INFO BOX
- DEVELOPER: Sledgehammer Games
- PUBLISHER: Activision/Blizzard
- PLATFORME: PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PC
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 4. studeni 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox One, PC
Još jedna godina još jedan Call of Duty, još jedna godina i Dinamo je još jednom prvak. U principu ova usporedba drži vodu, i na jedno i na drugo se troši enorman novac a rezultat je u najbolju ruku prozivod koji je svake godine predmet ismijavanja (ali opet zaradi hrpu love). No, jedna bitna razlika se dogodila ove godine – dok je Dinamo i dalje bruka i sramota hrvatskog nogometa, novi Call of Duty s podnaslovom Advanced Warfare se ipak izdiže iz kaljuže svojih prethodnika.
S prošlogodišnjim failom pod imenom Ghosts, Call of Duty je udario možda ne u samo dno, ali ne daleko od istog. Stoga je vrhuška u Activisionu odlučila da je vrijeme za neke radikalne promjene. u skladu s tom javno obznanjenom mantrom krenuli su u marketing: “new and improved formula for Call of Duty series, radically improved gameplay, totally different feel of gameplay, trully nextgen...” i slične izjave su bile samo neke od floskula koje je mašinerija ovog monstruozno velikog izdavača izjavljivala. I ruku na srce u nekim stvarima je i pogodila, i premda ne bismo grafički odmak nazvali ultra mega spektakularnim zasigurno je veliki i pozitivni odmak od prethodnih COD igara koje je pogonio modificirani id engine u raznim verzijama. No, da ne otkrivam previše stvari u ovom uvodnom odlomku, ajmo zaroniti i vidjeti qe pasa u COD svijetu.
Prva prava šansa za Sledgehammer
Sledgehammer Games koji radi već godinama na COD naslovima je ovaj put dobio prvi puta ulogu primary developera i od strane izdavača dobio naredbu da napravi, izmisli, rodi nasušno potrebne inovacije za COD serijal. I premda bi neki pomislili da je to suludo tražiti od developera koji nije poznat po nekim pretjeranim inovacijama već po kvalitetnom radu baziranom na ustaljenoj formuli, ovaj put se kocka uistinu isplatila i pred nama stoji vjerojatno najbolji Call of Duty još od prvog Modern Warfarea. Sledgehammer je tako odlučio napustiti sadašnjost i COD serijal gurnuti u blisku budućnost kako bi se mogao poigrati s nekim novim idejama koje su većinom bazirane na tehnologijama koje su u današnje vrijeme najavljene kao teoretski izvedive.
Pa nas tako očekuju iznimno mobilna i lagana exo odijela (odnosno kosturi) za nas i naše suborce (a bome i mrske neprijatelje), wallhack optička pomagala koja nam pomažu da pratimo sve neprijatelje na bojištu, pametne granate koje same traže neprijatelja na bojištu. Ovo je samo mali uvid u sva oružja i sci-fi điđabaje koje sadrži Advanced Warfare te sa svima njima uistinu i potvrđuje svoj naziv Advanced. Produkcijski gledano, ovo je najjači Call of Duty naslov kojeg smo vidjeli od Modern Warfarea 2 i uistinu zvuči i izgleda spektakularno vrteći se na potpuno novom engineu razvijenim unutar Sledgehammer Gamesa. Sve pršti i puca od sjena, detalja, sitnih particalsa i god raysa te s audiovizualne strane uistinu dovodi Call of Duty u next gen arenu. Za prvu pravu punu igru, Sledgehammer je svoj posao odradio maestralno.
Titanfall ga nije volio, gameplay evolved?
Nakon inicijalnog predstavljanja i trailera za Advanced Warfare svi su brže bolje požurili novi COD etiketirati kao COD: Titanfall, no stvarnost je potpuno drugačija (ekstremno drugačija). Sam gameplay i brza montaža u trailerima varaju jako puno, Advanced Warfare ima veze s Titanfallom jedino kada imamo exo skeleton koji nam omogućava double jump i tu svaka sličnost i usporedba prestaju. Titanfall je brutalno brza igra koja svojim stilom igre podsjeća na Quake i UT, dok Advanced Warfare podsjeća na hmh da razmislim, svaki COD do sada.
Iako je sama gameplay formula evoluirala ili bolje rečeno dobila novu dimenziju umiranja na bojišnici ovo je, stari COD igrači će i dalje biti doma u Advanced Warfareu te će nove izmjene pokupiti vrlo brzo. I ova sitna evolucija u gameplayu je bila svojevrsni rizik ali ne možemo se oteti dojmu kalkuliranog rizika ili bolje rečeno, dovoljno (dobrih) izmjena da bi opravdalo novu COD igru. Pa sada kada znamo da je ovo i dalje COD uz dobrodošlu inovaciju, a ne Titanfall idemo vidjeti čega sve tu ima?
Ofenziva sa sjevera
Bez previše dramatiziranja i gubljenja vremena, Advanced Warfare počinje na način da smo odmah nagurani u bitku na korejskom poluotoku. Jer naravno, Sjeverna Koreja je napokon odlučila da je vrijeme da prokleti kapitalisti na južnoj strani poluotoka prestanu sa svojim lagodnim životima te se pridruže sjevernjačkoj agoniji. Sami početak nam daje uvid u činjenicu koliko je Call of Duty serijal produkcijski raskošniji od bratskoga mu Battlefield serijala te u samo prvih 5 minuta daje do znanja da se spremimo na audio/vizualni rollercoaster u kojem će se raznositi stvari na globalnoj razini.
Tu na scenu stupamo mi, kao pripadnik US Marine Corea te u najboljoj maniri Halo ODST trupa, “uskačemo” na bojišnicu te krećemo u bjesomučni pohod na agresora sa sjevera. Seoul izgleda predivno, futuristički i s hrpom detalja i zaista nam na trenutak bude žao kad vidimo svu silinu eksplozija i štete koju čine agresori (a i mi sami). Vrlo brzo (kao što to često biva u COD igrama) naš junak Jack Mitchell gubi svog najboljeg prijatelja i ostaje invalid nakon sukoba u Seoulu. Tu na scenu upada mega popularni Kevin Spacey u ulozi Jonathana Ironsa (op.a. generička imena FTW) kao CEO najveće svjetske korporacije ATLAS Corp. koja eto sasvim slučajno ima najveću privatnu vojsku na svijetu.
Premda je priča krcata klišejima, sama izvedba je na vrlo visokom nivou, dijalozi nisu naporni što Advanced Warfare izdiže vrlo visoko iznad svojih nekoliko ne pretjerano zanimljivih prethodnika. Priča je puna očekivanih obrata no ne umanjuje šarm i kvalitetu uloženog truda.
Od samog početka, igra nas tjera da se upoznamo s zvijezdom inovacije u gameplayu a to je exosuit. Prvih par levela je svojevrsni tutorial za naše novo stečene “sposobnosti” i traži od nas da tempiramo skokove, slijetanja s vrha zgrada, korištenje magnetnih rukavica, jako zabavnog grapling hooka i još par stvarčica koje su fora ali ostavljamo da ih sami istražite. Dakle, po principu setpiecesa i događaja, ovo je COD kao i svaki drugi prije njega, red pucanja, red explozija (uz pokoji QTE), red pričanja, rinse & repeat i tako do kraja. Sve to zvuči vrlo poznato (jer jest) i donekle dosadno, što bi i bilo istina da ovaj put nemamo solidnu priču (koja jest klišej) s fantastičnim voiceoverom i likovima. Eh da, nemojmo zaboraviti i exosuit koji uistinu daje novu dimenziju na postojeću COD formulu.
Nova dimenzija umiranja i pwnanja!
Call of Duty serijal ma koliko zabavan, svoju slavu definitivno zaslužuje samo i isključivo svom multiplayeru, a on je doživio najveći pomak u serijalu od prvog Modern Warfarea. Sve što nam je bilo poznato iz prijašnjih (zadnjih 5-6) COD igara je i dalje aktualno, pucamo jedni po drugima, skupljamo perkove obavljamo challenge, “otvaramo” oružja, “dodatke” za pimpanje istih. No za razliku od prijašnjih, Advanced Warfare ima i dodatak u obliku toliko već spominjanog exo suita i njegov odabir i setup uistinu može napraviti prevagu na bojišnici.
Dodatak i mogućnosti koje nam daje exo-suit su uistinu raznovrsne po pitanju pristupa pojedinim mapama i modovima igaranja te definitivno daju potpuno novu dimenziju igranju i umiranju na virtualnoj bojišnici. Prvih par matcheva sam imao zaista zadršku u korištenju novih sposobnosti našeg avatara, no vrlo brzo postane dio naše mišićne memorije i počnemo koristiti sposobnosti kao da su oduvijek tu. Krivulja učenja i privikavanja je zaista jednostavna i lagana te pretstavlja zaista osvježenje u sada slobodno možemo reći učmaloj COD multiplayer areni. Ono što je dobro je činjenica da stvar ne postane dosadna i zaista je dobar dodatak u core gameplay a ubijati nekoga iz zraka je uvijek zabavno. Mape su ovaj put uistinu ogromne i po svemu sudeći jako dobro balansirane za korištenje novih sposobnosti.
Jako je teško opisati prednosti double jumpa ili thruster sletanja s visoke zgrade i ubijanja mrskog nam neprijatelja, no vjerujte na riječ kada kažem da je iznimno zabavno i drugačije nego bilo što do sada u COD igrama. Neopisivi gušt je kada primjetite nekog igrača koji igra jako dobro no i dalje nije svjestan prednosti koje donosi exo-suit pa i oni sa slabijim aimom mogu donijeti prevagu i prednost na bojišnici pametnim korištenjem svojih sposobnosti. U svakom slučaju multiplayer komponenta je zasigurno najviše profitirala s novim izdankom u Call of Duty serijalu i svima kojima je multiplayer primarna stvar u FPS žanru, mogu Advanced Warfare preporučiti bez ikakve zadrške.
Eh da, imamo i co-op mod koji je ruku na srce solidan ali ništa posebno (Ghosts je imao sjajan recimo) pa nema smisla ulaziti u dubinu. Ako ima te dva kontrolera ili želite igrati s frendom online, co-op mod postane dosadan jako brzo nakon što ga “odvalite” jednom.
Čistoća je pola zdravlja…
…ne lažem. Već nakon prvog pogleda na vizuale, Advanced Warfare ima ultra čiste teksture, sve je lijepo i shiny. Ništa ne izgleda pretjerano next-gen ali sveukupni dojam je sjajna ispoliranost (na PC-u nakon patchiranja tek) i dovoljno da možemo reći da igra izgleda više nego zadovoljavajuće te na trenutke uistinu fantastično. Iako se radi o potpuno novom engineu i zaista imamo čišće texture pokoji vizualni feature više (advanced graphics na PC-u daje nam hrpu tog za podešavanje na volju) dojam je da od prve znamo da je ovo COD i ništa više po pitanju grafičkih dosega.
Naravno, ovo nije nužno loša stvar, jer COD je uvijek izgledao ako ne sjajno onda sasvim zadovoljavajuće, naravno najviše od svega mu pomaže sjajna režija akcijskih sekvenci koja je sakrivala nedostatke platforme/engine i slično. U Advanced Warfareu imamo i dalje sjajnu režiju akcijskih sekvenci uz pojačani audio vizualni segment. Mene je osobno oduševio segment gdje bauljamo u utrobi smrznute planine koji zvuči i izgleda zaista fantastično te na trenutke potpuno realno. Dakle s audio vizualnog aspekta, Advanced Warfare se popeo stepenicu ili dve za cijeli COD serijal te od novog nastavka očekujemo još drastičniji iskorak i potpuno napuštanje prethodne generacije konzola jer je očigledno da je bilo hrpa kompromisa kako bi se dobile što sličnije igre na starim i novim platformama.
Prvak pod svaku cijenu?
I dok Dinamo tu mantru iz sezone u sezonu vjerno prati, bruka sebe, fanove, igrače i općenito hrvatski nogomet, Activision je shvatio da nije dovoljno svake godine imati COD već je potrebno i riskirati s odlukama da bi se postigao uspjeh koje je COD serijal imao u doba igara Modern Warfare i Modern Warfare 2. Odabir Sledgehammer Gamesa kao primarnog developera je bio pun pogodak i Advanced Warfare predstavlja osvježenje u Call of Duty serijalu. Po pogledu singleplayera imamo dobar odabir glumaca (Kevin Spacey je uvijek dobar izbor), sjajan voice casting i premda je priča čisti klišej, odrađena je zadovoljavajuće i bolja od većine filmskih blockbustera koji nam se serviraju iz godine u godinu (kao i COD). Multiplayer je ono što je najviše profitiralo odlaskom u blisku budućnost te će biti komponenta kojoj ćemo se vraćati iz dana u dan, mjeseca u mjesec, odnosno sve do novog COD-a.
Ovo je veliki uspjeh za COD iz moje perspektive, jer je 4-5 prethodnika bilo uistinu reciklaža reciklaže te su mirne duše sve igre mogle izaći kao DLC ekspanzije za originalni Modern Warfare. Iako bismo voljeli vidjeti više rizika i noviteta, ovo je sasvim dovoljno da nitko ne može prigovoriti (barem ne smisleno) plaćanje pune cijene (još da je DLC free) te se Advanced Warfare treba naći u kolekciji svakog FPS igrača. Ugodno napucavanje i nemojte ići na tekme Dinama.
Igru ustupio Videotop
Leave a Comment