Što je zajedničko novim nastavcima dvaju najpopularnijih JRPG serijala Dragon Quest i Final Fantasy? Uz to što su MMORPG-ovi, na oba naslova radio je Naoki Yoshida. Svoju karijeru u Square Enixu započeo je radom na arkadnom naslovu Dragon Quest: Monster Battle Road, a nakon toga kao jedan od dizajnera na Dragon Quest X. Kada je Square Enix odlučio da problematičnom Final Fantasyju XIV treba reboot, Yoshida je angažiran kao redatelj i producent A Realm Reborna.
Yoshida je tako nedavno objasnio razliku u razvoju između oba MMORPG-a. Kada se radi na Dragon Quest projektima, nije riječ o kompleksnosti već o igri kojoj se lako prilagoditi. To ne vrijedi samo za online Dragon Quest, već za svaki dio serijala. Tako, kada se radilo na Dragon Questu X, iako je riječ o MMORPG-u, morao je imati osjećaj kao i regularni Dragon Quest i slijediti ta pravila. Da bi se dobio taj osjećaj samostalnosti, postoji opcija u kojoj se lik s kojim igramo može registrirati u innu, a onda ga drugi igrači posude kao NPC člana družine. No, njima ne upravlja druga osoba, već umjetna inteligencija. To je kao MMORPG koji nije MMORPG.
Što se tiče dizajna Final Fantasyja XIV, cilj Yoshide i njegove ekipe bio je privuči hardcore MMO igrače, ali i one koji ga nisu prije igrali. Znaju da postoji mnogo fanova Final Fantasyja koji i nisu skloni MMO žanru. Zbog toga su nastojali da A Realm Reborn u početnih nekoliko sati daje dojam kako se igra regularni Final Fantasy. Inicijalno se igra solo, a onda se postupno uvode standardne MMO opcije i mogućnosti, od čega je naravno najvažnija suradnja s drugim igračima.
Još jedna velika razlika između obje igre je ta što je Final Fantasy XIV od početka zamišljen kao naslov za svjetsko tržište, a Dragon Quest X je za sada objavljen samo u Japanu. Final Fantasy XIV je trenutno dostupan za PC i PlayStation 3, a kasnije će biti objavljena i verzija za PlayStation 4, dok je Dragon Quest X objavljen za Wii i Wii U, a kasnije ovog mjeseca dolazi i na PC.
Leave a Comment