Još davne 2007. godine, kada je Bungie najavio bijeg iz kandži Microsoft Game Studiosa, mnogi nisu bili svjesni što to sve podrazumijeva. Neki od nas su se nadali da to znači da će Halo (kao Bungiev najbolji proizvod) napokon doći na sve platforme te da će svi moći uživati u blagodatima Bungievog popularnog serijala na kojeg su pravo polagali isključivo Xbox, ponekad PC gameri. Eto, ubrzo se saznalo da neće biti tako. Microsoft je za Bungievu slobodu postavio jedan jedini uvjet: “Master Chief ostaje kod nas, a vrata su vam tamo…”. Na sveopće čuđenje (i negodovanje fanova) Bungie je pristao na postavljene uvjete, odlučio ispoštovati ugovor i odraditi još 2 Halo igre za MGS te nakon toga dati petama vjetra.
KAKO DALJE BEZ HRPE LOVE OD MICROSOFTA?
Nakon fenomenalnog Halo 3: ODST-a i jako dobrog Halo: Reach-a, Bungie je odlučio da je vrijeme za neke druge projekte pa se otisnuo u razvoj multiplatformskih naslova čije smo naznake nazirali u Bungievom video dokumentarcu “O Brave New World”. Dokumentarac je prikazao prvih 20 godina postojanja studija, a mogli smo vidjeti i projekt kodnog imena “Tiger”. Iako je Bungie jednog bahatog “gazdu” zamijenio drugim, čak i omraženijim od MS-a, obavezao se Activision-Blizzardu na vjernost i razvoj igara slijedećih 10 godina. Bitna promjena ugovora koju je potrebno naglasiti je da sve igre koje Bungie osmisli i kreira ostaju trajno u njihovom vlasništvu, a nikako u izdavačkim rukama. Vremenom je “Tiger” postao Destiny i hype mašinerija tek kreće na svoj dugi i “uzbudljiv” put.
MOŽE LI BUNGIE DALJE BEZ MASTER CHIEFA?
To je glavno pitanje koje današnji mlađi gameri postavljaju, no nama “nešto” starijima je poznato da je Bungieu dobro išlo i prije nego je pustio golorukog Master Chiefa u spašavanje galaksije. Prije Halo serijala tu je bio sjajan 3D akcijski naslov “ONI”, jako dobar i kritički hvaljen RTS serijal Myth i naravno njihov kultni Marathon FPS serijal koji je originalno napravljen za Macintosh da bi kasnije bio portan na PC. Dakle, bez Master Chiefa im je išlo sasvim solidno i valjda je svima jasno da nakon 20 godina rada zasigurno imaju dovoljno iskustva. Ono što je očigledno je da ih je Halo serijal naučio kako se nositi sa pritiskom javnosti i nadrealnim očekivanjima.
Tako bi Destiny trebao biti ono “nešto” što će Bungie izvući iz sjene Haloa koju više nije u njihovom rukama ali i dalje jako utječe na percepciju njihovog imena i projekata. Activison-Blizzard je 2010. godine zagrizao Bungijevu udicu. Pod velom misterije, zajedno su se upustili u razvoj nečega što se ovih dana otkrilo kao izniman (rekli bismo ekstremno) zahtjevan projekt. Bungie uz sjenu Haloa ima i ostavštinu u vidu evolucije multiplayera jer ih se ipak smatra očevima modernog multiplayera na konzolama. Na ovom polju bi Destiny trebao pomaknuti granice i mogućnosti u kojima danas uživamo.
ZA ONE MLAĐE, BUNGIEV PEDIGRE PRIJE HALO-a:
Marathon, Marathon 2: Durandal, Marathon Infinity (Macintosh PC, IBM/Windows PC):
Myth: The Fallen Lords, Myth II: Soulblighter (Macintosh PC, IBM/Windows PC):
ONI (PS2, Macintosh PC, IBM/Windows PC):
BUNGIEVA “SUDBINA” IZGLEDA SVIJETLO.
Pametniji i iskusniji nakon 20 godina postojanja, sa silnim kreditom kojeg imaju kod gamera i gaming industrije izborili su se za vodeću poziciju u pregovorima s izdavačima da mogu postavljati uvjete. Na ovakvu slobodu se definitivno treba gledati sa strahopoštovanjem jer natjerati jedan Activision da prihvati ulogu isključivo izdavača bez ikakvih polaganja prava na intelektualno vlasništvo je zaista uspjeh kojeg treba priznati. Kapa dolje! Nakon skoro 3 godine šutnje uz pokoju glasinu, Bungie je odlučio otkriti neke detalje onoga što nas očekuje u Destiny-u.
Destiny je FPS (sumnjamo da bi Activision bio u protivnom zainteresiran) s elementima MMO igara i biti će prvi naslov u već spomenutom desetogodišnjem ugovoru s Activisionom. Igra će imati always online eko sistem koji nam je poznat iz MMO žanra no Bungie nas uvjerava da ovo nije MMO i kao bitnu razliku navode da će svi igrači moći igrati isključivo kao ljudi (dali su Zemljani ili sa nekih drugih planeta ne znamo). Koliko je to bitna razlika prosudite sami. Priča se odvija u dalekoj budućnosti u kojoj je ljudska vrsta istražila i kolonizirala većinu Mliječne staze i posljedicama kataklizmičkog rata koji je uslijedio nakon naše “ekspanzije”. Nitko se ne sjeća što se konkretno dogodilo, no svi se sjećaju da svoje preživljavanje dugujemo požrtvovnosti misterioznog Travelera. Sada već pogađate, očekuje nas neizostavni, post-apokaliptični setting po kojem ćemo tumarati, proživljavati glavnu priču igre i izvršavati naše misije. Kako je to Bungie okvirno zamislio pogledajte u kratkoj video najavi koju su nam pripremili.
Što se tiče tehnikalija poznato je da Bungie razvija potpuno novi grafički engine koji će moći renderirati dinamičko osvjetljenje u kombinaciji sa raznim izvorima svjetla i to sve u realnom vremenu. Očekuje nas nova i poboljšana inačica hopper tehnologije (multiplayer matchmaking) koju su razvili još u doba Haloa, a danas ga koriste više manje sve igre. Ono što znamo sigurno jest činjenica da Destiny stiže na Playstation 3, Playstation 4 (s eksluzivnim sadržajem) i Xbox 360 konzolu uz vjerojatnu podršku za novi Xbox o kojem Microsoft mudro šuti. Sa PC verzijom se još koketira, pa nije definirano hoće li postojati kao opcija. Destiny bi trebao “širiti” svoj svijet putem pametnih telefona, tableta i drugih trenutno nedefiniranih uređaja što ovu igru čini jednom od najambicioznijih projekata gameinga danas (uz Defiance naravno). Mogli bismo reći da je ovo čak najveći projekt koji je neka AAA razvojna kuća pokrenula.
Obzirom da je Activision u igri vjerojatno će pokušati prisiliti Bungie da igru portaju na sve platforme pa tako i PC. Načelno je zamišljeno i neslužbeno objavljeno da Destiny “izlazi” krajem trećeg odnosno početkom četvrtog poslovnog kvartala 2013. godine. Zadnje informacije govore da igru vjerojatno nećemo vidjeti prije 2014. godine, a i onda tko zna na kojim sve platformama (uz naravno ove koje su najavljene trenutno). Tijekom pisanja ovog teksta, Bungie je najavo poseban sadržaj za Playstation 4 platformu.
ŠTO OČEKUJEMO OD BUNGIEVE NOVE IGRE?
Huh, to je uistinu teško pitanje, no po trenutno dostupnim informacijama i video zapisima očekivanja su velika. Pravu prognozu i nekakva “veća” očekivanja ćemo imati tek nakon “šireg” predstavljanja specifičnih detalja i kada internet preplave gameplay filmići. Od Bungiea istovremeno očekujemo vrhunsku produkciju i tehnički superiornu igru čiju će genijalnost i fenomenalan odnos prema svojoj publici napokon moći doživjeti gameri na (nadamo se) svim platformama. Gledajući na ideju i cilj koji su sami sebi postavili, ako postoji developer koji može izvući najviše iz svega, Bungie je jedan od njih. Kako god bilo, budite sigurni, čim bude dostupno više detalja o Destinyu uslijediti će novi tekst posvećen isključivo novom Bungijevom uratku.
Leave a Comment