INFO BOX
- DEVELOPER: Nippon Ichi Software
- PUBLISHER: NIS America
- PLATFORME: Nintendo Switch, PlayStation 4
- ŽANR: taktički RPG
- DATUM IZLASKA: 9.listopada 2018.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Disgaea 1 Complete je remaster Disgaea: Hour of Darkness igre, taktičkog RPG-a, izvorno izdanoga za Playstation 2 konzolu. U suštini, i dalje jako zabavna i zarazna igra, nudeći iskustvo koje je čak i dan danas jedinstveno u svijetu igara. Međutim, ono što je u cijeloj priči pomalo razočaravajuće jest činjenica da je ovaj remaster zapravo „zamaskirana“ verzija porta za PC s HD grafikom.
Naime, nakon što sam pri početku igre izgubio (namjerno, hehe) od The Dark Adonisa, gaming javnosti vjerojatno bolje poznatog po nadimku Mid-Boss, dočekao me jedan od najranijih alternativnih krajeva ove igre, gdje sam bio prisiljen gledati creditse koje nisam mogao prekinuti i gdje me pri kraju dočekao natpis „Disgaea PC“, koji se očito nitko nije potrudio maknuti iz ove verzije koja nosi ime Complete i namijenjena je isključivo za Playstation 4 i Nintendo Switch (?). Ruku na srce, Nis-ova lijenost u remasteru ove igre je evidentna čak i bez te tekstualne potvrde u samoj igri, koja je u odnosu na spomenuti PC port različita jedino u HD uljepšavanju i novom dizajnu spriteova likova. Lažem, neki spriteovi su čak uzeti iz kasnijih nastavaka u serijalu te su samo zamijenili stare/izvorne spriteove, doduše izgledaju stvarno lijepo u HD-u.
S obzirom da sam dojmove igre započeo po pitanju noviteta u odnosu na prijašnje verzije, a i s obzirom da se igra naziva Complete verzijom, bilo bi korisno kratko objasniti sam timeline portova od prvog dijela Disgaea: Hour of Darkness do njene Complete iteracije:
Disgaea (Playstation 2), Disgaea: Afternoon of Darkness (PSP), Disgaea DS( Nintendo DS), Disgaea PC (PC), i sad Disgaea 1 Complete za Playstation 4 i Nintendo Switch.
Ono što se promijenilo nakon originalne Playstation 2 verzije su dodatni sadržaji u pogledu likova, lokacija, modeova, i mehanike koja olakšava i čini sam gameplay puno tečnijim i izdržljivijim, pogotovo po pitanju grindanja (dizanja levela likova, kao da to niste znali), koje je neophodno za sadržaje nakon završetka glavnog dijela igre. Tako je u skoku sa PS2 verzije na PC verziju došao i tzv. „Etna mode“, igrivi lik Zetta iz druge igre pod nazivom „Makai Kingdom“, Adel i Rozalin iz Disgaea 2, te mogućnost prekidanja animacija hodanja po gridu i izvođenja napada (ako je itko ikad grindao u Cave of Ordeal 3 levelu, nagledao se „Winged Slayer“ animacije). Sve su to bili lijepi dodaci, iako u odnosu na novije iteracije u Disgaea serijalu nisu dostatni da prvi nastavak dignu na zasluženo mjesto po pitanju mehanike gameplaya. Razumijem da se neke stvari koje čine ovu igru onim što jest ne trebaju previše dirati tako da ona ostane vjerna samoj sebi kao originalnom začetniku serijala, ali neke dodatne stvari su se također mogle popraviti u ovoj „Complete“ verziji, tj. bilo bi puno bolje da je pronađena alternativa za oduže i (u kasnijim dijelovima igre) potpuno nepotrebne sekvence prijedloga zakona u Dark Assembly senatu, arhaičnost generiranja panela u item worldu i slično. Ukratko, trebalo je još izmjena po pitanju sadržaja (osim samog vizualnog ulickavanja) da bi se opravdao izlazak ovog remastera s obzirom na postojanje PC verzije. Možda i pretjerujem, tražeći u ovome neki sadržajem neispunjeni obogaćen remake, ali nikako se ne mogu oteti dojmu da je ova verzija mogla biti puno više nego što jest.
Također važno za napomenuti, postoji jedan veliki i iritantni software problem sa igrom, za koji je japanska verzija već dobila pokoji patch, a to je problem stabilnosti tj. zamrzavanja igre na određenim mjestima i nakon određenog vremena. Meni se osobno to uvijek dešavalo prilikom duže sekvence counter mehanike sa majin klasom. Tako da, tko želi po taj hyperdrive i mora prolaziti 100 levela Item Worlda bez pauze (samo da bi mu se na zadnjem levelu pojavio error) će vjerojatno će ugasiti igru i prestati ju igrati do daljnjega, kao i ja. Ono što je pomalo smiješno je da je to bio problem i u 2008. godini na PSP verziji igre. Pohvale je vrijedna činjenica da se trude održavati ovu igru u pogledu supporta tako da patcheve koji izlaze dodatno olakšavaju život u igri, iako za europsko tržište poprilično kasne.
Uglavnom, treba li vam ovo ako ste igrali PC verziju? Ne nužno za cijenu po kojoj se prodaje. Treba li vam ovo ako ste okorjeli ljubitelj serijala i niste igrali Disgaeu 1 još od Playstation 2 dana? Možda. Što ako uopće niste igrali Disgaeu, a planirali ste? E, onda bi ovo mogao biti pun pogodak. Ocjene neće nužno odražavati problematiku mog odnosa sa ovim portom, tako da ću se i bazirati na samu igru za koju smatram da je odolila testu godina sa neupitnom igrivošću, bogatim post main game sadržajem, unikatnim likovima koji nekada parodiraju sami sebe i epizodnom pričom koja će vas više puta šarmirati.
Leave a Comment