Neočekivana vijest dolazi od PlayStationa, a tiče se pada broja pretplata na njihovu PS Plus uslugu. Sony je, naime, otkrio, u prvo kvartalnom izvještaju za 2021. godinu, da PS Plus ima 46.3 milijuna članova/ica.
U prijevodu, radi se o gubitku od 1.3 milijuna pretplatnika/ica s obzirom na godinu prije. U zadnjem kvartalu prošle godine, nakon stalnoga rasta broja članova, Sony je bio na 47.6 milijuna pretplatnika.
Razlozi za ovo, naravno, nisu toliko jasni kao ove brojke. Dolazak PlayStationa 5 je svakako jedan od faktora, konzola se prodala jako brzo, i još je nema na policama većine dućana diljem svijeta. Moguće je da su mnogi novi kupci Sonyjeve konzole aktivirali PS Plus tijekom prošle godine, i onda im je to promotivno razdoblje do mjesec ili tri mjeseca jednostavno isteklo i mnogi nisu produljivali s pretplatom. Postoji teorija da ljudi nisu zadovoljni besplatnim PS Plus igrama koje dobivaju na mjesečnoj bazi, no situacija s ponudom je puno bolja nego nekih prijašnjih godina, pa nam se to ne čini kao nešto što bi moglo imati veliki utjecaj. Naravno, tu je i veliki broj ljudi koji su možda prodali svoju PlayStation 4 konzolu kako bi skupili novac za PlayStation 5 konzolu koje se još nisu dočepali, pa su privremeno otkazali svoju PS Plus pretplatu.
U razgovoru za VGC, Hiroki Totoki iz Sonyja dao je svoje objašnjenje svega ovoga. Totoki, naime, tvrdi da je porast prošle godine se dogodio zbog izvanredne situacije uzrokovane pandemijom, tijekom koje su u lockdownu mnogi postajali pretplatnici i puno više igrali igre. Kako se situacija, donekle, popravila, i lockdowni na nacionalnim razinama su manji, tako je opao i broj igrača/ica diljem svijeta. ”Naravno, 104 milijuna je poprilično veliki broj, no smatramo li da je to početak trenda opadanja pretplatnika/ica? Ne smatramo” – rekao je Totoki te naglasio kako analiziraju razne faktore kako bi dobili točnije razloge kako je do ovoga došlo, te najavljuje kako će u narednim mjesecima ipak pomno pratiti što se događa sa PS Plusom. Također je naveo kako je s obzirom na 2019. godinu porastao broj pretplatnika, dok je ovaj pad referiranje na 2020. godinu kada je porastao broj zbog toga što su mnogi ljudi ”ostajali doma” tijekom pandemije.