Autori kultne p&c horor duologije Darkness Within, istanbulski studio Zoetrope Interactive, još je jednom preimenovao svoj posljednji izdanak strave i užasa. U ranim stadijima razvoja poznat po nazivu Mountains of Madness, time jasno aludirajući na Lovecraftovu novelu At the Mountains of Madness, kasnije i po imenu Transcend, čini se da se napokon smirio s imenom Conarium.
Razloge promjene imena vjerojatno treba tražiti ili u kreativnom razvoju same igre ili u kaosu koji vlada oko Lovecraft autorskih prava, na čisti paradoks samom copyleft senzibilitetu autora. No kako je senzibilitet Lovecrafta dosta osjetljivo područje, što zbog teškog života što zbog kontroverznih stavova, možda bi bilo vrijedno napomenuti, u svrhu tematske interpunkcije, da je ime Tanscend već povezivano sa Jasonom Rohrerom i videoigrama, tako da u konačnici to možda i nije loša odluka.
Same reference na Planine ludila vjerojatno će i dalje biti prisutne, prvenstveno jer se igra kronološki odvija poslije užasa koje je zapisao geolog William Dyer.
Inače, sam naziv Conarium je starogrčkog porijekla i veže se za endokrinu žlijezdu epifizu, koja je odgovorna za lučenje melatonina, hormona odgovornog za ritam spavanja. U samoj igri Conarium je zapravo naziv za uređaj koji je konstruirao doktor Faust, u nadi da se probije u barijere koje nadilaze ljudsku svijest, tako da poveznica s izvornikom definitivno ostaje.
Glavnu pak ulogu preuzima Frank Gilman, univerzitetski antropolog koji će biti dio Uapuat (pokoja referenca na egipatskog podvodača smrti nije na odmet) ekspedicije koju predvodi upravo pomenuti doktor. Ekspedicija četveročlanu posadu naučnika vodi do baze na Antarktiku, gdje kreću sa eksperimentima sa Conarium uređajem, što će uskoro ostaviti neke sablasne tragove, kako na njima, tako i na okolini. Frank uskoro shvaća da je zapravo vraćen iz mrtvih tijekom eksperimenta, ali nije sasvim jasno da li se vratio kao isti čovjek.
Nakon buđenja iz nesvijesti, Frank se nalazi u dosta konfuznom stanju gdje se njegova sjećanja i snovi prelamaju sa stvarnosnim doživljajima, tako da će tijekom istraživanja baze igrači često biti u prilici interaktivno djelovati na njegova međustanja svijesti.
Interaktivna mehanika je većinski fokusirana na istraživanje baze i nestabilnih psihičkih stanja, ali tu će biti i elemenata horora preživljavanja, jer užasavajuće kreature lutaju hodnicima i čekaju samo vas da pobjegnete od njih.
Inače Zoetrope je poznat po svom specifičnom pristupu hororu, koji dosta koketira sa filozofskim i postmodernističkim tendencijama unutar žanra. To u osnovi znači da možete očekivati gomilu dokumenata, knjiga i poetiziranih fragmenata koje će vjerojatno prepoznati ljubitelji Thomasa Manna, Christophera Marlowe-a ili Marka Danielewskog kao i generalni fokus ka psihičkim obrascima likova i njihovim nestalnostima.
Zoetrope na tehničkom planu nastavlja gdje je stao s Darkness Within nastavkom, tako da će i ovoga puta prezentacija biti u potpunom 3D-u i iz prvog lica. Ovaj put, doduše, engine je dosta sposobniji, obzriom da se radi o Unrealu četvrte generacije. Još jedna novost vezana za ovaj projekt tiče se pronalaska izdavača, koju je preuzeo nizozemski Iceberg Interactive, inače odgovoran i za izdavanje remasteriziranih izdanja Darkness Within serijala na Steamu. Sem PC platformi, Conarium bi se trebao pojaviti i na PS4 i XONE konzolama negdje u prvom kvartalu sljedeće godine, a do tada bacite pogled na oficijelni sajt.
Leave a Comment