INFO BOX
- DEVELOPER: Fatshark
- IZDAVAČ: Deep Silver
- PLATFORME: PC, PlayStation 3, Xbox 360
- ŽANR: Survival horror avantura
- DATUM IZLASKA: 21. studenog 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Na prvi pogled naslov ove igre može dati krivi dojam, naime, radi se o spin offu Dead Island franšize koji je blago rečeno otišao u krivom smjeru. Escape Dead Island je survival-adventure horror švedskog developera Fatsharka, pušten u svijet kao dodatni background za sve ljubitelje Dead Island serijala pred izlazak najavljenog Dead Islanda 2. Nažalost, sva igrivost i kvalitete originalnog serijala nisu prešle u ovaj pokušaj “muzenja” franšize.
PRIČA POD NAVODNICIMA
Kroz igru vodite mladoga novinara Cliffa Caloa, koji se u pratnji svojih prijatelja Devana Mavropania i Linde Watersona, odvažno upušta u lov za najboljom pričom godine slijedeći tračeve o misterioznim zbivanjima na otoku Banoi. Zvuči zanimljivo? Da… samo što je to manje više sve… Da bi sumirali ostatak priče dovoljno je napraviti video od 3 minute i obratiti se YouTubeu za pomoć.
Premda je priča vrlo “ementalerasta” i suhoparna igra ipak pokazuje neke adute. Ambijent koji se stvara u igri, koristeći cell shading i povezivanje sa jako dobrim soundtrackom (ne stvarno, čini se da su dobar dio budžeta uložili u glazbenu podlogu) često dobivate jezu i strahujete pogledati iza sljedećeg ugla, osim ako nemate afinitet prema cijepanju zombijskih glava. Kada sve to poklopite sa halucinacijama, od kojih vas glavni junak redovito pati, ponekad i u najgore mogućim trenucima kao što su vožnja liftom dok taman kasapite horde zombija koji očito sa neba padaju, dobijete jedno sasvim ugodno horor iskustvo.
KOMPLETAN PAKET REPETITIVNOSTI
Borba u trećem licu ponekad može biti zabavna ako naciljate savršeno i odrubite glavu na prvi mah ili vješti headshotovi vatrenim oružjem, ali nakon ukupno 8 sati potrebnih za proći čitavu priču, shvatite da je vrlo vrlo vrlo vrlo VRLO repetitivno. Spektar oružja nije previše širok, ali svakako ima i favorita među njima. Jeste ikad razmišljali kakav je osjećaj katanama prolaziti kroz gužvu zombija? Odgovor je unutar ove igre! Tu je naravno i klasik zombie self defensa – shotgun. U ponudi se nalaze joŠ i explozivne bačve koje su očito randomly generirane po mapi ali vrlo učinkovito rješavaju veće skupine zombija koje se potrudite navuci na hrpu. Jedna stvar koju ćete primijetiti svakako u toku borbe je animacija za egzekuciju protivnika na podu, uvjerljivo najučinkovitiji alat za proći igru… ako imate želudac za pratiti JEDNU JEDINU ISTU animaciju prepunu krvi i zvukova dislociranja dijelova trulih tijela. Premda sama borba može postat dosadna igri svakako fali PUNO vise neprijateljskih jedinica, jer cete ne rijetko trčati od točke A do točke B i pri tome se osjećati ne napadnuto jer eto sve ste već pobili. Design zombija je također previše jednoličan sa sveukupno možda 6-7 različitih neprijatelja + par bosseva koji također nisu previše challenging. That being said, možete svaku situaciju pokusati riješiti u ninja modeu ili jednostavno provaliti nogom kroz vrata i pucati dok se cijevi ne užare, što je iskrena preporuka jer je jednostavno zabavnije s obzirom da vam za tihi pristup treba jednostavno previše vremena.
Ako je ikako moguće da vam dosadi prolaženje main plota (lol) uvijek možete stati sa strane i slikati tajne predmete sakrivene po mapi i sakupljati razne razglednice i ostale hintove koji će samo puniti vaše achievmente na Steamu i u nikakvom drugom smislu neće utjecati na vašeg lika ili samu priču…razbibriga! Za kraj valja napomenuti da je i sami voice-acting poprilično … razočaravajuće te daje dojam kao da je igra izasla ne završena ili u najmanju ruku da je taj dio ostao zanemaren, što valjda nitko neće primijetiti :/
Sve u svemu, mješovito iskustvo sa puno neiskorištenog potencijala. Igrajući ovu igru jednostavno se nisam mogao riješiti dojma da je igra još u beti, a ne zapravo gotov proizvod. Atmosfera je stvarno dobra, potkrijepljena dobrom glazbenom podlogom i lijepim prizorima cell shade rendera te halucinacijama koje nekada stvarno znaju biti “čudne”. Ali faktori kao što su borba, jednoličnost i linearnost, a na kraju i neozbiljni voice act jednostavno pokvare čitavo iskustvo.
Leave a Comment