Everspace, Everspace, Everspace, jel stigao Everspace? Na to svodio moj vokabular u GoodGame.hr redakciji, svega par dana prije dolaska Early Access keya od strane urednika zaduženog za komunikaciju s developerima (bok Gordane). Nakon brutalnog i sirovog razočaranja koje mi je No Man’s Sky priuštio, počela me hvatati panika za svaku igru u mom omiljenom žanru. Tješio sam se ipak da je Everspace malo drugačija zvijerka od klasičnog space sim/shootera i nadao da nema mjesta panici. Ooooo kako li sam se samo bezveze uspaničario. Everspace je sjajna ideja, izgrađena oko sjajnog grafičkog enginea i premda još u debelom early access stanju, nudi pregršt sati igranja i mentalitet “samo još jednu partiju, pa idem spavati”. Svoj život je započela na Kickstarteru (video niže) gdje je ubola preko 400k €vrića, što je iznimno respektabilno. Sad je došlo vrijeme da skupljaju sredstva kroz Early Access, pa ajmo i mi poviriti kako to izgleda.
Was ist das?
Everspace nam stiže od strane indie developera imena Rockfish Games, koji stižu iz Hamburga u Njemačkoj. Ako vam se ime developera učinilo poznatim, onda ste zasigurno igrali jednu od njihovih igara dostupnih na Android OS-u, poglavito tu mislim na Galaxy of Fire serijal. Kako su već Galaxy of Fire serijalom ispekli zanat space sim shootera, krajnji cilj im je uvijek bio doći u arenu ozbiljnijeg developmenta (pri tome ne mislim da je razvoj mobilnih igara neozbiljan), odnosno u razvoj AAA style igara. Everspace je tako razvijen s dosta ideja preuzetih iz Galaxy of Fire, uz promjenu paradigme igranja. Ovdje se radi o roguelike igri u kojoj se sve bazira na jednom prolazu i jednom životu (one run, one life). Tako da kad krepucnemo i raznesu nam crevca po solarnom sustavu, sve kreće ispočetka, no, creditsi, XP i blueprientsi za pojedinu opermu koje smo osvojili i prethodnom runu ostaju s nama.
Filozofija igre je jednostavna. Start, pew-pew, fly-fly, jump to next area, pew-pew, fly-fly, rinse/repeat…krepaj, nabildaj se i onda sve opet. Trenutno u paketu Early Accessa nemamo puno toga na prvi pogled, dok se na drugi, treći i četrdesetsedmi to i dalje čini tako (lažem, jer ima toga…ali o tome kasnije), ali igramo sve dalje i dublje. Igra je prokleta na takav način. Najbliža usporedba bi bila s Diablo serijalom, u kojem igramo i prevrćemo svaki komad opreme (i svaki kutak levela) koja “ispadne” iz protivnika i nadamo se da će svaki slijedeći biti epski. Ako ste adiktivne naravi, volite brz gameplay i brzu nagradu za isti, onda je Everspace puni pogodak za vas. Ako povrh svega volite space, sci-fi i shootere, onda ste definitivno pogodili u svom izboru.
Roguelike, six-degrees shooter?
Tako se Everspace reklamira, iako bi fer bilo reći da je ovo Descent-like klon, ali bez klaustrofobije istog. Rokavela u šest smjerova uz rouge gameplay mehaniku upakiranu u proceduralno generirane nivoe (planete/sektore) jamče dinamično iskustvo prilikom svakog runa kroz igru. Za razliku od Descenta, Everspace ima kao što smo rekli otvorene “prostore”, i opet za razliku od uzora mu ima puno više kompleksniji pristup gameplayu.
Tako imamo hrpetinu raznih blueprintova za razne oblike opreme (shieldove, razne tipove generatora za naš vjerni brod, missile turrete, flak topove…). Raznolika palete opreme nas očekuje već u ovoj vrlo ranoj fazi Early Accessa i na tom polju Everspace je već tristopedesetdva koplja ispred No Man’s Skya po pitanju isplativosti (uz naravno 30€ manju cijenu). Uz hrpetinu opreme, Everspace krije i masu RPG progression nadogradnji (jači senzori, veći crit damage i slično), samo što tu nemamo XP već šušku, zelembaće i markice. U svakom slučaju, za jedan Early Access naslov nailazimo na poprilično sadržaja.
Unreal Engine 4
Grubo korištenje, ali na korektan način. Everspace je poprilično prazan trenutno, te vidimo puno placeholdera unutar same igre (koji će s vremenom sazrijeti u vrijedan sadržaj, nadamo se). Način na koji je Rockfish games ekipa utilizirala engine je usudili bismo se reći “površan” u ovom trenutku. Nema tu nekih sad spektakularnih grafičkih điđa koje vidimo u najavama za nove Gearse, Unreal Tournament, Paragon i ostale UE4 pogonjene igre, ali Everspace izgleda jako dobro u svakom pogledu. Slike možda škrtare na tom polju, ali gameplay fluidnost i kvaliteta grafike tek dođe do izražaja dok smo u žestokoj akciji i pokušavamo se dohvatiti sljedećeg Jump Gatea i probiti što dublje iz sektora u sektor.
U svakom slučaju, prostora za nadogradnju imaju, ali čak i ako se odluče ostati na ovom “nivou” grafičkog prikaza neće ništa biti strašno loše. Audio dio priče ima prostora za poboljšanje, poglavito u zvuku našeg borbenog arsenala. S tehničke strane ima par bugova koji strše, poput random kršenja na desktop i pokojeg lošeg hit detectiona, ali za jedan Early Access naslov, Everspace je poprilično ispoliran (pogotovo kad se sjetimo full price AAA igara u zadnjih par godina).
30 evrića, ma nemojte?
Eh, uvijek ona prokleta muka. Kupiti Early Access mačka u vreći ili ne? Napraviti pre-order za neku ultrahype full price igru ili ne? Pa razlike u ovome su očigledne, Early Access najčešće ne laže o stanju igru i koji je krajnji cilj. Možda nisu baš najiskreniji u tome kada misle ostvariti svoj krajnji cilj, ali barem znate u što se upuštate.
Moje mišljenje je da za svakog Descent (ili ako je volio nedavni Strike Suit Zero u pogledu akcije) fana, Everspace predstavlja dobar izbor i praktički no-brainer. Vi bacite oko na trailere (koji ne lažu, poput one druge igre) i odlučite sami jel to vaš cup of tea. Što bih ja osobno? Paaaa, ja odoh pucati…pew-pew.
Leave a Comment