Loše vijesti se pišu za igrače diljem svijeta. Nedavno smo pisali o smrti offline igranja, a danas smo saznali nove loše vijesti. Nova generacija će umjesto renesanse biti mračni srednji vijek. Restrikcije koje će nam nametnuti proizvođači konzola u suradnji s developerima su jednostavno lude i nekada nam je to sve bilo na razini znanstvene fantastike. Novi Xbox i PlayStation Four će najvjerojatnije biti prve konzole u povijesti na kojima će biti nemoguće igrati rabljene igre. Stvar je prilično jednostavna – jednom se kupi igra, aktivira se jedinstveni kod ili u slučaju PS4 RFID čip i igre trajno ostanu zaključane na našoj konzoli. Naravno za sada ovo se spada u domenu glasina, ali ne kaže se uzalud da tamo gdje ima dima, ima i vatre. Poneki teoretičari zavjere čak sugeriraju da navodno uključivanje Kinecta i PS Eye kamere uz konzole će omogućavati korporacijama da nas lakše prate i snimanju. Jedna od glasina čak govori kako će Kinect 2.0 pratiti koliko je ljudi u sobi i ako je njihov broj preveliki, konzola će odbiti uključiti prikazivanje filma.
Jedna od stvari o kojoj se duže vrijeme priča je nedostatak kompatibilnosti novih konzola sa aktualnom generacijom. Odbacivanje Cell procesora te kupnja Gaikai servisa su očite stvari kako Sony radi smanjenja troškova želi izbaciti mogućnost igranja PS3, PS2 i PS1 igara s diskova na PlayStation 4 konzoli. Microsoft je sa Xbox 360 imao djelomičnu Xbox kompatibilnost, a sa novim Xboxom u navodno će ju u potpunosti izbaciti. Predstavnik Electronic Artsa (Blake Jorgensen) je tijekom današnje Goldman Sachs Technology and Internet konferencije u San Francisku izjavio je kako nova generacija konzola najvjerojatnije neće biti backward kompatibilna. Sportske igre će najviše patiti zbog nemogućnosti cross-playa – vlasnici PlayStation 3 i PlayStation 4 konzola neće biti u mogućnosti igrati utakmice u FIFA-u jedan protiv drugoga. PlayStation 4 i novi Xbox prema posljednjim rumorima u prodaji bi se trebali pojaviti na kraju 2013. ili početkom 2014. godine.
Od ostalih stvari koje je spomenuo u svome govoru važno je istaknuti kako je tranzicija Frostbite enginea na novu generaciju završena te kako prve igre izgledaju spektakularno. Jorgensen se dotakao i tržišta rabljenih igara – potvrdio je kako je uključivanje stalne online konekcije u igre postalo trend u svijetu videoigara. Znakovito je kako je odbio komentirati glasinu o zaključavanju igara na jednu konzolu. On smatra kako u neku ruku tržište rabljenih igara nije nužno zlo za izdavače. Naime postoji šansa da prosječan kupac koji proda svoju igru, kao novi naslov kupi neku drugu Electronic Artsovu igru.
Po Jorgensenu videoigre na diskovima još neko vrijeme neće izumrijeti, prijelazak na 100 % digitalnu kupnju nikada se neće dogoditi. Mnoštvo je prepreka, prvenstveno bandwith i ograničenost kapaciteta HDD-a. S obzirom na to kako većina igara teži i po nekoliko desetaka gigabajta, teško je zamisliti prosječnoga korisnika sa minimalnom internet brzinom kako downloada nekoliko igara teških 50 GB-a na HDD od 500 GB ili 1 TB.
Leave a Comment