Kao i po ne znam koji put započeti ćemo tekst s riječima: “još jedna godina, još jedan COD“. Znam da je već isfurana spika, ali barem nije laž (a budemo i recenziju tako započeli). Beta je završila, probali smo ju na Xbox One, i Playstation 4 konzolama te PC-u pa sad imamo nekakve zaključke o novoj igri s COD pokretne trake. Nekakve finalne zaključke prenosimo vama kako biste stekli što bolji dojam, te na kraju potvrdu kvalitete (ili potvrdu da ovo nije za vas) koja će vam pomoći u odluci je li Black Ops 3 vrijedan vaših novaca.
Vince i Jason imaju nove ideje kod novog izdavača?
Nema problema, budemo ih kopirali, reče netko (vjerojatno) unutar Treyarcha. Jednostavno je nemoguće ne dotaknuti se kontroveznog odlaska kreatora Call of Duty serijala iz redova Infinity Warda (i Activisiona) te njihove zadnje kreacije pod imenom Titanfall. Uzori pa čak i veliki dio core gameplaya (u pogledu mehanike kretanja i brzine) Titanfalla definitivno cure iz svih pora novih crnih operacija. Ovo naravno nije ništa loše, upravo suprotno. Ovaj usudili bismo se reći drastičan pomak (puno veći od pozitivnog odmaka u AW prošle godine) u odnosu na svaki prethodni COD donosi prijeko potrebnu svježinu ovom, slobodno možemo reći, ustajalom serijalu. Za one koji ne znaju tko su Vince i Jason imamo dvije poruke. Prva je da ovo nije igra za vas, a druga je da kliknete ovdje.
Zid, moj “novi” najbolji prijatelj…
Način kretanja u BO3 je, kao što smo već rekli, drastično izmjenjen u odnosu na sve COD igre do sada (pa i AW), no kako to u biti izgleda u pokretu? Ako ste igrali već spomenuti Titanfall, sve vam je jasno. Svaki zid, svaka površina koja naizgled izgleda kao prepreka su vam u biti prijatelji i mogu biti ključna stvar za prevlast na mapi i bratoubilačkoj borbi na istoj. Starim igračima COD-a biti će problematično shvatiti da u BO3 smrt vreba doslovno iz svakog kuta mape (zraka prvenstveno) i da je potrebno promjeniti način razmišljanja u kratkom roku ukoliko žele preživjeti (i dominirati).
Iako je ima, sva “prizemljena” borba je rijetka, no treba spomenuti da su tu kretnje poprilično iste prethodnicima uz ponešto veću brzinu. Gamerice i gameri koji su igrali Titanfall, imati će veliku prednost nad ostalima u početku života BO3 multiplayer zajednice.
Perkovi, modovi, điđe i baje…
Nekada postaje smiješno pisati o ovome iz godinu u godnu (kao i uvodnik)…ali ajde. Perkova zilijardu, check. Modova hrpetina, check. Trilijarda điđabaja za oružja, check. Sama beta imala je hrpicu perkova koji su nam bili dostupni i ako ste pomislili da se ovaj put išlo u drastičan rizik s istima razmislite još jednom. Modovi koje očekujete u jednoj COD igri se nalaze i u BO3 (u beti):
- Team Deathmatch
- Kill Confirmed
- Domination
- Demolition
- Hardpoint
- Search & Destroy
- Capture the Flag
Call of Duty: Black Ops 3 naravno donosi i povratak Pick 10 Create-A-Class sustav iz Black Ops 2. Pick 10 nam pruža izbor oružja, dodataka za iste, granate, perkova i wildcardova. No, kakav bi to COD bio kada ne bi bilo scorestreakova. Scorestreaks nam tamo uključuje:
- UAV – svima poznat dron/radar iz manje više svih COD (post MW) igara.
- HC-XD – (poznat i pod imenom RC-XD) – hover craft kojim upravljamo na daljinu.
- Wraith – Hunter Killer dron.
- Mothership – Ultra ubojita letjelica kojom može upravljati troje igrača.
- RAPS – kratica za Robotic anti-personnel sentry, što mislimo objašnjava svoju svrhu.
- GI Unit – AI vojnik koji patrolira oko nas, te nas čuva od protivnika.
Sve ovo odigravalo se na tri dostupne mape:
- Hunted: Lovačka “kolibica” pod vodopadom negdje u bespuću planina Etiopije.
- Combine: Usred Egipatske Sahare, istraživačko postrojenje.
- Evac: Objekt unutar Singapurske karantene na ogromnim krovovima.
Klasne razlike posvuda!
Treyarch je otkrio osam od devet dostupnih klasa u BO3 beti, a one su:
- Reaper (Puno ime: Experimental War Robot)
- Power Weapon: Scythe – Robotička ruka koja se transformira u moćni mini gun.
- Ability: Psychosis – mogućnost infiltracije DNI sistema kako bi simulirali tri lažna Reapera.
- Outrider (Puno ime: Alessandra Castillo)
- Power Weapon: Sparrow – Luk s eksplozivnim strelama koje se “lijepe” na protivnike.
- Ability: Vision Pulse – osjetilo za detektiranje bliskih neprijatelja koji se prikažu na mapi.
- Seraph (Puno ime: Zhen Zhen)
- Power Weapon: Annihilator – visoko kalibra revolver koji kao rezultat ima insta kill svega na svom putu.
- Ability: Combat Focus – privremeni boost na multiplayer score koji pomaže drugim suborcima da skupe brže scorestreak.
- Ruin (Puno ime: Donnie Walsh)
- Power Weapon: Gravity Spikes – oruđe za izazivanje potresa i udarnog vala na uskom području.
- Ability: Overdrive – klasični adreanalinski boost za brzinu na kratko vrijeme.
- Prophet (Puno ime: David Wilkes)
- Power Weapon: Tempest – Puška koja ispaljuje munje (Lightning Gun). Efekt šoka (i killa) na širokom području (prema kuda pucate). Vjerojatno najmoćnije oružje u igri.
- Ability: Glitch – Hakirajmo bojišnicu kako bi naš prorok mogao teleporitati izvan pogibeljne situacije.
- Nomad (Puno ime: Tavo Rojas)
- Power Weapon: Hive – Košnica je u biti nabrijani C4. S njim postavljamo zamke, neprijatelj ih okine i puf…smrt nastupa.
- Ability: Rejack – Ako je Hive nabrijani C4, onda je Rejack nabrijani Final Stand. Netom prije smrti, naš lik se upikne s hrpom nanobotova koji nas vraćaju međ žive.
- Battery (Puno ime: Erin Baker)
- Power Weapon: War Machine – Grenade launcher koji puca granate kao ping-pong loptice koje eksplodiraju nakon nekog vremena ili ako nalete na neprijatelja.
- Ability: Kinetic Armor – Reaktivni oklop koji odbija sve metke. U suštini kratkotrajni cheat koji nas čuva od svega osim headshota i uboda nožem (ili na koje već sečivo brijete).
- Spectre (Puno ime: Classified)
- Power Weapon: Ripper – Ispaljuje dvostruke noževe/mačete like koje vidite tik prije nego vas sasjeku i iskasape kirurški precizno.
- Ability: Active Camo: Napreda kamuflaža od meta materijala koji se mjenjaju u realnom vremenu. Điđabaja koja vas čini skoro pa nevidljivim.
1080p/900p, 60fps…4K 120+fps. XBL ili PSN?
Paritet među platformama je nit vodilja koja bi trebala biti cilj svim (multiplatform) developerima u današnjem dobu, no nekada je ona jednostavno neizvediva pa se neki elementi (vizualni najčešće) moraju žrtvovati kako bi igra bila igriva na platformi X, dok je na platformi Y ona ljepša no u globalu se svodi na istu igru s istim gameplayem. Naravno, izuzetak nije niti BO3 pa tako imamo čišći prikaz na Playstationu 4 (1080p) nego na Xbox One (900p) konzoli dok na PC-u imamo blagodati 4K rezolucija (ovisno o snazi vašeg računala) uz za sada na zaključanih 60 FPS-a. Obzirom da bete nije bilo na Xbox 360 i Playstation 3 konzolama, tu nemamo ništa pametnog za reći.
Što se tiče “glatkoće” igranja, PC je tu apsolutni kralj (naravno ako imate potreban hardver) dok je kod konzola rezultat izjednačen. Koja verzija je vizualno kod konzola bolja? Tu titulu definitivno uzima Playstation 4 ispred Xbox One verzije što ne znači da je Xbox One verzija loša, samo znači da je grafički inferiornija (često se ta razlika niti ne primjeti drastično). Na kojoj platformi je multiplayer bio bolji? Ovu titulu kao i kod svih multiplatform naslova bez konkurencije uzima Xbox One čiji Xbox Live servis u potpunosti dominira nad Playstation Networkom (što ne znači da je BO3 neigriv na PSN-u već da ima čudne dropoute, packet loss i sve ono što online gameri mrze). Nadajmo se da će Sony poboljšati PSN servis do službenog izlaska, obzirom da je sada službena platforma za buduće COD naslove ove (konzolaške) generacije. Eh da, treba spomenuti da smo u par navrata čuli da je PC verzija bete na nekim računalima dosta čudno radila (nekim bila i neigriva), mi se nismo susreli s niti jednim jedinim problemom.
I ondak ? Kupiti ili?
Ako ste FPS gamerica ili gamer koji većinu svog pucanja provode online u bacanju bombi na mrskog neprijatelja, odgovor je vrlo jednostavan: kupiti! Za sve ostale gamerice i gamere možemo dati srdačnu preporuku. Sve u svemu, Call of Duty: Black Ops 3 beta nije razočarala po pitanju raznolikosti, kako mapa, tako i oružja…iako bismo voljeli vidjeti neke pomake u perk sustavu. No što je tu je, zabavno je i u svakom slučaju veliki napredak za COD.
Leave a Comment