Ova godina će ostati upamćena kao još jedna u nizu hiperprodukcijski obojenih parada unutar avanturističkog žanra. Novo zlatno doba za avanture je donijelo gomilu naslova, ali i veliku dominaciju mediokriteta nad zanimljivim i unikatnim naslovima. Earthworms je point & click avantura iz trećeg lica koja se odmah na prvi pogled izdvaja svojim art stilom, koji je inspiriran akvarel fazom Edwarda Hoppera, američkog realističkog slikara poznatog po očuđavanju banalne svakodnevice američkog života. Earthworms doduše nudi bitnu razliku u samom tematskom prikazu svog fikcijskog univerzuma, budući da se drži nadrealističkog SF noira kao osnovnog temelja vlastitih narativnih preokupacija.
Earthworms nas smješta u ulogu parapsihološkog privatnog detektiva Daniela Whitea, koji pomoću vizija pokušava riješiti zločine koje mu sudbina nanosi. Slučaj u kojem ćemo ga pratiti ovom videoigračkom prilikom na prvi pogled se čini prilično jednostavan. Detektiv White dobiva na zadatak da pronađe nestalu tinejdžericu iz omanjeg ribarskog sela. Kako to obično biva u noir zapletima, početni zadatak ubrzo ulazi u nesagledive komplikacije, a u ovom slučaju će uključivati gomilu čudnovatih događanja i konačnu globalnu konspiraciju koja je na neki način povezana sa gigantskim kišnim glistama. Kako će se veći dio misterije odvijati u zabačenom i misterioznom zaseoku u kombinaciji sa čudnovatom atmosferom zasigurno se povlače paralele ka Twin Peaksu ili Donnie Darku, a s obzirom na to da nas očekuju i elementi znanstvene fantastike neizbježna paralela ka Dosje X i Stranger Things se također postavlja. Earthworms bi se trebao poprilično liberalno ponašati prema žanrovskim okvirima tako da nas u ovom postmodernističkom miksu očekuje i dašak horora po uzoru na Blair Witch Project ali i satire, gdje autori navode kultni Carpenterov anti-konzumeristički nokaut Oni žive.
Iz svega navedenog vidljivo je da će autori pokušati spojiti ogroman broj utjecaja koji se otprilike kreće od Šekspirijanske drame do pulp fikcije, a to u konačnici najvjerojatnije znači da ćemo dobiti ili fluidni hibrid koji se glatko poigrava sa žanrovskim odrednicama i izvlači najbolje iz njih ili pak kakafonijsku papazjaniju u kojoj se ne poznaje smisao niti razlog samog postojanja. Ono što je sigurno je da se Earthworms već sada poprillično izdvaja iz recentne avanturističke produkcije.
Što se tiče samog interaktivnog segmenta, Earthworms će se većim djelom držati tradicionalnog p&c recepta koji uključuje istraživanje, razgovor sa likovima i rješavanje zagonetki. Kada smo već kod zagonetki, vrijedi napomenuti da bi Earthworms treba sadržavati mješavinu klasičnih inventarskih problema i red logičkih koji su obično vezani za razne mehanizme koje pronalazimo u avanturisanju. Igra bi također trebala integrirati parapsihološke mogućnosti glavnog lika u samu interaktivnu strukturu, a iako nije preciziran praktičan način te primjene, poznato je da detektiv White određena ubojstva može vidjeti prije nego li što su se dogodila. U niz bizarnosti koji okružuje provincijsko ribarsko okruženje svakako se uključuje i galerija neuobičajenih likova koje ćemo susretati poput poludjelih naučnika, hendikepiranih svećenika ili apokalipsa manijaka.
Sam p&c interfejs bi trebao biti minimalističkog karaktera, a pošto autori koriste 3D likove na dvodimenzionalne, ručno slikane pozadine, primjetan je i nešto fleksibilniji rad s kamerom, tako da se sama akcija često seli i u izometrijsku perspektivu. Earthworms bi također trebao dobiti mračno intoniran tribalni soundtrack, što bi uz glasovnu glumu na engleskom i atmosfersku particle animaciju trebalo dovesti Earthworms u sasvim solidnu prezentacijsku cjelinu.
Poljski razvojni tim All Those Moments sačinjen je većinom od članova koji su pojedinačno već radili na raznim nezavisnim videoigračkim projektima, ali nikad u ovom sastavu, tako da je Earthworms njihov prvi naslov koji je već u izradi više od godinu dana. Datum izlaska možemo očekivati u studenom ove godine, za sada isključivo na PC platformi.
Leave a Comment