INFO BOX
- DEVELOPER: Cockroach Inc.
- PUBLISHER: Cockroach Inc.
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Point ‘n’ click avantura
- DATUM IZLASKA: Chapter 1 – 18. veljače 2009. / Chapter 2 – 14. prosinca 2010. / Chapter 3 – 31. listopada 2010.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Moja namjera je u sljedećim recima kritički secirati naslov kojeg prvenstveno karakterizira originalnost izražaja. Šarm i osobnost željni su efekti pomno razrađene kulise događaja. Dinamika zbivanja konstantno putuje uzlaznom putanjom pa se eskalacija priče uz ručno izrađene setove s ugodnom atmosferom briljantno nadograđuje na pozitivan doživljaj ove neobične zagonetke. Krenete s jednostavnim, na prvi pogled dječjim zadacima, a završite na trećem poglavlju u jednom dahu. Jedva čekam nastavak. Bravo Cockroach Inc. !
Ja sam generacija koja je prije spavanja uvijek pogledala po jedan crtić. Nekada su crtići bili slatki, poput bombona, prošarani plemenitim porukama i zapakirani u celofan humora. Nismo uvijek mogli gledati vrhunske animacije Walta Disneya ili, za ono vrijeme primjerenijega, Zagreb Film studija. Tko se ne sjeća profesora Baltazara ili Malih letećih medvjeda? Onda su nam došli Pat i Mat, kod nas poznatiji pod nazivom A je to. Sjećate li se Loleka i Boleka? Mogu tako nabrajati u nedogled. Vremenom, u meni se zapalila iskra ljubitelja animiranih likova. Kako odrastamo, tako naša dječačka ljubav odrasta s nama i pomalo sazrijeva. Kasnije smo počeli gledati ozbiljnije radove. Poput Tim Burtonovog The Nightmare Before Christmasa. I onda ću potegnuti ručnu. Nije ovo presjek onoga što ja volim, već osvrt o naslovu, kodnog imena Dream machine.
Kada krenete istraživati ovu browser orijentiranu igru, pred vama se otvori čudesan svijet animacije. Ne radi se o klasičnoj animaciji stop motion tipa, već o kombinaciji tehnologije i umjetnosti. Stop motion tehnika animiranja je uobičajena upravo u ovakvim, lutkarskim radovima. Animator fizički pomakne lik, okine fotografiju, opet pomakne lik, okine fotografiju i tako do završetka željenog pokreta. Adobe Flash zasjao je punim sjajem. Računalna animacija zaleđenih kadrova njegova je specijalnost. Prednost ili mana? Pokazati će se kasnije. Kompletna scena izrađena je ručno, od jednostavnih materijala poput gline i kartona. Upravo taj stvaralački dodir autora prenio je u stvarnost nevjerojatne likove udahnuvši im osobnost i karizmu. Svaki novi ekran, bolje rečeno, dio priče, očekujemo s nestrpljenjem. Zagonetke koje putem rješavamo ponekad mogu biti prilično teške. Priznati ću, zapeo sam na nekim dijelovima jer nisam dovoljno obraćao pažnju na to gdje me događaji upućuju. Potrebno se naviknuti na stil igre, no vrlo brzo shvatite u kojem smjeru treba ići.
Viktor i Alicia, naši glavni protagonisti, nenamjerno se nađu u čudnoj situaciji kada nakon useljenja u novi stan otkriju skrivenu kameru u svojoj spavaćoj sobi. Bilo bi šteta ispričati ostatak zapleta jer Dream machine nema epski pristup događajima. Nemojte ovo shvatiti kao nedostatak. Ipak se ne radi o vrsti igre u kojoj ćete se izgubiti danima. Za kompletan prelazak potrebno vam je tek nekoliko sati. Trenutno su na raspolaganju tri poglavlja. Prvo poglavlje uvesti će vas u događaje. Možda će vam se prelazak činiti jednostavan, ali začudo, imate što raditi. Nekoliko različitih scena unutar poglavlja dokazuju da su se autori poprilično potrudili oko seta. Ukusno dizajnirani, ugodno obojani interijer zgrade popunjavaju različiti, detaljno obrađeni objekti, dok su ljudski likovi kreirani u ekspresionističkom stilu. Grafičku kulisu prati odlična zvučna pozadina laganog tempa. Ulaskom u ured pazikuće krećemo s drugim, znatno složenijim poglavljem. Drugo poglavlje je ono koje vas potpuno uvuče u igru: od nezaobilaznih glavolomki do otkrivanja fragmenata cijele priče. Nekoliko scena oduzima dah. Volio bih imati neke od njih kao pozadinu na svojem desktopu. Treće, najkompleksnije poglavlje, smješteno je u brodsko okruženje.
Pažnja prilikom prezentacije kvalitete detalja oduševljava. Svaka sitnica je na svojem mjestu. Dijalozi koje vodite s ostalim protagonistima imaju više opcija, a napravljeni su u stilu RPG igara. Osim prigodne bezobraštine, svaki odgovor možete izvući na lijep način. Nemojte se suzdržavati. Eksperimentirajte! Interakcija je moguća sa svim objektima na koje naletite.
Flash ponekad nije sretno rješenje. Nažalost, meni je igra srušila Chrome. Kada jednom znate kako riješiti zagonetke, užitak je prijeći poglavlje ponovno. Povremeni ispadi ne predstavljaju problem, ali nakon višestrukog ponavljanja iste greške, lice vam se namršti. Postojeći sustav spremanja napretka u igri može zakazati. Bojim se da je ovo nedostatak Flasha. Ništa drugo. Kako se radi o naslovu isključivo igrivom u internet pregledniku, prava je šteta što ne postoji u nekom drugom obliku. Dream machine bi bio hit na touch uređajima radi idealne forme kontrole, posebno pogodne igranju na Androidu, odnosno iPhonu. Nekoliko eura po poglavlju predstavlja zanemariv trošak za unikatni vizualni doživljaj. Vjerujem da svaki dan više potrošite na doručak ili kavu s prijateljima. Volio bih vidjeti još jednu stvar: seriju animiranih filmova s ovim ili barem sličnim likovima.
Point and click browser ekstravagancija. Jedna rečenica koja savršeno opisuje nadahnuti uradak švedskog nezavisnog Cockroach Inc. studia.
Leave a Comment