Tijekom proteklih nekoliko tjedana svjedočili smo jednom od najvećih flopova u povijesti gaming industrije. Naravno, mislimo na Sonyjev multiplayer shooter Concord koji je povučen iz prodaje svega 15-ak dana nakon svoga izlaska. Ključni razlog povlačenja spomenute igre leži u jako lošem prijemu od strane igrača te katastrofalnoj prodaji. Takvo što, očekivano, sa sobom donosi more problema financijske i sistematske prirode, osobito kada uzmemo u obzir ranije informacije da je sedmogodišnji razvoj Concorda koštao više od 100 milijuna dolara. No, što ako vam kažemo da je situacija zapravo mnogo, mnogo kompliciranija i šokantno ozbiljnija?
Ranije smo i sami pisali o fascinantnim podacima koji se odnose na troškove razvoja Concorda i činjenicu da je do njegovog povlačenja navodno bilo prodano svega 25.000 primjeraka. Međutim, ako je vjerovati poznatom novinaru Colinu Moriartyju, na razvoj i promociju spomenutog shootera ulupano je mnogo više love. Naime, Moriarty tvrdi da je nedavno razgovarao sa jednim od developera Concorda, koji mu je u povjerenju otkrio da je razvoj igre zapravo koštao vrtoglavih 400 milijuna dolara. Kako Moriarty tvrdi, Sony je od Concorda imao ogromna očekivanja, pa čak ga je smatrao jednom od budućih perjanica PlayStationa, uspoređujući njegovu veličinu i značaj sa Star Wars franšizom.
I spoke extensively with someone who worked on Concord, and it’s so much worse than you think.
It was internally referred to as “The Future of PlayStation” with Star Wars-like potential, and a dev culture of “toxic positivity” halted any negative feedback.
Making it cost $400m. pic.twitter.com/F5O0oy4gaQ
— Colin Moriarty (@longislandviper) September 20, 2024
U slučaju da se radi o točnim informacijama, Concord bi tako mogao biti dosad najskuplja Sonyjeva igra, a samim time predstavlja i najveći financijski gubitak za Sony. Kako će se takvo što na kraju odraziti na Sony i Firewalk Studios i kakva će biti sudbina ovog studija, ostaje nam da vidimo.