INFO BOX
- DEVELOPER: Ubisoft Montreal, Ubisoft Massive, Ubisoft Reflections, Ubisoft Shanghai, Ubisoft Red Storm
- PUBLISHER: Ubisoft
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC
- ŽANR: FPS / Akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 30. studenog 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Far Cry 3 impresivan je komad softvera, ne samo zbog toga što imate što raditi u igri, već i zato što je svaki segment kojega se dotaknemo odlično promišljen: počevši od priče, dostupnih sadržaja preko grafike i zvuka do samoga raspleta. Razina zaraznosti se ne mijenja. Mislilo se na sve detalje: kretanje, trčanje, plivanje, vožnju, mehaniku borbe, široku lepezu oružja, zvučnu kulisu, multiplayer. Kvaliteta igračkoga iskustva u ovome je naslovu podignuta do krajnjih granica izvrsnosti. Kombinacija žanrova pun je pogodak. Priča također.
Avanturistički izlet na otok Rook Jason Brody i njegovi prijatelji skupo plaćaju: bivaju kidnapirani. Droga i iskrivljena realnost postaju svakodnevica. Jason ima samo jednu želju: spasiti svoje prijatelje od pomalo ludog, po reputaciji okrutnoga pirata Vaasa. Jasonova želja se s vremenom transformira u pravi mali osobni rat. Odluke koje će morati donositi su šokantne. Otok Rook, smješten negdje između Indijskog i Tihog oceana tropski je raj na zemlji prepun divljih, egzotičnih životinja. Bujna vegetacija i raznolikost terena prava su okrjepa za oči. Mir i spokoj narušavaju trgovci drogom na čiji put ne želite stati barem neko vrijeme. Velik, otvoreni svijet, bogat mogućnostima, od samoga početka budi želju za igranjem i istraživanjem. Pomalo napredujući kroz dva otoka loveći životinje, dostavljajući lijekove ili ispunjavajući zadatke koje dobijete usput, postajete punopravni član plemenske zajednice Rakyata koja vam se uvuče pod kožu.
Malo RPG-a, malo FPS-a
Otkrivati mapu pravi je izazov. Radiotornjevi imaju vrlo važnu funkciju: povećanje vidljivoga područja i pristup novim oružjima. Koncept penjanja po tornjevima, hakiranje radioodašiljača i razgledavanje okoline lijepo se uklapaju u priču. Gdje smo to već vidjeli, pitam se… Ponekad, FPS igre znaju biti nespretne u trenutcima prijelaza u platformski modus igranja, ali ovdje to nije slučaj. Kako se penjete po tornju, on se savija, škripi i stenje pod vašom težinom, no kada obavite „posao“, vrlo brzo silazite na zemlju koristeći sajlu. Svaki pogled s vrha tornja izaziva wow efekt. Kao osnovne točke za brzo kretanje po mapi, odnosno mjesta na kojima obnavljate zalihe municije i lijekova, koristite mrežu baza. Baze treba osvojiti. Pobiti šačicu pirata i ponosno podignuti svoju plavu zastavu na jarbol u početku nije problem, ali kako odmičemo dalje s igrom, približavajući se kraju postaje sve teže i teže osvojiti područja koja život znače. Fotoaparat je nezamjenjivo pomagalo prilikom izviđanja. Označeni neprijatelj je dobar neprijatelj. U svakome trenutku znate gdje se nalazi pa ga je lakše pratiti i eventualno tiho ukloniti. Onesposobiti alarm dobra je mjera predostrožnosti jer, ako se oglasi, piratima stiže pojačanje brzinom munje. Pokušaj oslobađanja tako postaje teži, u nekim situacijama i nemoguć iako ste naoružani do zuba. Osvojene baze mogu biti napadnute. Leopard ili ptičurina nalik noju, zatvorena iza rešetaka kaveza, može koristiti kao tajno oružje. Jednostavno se sakrijete, nađete dobru poziciju s koje možete naciljati vrata kaveza i opalite. Životinja postaje privremeni saveznik: raskomada sve pirate u blizini. Tigrovi i medvjedi su vrlo učinkoviti.
Ako pri ruci imate bacač plamena ili zolju, komad C4 eksploziva, pokoju pješačku minu i tucet ručnih bombi, ne morate se bojati frontalnoga napada. To je jedan stil napadanja. Drugi je oprezno šuljanje po travi i prikradanje, rekli bismo – stealth pristup. Premda su velike eksplozije i prženje neprijatelja na laganoj vatri vrlo efektivni, ovaj drugi, tiši pristup je ubojitiji. Poseban je užitak došuljati se piratu iza leđa, dodati rez pod grlom, a njegovom pajdašu, koji se nalazi metar dalje, taj isti nož zakucati u ćelu. Sve u jednom potezu. Ovakav specijalni potez nemate odmah na početku igre. Potrebno ga je otključati iskustvenim bodovima u skill tree izborniku. Hodanjem u čučnju ne odajete neprijateljima svoju poziciju, no divlje životinje su posve druga priča. Obično vole degustirati potkoljenicu ili podlakticu. Plivanje na duže pruge privlači plivajuće, posebno smrtonosne živine. Svaka čast ako preživite napad krokodila. Oružja nisu dostupna dok plivate ili ronite, stoga budite na oprezu. Jedan od zadataka će biti dobavljanje kože rijetkoga morskoga psa. Budite kreativni. Što drugo reći.
Iskustvene bodove možete uložiti u ukupno tri grane: heron, shark i spider. Grupa heron skillova dodaje izviđačke sposobnosti čineći Jasona mobilnijim, ubojitijim i bržim u rukovanju oružjem. Shark skillovi odgovaraju taktici direktnoga napada podižući otpornost na eksplozije, padove ili smanjujući ozljede, ako netko na njega puca dok vozi. Podizanje ukupne razine zdravlja druga je važna karakteristika ove grane. Zdravlje inače možete popravljati na dva načina: zavojima i injekcijama. Injekcije, osim zdravlja, mogu izoštriti osjetila ili povećati otpornost na vatru. Postoji nekoliko tipova. Spider skillovi pomažu prilikom stealth napada povećavajući različite sposobnosti preživljavanja, poput dužega ronjenja, bržega plivanja, trčanja ili boljega rukovanja lukom i strijelom. Što više misija odradite, na raspolaganju vam je više opcija. Identičan sustav nadogradnje odnosi se na količinu novca kojega možete nositi, broj i količinu oružja kojega imate uz sebe, mjesto u ruksaku, količinu dodatnih granata, Molotovljevih koktela i raketa. Sve je nadogradivo. Opremiti snajper prigušivačem i optičkim ciljnikom visokoga povećanja pa sve skupa prebojiti maskirnom bojom, krajnja je perverzija koju nudi Far Cry 3.
Vožnja je važan dio istraživanja otoka: sjednete za volan kamiona ili buggyja, veselo dodajete gas dok se kamera drmusa u ritmu neravnoga terena. Vozila reagiraju prilično dobro, iako nisu namijenjena jurnjavi makadamom. Lako možete sletjeti u provaliju i poginuti. Određene jurilice imaju montiranu kupolu s mitraljezom. Koristan dodatak. Vozila obično koristite prilikom dostave lijekova i za prevaljivanje većih udaljenosti. Plovila su neizbježna u istraživanju morskih dubina. Letjelice? Pa dobro, neću vam baš sve otkriti. Uglavnom, motorizacija je iskoristiva i vrlo zabavna. Kada bih je morao usporediti s prethodim nastavkom Far Crya, rekao bih da je puno bolje realizirana.
Oduševljava činjenica da toliko toga možete raditi u igri. Ganjate li priču, četrdeset poglavlja će potrajati u prosjeku 40 sati, ali prava je šteta ne isprobati dodatne sadržaje koji vam se na mapi nude. Recimo, utrke po otoku. Nije to Need For Speed, ali okolina i makadam mogu biti prilično zahtjevni. Wanted oglasi redom traže smaknuće nožem nekih posebno gadnih pirata. Natjecanja u gađanju su zabavna. Danas je u svakoj ozbiljnoj igri implementiran sustav sakupljanja, trgovine i craftinga. Ako se potrudite uloviti dovoljno životinja, dodatna oprema koju možete napraviti od njihovih koža itekako dobro dođe. Igrači koji se više vole baviti sadržajem, doći će na svoj teren. Možete skupiti 120 različitih kamenih artefakata, od kojih svaki donosi po 250 xp bodova. Svaka od 20 računalnih memorijskih kartica donosi 250$. Svaki od dvadeset Letters of the Lost pisama donosi 500 xp bodova. Path of the Hunter zadatci imaju cilj uloviti neku rijetku životinju lukom i strijelom ili sačmaricom, a predstavljaju čisto zadovoljstvo. Izazovno je usmrtiti neke kapitalne primjerke, recimo medvjeda. Ponuđeni resursi poput životinjskih koža ili raznolikoga bilja uvijek dobro dođu. Kada se želimo malo odmoriti od ispunjavanja zadataka, odnosno praćenja priče, uvijek možemo lutati otvorenim svijetom, prolaziti kroz Trails of the Rakyat misije ili ganjati kakvoga tigra ili komodo zmaja, ali bilo bi dobro pripaziti da on ne ganja vas. Kada najmanje očekujete, iz grma, pravo na vaša junačka leđa, skoči leopard. Ako se brzo ne snađete i počastite živinu duplom dozom vruće sačme, krvavo ćete skončati. Bilo bi jako lijepo prebrojati metke prije lovačkih pohoda. Nožem protiv tigra nećete daleko stići. Možda ako brzo trčite…
Veliki, otvoreni svijet na konzolama djeluje bogato i izgleda fantastično, no iskusno oko će lako prepoznati izostanak visoke kvalitete tekstura, posebno sjena. Potpuni doživljaj tropske džungle vjerno mogu dočarati samo grafičke kartice nove generacije. Razlika je primjetna. Neke teksture su zamućene, dok su sjene neusporedivo kvalitetnije na računalu. Svejedno, nema čekanja ili trzanja. Igra je tečna, žestoka, puna akcije i neočekivanih situacija, pa ovi nedostatci uopće nisu presudni za ukupan dojam. Izbor arsenala, sređivanje oružja po vlastitome izboru, proširivanje mogućnosti, velik broj kampanja, multiplayer, kooperativni način igranja – sve su to vrhunski odrađeni elementi Far Crya 3. Ispreplitanje FPS-a s RPG-om daje posebnu draž igranju povremeno podižući adrenalin na visoke razine. FPS stil igranja dominira gameplayom. Nema se tu što posebno reći: dobra, provjerena mehanika brzih pokreta uz kvalitetno ciljanje. Zaustavljanje daha prilikom gađanja snajperom i povećavanje dometa ciljnika, odličan odziv dalekometnoga oružja, nešto lošiji pištolji i kratko oružje, ubojita sačmarica, signalni pištolji i minobacači. Nema više raspadanja oružja kao u prethodnome nastavku. Jednostavno, odemo u bazu i pokupimo iz automata (!?) što nam nedostaje od municije ili zamijenimo jedno od četiriju oružja prikladnijim za određeni zadatak.
Multiplayer, co-op, map editor
Co-op način igranja otkriva ranije događaje. Priča se odvija otprilike šest mjeseci ranije od one u singleplayeru. Igrate u društvu četiriju članova: škotskoga lopova Calluma, pokvarenoga policajca Leonarda, ruskoga ubojice Mikhaila i Tishe, bivše vojnikinje. Ova sunašca moraju izravnati račune s piratima koji su ih „izradili“ za pozamašnu sumu dolara. Dodatnih 6-7 sati odličnoga gameplaya opravdat će trud. Čekanje u lobbyju ili kreiranje vlastite mape u stilu domminationa ili team death matcha karakteriziraju klasični multiplayer. Na raspolaganju su i Firestorm, odnosno Transmission modusi igranja. Firestorm omogućava timsku igru u kojoj je cilj zapaliti dvije neprijateljske baze, dok je cilj Transmissiona sačuvati osvojene odašiljače. Vrlo zabavno.
Atmosferičnost možete osjetiti u svakome kutku otoka. Padanjem kiše, glasanjem životinja ili pucnjavom oružja u daljini nepogrješivo doživljavamo ono što gledamo na ekranu. Kada krenete s ključnim misijama, a u pozadini krene glazba, prođu vam trnci niz leđa. Uzimate sačmaricu i polako čistite područja pred sobom ubijajući pirate i spaljujući polja koke i marihuane zapaljivim bombama. Karakterizacija glavnih likova faktor je na kojeg je Ubisoft potrošio zavidnu količinu vremena. Otkrio bih previše kada bih u potpunosti naveo sve detalje, no doktor Earnhardt, Hoyt, Vass, Citra i Denis samo su neki od odlično interpretiranih protagonista priče. Vass Montenegro lik je kojega ću dugo pamtiti.
Would you kill to protect your family?
Pamćenje ili spremanje više trenutnih pozicija mogu navesti kao sitnu zamjerku. Nemamo quick save opcije, a kontrolne točke su na dobrih 30 do 40 minuta razmaka. Prihvaćanje misije obično znači nemogućnost spremanja do iduće kontrolne točke. Frustracije u vidu ponavljanja misija mogu se brzo nagomilati ako izgubite pribranost. Mala nepažnja može stvoriti neželjene posljedice. Srećom, ponavljanje zadataka nije naporno ili monotono. Učite na greškama pa oslobađanje zadnjih desetak baza odradite kao pravi S.W.A.T. profesionalac.
Postavljati standarde nije lako. Onaj tko se upusti u takav projekt mora biti svjestan da se od njega puno očekuje. Far Cryem 3 Ubisoft je podigao ljestvicu izvrsnosti za barem nekoliko jedinica. Skeptici će tvrditi da uvijek postoje dvije strane medalje. Začudo, loših strana ipak nema toliko da bi posebno utjecale na generalno odličan dojam kojega Far Cry 3 ostavlja. Dugo nisam toliko uživao u nekoj igri koliko u Far Cryu 3. Ako si možete priuštiti ovoga Božića mali dar za sebe, neka to svakako bude ova igra. Provest ćete sate i sate u društvu Jasona, Vaasa Montenegra i pirata s otoka Rook.
Nekoliko sličica
[nggallery id=204]
Leave a Comment