INFO BOX
- DEVELOPER: Revolution Software
- PUBLISHER: Revolution Software
- PLATFORME: PC, PS Vita, Android, Linux, iOS, Mac
- ŽANR: Point & Click avantura
- DATUM IZLASKA: 4. prosinca, 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Broken Sword je jedan od najpoznatijih serijala u gaming svijetu, prvenstveno u drugoj polovici devedestih godina, kada su prva dva nastavka žarila i palila zajedno sa cijelim point ‘n’ click žanrom. Tijekom godina, Broken Sword je doživio pojavljivanje na drugim platformama izuzev osobnih računala, stvarao nove fanove i sad je dio lijepog sjećanja mnogih generacija. Američki odvjetnik za patente George Stobbart i francuska freelance novinarka Nicole “Nico” Collard osvojili su srca mnogih igrača diljem svijeta. Treći nastavak je također ostvario veliki uspjeh sa svim promjenama i novostima, a količina (pametnog) humora i lijepa atmosfera svih nastavaka držala je Revolution Software i njihov serijal uvijek na vrhu popularnosti. Zato nije ni čudno da se jako brzo skupila potrebna svota za izradu toliko željenog petog nastavka. Broken Sword – the Serpent’s Curse je tijekom jeseni 2012.godine već bio u izradi, no za dovršetak razvoja igre potrebna je bila pomoć samih igrača i igračica koji bi voljeli tu igru i zaigrati. Na Kicksarteru je krenula kampanja koja je za cilj imala skupiti 400 000 dolara, a taj se cilj ubrzo i premašio. Svi obožavatelji i obožavateljice žanra i samog serijala dobro su se načekali kako bi se napokon dočepali igre, no početkom prosinca PC korisnici su napokon došli na svoje ( a uskoro budu i ostali). Prva od dvije najavljene epizode je izašla, George i Nico su započeli nove pustolovine, a ova recenzija će vam ukratko pokušati dočarati da li su se pare, čekanje i euforija isplatili.
George: Lobineau tells me he’s been…seeing a lot of you.
Nico: We meet sometimes for lunch, a drink. After you’d gone back to the States I was pretty lonely, you know.
George: Lonely? You must’ve been desperate. Couldn’t you just visit the zoo or something?
Četvrti Broken Sword, Broken Sword: The Angel of Death, izašao je davne 2006.godine i donio je dosta novosti što se tiče gameplaya. Mijenjanje tradicionalne formule point ‘n’ click igara sa uvođenjem direktnih kontrola te ponekom (skoro pa) platformskom sekvencom nije previše oduševljavala ljude, no impresivna radnja, humor i atmosfera uspjeli su održati sve fanove na okupu. Vraćanje petog nastavka korijenima i ”tradicionalnijem” pristupu je upravo dokaz raspravi o tome u kojem su vizualnom okruženju Broken Sword avanture najbolje za igranje. Novi nastavak donosi rukom nacrtanu 2D grafiku koju ljudi toliko vole, ali i 3D elemente koji unose svježinu i suvremenost što se tiče vizuala. Ukratko, igra izgleda kao predivna high tech 2D point ‘n’ click avantura u skladu sa današnjim vremenom. Ako vam nedostaju neke stvari iz trećeg i četvrtog nastavka, kao na primjer sučelje, igra vam daje na izbor između klasičnog sučelja iz prva dva nastavka ili ”novijeg i modernijeg” iz zadnja dva. Sitnica koja ipak pokazuje da su developeri mislili na sve.
Priča petog nastavka je jednostavno rečeno, a i očekivano, nova avantura Georgea i Nico. George se posvetio poslu u osiguravajućoj tvrtki, a Nico je još uspješnija istraživačica – novinarka koja diljem svijeta ganja razne priče. Spletom okolnosti, na izložbi koju George i njegova tvrtka osiguravaju dogodi se ubojstvo u galeriji i krađa jedne ne toliko skupocjene slike (ne toliko skupocjene u usporedbi sa ostalima). George i Nico kreću u samostalno istraživanje koje će, naravno, skrivati nešto puno kompleksnije i opasnije nego što su mislili na samom početku. Sve što očekujete od priče, čudnih situacija, urote, ubojstava i zanimljivih spletki opet je tu, a oni kojima će ovo biti prvi put da igraju Broken Sword možemo samo zamisliti koliko će oduševljeni biti i koliko će se, u konačnici, zabaviti.
I taj dio, kombinacija iskusnih igrača i onih potpuno novih, je dobro izbalansiran. Na početku igranja imate kratki i dosta jasan tutorial koji vam jednostavno objašnjava kako se kretati po prostorijama sa Georgeom i Nico te kako koristiti sve stvari koje pronalazite tijekom igre i koje su glavni dio rješavanja većine zagonetki. Kombiniranje dvije stvari koje ste pronašli, otvaranje pisma i slični detalji lako su izvedeni u igri, bilo da je igrate na računalu ili na touch screenu nekog od ”pametnih telefona”. Ukoliko vam ne trebaju hintovi za rješavanje zagonetki (koje u većini slučajeva i nisu previše teške) i to možete isključiti na početku igre u opcijama.
Nico: If you see anything that looks like a bomb, stay away from it this time, okay?
George: Gee, I’ll try.
Igra uz lijepu atmosferu ima i odličnu glazbenu podlogu. Ona postaje sve jača i atmosferičnija što ste bliže kraju određene zagonetke, no pomaže i općenito u stvaranju ugođaja u mnogim trenucima kada je potrebna. Od mirne ”istraživačke” glazbe do ubrzanih plesnih melodija, Broken Sword donosi pravu paletu pristojno prosječne, no izuzetno očaravajuće audio-vizualne prezentacije igre. Da li je sve to tako super i prelijepo zbog nostalgičnog aspekta kojeg je nemoguće izbjeći u Broken Swordu, te činjenice da su Nico i George jedan od najsimpatičnijih parova općenito u igrama ili je stvarnost ipak malo stroža po tom pitanju ostavljam na vama za prosudbu.
Što se tiče glavnog dijela igre, a to su zagonetke, već je bilo suptilno navedeno u ovoj recenziji da većina njih nije previše teška. U određenim trenucima vas neke mogu pomalo izluditi, ali većina je iznadprosječno zanimljiva pa vas neće toliko demotivirati. Put do rješenja zagonetke je iznimno zabavan, što je ipak najvažnije. Na svakoj lokaciju na kojoj se nalazite, bilo s Georgeom ili Nico, morati ćete istražiti svaki objekt i sumnjivo područje, pričati sa svima koji su vam u blizini (i to nekoliko puta), pronaći određene iteme i saznati informacije nakon kojih se ponekad potrebno vratiti do nekoga s kime ste već pričali kako bi dobili nešto što vam treba i riješili određenu zagonetku. Igra zaista dosta dobro tempira težinu zagonetki kao i dinamiku same priče i intrigantnost koja proizlazi iz nje. Nažalost, kada stvari postanu najzanimljivije, igra staje. Prvi dio je gotov i veliko finale nas čeka u drugoj epizodi koja dolazi za mjesec dana.
Prva epizoda Broken Sworda traje otprilike 6 sati, što je sasvim pristojno. Pogotovo ako znamo da nas čeka druga epizoda koja će trajati, nadamo se, jednako toliko dugo, ako ne i više. Ostaje razočaranje što sve bude gotovo tako brzo i što nas čeka još samo jedna epizoda. Prostora za žaljenje stvarno nema, no u trenutku kada i ako vam se svidi igra i sve što ona donosi stvarno ćete biti tužni pri naglom završetku iste. No, dobro, nećemo biti nezahvalni i prezahtjevni. Ne smijemo. Zar ne?
Zašto je igra podijeljenja u dva dijela
Unatoč dobroj ideji i namjeri, Kickstarter nije bio ugodno mjesto za mnoge ulagače prema kojima su se developeri određenih igara ponašali poprilično nepristojno. Neke igre su drastično kasnile, neke nisu pružile konačni proizvod na način koji su obećali, a postoje i sumnje da se u nekim slučajevima i varalo javnost. Charles Cecil, tvorac Broken Sworda, svjestan je atmosfere koja kola Kickstarterom i gaming sferom generalno pa je pokušao to riješiti na što respektabilniji način. Kako je sam rekao za mnoge gaming medije, Broken Sword 5 jednostavno nije mogao biti dovršen do Božića, kada je obećan fanovima. Igra je postajala sve veća i kompleksnija, Revolution Software se preračunao u vremenu, no nisu htjeli da zbog njihove greške pate fanovi koju su, u konačnici, platili za tu igru i sve usluge koje su bile potrebne developerima za dovršetak igre. Jedino logično rješenje bilo je podijela igre na dva dijela. Na taj način se ispunilo obećanje da će igra izaći u zadanom vremenskog okviru, a opet su dobili dodatno vrijeme da dovrše igru i naprave je što boljom. Iako to nisu planirali, sada se vesele ovakvom načinu rada. Nadamo se da će druga epizoda doći na vrijeme. I da ćemo vidjeti kozu.
The Goat Puzzle
Broken Sword 5 ima zagonetke koje su dosta izazovne. Rješavanje nekih od njih je dosta u retro stilu kao i sama igra koja igra na taj legendarni osjećaj koji smo imali igrajući prijašnje nastavke, prvenstveno prva dva. U doba kada vladaju razne druge avanture sličnog tipa, kao što je The Wolf Among Us (samo da istaknemo neku najnoviju) možda nekim igračima koji se smatraju premodernima Broken Sword neće biti dovoljno inovativan i po ukusu.
No, ono što je najvažnije jest da su ljudi dobili ono što su tražilli – novu Broken Sword igru koja drži do sebe i koja se odlično prezentira te donosi zagonetke i priču kakvu smo mogli i očekivati od serijala. Vrh i još bolja ocjena ovoj igri može se dogoditi ako Revolution Software pripremi još neke sitnice i zanimljive zagonetke u drugoj epizodi. Za to, vjerujemo, imaju vremena i svakako će pratiti što fanovi kažu na prvu epizodu. No, ako i ovo dosada bude sve što smo vidjeli od petog nastavka, i samo bude dodano još šest sati gameplaya, nikako ne bi trebao nitko biti nezadovoljan. Dapače, teško je maknuti osmijeh s lica dok igrate ovu igru. Bilo da se on pojavljuje zbog nostalgije, komične situacije na ekranu ili zbog onog trenutka kada riješite zagonetku koju je igra postavila pred vama i zbog čega se onda osjećate prokleto dobro. U tom kontekstu Broken Sword je među najboljim igrama u žanru i trenutačno na tržištu. Bez ijedne prave mane, bez velikog spektakla i prevelike inovacije i rizika- Broken Sword 5 je upravo ono što je trebao biti – proizvod koji smo jako dugo željeli i čekali. Uživajmo u njemu.
Leave a Comment