Ekspanzija, DLC, sezona dva…sve to opisuje Forsaken, novu eru u Destiny serijalu. Kako god bilo i kako god odlučili nazvati Forsaken, ono što je sigurno jest činjenica da je Destiny 2 dobio svježu (poveliku) infuziju sadržaja i promjenu paradigme gameplaya u pravom smislu. Bungie je očito poslušao sve kritike igrača tijekom prve godine napucavanja po solarnom sustavu i shodno tome je natrpao hrpu novog sadržaja, promjenio određene mehanike za inventory pa čak i grind. Naše interno prošlogodišnje inicijalno oduševljenje nastavkom Destinyja se poprilično ispuhalo te bismo danas igri dali solidnih 7,0-7,5/10 u odnosu na visokih 9.1 s kojima smo (op.a ja osobno) iz sadašnje perspektive očito (debelo) precijenili Destiny 2.
Ruku na srce, u odnosu na originalni Destiny (6,7/10)…zaista je bilo razloga tako visokoj ocjeni, no opet se teško oteti dojmu da je sadržaja falilo te da se community ispuhao vrlo brzo. Osim Cruicable (PvP segment) ekipe, teže raidove i heroic strikeove je bilo sve teže odigrati u društvu (osim ako nemate dežurne Destiny 2 igrače među frendovima). Igra je bila u nekom svojevrsnom limbu godinu dana. Dođe novi DLC, igrači se vrate, “odrade” story, malo pucaju po Cruicableu i onda odu svojim putem. Nije bilo neke prevelike pobune od strane communityja, već je sve nekako dolazilo i prolazilo bez pretjerane pompe što je dosta čudno u odnosu kakav je mainstream kaos (drvlje i kamenje) bio sa svakim dodatkom u originalu.
A knife, thrown just right, can accomplish wonderful things.
Kao i sa svakom igrom koja ima izraženu online komponentu (u ovom slučaju kompletna igra), uvijek uzmemo ekstra vrijeme za igranje i pisanje teksta. Premda se neki čitatelji ne bi složili s ovakim pristupom, trudimo se zaista zaviriti u svaki kutak. No, ono najvažnije jest vidjeti koliko će “zdrav” ekosustav igrača biti po serverima i što realnije “ponuditi” to u sklopu ukupnog dojma. Kada je Destiny 2 izašao, punih mjesec dana je igra bila prepuna igrača te je ta činjenica i fun faktor novog Destinyja uvelike formirao dojam i ocjenu. To je očigledno bilo kritično razdoblje, jer ubrzo nakon tog smo imali doslovno pustoš po planetima do prvog DLC-a.
Sada smo uzeli čak i više vremena nego tada kako bismo pokušali (pr)ocijeniti hoće li se ista stvar ponoviti. Tako se trenutno se čini da je situacija s brojem igrača i više nego stabilna. Cruicable je standardno pun, dok je PvE “svijet” bogat starim igračima pa čak i hrpetinom novih (pogotovo na PS4 verziji, gdje je originalni Destiny 2 došao “besplatno” u sklopu PS+ pretplate) koji tumaraju nudeći (ili tražeći) društvo, pomoć i najbitnije od svega čine solarni sustav življim nego ikada. Dosta više o ničemu, idemo vidjeti što to nudi Forsaken.
The secret to success? Never stop shootin’. Mostly.
Svi, pa i ptice na grani znaju što je “okosnica” priče u novoj ekspanziji (da, odlučili smo se nazvati ovo ekspanzijom…a vi, kako vam drago). Iznenadna smrt kultnog Exo-Guardiana Cayde-6 (Hunter-Vanguard) i naša misija osvete prema svima koji su se ogriješili prema nama, Caydeu i općenito svima. Tako nam pred nišan stiže Scorn, banda fekalnog sadržaja (bjegunaca iz zatvora imena “Prison of Elders”) predvođena Uldren Sovom (brat Mare Sov iz Destiny: House of Wolves DLC-a) koji je potpuno otišao na kvasinu nakon smrti svoje sestre. Cayde-6 nam tako odlazi (od ruke samog Uldren Sova) uz pregršt onelinera te se njegova smrt čini popriličnim udarcem svim fanovima ovog fantastičnog lika/suborca s kojim smo se godinama družili. Priča će nas voditi po cijelom solarnom sustavu uz par novih lokacija poput Tangled Shorea i Dreaming Cityja.
Bungie je spakirao pregršt sadržaja, čak bismo rekli da je ekspanzija bogatija nego originalna igra prilikom izlaska. Ne radi se toliko o sadržaju story segmenta (kojeg ima pregršt), već o izmjenama u samom gameplayu kroz hrpu novih mikromisija (patrola), strikeova a najbitniji od svih je promjena kako sada “tretiramo” oružja. Prvi Destiny je imao svoj sustav “označavanja” kategorija za oružja, pa smo tako imali primary, special i heavy dok je u Destinyju 2 to postalo kinetic, energy i power koji su se dijelili po tipu municije kakvu koriste. Dodatna promjena je bila da smo mogli isključivo koristiti shotgun ili rocket launcher bez obzira u kojoj su kategoriji bili (kinetic ili power) što je u nastavku zabranjeno/onemogućeno. Tako sada imamo rekli bismo nešto poput kompromisa odnosno hibrida prvog i drugog dijela. Oružja su sada i dalje u istim kategorijama no razdvajamo ih po municiji.
- Kinetic/Primary: Hand Cannons, Scout Rifles, Auto Rifles, Pulse Rifles, Sidearms, Submachine Guns;
- Energy/Special: Fusion Rifles, Shotguns, Sniper Rifles, Trace Rifles, Single Shot Grenade Launchers;
- Power/Heavy: Drum-Loaded Grenade Launchers, Rocket launchers, Linear Fusion Rifles, Swords.
Iako se čini minornom, ovo je zaista poprilična promjena u filozofiji samog inventoryja i traži dosta privikavanja od starih igrača. Pridošlicama u Destiny 2 će ovaj detalj samo promaknuti. Nakon par razgovora u redakciji, mišljenja smo da je ovo bolja solucija, poglavito jer je lakše (logičnije) raditi setove za cruicable i teže raidove u igri. Ne da je prošli način bio loš, samo smo mišljenja da je ovaj smisleniji. Nakon par dana igranja s novom kategorizacijom teško bi nam se bilo vratiti na “staro”. Cruicible je svakako doživio najveći “udarac” s ovom promjenom i stanje sada podsjeća na zlatno doba prvog Destinyja što je stvar koja bi mogla odbiti igrače koji nisu igrali prvi dio. Na kraju dana, sve se svodi na naviku i treba vidjeti hoće li Destiny 2 only igrači prihvatiti ovu promjenu brzo.
Sometimes the solution is as simple as a Golden Gun.
Da bismo “okrenuli” main storyline Forsakena i osvetili Caydea trebati će nam u prosjeku između šest do osam sati (ovisno o preferencijama, skillu i koliko ćete “gubiti” vremena na patrole i slično). Tako ćemo se tijekom igre morati pobrinuti da svaki pojedini član Scorna dobije zasluženo što će kulminirati s epskim okršajem u Dreaming Cityju (koji je najsvjetlija točka ove ekspanzije) nakon kojeg slijedi “twist” koji priprema teren za naredne ekspanzije u drugoj sezoni. Tangled Shore nam služi kao svojevrsni hub za sve “wanted” misije diljem solarnog sustava preko kojih ćemo se pobrinuti da najtoroniji bjegunci iz Prison of Eldersa saviju koljeno pred vama i umru u agoniji. Upoznat ćemo i stvoriti savezništva s likovima upitnog morala, čije će nam trupe pomagati tijekom ključnih segmenata pojedinih misija.
Lore samog svijeta je proširen dodatnim patrolama, tekstovima i strike misijama u kojima ćete utrošiti sate loveći novi, uber šajni super duper loot. Ključni segment je kada “okrenete” zadnju misiju i razriješite muka mrskog nam Uldrena i pomislite da je kraj. Forsaken ekspanzija vam tada nudi pravi grind festival u kojem ćete izgubiti sate i sate izvršavajući ponekad apsurdne zadatke kako biste “osvojili” legendardni top imena Ace of Spades iz oružarnice neprežaljene legende Caydea. S tehničke strane sve ostaje isto, Destiny 2 i dalje ima fantastično dizajniran svijet te su nove lokacije na razini prethodnog sadržaja uz Dreaming City koji debelo odskače od prosjeka (u pozitivnom smislu).
Sure, it was cold. But I’m an Exo. We keep going.
Isto bi se moglo reći i za Bungie. Nakon lošije prve godine života, Destiny 2 se vratio na velika vrata te opet Bungie prikazao u puno boljem svijetlu pa čak i natuknuo kako nisu izgubili nos za dobrom pričom koji su tako dobro “izbrusili” na Halo franšizi. Sve ono što nije štimalo ili je trebalo fine tunning, Bungie je popravio ili postavio dobre temelje za popravak u budućim DLC-ima i ekspanzijama. Hoće li to biti dovoljno, ostaje za vidjeti u nekoj bližoj budućnosti.
Na kraju dana ostaje pitanje…kupiti ili ne? Da se radi o standalone izdanju (za kojeg je potreban samo vanilla Destiny 2), rekli bismo da kupite bez promišljanja. No, ako niste nikada igrali Destiny 2 (niti prethodnike), iako sjajan dodatak koji upotpunjuje samu igru, premalo je opravdanja da zaronite u ovaj svijet sada, posebno kada uzmete u obzir da vas cijeli paket sa svim DLC-ima i ekspanzijama vrlo lako može izaći preko 100€ . Na kraju svi mi koji smo u Destiny svijetu od početka, grindamo kroz svaki (pa i najmanji) komad sadržaja nemamo previše izbora, za sve igrače (nove i stare) Forsaken je obavezna stvar koju morate imati. U svakom slučaju, smrt Cayde-6 zaslužuje osvetu!
Leave a Comment