
Everspace, Everspace, Everspace, jel stigao Everspace? Na to svodio moj vokabular u GoodGame.hr redakciji, svega par dana prije dolaska Early Access keya od strane urednika zaduženog za komunikaciju s developerima (bok Gordane). Nakon brutalnog i sirovog razočaranja koje mi je No Man’s Sky priuštio, počela me hvatati panika za svaku igru u mom omiljenom žanru. Tješio sam se ipak da je Everspace malo drugačija zvijerka od klasičnog space sim/shootera i nadao da nema mjesta panici. Ooooo kako li sam se samo bezveze uspaničario. Everspace je sjajna ideja, izgrađena oko sjajnog grafičkog enginea i premda još u debelom early access stanju, nudi pregršt sati igranja i mentalitet “samo još jednu partiju, pa idem spavati”. Svoj život je započela na Kickstarteru (video niže) gdje je ubola preko 400k €vrića, što je iznimno respektabilno. Sad je došlo vrijeme da skupljaju sredstva kroz Early Access, pa ajmo i mi poviriti kako to izgleda.
Was ist das?
Everspace nam stiže od strane indie developera imena Rockfish Games, koji stižu iz Hamburga u Njemačkoj. Ako vam se ime developera učinilo poznatim, onda ste zasigurno igrali jednu od njihovih igara dostupnih na Android OS-u, poglavito tu mislim na Galaxy of Fire serijal. Kako su već Galaxy of Fire serijalom ispekli zanat space sim shootera, krajnji cilj im je uvijek bio doći u arenu ozbiljnijeg developmenta (pri tome ne mislim da je razvoj mobilnih igara neozbiljan), odnosno u razvoj AAA style igara. Everspace je tako razvijen s dosta ideja preuzetih iz Galaxy of Fire, uz promjenu paradigme igranja. Ovdje se radi o roguelike igri u kojoj se sve bazira na jednom prolazu i jednom životu (one run, one life). Tako da kad krepucnemo i raznesu nam crevca po solarnom sustavu, sve kreće ispočetka, no, creditsi, XP i blueprientsi za pojedinu opermu koje smo osvojili i prethodnom runu ostaju s nama.
Filozofija igre je jednostavna. Start, pew-pew, fly-fly, jump to next area, pew-pew, fly-fly, rinse/repeat…krepaj, nabildaj se i onda sve opet. Trenutno u paketu Early Accessa nemamo puno toga na prvi pogled, dok se na drugi, treći i četrdesetsedmi to i dalje čini tako (lažem, jer ima toga…ali o tome kasnije), ali igramo sve dalje i dublje. Igra je prokleta na takav način. Najbliža usporedba bi bila s Diablo serijalom, u kojem igramo i prevrćemo svaki komad opreme (i svaki kutak levela) koja “ispadne” iz protivnika i nadamo se da će svaki slijedeći biti epski. Ako ste adiktivne naravi, volite brz gameplay i brzu nagradu za isti, onda je Everspace puni pogodak za vas. Ako povrh svega volite space, sci-fi i shootere, onda ste definitivno pogodili u svom izboru.
Roguelike, six-degrees shooter?
Tako se Everspace reklamira, iako bi fer bilo reći da je ovo Descent-like klon, ali bez klaustrofobije istog. Rokavela u šest smjerova uz rouge gameplay mehaniku upakiranu u proceduralno generirane nivoe (planete/sektore) jamče dinamično iskustvo prilikom svakog runa kroz igru. Za razliku od Descenta, Everspace ima kao što smo rekli otvorene “prostore”, i opet za razliku od uzora mu ima puno više kompleksniji pristup gameplayu.

…pew-pew, sa svih strana
Tako imamo hrpetinu raznih blueprintova za razne oblike opreme (shieldove, razne tipove generatora za naš vjerni brod, missile turrete, flak topove…). Raznolika palete opreme nas očekuje već u ovoj vrlo ranoj fazi Early Accessa i na tom polju Everspace je već tristopedesetdva koplja ispred No Man’s Skya po pitanju isplativosti (uz naravno 30€ manju cijenu). Uz hrpetinu opreme, Everspace krije i masu RPG progression nadogradnji (jači senzori, veći crit damage i slično), samo što tu nemamo XP već šušku, zelembaće i markice. U svakom slučaju, za jedan Early Access naslov nailazimo na poprilično sadržaja.
Unreal Engine 4
Grubo korištenje, ali na korektan način. Everspace je poprilično prazan trenutno, te vidimo puno placeholdera unutar same igre (koji će s vremenom sazrijeti u vrijedan sadržaj, nadamo se). Način na koji je Rockfish games ekipa utilizirala engine je usudili bismo se reći “površan” u ovom trenutku. Nema tu nekih sad spektakularnih grafičkih điđa koje vidimo u najavama za nove Gearse, Unreal Tournament, Paragon i ostale UE4 pogonjene igre, ali Everspace izgleda jako dobro u svakom pogledu. Slike možda škrtare na tom polju, ali gameplay fluidnost i kvaliteta grafike tek dođe do izražaja dok smo u žestokoj akciji i pokušavamo se dohvatiti sljedećeg Jump Gatea i probiti što dublje iz sektora u sektor.
U svakom slučaju, prostora za nadogradnju imaju, ali čak i ako se odluče ostati na ovom “nivou” grafičkog prikaza neće ništa biti strašno loše. Audio dio priče ima prostora za poboljšanje, poglavito u zvuku našeg borbenog arsenala. S tehničke strane ima par bugova koji strše, poput random kršenja na desktop i pokojeg lošeg hit detectiona, ali za jedan Early Access naslov, Everspace je poprilično ispoliran (pogotovo kad se sjetimo full price AAA igara u zadnjih par godina).
30 evrića, ma nemojte?
Eh, uvijek ona prokleta muka. Kupiti Early Access mačka u vreći ili ne? Napraviti pre-order za neku ultrahype full price igru ili ne? Pa razlike u ovome su očigledne, Early Access najčešće ne laže o stanju igru i koji je krajnji cilj. Možda nisu baš najiskreniji u tome kada misle ostvariti svoj krajnji cilj, ali barem znate u što se upuštate.

…za 30€ stiže i u debelom EA, pregršt zabave.
Moje mišljenje je da za svakog Descent (ili ako je volio nedavni Strike Suit Zero u pogledu akcije) fana, Everspace predstavlja dobar izbor i praktički no-brainer. Vi bacite oko na trailere (koji ne lažu, poput one druge igre) i odlučite sami jel to vaš cup of tea. Što bih ja osobno? Paaaa, ja odoh pucati…pew-pew.
Leave a Comment