INFO BOX
- DEVELOPER: Allgraf
- PUBLISHER: KISS
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Indie Avantura
- DATUM IZLASKA: 4. prosinca 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Iako nisam naročiti ljubitelj indie igara, zapala me recenzija ovog, u najmanju ruku, zanimljivog naslova. Da li sam požalio? Pa zapravo nisam, ali ova igra ima svojih velikih i bitnih nedostataka.
Darkout je, najjednostavnije objašnjeno, 2D sandbox u kojem treba preživjeti. Sam početak igre pokazuje vaš bijeg sa svemirskog broda i pad na nepoznatu planetu koja skriva jako puno toga. Nakon toga treba sagraditi sklonište i krenuti u istraživanje i skupljanje svega i svačega kako bismo preživjeli na (što će se vrlo brzo pokazati) tamnoj i okrutnoj planeti. Darkout od samog početka jako podsjeća na Terrariu, pa i na Minecraft. Ipak, tokom cijele igre pokušava se nekako “osamostaliti” i ne biti obični klon navedenih (uspješnih) igara. No, u tim nastojanjima (pre)često pada.
Prvi ozbiljni i možda najiritantniji minus ovoj igri je njen tutorial. Kako u igri ima zaista jako, jaaaako mnogo point & click-anja, tutorial za snalaženje je morao biti bolji. Međutim on je užasno neshvatljiv, konfuzan i jednostavno – loš. Loš u toj mjeri da trećina stvari uopće nije objašnjena, trećinu ćete slučajno preskočiti (povratka nema), a trećinu možda uspijete shvatiti. Ništa bolji nije niti action-bar, a dalje zamislite kako izgleda inventory. Kako je Darkout zaista kompleksna igra gdje morate kombinirati mali milijun stvarčica i resursa ovo je jednostavno moralo biti bolje izvedeno. Ovako, igrači Darkouta se dijele na one koji su odustali od igre u prvih dva sata i one koji su se sami naučili igrati metodom pokušaja i pogrešaka te nastavili igru. Iskreno, jako malo mi je nedostajalo da budem u prvoj grupi.
No, uz nešto živaca manje, nastavljamo. Nakon izgradnje skloništa i kreveta (respawn point), krećemo u istraživanje planeta na koji smo se srušili. Vrlo brzo ćete otkriti mnoge opasnosti i kojekakve živine koje će vas pokušati uništiti. I to je u suštini to. Treba samo preživjeti. Naravno, možete pretpostaviti da to i nije baš tako lagano. Tokom istraživanja i skupljanja neprocjenjivih resursa ginut ćete i ginuti. Od živina, od rupa u zemlji, od krivih procjena i još mnoštva drugih stvari. U igri je dinamična izmjena dana i noći, te sam nakon nekog vremena praktički prestao izlaziti noću i svoje skupljanje resursa obavljao samo danju, no ni to nije uvijek moguće, pa tako treba prionuti na izradu raznoraznih svjetiljki, oružja i odijela koje mogu čak i svijetliti. Noć skriva mnoštvo opasnosti, a većina vaših neprijatelja ipak lakše gine obasjana svjetlošću no u tami. Tu se opet vraćamo na loš inventory i action–bar. Koliko god je zanimljivo izrađivati raznorazna pomagala (hint: kasnije u igri možete napraviti i jet-pack!!), toliko je i zamorno zbog navedene loše izvedbe Crafting menu-a i action-bara. No, izrađivanje svega i svačega što vam može pomoći, kao i nadograđivanje vaše baze koja s vremenom postaje high-tech nuklearna stanica je definitivni vrhunac ove igre u kojem možete izgubiti sate i sate igrajući se.
Po pitanju grafičkog izgleda, Darkout izgleda sasvim dobro. HD grafika je lijepa i atmosferična, iako se većina toga vrti oko igre svijetla i mraka. To, naravno, sa sobom donosi i veliku dozu atmosferičnosti koja ovoj igri ne manjka. Izmjena dana i noći, kao i istraživanje kojekakvih špilja, pa i kreacije koje vas žele skratiti za glavu zajedno pridonose prilično dobroj atmosferi unutar igre.
Nažalost, isto se ne može reći i za zvuk. Soundtrack gotovo da i ne postoji, usprkos grandioznim najavama po tom pitanju. Ovako većinom slušate zvukove svijeta oko vas što i nije previše dobra odluka pošto su oni prečesto dosadni i prilično repetitivni.
U suštini je to otprilike to. Darkout nikako nije igra za široku publiku i ne mogu je svi igrati. Ljubitelji Terrarie i Minecrafta vrlo lako bi mogli uživati u kompleksnosti ovog naslova i svega što on sa sobom donosi. Kao što sam i naveo, prtljanje po sitnicama i sklapanje kojekakvih pomagala jednostavno ždere vrijeme i vuče vas dalje. Nažalost po developere velika većina igrača će odustati zbog užasno lošeg tutoriala, a i zbog osjećaja kako je sve to skupa nekako nedovršeno. Isto tako, prije svega bi trebali probati odigrati demo ili barem pogledati video gameplaya jer, kao što sam već rekao, ovo nije igra koju će većina ljudi igrati. Ponavljam, šteta propusta koje su developeri napravili pošto igra odiše odličnom atmosferom i prepuna je kojekakvih zanimljivosti, no unatoč tome svemu, ljubitelji ovakvih igara slobodno neka ocjenu podignu za cijelu jedinicu.
Leave a Comment