Nije tajna da Crystal Dynamics i Eidos misle ozbiljno što se tiče budućih projekata. A projekcije, čini se, mogle bi biti puno ambicioznije nego što su neki mislili. Naime, Lars Wingefors, glavni izvršni direktor Crystal Dynamicsa i Eidosove matične tvrtke Embracer, pružio je nove informacije o AAA projekatima ovoga tjedna. Tijekom prezentacije tromjesečnoga prihoda ulagačima, osvrnuo se i na buduće planove koje imaju. Naveo je kako je očekivani uspjeh za AAA igre (koje je definirao prvenstveno kao projekte na kojima radi više od 100 ljudi) 2 milijuna prodanih primjeraka.
Jedan projekt za koji se čini da ispunjava sva tri uvjeta je Perfect Dark, zajednički projekt Xbox studija The Initiative i Crystal Dynamicsa, koji financira Microsoft. Druga je Crystal Dynamicsova nadolazeća igra Tomb Raider, koju će objaviti Amazon. Nedavno je objavljeno da je nova Deus Ex igra u vrlo ranom razvoju u Eidosu Montrealu, te da studio radi na novom IP-u, kao i da surađuje s Microsoftom na Xbox igrama među kojima je i Fable.
Prije prošlogodišnjeg dovršetka ugovora vrijednog 300 milijuna dolara za kupnju velikog dijela razvojne podružnice Square Enixa za zapadno tržište, Embracer je rekao da predviđa izdavanje nastavaka, remakeova, remastera, spin-offova i još puno toga za Crystal Dynamics i Eidos Montreal IP-ove, koji također uključuju Thief franšizu.
A u studenom, izvršni direktor Crystal Dynamicsa i Eidosa, Phil Rogers, rekao je da je Crystal Dynamics dobio nevjerojatan odgovor na anketu osmišljenu da procijeni interes za potencijalno oživljavanje svoje dugo uspavanog Legacy of Kain serijala.
Izdavanje pet AAA igara u sljedećih pet godina označilo bi značajno povećanje u odnosu na tri koje su izdala ova dva studija u proteklih pet godina. Bili su to Shadow of the Tomb Raider iz 2018. (Eidos Montreal), Marvel’s Avengers iz 2020. (Crystal Dynamics i Eidos Montreal) i Marvel’s Guardians of the Galaxy iz 2021. godine (Eidos Montreal).
Wingefors je rekao da Embracer planira izdati 31 AAA igru do 31. ožujka 2028. Uz njih pet iz Crystal Dynamicsa i Eidos Montreala, osam će doći iz Gearbox Entertainmenta, 11 iz Sabre Interactivea, šest iz Plaiona i jedan iz THQ Nordica. Očekuje se da će četiri biti objavljena tijekom Embracerove sljedeće fiskalne godine koja završava u ožujku 2024. godine, sa 7-8 objavljenih svake godine nakon toga.
17 od ovih igara je u punoj proizvodnji, devet je u pretprodukciji, a pet je u fazi koncepta. 24 će biti objavljeno interno, 28 će se razvijati interno, 23 se temelje na vlastitom IP-u, 24 se temelje na uspostavljenom IP-u, a sedam se temelji na novom IP-u.
Do danas je najavljeno samo šest od 31 AAA projekta, rekao je Wingefors i time zagolicao maštu mnogih fanova, pa i nas.
Svakako se plan čini dosta perspektivan, uzbudljiv i raznolik, a ostaje da vidimo koliko će se i kako držati zacrtanoga.