INFO BOX
- DEVELOPER: Infinity Ward & SledgeHammer Games
- PUBLISHER: Activision
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 8.studenog 2011.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Serijal Call of Duty jedan je od prvih FPS serijala i kao takav vrlo je brzo stigao na tron, s kojega još nije skinut, bez obzira na sve muke konkurencije da ga prestigne. S obzirom na nezadovoljstvo samih igrača na pojedine aspekte serijala u prošlim nastavcima, Infinity Ward je odlučio poslušati kritike publike, koje su dovele do ukupnog poboljšanja sveukupnog igraćeg iskustva, osobito kroz Multiplayer i Spec Ops modove. No, krenimo od osnove.
SP KAMPANJA
Upravo tamo gdje je stao Modern Warfare 2, nastavlja se priča ove igre. Tko je igrao, znati će pa detalje prethodnika nije potrebno spominjati. Dovoljno je reći kako i u ovome nastavku preuzimate uloge različitih likova, iako se osnova priče temelji na već poznatima „Soapu“ Mactavishu i Jonathanu Priceu u traženju osvete protiv Makarova. Igra nas vodi kroz razne svjetske metropole (New York, Pariz, Berlin), ali i kroz neke dijelove Afrike. Također, ljubitelji ronjenja i avijatike ponovno će doći na svoje, sa svojim zasebnim misijama koje nisu više samo odmor od napucavanja. Iako kvalitetom izrade takve misije ne odskaču previše od ostatka FPS konkurencije, zahtjevnost im je nešto veća (kao npr. manevriranje kroz mine u vodi, u odnosu na obični on-rail prolaz). U igri ne manjka ni akcijskih sekvenci, koje su uglavnom napravljene „kolofdjutijevski“, odnosno zahtijevaju stiskanje određene kombinacije tipki za prolaženje sekvence, što je po meni čisto odrađeno radi američke publike kojoj su uglavnom bitne samo eksplozije i ostali specijalni efekti. Što se tiče trajnosti kampanje, ona je i na većim težinama od četiri do šest sati što je postalo standard u CoD igrama. No, to je ipak premalo, što se pokušalo prikriti raznolikošću misija i lokacija. Ipak, na kraju balade, može se reći da je kampanja tu isključivo radi zaokruživanja i kompletiranja priče iz prošlih nastavaka, a svoju je misiju izvršila.
SPEC OPS MOD
Sada prelazimo na Spec Ops mod. On se sada sastoji od dva djela: Survival mod i Mission mod. Mission mod je sličan onome u Modern Warfare 2. Prelazite misije sličnim onima u Single Player kampanji, uglavnom iz perspektive negativaca, što ne daje nikakve dodatne detalje priči. Bez obzira na to te su misije dosta dobro odrađene, no prije svega su tu za vježbu za Multiplayer i Survival modove. Također, imamo standardne „zvjezdice“ koje označavaju vaš uspjeh od jedan do tri, a ukupno ih ima 48. S druge strane, Survival mod je prava zlatna koka u ovoj igri. Bit je da sami (ili s kolegom) preživite što veći broj valova neprijatelja koji idu unedogled, čija težina eksponencijalno raste s brojem levela. Možda vam se čini nezanimljivo, no sjetimo se World at War/Black Ops zombie moda. Survival je za mene pravi kradljivac vremena, ali to još više dolazi do izražaja kada igrate u paru, jer je onda najveća zabava (osim ako nastane svađe oko toga tko je kriv za propast ”misije”). Također, za razliku od Zombie moda oružja ne kupujete sa zidova, već su tu tri laptopa, svaki za određenu vrstu ”opreme” (oružja, eksplozivi i zaštita, zračna potpora).
MULTIPLAYER
Oko kvalitete multiplayera Call of Duty igara uvijek su se lomila koplja, a ni ova igra nije u tome izuzetak. Kao što sam već u uvodu spomenuo, zbog velike kritike razvojni tim je dosta stvari u Multiplayeru vratio iz originalnog Modern Warfarea, koji je dosad svima ostao u sjećanju kao najbolji COD multiplayer, ali je i uveo neke nove inovacije. Za početak, killstreakovi se više ne zovu tako, nego pointstreakovi (zato što u njih ulaze i bodovi koji su igranjem moda, npr. osvajanjem kontrolnih točaka u Dominationu, osvojeni), te su podijeljeni u tri grupe: Assault, Support i Specialist. Na Assault klasu streakova se nema što nadodati. U biti su to oni stari killstreakovi, koji se brišu nakon smrti igrača i glavna im je zadaća nanošenje štete protivničkim igračima. Support su oni streakovi namijenjeni za podršku vašeg tima (Care paketi, UAV, Stealth bomberi i sl.), dok sa Specialist streakovima nakon određenog broja killova dobivate još jedan perk uz vaš defaultni. Također, dobili smo nova dva moda igre. To su Team Defender i Kill Confirmed. Team Defender je kombinacija Team Deathmatch i Capture the Flag modova. U njemu je samo jedna zastava, koju igrači trebaju osvojiti, a cilj je što dulje zadržati istu u posjedu vašeg tima. Kill Confirmed je u svojoj biti zapravo Team Deathmatch za koji morate pokupiti protivničke Dog Tagove kako bi vaš kill bio važeći. Od ostalih promjena imamo i weapon proficiency (perk za vaše oružje) te podrška za Dedicated servere na PC-evima, dok su igrači na konzolama još uvijek ograničeni samo na P2P igru. Ne smijemo ni zaboraviti da su uslišeni vapaji što se tiče moći snajpera, kojima je „Quick scope“ sada nedostupan, kao i manje vidno polje za sve ciljnike s uvećanjem. Osim toga, povećana je energija igrača, tako da je u ovoj igri killove znatno teže postići nego u MW2, iako to nije ni približno riješeno kao npr. u Killzone serijalu, ali znatno smanjuje količinu dominacije određenih tipova igrača.
U ovoj igri je zaživio i Call of Duty: Elite servis, koji je betu doživio u Black Opsu. Iako je najavljivan kao nešto revolucionarno, on je sam po sebi veoma sličan (barem ona besplatna verzija) Killzone.com servisu. Baš zbog toga se izdavač nije usudio učiniti ga u potpunosti plaćenim, već samo jedan njegov dio. Besplatno dobivate vaše statistike i replayeve mečeva, a za one s dubljim džepom tu su popusti na DLC-eve, dodatne pogodnosti za klanove, i premium videosadržaj. Većini casual gamera to je sve jednostavno nepotrebno, ali zagriženim fanovima serijala ”neće biti muks” odvojiti novce za to.
Modern Warfare serijal u ovoj je igri znatno uznapredovao. Riješeni su problemi koje smo pronalazili u prethodnicima, te je ovo korak bliže ultimativnom FPS iskustvu. Iako najžešći kritičari ovo smatraju zapravo „Modern Warfareom 2.5“, po meni je to čisto degradiranje ove igre, koja je mnogo više od toga, a ne samo kopiranje prethodnika. Najbolju „definiciju“ ove igre izrekao je Robert “fourzerotwo” Bowling, jedan od developera iz Infinity Warda koji je rekao: „Za mene je ovo Call of Duty 4 ako gledamo na gameplay, ali s tečnošću MW2, zajedno s novim dodacima“.
Leave a Comment