INFO BOX
- DEVELOPER: The Chinese Room
- PUBLISHER: The Chinese Room/ Sumo Digital
- PLATFORME: PS4, PC, Xbox One, iOS, Android
- ŽANR: art igra, istraživanje
- DATUM IZLASKA: PC verzija (2012), konzolaška verzija (2016), mobilna verzija (4. listopada 2019.)
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: iOS
Dear Esther se prodao u preko milijun primjeraka. Kada se uzme u obzir da mnogi ne smatraju ovaj naslov igrom, već narativnim istraživanjem u igraćem okruženju,to je svakako veliki pothvat. I ne radi se samo o tome da je to jedna od prvih igara, izašla 2002. godine, koja je izazvala postojeće definicije video igre i time zadobila pažnje, već izdržava i test vremena te pruža zanimljivo iskustvo i danas, kada je napokon izašla na mobilnim uređajima. Iako je na osobnim računalima od 2012. godine, a na PlayStationu 4 i Xboxu One od 2016. godine, The Chinese Room i Sumo Digital doveli su igru i na Android i iOS mobilne uređaje ovoga mjeseca, kako bi približili svoj projekt novim generacijama, a posjetili i one starije fanove što sve video igre mogu pružiti.
Moje oduševljenje je vidljivo još u recenziji PC verzije prije sedam godina, koju sam priložio ispod i koja dovoljno govori o tome za što je ovaj projekt Dan Pinchbecka i studenata sa Sveučilišta u Porstmouthu sve pokrenuo što se tiče The Chinese Rooma, ali i što se tiče popularnosti ovakvih naslova. Danas zbog uspjeha ove igre, imamo i svojevrsni nastavak Everybody’s Gone to the Rapture, a sada mobilna verzija, pokrenuta Unity engineom, donosi još jednom avanturu glavnoga (i pomalo nepouzdanog) naratora Donnellya koji piše pismo Esther i luta napuštenim otokom. Što je točno taj otok, da li on zaista luta, i što se dogodilo s njim i Esther ostavljam vama, i vašoj interpretaciji viđenog kroz sat-dva šetanja otokom i određenim drugim lokacijama na njemu (ili možda, izvan njega) čime ”otključavate” dijelove priče i stvarate svoju.
Dear Esther ne zahtjeva praktički nikakve posebne kontrole, sve što je potrebno jest da šetate i gledate oko sebe, a mobilni uređaji svakako nemaju problema s time. Možda će nekima biti frustrirajuće što tapkanjem po ekranu i povlačenjem prsta ne dobivate neki feedback od igre, no to je svakako stvar navike i koliko će vam se svidjeti ovo što se nekad zvalo eksperimentom, a danas imamo sličnih naslova sve više i više, sa raznim varijacijama i temama kojima je prvenstveno zaposjednuta indie scena, ali i neke zvučnije igre. Mobilna verzija svakako nudi jedan osobniji doživljaj, popraćen kvalitetnom glazbom, atmosferom i glasom naratora koji će mnoge zaljubljenike u interaktivne romane/narativne igre privući jako brzo.
Dear Esther i mobilnoj verziji, osim malo poboljšanoga izgleda, ne donosi ništa novo, a toga ni ne treba. Sve je tu pred vama kao i prije, i jednako će biti zanimljivo pridošlicama, kao i onima koji se dosad nisu usudili zaigrati ovu ”igru”, no imaju novu priliku koju će, nadam se, iskoristiti.
A ujedno, ovo je dobra prilika da se zagrijemo za idući projekt ovoga developerskog tima, njihov ukupno peti projekt, imena Little Orpheus, koji nam dolazi uskoro.
Leave a Comment