INFO BOX
- DEVELOPER: Techland
- PUBLISHER: Ubisoft
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 21. svibnja 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS3
Igre s tematikom Divljeg Zapada oduvijek su bile veoma popularne, međutim, koliko god bile popularne, veoma su rijetke. Uz RTS serijal Desperados i akcijske igre kao što su Red Dead Revolver (spiritualni prequel legendarnog Red Dead Redemptiona) i Gun, gotovo da i nismo imali što zaigrati. No potom se tu, tamo negdje tijekom 2006. godine, umješala još jedna zanimljiva igra čija je radnja smještena na Divlji Zapad. Call of Juarez, FPS avantura poljskog razvojnog tima Techland, odmah je privukla veliku pažnju igrača te stekla veliku popularnost, a takvo što Ubisoftu je bilo dovoljno da ovu igru pretvori u prilično uspješan serijal. Tri godine kasnije, dobili smo Call of Juarez: Bound in Blood, nastavak koji je u svim aspektima “prešišao” original i dodatno doprinjeo popularnosti serijala. Međutim, sve dobro iz prvih dviju igara ostalo je u negativnoj sjeni treće igre, poluproizvoda nazvanog Call of Juarez: The Cartel. Sjajna Wild West atmosfera s kraja XIX i početka XX stoljeća zamijenjena je dosadnom sadašnjošću, a njezina priča i glavni motiv prebačena je s prašnjave avanture u okrutnu realnost jednog od najvećih problema današnjice – trgovinu drogom i nejvjerojatno okrutne meksičke kartele o čijoj krvavoj aktivnosti svakodnevno slušamo. Zanimljivi akteri prvih dviju igara, poput Billyja Candlea ili braće McCall zamijenjeni su veoma iritantnom i nadasve antipatičnom i ekstremno nezanimljivom trojkom DEA (Drug Enforcement Administration) agenata koji su ubili i posljednji pozitivni atom serijala. Upravo zahvaljujući očajnim reakcijama na treći nastavak igre, počele su se javljati glasine da Ubisoft planira ugasiti ovaj serijal, međutim Ubisoft se dosjetio nečeg mnogo pametnijeg – odlučeno je da naredna Call of Juarez igra zapravo bude mali eksperiment, namijenjen isključivo digitalnoj distribuciji. I tako smo, zahvaljujući Ubisoftovoj skromnoj financijskoj injekciji i vještom programiranju ekipe iz Techlanda, dobili Call of Juarez: Gunslinger – downloadable naslov namijenjen PC, PlayStation 3 i Xbox360 platformama. No, može li se Gunslinger smatrati uspješnim eksperimentom ili će ipak ostati upamćena kao igra koja je nastavila koracima prilično lošeg The Cartela?
ONCE UPON A TIME IN WILD WILD WEST
Radnja Gunslingera ponovo nas vraća u period dobrog starog Divljeg Zapada. Priča igre prati Silasa Greavesa, starog lovca na ucjene, čije će avanture oživjeti zahvaljujući pričama koje će on, za čašicu-dvije besplatnog pića, ispričati znatiželjnim gostima prašnjavog Saloona. Sama priča je ispričana u vidu interaktivnih flashbackova nekadašnjeg lovca na ucjene, a konačni rezultat svega toga i više je nego dobar. Naime, Silas Greaves će ispričati što se to događalo u njegovoj, više od 30 godina dugoj, karijeri lovca na ucjene. Njegove priče odvest će nas na brojne lokacije koje odišu atmosferom Divljeg Zapada – Salooni, vlakovi, prašnjave prerije, sve je tu, a tijekom svih tih njegovih avantura, uvidjet ćemo da je Greaves “jahao” s najvećim legendama Divljeg Zapada, poput Billyja the Kida, Butcha Cassidyja i Sundance Kida ili pak Jesseja Jamesa (već u prvoj misiji morat ćemo pomoći Billyju the Kidu i njegovim odmetnicima).
Gunslinger donosi zaista zanimljiv način naracije, jer dalji nastavak neke od Silasovih priča ovisit će od “publike” i njihovog vjerovanja u istu. Kako to zapravo funkcionira? Veoma jednostavno, Silas će ponekad, u alkoholiziranom stanju pretjerati, zaboravljati ili izmišljati pojedine dijelove svoje priče, a “slušaoci” će to često primjetiti tako da će se Silasova naracija često pretvoriti u dijalog s ostalim gostima, a takvo što rezultirat će novim obrtima u naraciji – pred igračima će se otvoriti alternativne rute, protivnici će se mijenjati (npr. Silas jednom prilikom priča o okršaju s grupom Indijanaca, međutim na kraju će se ispostaviti da se sukobio sa sasvim drugom odmetničkom bandom koja nema nikakve veze s Indijancima), otvaraju se potpuno nove sekcije kako se priča grana, a nekad će vas priča vratiti čak i na početak levela, kako biste doznali što se uistinu dogodilo.
Sva naracija se odvija tijekom gameplaya, a takvo što zaista djeluje kao jedna fantastična priča. Fantastična, iako prilično predvidiva, no svakako je vrijedi proživjeti do kraja, pa čak i ponovo, jer nudi dva različita kraja.
I’M GOING DOWN IN A BLAZE OF GLORY…
Call of Juarez: Gunslinger bismo najlakše mogli okarakterizirati kao shooter nastao kombiniranjem najboljih dijelova klasičnih FPS ostvarenja i light gun shootera, kakve smo nekada davno igrali na automatima (pet poena za sve one koji se sjećaju legendarnog Operation Wolfa). Iako je njezina gameplay mehanika u potpunosti odrađena u maniri modernih first person shootera, ima nešto u ovoj igri što podsjeća na dobre stare shootere, a to nešto definitivno se zove arkadnost. Iako bi to u pojedinim slučajevima bilo loše, ovoga puta nije. Naprotiv, upravo zahvaljujući svojoj arkadnosti, ova igra je dobila na samoj igrivosti. Glavne karakteristike ove igre svakako su odličan, intenzivan gameplay i sjajna pucačka mehanika, a to dodatno dobiva na snazi ukoliko se uzme u obzir da se radi o igri s prilično skromnim financijskim proračunom. Detekcija pogodataka je sjajna, svo oružje u igri zvuči i djeluje baš onako kako bi i trebalo, a to je ono što tražimo od dobrog shootera, zar ne?
Shodno arkadnosti igre, leveli su prilično linearni, no česti obrti tijekom Silasove priče istima istima daju dodatnu svježinu. Uz veoma dobar protivnički A.I. igra pruža određenu dozu izazova. Protivnici uvijek napadaju u grupama, bukvalno iskaču iz svakog kuta, a tu su i Boss fajtovi, koji su također veoma zabavni. Kako bi zabava bila još veća, a s njom i atraktivnosti igre, na raspolaganju su i dvije posebne sposobnosti, kojima će glavni junak raspolagati – Concentration i Sense of Death modovi. Concentration mod je sličan Dead Eye modu iz Red Dead Redemptiona (predstavlja svojevrsnu inačicu Bullet Timea). Naime, kada se napuni Concentration Gauge (ljestvica s lijeve strane ekrana), dobivate mogućnost kratkotrajnog usporavanja vremena, što će vam omogućiti da se lakše i preciznije riješite protivnika. Sense of Death mod igračima daje mogućnost izbjegavanja metaka i djeluje zaista atraktivno.
Uz klasično napucavanje, tu su dobri stari revolveraški dueli koji, nažalost, baš i nisu na razini ostatka igre. Quick draw dueli prilično su naporni i nezanimljivi, a glavnog krivca za takvo što možemo pronaći u samoj kompleksnosti izvođenja istih. Naime, baš kao i u stvarnosti, dueli traže određenu dozu koncentracije i brze reflekse, a funkcioniraju tako što desnim stickom morate konstantno držati protivnika na nišanu, dok lijevim potežete oružje kada dođe vrijeme za takvo što. Pored igračeve pravovremene reakcije, ključnu ulogu u duelima svakako igra i focus koji zapravo služi za koncentraciju. Sve ovo možda ne djeluje toliko komplicirano, no vjerujte mi, dueli su prilično “zeznuti” i često bi kod igrača mogli izazvati izljeve bijesa i frustracije. Da je i ovaj segment bolje bio odrađen, teško da bismo igri pronašli neku ozbiljniju manu.
Gunslinger donosi i veoma napredan XP/Combo sustav. Naime, za svaki vaš potez tijekom igre (headshot, double kill..) bit ćete nagrađeni s određenim brojem experience bodova, koje potom možete iskoristiti za nadogradnju svojih sposobnosti. U igri se nalaze čak tri velika Skill Treeja – Gunslinger (nadogradnja dual wielding sposobnosti), Trapper ( long distance shooting) i Ranger (close quarters vještine).
Zanimljivo je da igra poput Call of Juarez: Gunslingera dolazi bez ikakvog multiplayera, no tu su dva dodatna moda koji bi vas dodatno mogli držati ispred ekrana. U pitanju su Arcade i Duel modovi, čiji je glavni fokus na ostvarivanju što boljeg rezultata i, naravno, hvaljenja pred društvom. Iako je Arcade mod nešto zabavniji od Duel moda, teško da ćete se dugo zadržati na njima, no ono što će razveseliti pojedine igrače jeste činjenica da igra ima New Game + opciju, koja omogućava igranje sa svime onim što ste stekli za vrijeme prvog igranja igre.
Za završetak Gunslingera bit će vam potrebno od 5 do 7 sati, što je sasvim pristojno vrijeme, s obzirom da se radi o downloadable naslovu.
PRAVI WESTERN (S)TRIP
Skromniji budžet, koji je bio namijenjen ovoj igri, jednostavno nije dozvolio razvojnom timu da se “raspištolji” s high-end grafikom i raznoraznim efektima, no genijalci iz Techlanda su se dosjetili kako da igru učine što primamljivijom i vizualno dopadljivom. Odlučili su se na cel-shading prikaz koji je od ovog naslova napravio pravi interaktivni Western strip. Grafika je sjajna i, zahvaljujući njoj, igra podsjeća na ostvarenja kao što su Borderlands i The Darkness 2. Animacije u igri također su kreirane i stripovskom stilu i u potpunosti odgovaraju pravom Western ugođaju.
Zvuk u igri je veoma dobar, baš kao i efekti (posebno oružja), dok je voice acting odličan. Definitivno ćete uživati slušajući neku od Silasovih “lovačkih” priča.
Kontrole u igri su baš onakve kakve bi i trebale biti – intiuitivne i veoma brze. Sve funkcionira na zaista visokoh razini, a jedini minus koji bismo mogli uputiti kada su u pitanju tehnikalije igre, jesu nešto duža učitavanja između levela, no sve u svemu, moramo priznati da je ekipa iz Techlanda uspjela napraviti još jedno tehnički zanimljivo ostvarenje.
NAJ JUAREZ DO SADA!
Call of Juarez: Gunslinger defintivno je najbolja i najzabavnija igra ovog Western serijala. Iako su mnogi očekivali da će “rezanje” budžeta značiti i kratku i bezveznu igru, Techland nam je pokazao da se sjajne igre mogu stvoriti s malim budžetom. Recept za takvo što je sjajna i veoma zabavna gameplay mehanika, još bolje napucavanje i unikatan vizualni stil, pomiješan sa zanimljivim narativnim stilom, a sve to trebalo bi biti dovoljno da ovu igru svima preporučimo.
Ako ste se poželjeli dobre akcije, slobodno posjetite XBLA, PSN ili Steam i za male pare si priuštite nekoliko sati sjajne zabave – sasvim sigurno se nećete razočarati.
Leave a Comment