INFO BOX
- DEVELOPER: Toys for Bob
- PUBLISHER: Activision
- PLATFORME: PS4, Xbox One
- ŽANR: Platformer
- DATUM IZLASKA: 2. listopad 2020
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Dolazak Crash Bandicoot remaster trilogije dao je nagovijestiti da bi se Activision uskoro mogao vratiti jednoj od najpoznatijih gaming ikona ikada. Tako je i bilo, pa smo, eto, punih 20 godina nakon izlaska originalne trilogije i čak nekoliko generacija kasnije, prije samo nekoliko mjeseci konačno dočekali najavu povratka dobro poznatog vragolana Crasha, a potom, nekoliko mjeseci kasnije, dobili priliku da zaigramo novi, četvrti po redu službeni nastavak. Srećom, čekanje nam se na kraju debelo isplatilo.. ?
It’s About Time
Kao što i sam naziv igre kaže, bilo je krajnje vrijeme da zaigramo novog Crasha Bandicoota! Iako bismo u očaju vjerojatno zaigrali i poneku ispodprosječnu igru s ovim herojem u glavnoj ulozi, na ono što nam je spremila ekipa iz studija Toys for Bob definitivno nismo bili spremni. Razvojni tim, koji je odradio doista sjajan posao sa Spyro Reignited Trilogy remaster kolekcijom, dobio je od Activisiona odriješene ruke za razvoj novog projekta, a rezultat marljivog rada njegovih članova rezultirao je u apsolutno svakom smislu fantastičnom igrom Crash Bandicoot 4: It’s About Time!
Svi koji su igrali veoma dobri N.Sane Trilogy, znaju što mogu da očekuju i od nove igre. Naime, radi se o ostvarenju, koje se direktno nastavlja na nezaboravni Crash Bandicoot: Warped. Oni koji su igrali spomenutu igru, znaju kako je ista završila. Oni koji nisu, neka je obavezno odigraju, prije nego što se bace na ovaj naslov. Ukratko, nove glavobolje za Crasha i Coco počinju onog trenutka kada Neo Cortex i N.Tropy pobjegnu iz zatvora, usput kujući novi pakleni plan za apsolutnu dominaciju univerzumom. Rješenje za svoje probleme vide u putovanju kroz vrijeme, stoga otvaraju intergalaktički portal, a kako bi ih spriječili u njihovoj nakani, Crash i Coco moraju da pronađu i skupe set kvantnih maski.
To bi ukratko bila glavna premisa igre, koja se po svome konceptu ne odmiče predaleko od prethodnih ostvarenja. Duh originalne trilogije uspješno je zadržan. Sve djeluje veoma poznato, no, opet, u igri nas očekuje i poprilična količina noviteta, koji je čine svježom.
Jump Around
Crash Bandicoot 4: It’s About Time donosi uspješno smiksan spoj klasičnog i modernog. Radi se o platformeru, koji na odličan način mijenja perspektivu igranja, istovremeno donoseći gotovo identičnu i fanovima serijala prepoznatljivu mehaniku, primarno zasnovanu na inzistiranju na preciznim skokovima prilikom poprilično dugačkih i veoma izazovih platformerskih dionica. Malo skakućemo u klasičnoj 2D sidescrolling maniri, zatim trčkaramo gledajući Crasha u leđa dok skupljamo Wumpa voćkice, a naravno, povremeno od kojekakve karakondžule panično bježimo i prema ekranu. Dakle, dobri stari Crash, koji je za potrebe nove igre naučio i poneki novi trik.. ?
Uz dobro poznati gameplay, kao što spomenuh, tu je i dosta noviteta. Uz uzbudljive boss fajtove te sjajno dočarane i dizajnirane lokacije, koje će nas provesti od potonulih piratskih brodova, preko futurističkih gradova sličnih onima iz Ratchet & Clank igara, pa sve do gustih džungli kroz koje u klasičnom Crash stilu bježimo o ljutog i veoma gladnog dinosaura, mnogo toga vrti se oko ranije spomenutih kvantnih maski. One igrivim likovima daju specifične sposobnosti, potrebne za daljnje napredovanje kroz igru.
Jedna će nam maska tako otkriti skrivene platforme, pomoću druge ćemo manipulirati vremenom, treća utječe na gravitaciju, dok zahvaljujući četvrtoj možemo duže lebdjeti u zraku i tako prelaziti velike razdaljine. Svaku od četiri kvantne maske možemo da koristimo isključivo na mjestima koja su zato predviđena, što je jako dobra odluka developera, budući da bismo se uslijed izazovnosti igre gotovo sigurno pogubili ukoliko bismo simultano morali da koristimo sve četiri maske.
Svaki level u igri donosi dragulje, ovisno od toga koliko smo voćkica skupili, koliko smo kutija razbili i koliko smo puta poginuli tokom igranja. Ta posljednja cifra često će biti prilično visoka, jer Crash 4 baš i nije lagana igra. Naprotiv, veoma je teška i zbog svoje izazovnosti, mogla bi odvratiti mnoge, pogotovo mlađe igrače. No, na takvo što smo se i navikli, barem kada je u pitanju ovaj serijal.
Uz klasične, Crash Bandicoot 4: It’s About Time donosi i priličan broj bonus levela, koji se nalaze skriveni unutar svakog od svijetova. Te levele možemo zaigrati i u ulozi troje dodatnih igrivih protagonista – Crasheve bivše cure Tawne, ali i njegovih starih znanaca, zlikovaca Nea Cortexa i Dingodilea. Svaki od bonus likova ima drugačije poteze, skillove i sposobnosti. Tako, recimo, Tawna koristi kuku pomoću koje može da dosegne platforme, do kojih drugi likovi ne mogu doći. Iako ima pištolj kojim na daljinu može eliminirati protivnike, Gospon Neo Cortex je možda i najzeznutiji za igranje, budući da nema spin niti dupli skok, pa je prilično „kratak“ kod platformerskih dionica. Za kraj, tu je i znatno tromiji Dingodile, koji se može pohvaliti oružjem koje usisava i ispucava TNT sanduke. Sve u svemu, svaki od od petero igrivih likova donosi potpuno drukčiji pristup igri, što definitivno utječe na Replay Value, koji je doista ogroman.
Naime, uz kompetitivni i kooperativni multiplayer i doista impresivan broj levela, tu su i Time Trialsi i Mirror Leveli, kao i hrpetina collectiblesa u vidu skinova za likova i Flashback traka koje otključavaju raznorazne bonuse i tajne levele. Sve navedeno trebalo bi da vas zadrži ispred malih i velikih ekrana poprilično dugo i pruži vam sate i sate nezaboravne zabave.
A još i lijepo izgleda i zvuči..
Baš kao što briljira na polju gameplaya, Crash Bandicoot 4: It’s About Time krasi i veoma bogata i raskošna prezentacija i produkcija. Radi se o tehnički veoma ispoliranom naslovu, čiju perfektnost zna narušiti jedino poneki manji bug. Uz prekrasne, šarene vizuale, vrijedi pohvaliti i vrhunski level dizajn i animacije, bilo da se radi o kretnjama likova ili pak cutscenama u kojima igra izgleda poput animiranog filma – možda tek mrvicu lošije od i dalje sjajnog Ratchet & Clanka. Za cjelokupnim vizualnim segmentom ne zaostaje ni onaj zvučni, pa tako imamo igru koja svakim svojim frejmom predstavlja raj za naše oči i uši. No, ruku na srce, nakon sjajnih N.Sane Trilogy i Spyro Reignited Trilogy kolekcija, ništa manje nismo ni očekivali.
Za fanove i nostalgičare, ali i za sve ostale!
Crash Bandicoot 4: It’s About Time je na fantastičan način označio povratak jedne od istinskih gaming ikona. Radi se o povratničkom ostvarenju, koje će zahvaljujući vrhunskoj igrivosti i produkciji istovremeno oduševiti kako stare, tako i nove igrače. Novima bi možda mogao biti pretežak, no to je nešto što s ovim serijalom ide još od njegovih početaka. Ukratko, na njegov četvrti službeni nastavak vrijedilo je čekati tih 20 godina, no nadamo se samo da na idući nećemo morati čekati jednako dugo.
Leave a Comment