INFO BOX
- DEVELOPER: Treyarch, Raven Software
- PUBLISHER: Xbox Game Studios | Activision Blizzard
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 25. listopad 2024.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5, PC, Xbox Series X
Ajmo mi laganini sve početi kotrljati otrcanom frazom “još jedna godina, još jedan Call of Duty”. Recenzije vezane uz ovaj perpetum mobile serijal nikada nije lako započeti, jer moramo se boriti s hrpom klišeja i općenito dojmom koji nam čuči u glavi apsolutno svaki put kada počinjemo igrati svaki novi nastavak. Stiže li napokon ispodprosječni COD, hoće li ova godina biti ta kojom će odzvoniti kraj najprofitabilnijem serijalu svih vremena?
Nekada se zapitamo, vrte li se iste stvari po glavi i developerima kada dobiju task da razviju još jedan nastavak u ovom očito besmrtnom serijalu. Kakvo je to breme ili bolje rečeno sjekira odgovornosti iznad glava cura i dečki u svakom od razvojnih studija koji se bave ovom franšizom? Vjerujemo da nije neka sreća raditi nešto i u glavi se pitati “hoće li ovaj nastavak označiti početak kraja, kakva će reakcija publike biti, hoće li nas hejteri pokopati?“. Kako god bilo, možemo reći da (barem ove godine) ekipa iz Treyarcha (i Ravena) nema previše razloga za brigu.
Premda je prošli nastavak, Modern Warfare 3, dočekan na nož, Activisionu pod vlasničkim kišobranom Xboxa (Microsofta) nisu stavljena nikakva ograničenja u strategiji oko Call of Duty serijala. Danas je već mjesec dana prošlo od izlaska šestog nastavka Black Opsa, a sveukupno dvadesetprvog nastavka Call of Duty serijala. Activison se hvali na sav glas kako je ovo najprodavaniji, najigraniji i općenito najprofitabilniji naslov u serijalu u prvih mjesec dana od izlaska. Naravno, teško se oteti dojmu da je ovom “najigraniji” pomogla činjenica da je ovo prvi Call of Duty koji je “day one” bio dostupan i svim Game Pass pretplatnicima na svakom ekranu i uređaju (osim PlayStationa, ok i Switcha). Pa, idemo vidjeti čega ima ove godine u Call of Dutyju.
Na istoku ništa novo
Kao i sve Black Ops igre, i ova se manje više nastavlja na prethodnika s poznatim licima i likovima. Prije nego zaustite, ali, ali tako je i u drugima, ovo vrijedi za sve Call of Duty igre, ne samo Black Ops. Kao i prethodni nastavci, događaji u igrama su površno bazirani na stvarnima pa smo u šestom nastavku stigli i do prvog zaljevskog rata, prvog “globalnog” sukoba SAD (+ saveznici) i Iraka na čijem je čelu bio tada na vrhuncu snage Saddam Husein. Za one koji znaju što je zaljevski rat donio početkom devedesetih, znaju da su sile primarno uključene bile Irak i koalicijom predvođenom (Egipat, Kuwait, Francuska, Ujedinjeno Kraljevstvo, Saudijska Arabija) Sjedinjenim Državama na čelu. Saddam je odlučio izvršiti invaziju na Kuwait, kojeg je uspješno okupirao na kratko vrijeme, što je ponukalo prije navedene zemlje da se udruže i svrgnu s vlasti lutkarski režim koji je Saddam Husein postavio.
Upravo ovaj setting i korištenje stvarnih likova iz tog perioda (npr. Bill Clinton) daju dodatni “šarm”, odnosno osjećaj realnosti, a samim time puno je lakše ufurati se u bombastična događanja u koje nas igra baca. Misije koje nas nabrijavaju kao luđački rollercoaster, bombastične eksplozije i potpuno izvan svake pameti napumpana akcija. Naravno, naša uloga je pozadinska kroz operacije koje nikada nisu ugledale svijetlo dana (potpuno izmišljene i u svakoj pori pretjerane i over the top), No tematski, cijeli storyline ima srž u globalnom “biti -ili- ne biti“. Sam storyline nije toliko loš, koliko je pun klišeja. Čeka vas red izdaje i dezerterstva, a tu su i preokreti i zaokreti koje vidite kilometrima prije da dolaze. Što se tiče naših heroja s kojima ćemo tumarati po pustinjama i ruskim tundrama, ima ih dovoljno i dovoljno se često rotiramo igrajući s svakim od njih da sve skupa ne postane dosadno. Imamo neke stare, od prije poznate likove, neke nove i neke tihe bez izgovorene riječi. Određeni twist, odnosno odmak od koliko-toliko realnosti je misija u kojoj doznajemo pozadinu (opravdanje za postojanje) zombie moda, odnosno posebnog programa CIA koji traje desetljećima, a u kojem je regrutirala žene i muškarce te nad njima vršila eksperimente. Moramo priznati da su to spakirali sasvim solidno i u današnjoj klimi teorija zavjere savršeno paše.
Što se tiče samog gameplaya, evolucija je minimalna do nepostojeća. To po pitanju Call of Dutyja definitivno nije loša stvar. Gameplay mehanike, kretanje i općeniti filling je ono po čemu je COD apsolutni broj jedan među shooterima i predstavlja najveći plus u svakom od njih dvadesetjednog do sada. Nemojte krivo shvatiti, imamo noviteta u samom gameplayu. No, oni su jednostavno toliko pitki i u startu pašu u Call of Duty smisao gameplaya da nas ništa nije pretjerano izulo iz cipela. Novosti po pogledu gadgeta su tu, imamo autiće na daljinski i razna pomagala s kojima ćemo lakše rasturati oklopljene jedinice i valove neprijatelja (pa čak i zombije u jednom dijelu single-player kampanje). Kada usporedimo misije koje nam se nižu jedna za drugom, one su ovaj put uistinu raznovrsne i definitivno ne ostavljaju dojam da se vrtimo po istim mapama kontinuirano. Sve u svemu, kampanja je zadovoljavajuća igrivošću dok je po pitanju duljine vrlo slična svojim prethodnicima i na default težini će prosječnom igraču trebati maksimalnih deset sati da je završi.
Vrijeme za solo naslov?
Zombies Mod koji je bio jedan od najatraktivnijih (i adiktivnijih) segmenata Call of Dutyja otkako je predstavljen (Call of Duty: World at War) je, pogađate, sastavni dio i Black Opsa 6. I premda i dalje zabavan, stiče se dojam da smo već ovo sve vidjeli nebrojeno puta. Da, nova verzija donosi omnimovment, nova luda oružja, vraća round-based gameplay, ali, općenito dojam koji ostavlja je, kako rekosmo, sve štoto već vidjeli nebrojeno puta. Pozdravljamo nove mape (sa sjajnim dizajnom) i hrpu iznenađenja tijekom tumaranja. I dalje imamo svojevrsnu kampanju koja se nastavlja direktno na prethodnu iz Black Ops Cold Wara. Sve ovo je igrivo u solo maniri, ali ima smisla tek s “pravom” ekipom. Pri tome baš mislimo na ljude s kojima se poznajete, jer random ljudi s kojima se matchamo nažalost često stvaraju više frustracije nego gušt u igranju. Razlog je dosta kompleksan perk sistem koji zahtjeva puno kemijanja. Kada kažemo kemijanja, mislimo na isprobavanje pravih kombinacija, pa kada vas matcha s nekim kome se ne da kemijati i istraživati ili je potpuno nekomplementaran s vašim izborom, sve nekako rezultira više s frustracijom nego nekim guštom. U prevodu, random ljudi su često nestrpljivi, što zna rezultirati rage quitom. Nadamo se da će developeri nešto napraviti po ovom pitanju. Mislim, tko zna, možda smo mi samo prestari za ideju koju su developeri imali.
Dojma smo da bi puno bolji prijem bio s manje kompliciranja a više Left 4 Dead pristupom. Naravno, tada bismo komentirali da je samo još jedan L4D klon i to bi bilo to. Šteta, jer ispod svega čuči sjajna co-op igra koju guši zahtjevanje previše vremena od strane casual igrača da se služe kombinatorikom i istraživanjem što bi im najviše pasalo. Najbolja stvar u svemu je što se napredak u Zombies modu prenosi na “klasičan” multiplayer, pa povremene frustracije nisu uzalud. Diže li Zombies sveukupnu vrijednost paketu Call of Duty: Black Opsa 6? Apsolutno. Je li presudan za odluku o kupnji? Pa ne pretjerano. Je li vrijeme da Activision razmotri Zombies kao potencijalni standalone naslov? Vrlo lako moguće.
Balet polomljenih kostiju
E sad, multiplayer sekcija ima evoluciju po pitanju gameplaya koja je, kako vidimo, naišla na opće odobravanje kod kritike (i publike). Radi se o nečemu što na prvu ima kul ime “Omnimovement”. U suštini se radi o uklizavanju po mapi u kojem imate punih 360 stupnjeva kontrole (i dojam da ste se prekinuli u kičmi u potpunosti) u kretnji svog lika kada “zalegnete”, što daje svojevrsnu kratkotrajnu prednost (jer ste legli i suparnik mora drastično spustiti nišan da vas pogodi) kada iskočimo iza zaklona ili uletimo u okršaj s više igrača. Naravno, svima je ovaj novi tip kretnji dostupan, pa samim time nitko nema nepravedni bonus na bojišnici. Grind s oružjima je i dalje tu, pa što se prije odlučite za svog favorita, budite spremni udrobiti dovoljno vremena da ga customizirate. Oružja su razbacana po kategorijama i sigurno će svatko od vas pronaći nešto s čim će biti najubojitiji. Perkovi su i dalje tu, tri je moguće zapiknuti uz dodatni bonus četvrtog perka ako ste se opremili s tri iz iste kategorije.
Modova ima hrpetina ili bolje rečeno dosta varijanti koje će zadovoljiti svakoga. Osnovnih modova ima 12, dok varijacija na osnovne ima isto tako 12 (četiri alternate i osam hardcore). Mapa ima dovoljno (16) i apsolutno pozdravljamo odluku da su pojedine mape strukturirane prema tipovima oružja. Tako ćete na nekima kao snajperist imati određenu prednost, dok na nekima close combat oružja caruju. Kao što vidite, multiplayer i dalje daje pregršt sadržaja za svakog od vas i sigurni smo da će novi i stari igrači pronaći odgovorajuću kombinaciju. Sudeći po prijemu nakon 30 dana, Black Ops 6 je vratio Call of Duty na visoke razine.
Shiny pakiranje uz katastrofa navigiranje
S tehničke strane, IW engine u svojoj devetoj inkarnaciji i dalje predstavlja skoro pa sami vrhunac onoga što bismo nazvali skoro pa fotorealizam u video igrama. Pri tome ne mislimo možda na same likove, njihove emotivne ekspresije ili animacije (i slično). Naravno, ni te stvari (ekspresije) nisu za baciti, izgledaju sjajno i nisu neki poseban minus, ali treba priznati da zaostaju za konkurencijom. Ali, kada se radi o prikazu arhitekture i svijeta u kojem puškaramo, grafika odskače od prosjeka (iako nije neki napredak u odnosu na zadnjih par igara iz serijala). S audio strane, zvukovi pucanja i različitog naoružanja su dobri ali i dalje za stepenicu niže od recimo Battlefield serijala. Opet, ponavljamo, nije neki poseban minus ali, pogađate, zaostatak za konkurencijom se “čuje” (i vidi). Soundtrack je dosta dobar i odrađuje posao napumpavanja atmosfere prilikom borbe za goli život u svakoj od misija. Nećemo ga pamtiti po ničemu posebnom, ali svakako je odrađen u skladu s visokom razinom produkcije cijelog paketa.
Level dizajn je vrhunski, kako vizualno tako i s aspekta arhitekture. Misija u casinu je jedna o onih koja se ističe s pregršt detalja i zaista predstavlja IW engine u punom sjaju. Sve u svemu, Call of Duty Black Ops 6 je kao i prethodnici jedno visoko kvalitetno isproducirano audio vizualno iskustvo u maniri svih prethodnika do sada. Ono što nas i dalje ubija u pojam jest katastrofalno navigiranje kroz osamstopedesetdva launchera, dvjestodevedesetdva restarta ovog ili onog unutar samog launchera da bi došli do igre, pa do kampanje, multiplayera ili što nam se već igra. Ovaj detalj se ističe najviše na konzolama. Tako da je upravo ovo najveća zamjerka za tehničku stranu i prezentaciju. Nadamo se da će jednog dana netko u Activisionu redizajnirati taj horor i optimizirati što se sve treba skinuti da bi odigrali igru na jednostavniji način.
I, biti ili ne biti?
Na kraju svega, kako smo i počeli. Eto nas u još jednoj godini s još jednim Call of Dutyjem. Vrijedi li potrošiti teško zarađene novce na još jednu igru u nizu iz ovog serijala ili je možda ove godine preskočiti? Odgovor je isto kao i početak recenzije, nezahvalan i otrcan u potpunosti. Ako ste fan Call of Dutya i njegovog adiktivnog multiplayera kojeg krasi uvijek sjajan gameplay poboljšan s omnimovmentom (i općenito ste fan serijala kao takvog), imamo jedan odgovor. No, ako ste fan isključivo singleplayer kampanje, premda dosta dobra i jedna od boljih u zadnjih par godina, kampanja je i dalje prekratka da opravda visoku cifru današnjih igara, pa shodno tome imamo drugi odgovor. Neki od vas će se zapitati, pa šta nije Zombies mod sastavni dio singleplayera? Mi bismo se usudili reći da nije dio ni klasičnog multiplayera. Zombies svakako diže ukupnu vrijednost Black Opsa 6 i samim time kao veliki plus diže ukupnu ocjenu za ovogodišnji Call of Duty, ali za one koji samo vole solirati kroz shootere. usudili bismo se reći da možda ne predstavlja neku pretjeranu dodanu vrijednost, jer uvelike ovisite o namjerama/toleranciji suigrača. To opet ostavljamo vama da odlučite.
Call of Duty: Black Ops 6 predstavlja povratak osnovama za ovaj serijal što pozdravljamo. Je li baš za (sve) vas i ove godine, ovisi uvelike o vašim preferencijama. Tako da, ako ste jedan od onih kojima je samo kampanja bitna, odgovor je da pričekate popust. Za vas ostale, odgovor je jednostavan, da.