirate Nisha dobije bonus na Gun damage, brzinu pucanja, brzinu reloada, bonus na preciznost, brzinu metka i smanjenje recoila i zapravo u tih 6 sekundi koliko action skill traje u mogućnosti je podijeliti brutalno veliki burst damage i počistiti cijelu hordu protivnika koji su vam na ekranu. Kada je skill aktiviran, vaš ciljnik se zapravo zaključa na najbližeg protivnika a daljnjim pomicanjem miša ciljnik se automatski prebacuje na sljedećeg. Nisha ima najzanimljiviji melee napad, umjesto udarca šakom, Nisha protivnike poput Indiane Jonesa lupa bičem i može ga udariti sa daleko veće udaljenosti nego melee napadi ostalih likova, ali je zato nešto slabiji.
Kao šlag na kraju, tu je naš stari znalac i ikona Borderlandsa – Claptrap! Njega ste do sada dobrano imali prilike upoznati jer je sudjelovao u gotovo svakom bitnom događaju tijekom proteklih igara. Claptrapov Action Skill je jedan od najzanimljivijih koje smo imali prilike vidjeti do sada. Naziva se VaultHunter.EXE i zapravo je beta virus ugrađen u Claprtrapov program, čijom aktivacijom Claptrap navodno skenira trenutno stanje na borbenom polju te shodno tome različit efekt se može dogoditi. Ono što se zapravo događa jest to da Claptrap dobije jedan od Action Skillova bilo koje klase koje smo dosad imali prilike igrati u Borderlands igrama uz to da su malo izmijenjene. Jedan od primjera je Funzerker, što je očito kopija Salvadorova Gunzerkinga iz Borderlandsa 2, pri kojem Claptrap puckara iz dva oružja i puni municiju i štitove suigračima. Iako njegov Action Skill daje nasumične efekte pa imate osjećaj da igrate kolo sreće kada ga palite, Claptrap je zbog svoje prirode vjerojatno najzabavniji lik za igru, samo slušanje njegovog govora je teška zabava i ‘sprdačina’ kakvu samo Borderlands može izvesti. Jedna od njegovih prednosti je što on ne treba kisik za disanje na površini mjeseca pa ćete sa njim imati najviše mogućnosti za divljanje po mjesecu bez straha da ćete se ugušiti, no ovu mehaniku ću kasnije detaljnije opisati.
Važno je napomenuti kako su likovi po prvi puta naglašeniji u smislu same priče. Sjetite se kako su glavni igrivi likovi u prošla dva nastavka samo šutjeli, sada je to totalno druga stvar, ovi likovi govore, sudjeluju u razgovorima koje vidite u cut-scenama i razgovorima koji se izvode za vrijeme misija kada razni NPCi pričaju preko ECHO uređaja. Vaši likovi sudjeluju u tim razgovorima te ćete na taj način zapravo više saznati o njima samima, njihovim motivima i prošlosti, čime se svakako više naglasila interakcija vaših likova sa samom pričom. Ako se samo sjetite svih živopisnih likova iz prijašnjih nastavaka koji su ponovno tu sa nama, provjerena formula opet djeluje. Sporedni naratori Tiny Tina, Mr. Torgue te Sir Hammerlock, bit će dovoljni da u kombinaciji sa brutalno dobrim humorom (Borderlandsko-crnim) te hrpom referenci iz moderne kulture, filmova i igara ponovno podare odličan “štimung” po kojem je uostalom i poznata Borderlands franšiza.
Sljedeća stvar koja je nova u ovom nastavku, je naravno promjena samog settinga. Kako sam rekao, priča i radnja se odvija na Pandorinom mjesecu Elpisu, shodno tome u igru je dodana mehanika niske gravitacije i nedostatka kisika. Dok vas radnja ne vodi kroz hodnike svemirskih postrojenja korporacije Hyperion, većinu vremena ćete provoditi na samoj površini mjeseca gdje ćete za disanje morati koristiti 02 kitove, odnosno boce s kisikom. No ‘Oz’ kitovi ne služe samo za disanje, njihova funkcija je višestruka. Ovisno kakve statove vaš lik ima ‘Oz’ kitovi vas mogu healati, povećavati damage koji vaš lik pravi ili davati bolje statove za elementalne efekte oružja. Količina kisika u bocama se konstantno smanjuje te ih je potrebno puniti na raznim punktovima za punjenje, no oni su zbilja razbacani svuda po mapama pa nećete imati previše problema sa održavanjem zaliha vašeg kisika. Niska gravitacija također donosi zanimljivu mehaniku u igri. Vaši likovi će na otvorenoj površini mjeseca imati različite kretnje za razliku od zatvorenih prostora. Tako ćete vidjeti drugačije animacije pri trčanju koje pokazuju da je gravitacija puno slabija i da su vaši koraci puno dulji i veći. Skakanje također, moći ćete skakati jače i dalje, a jako zabavna stvar je i što pritom možete koristiti gore spomenute ‘Oz’ kitove kao mini ‘jet-packove’, ne znam kako bi drugačije opisao. Kada skočite, možete ‘ispuhati’ onaj kisik koji nosite u bocama kako bi vas on odgurao još više i dalje ili čak uz pomoć njega mijenjati smjer i putanju dok ste u ‘letu’. Ovo je developerima otvorilo cijelu novu mogućnost pri kreaciji levela, pa ćete uz pomoć ove mehanike istraživati mjesec za izgubljenim ECHO uređajima kako bi saznali ponešto više o priči, te naravno skrivene loot chestove, jer svi volimo loot!
Kada smo već na lootu, Borderlands The Pre-Sequel kao i svoji prethodnici ima nasumično generirane iteme i oružja kojih bogu hvala ni u ovom nastavku ne manjka. Za razliku od prva dva nastavka, novost u Borderlands The Pre-Sequelu su dvije nove vrste oružja – Laser i Cryo. Laser ne moram objašnjavati, svi volimo lasere i znamo što laseri rade! Laserska oružja mogu imati sve elementalne efekte, osim explosive, ali u većini slučajeva će naravno to biti fire damage. S druge strane, Cryo je velika novost u Borderlandsu i ta oružja ukoliko podijelite dovoljno damagea mogu potpuno zamrznuti protivnike, te će služiti kao odličan ‘crowd control’. Kada zaledite protivnika, možete ga u ‘badass Borderlands rambo’ stilu razbiti u komade. Ostala oružja i elementalni efekti su vam dobro poznati iz prijašnjih nastavaka, te su oni ponovno dostupni i u Pre-Sequelu u još više random generiranih varijanti, kako po statovima tako i po izgledu. Raznolikosti vam, vjerujte mi, neće pofaliti.
No da nije sve ostalo na jednostavnom dodavanju dva nova oružja, iskombinirati ćemo taj novi setting, nedostatak kisika i gravitacije sa novim oružjima i dobiti novost u mehanici same borbe. U The Pre-Sequelu nećete kao do sada samo pucati u protivnike kako biste ih lišili života. Vaši protivnici na otvorenom mjesecu, kao i vi, također trebaju kisik za disanje. Razni banditi će tako nositi male maske koje im daju kisik, a vi im ih preciznim hitcima možete skidati s glava pri čemu će se oni nakon nekog vremena, ukoliko ne pronađu atmosferu odnosno izvor kisika, jednostavno ugušiti. Zatim, sa preciznim pogotkom eksplozivnog oružja ili spretno bačenom granatom pod noge protivnika, možete ih zbog male gravitacije doslovno lansirati s površine mjeseca. Kako bi sav taj naglasak na fizici bio vjerno popraćen, tako ćete morati koristiti i generatore kisika kako bi mogli zapaliti protivnike. Vjerujem da ste stekli dojam kako je s ovom mehanikom napucavanje i akcija na mjesecu poprilično zabavna i drugačija od dosadašnjeg ubijanja na Pandori.
Što se tehničke strane tiče, Borderlands The Pre-Sequel je ispod haube kao i svoji prethodnici pogonjen dobrim starim Unreal Engineom 3. To znači da ćete ga ugodno moći igrati i na malo jačem kalkulatoru. Bugova koliko sam ja primijetio nema nešto pretjerano, jedini koji mi je zapeo za oko jest taj da mi je efekt zamrzavanja nakon što me neki protivnik pogodio Cryo oružjem ostao, točnije kretanje mi je bilo usporeno dok nisam resetirao igru, a trebao bi sam nestati nakon par sekundi. Dogodio mi se jednom, a vjerujem kako je ispravak ovog buga samo pitanje vremena. Drugih većih zamjerki nemam, generalni dojam je da su 2K Australia i Gearbox odradili odličan posao, točnije nisu puno mijenjali provjerenu Borderlands mehaniku.
Iako nemam zamjerki, osim novosti koje sam naveo, nemam zapravo ništa za posebno pohvaliti. Ostaje okus u ustima da smo po treći put dobili istu igru i imat ćete osjećaj kao da igrate samo novi DLC za Borderlands 2. Vjerojatno je jasno da meni osobno to ne smeta, ali vjerujem da bi neke igrače takav način mogao uvrijediti. Kako bilo, fanovi Borderlandsa vjerojatno već igraju Pre-Sequel, a onima koji se još razmišljaju dali da daju novac za novi nastavak vjerujem da sam bar malo pomogao oko odluke. Glupo je odličnoj igri davati lošu ocjenu jer nema ništa novog u njoj, pa je iz tog razloga ja neću rušiti. Borderlands The Pre-Sequel je izvanredna igra koja je jednako dobra kao svoja dva prethodnika, prožeta intenzivnom akcijom i bezvremenskim Borderlands humorom u kojoj ćete proživjeti sate i sate zabave. U svom uskom žanru, FPS hack’n’slash akcijskom RPG dungeon-crawleru, je definitivno najbolja igra bez pretjerano ozbiljne konkurencije. Ako ste dosad voljeli Borderlands, sigurno ćete ga voljeti i dalje.
Leave a Comment