INFO BOX
- DEVELOPER: Headup Development
- PUBLISHER: Headup Publishing
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Switch
- ŽANR: Akcijski puzzler
- DATUM IZLASKA: 22. lipnja 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Prije tri mjeseca, zaigrali smo demo verziju Dr. Fetus’ Mean Meat Machinea i ugodno se iznenadili zanimljivim levelima i načinom igranja ove igre. Naravno, samo ime ovog ostvarenja nećemo komentirati, ali zato ćemo naglasiti da sadrži dosta referenci iz poznate franšize Super Meat Boy, u čijim smo se igrama utrkivali s vremenom kako bismo došli do cilja. U Dr. Fetus’ Mean Meat Machineu nećemo se utrkivati s vremenom, nego ćemo slagati naše klonove okomito i vodoravno kako bismo spojili njih četiri prema istim bojama (ljubičasta, zelena, crvena i žuta), te ih uništili kako bi napunili genetski bazen i tako napredovali dalje.
Naravno, kako ovo ne bi bio lak posao, svaki level bit će teži od drugoga, odnosno morat ćemo izbjegavati različite ubojite sprave i čudovišta i boriti se protiv raznih bosseva. Ponuđeno je šest svjetova koji se razlikuju izgledom, neprijateljima i spravama, pri čemu se svaki sastoji od po 20 levela. Prema priči koji su nam ponudili is Headup Developmenta, mi zapravo uništavamo loše i nestrukturirane klonove Meat Boya što znači da će oni evoluirati u bolje i poboljšane verzije. Uglavnom tijekom sredine nekog svijeta dobit ćemo novi izgled našeg klona. Cijela igra svedena je na neki minimalistički izgled, a imamo i razna događanja u pozadini koja će se mijenjati ovisno o tome koliko smo napunili genetski bazen. Glazba je također dobra, u smislu da se uklapa u sam stil igre.
Što se tiče gameplaya, nema tu nekog pretjerano zahtjevnog igranja. Postoje trenuci kada vas igra može iziritirati jer vam treba malo duže vremena da prijeđete jedan level, ali to se znalo dogoditi vrlo rijetko. Klonovi se mogu okretati vodoravno i okomito, mogu se ubrzati da padaju brže prema dolje i pomaknuti brzo na lijevu ili desnu stranu. Jako je bitno da oni klonovi koje vi kontrolirate ne umru od neprijatelja i sprava, jer se onda vraćate na posljednji checkpoint, dok oni koji se nalaze na platformi smiju biti uništeni. To znači da je većina levela podijeljena na nekoliko faza, odnosno kada prvi put napunite bazen, morat ćete ga ponovno napuniti nekoliko puta kako bi napredovali dalje. Također, svaki level bit će još teži i teži, primjerice, ubojite sprave će se kretati brže, bit će ih više itd.
Osim toga, kada se napravi kombinirani lanac od veće skupine klonova, dobije se imunitet na određen vremenski period gdje možete raditi što god hoćete, odnosno vaši klonovi ne umiru. To je, možemo reći, neka vrsta varanja. Ova značajka će podijeliti mišljenja, ali se moram složiti da me je spasila veliki broj puta kada je neki level bio ipak malo teži. Bossevi, s druge strane, su različiti. U početnom levelu imamo motorne pile koje se kreću, u drugom letećeg duha, u trećem letećeg crva itd. Oni su malo posebniji, jer ćete uvijek trebati pronaći način kako ih pobijediti. Znači, bit nije uvijek napuniti bazen nego ih uz pomoć okoline ubiti. Ako se želite pohvaliti da ste profesionalni igrač Dr. Fetus Mean Meat Machinea, morat ćete pobijediti određen level u zadanom vremenskom periodu, primjerice, u 45 sekundi, kako biste dobili ocjenu A+ i tako redom svih 120 levela. Tko bi normalan to napravio?
Ako bismo sagledali neku širu sliku ove igre, ona nije ni loša ni dobra. Kombinirani sustav u kojem se zaustavi vrijeme možete kompletno ignorirati jer će biti vrlo rijetkih prilika kada ćete to moći napraviti, odnosno postojat će zamke koje će uništavati klonove na platformi kao što su rakete ili okretajuće bodlje. Razine su zabavne, odnosno prepreke za izbjegavanje su bile kreativne i rijetko sam imao dojam da su se ponavljale. Također, ne morate uopće paziti na vrijeme, to je jedino ako ste voljni potrošiti živce i vrijeme da dobijete što bolju ocjenu. Muči me, također, mogućnost isključivanja checkpointova, što svakako ne preporučam jer su oni s razlogom uvedeni u igru.
Dr. Fetus’ Mean Meat Machine, dapače, nije igra godine, ali je zgodna puzzle igra koju možete igrati s vremena na vrijeme. Vrlo je bitno da budete kreativni, da sami sebe izazovete i što brže nađete način kako pobijediti level po level. Multiplayer bi također bio jedan jako dobar dodatak ovoj igri, ali imam osjećaj da su developeri završili ovu igru i vrlo vjerojatno neće više raditi na njoj. Na kraju se ipak sve svodi na vaša očekivanja koja imate za igru i hoćete li uživati u njoj.