INFO BOX
- DEVELOPER: First Contact Entertainment
- PUBLISHER: Sony Interactive Entertainment
- PLATFORME: PS5/PSVR2
- ŽANR: VR Multiplayer Online FPS
- DATUM IZLASKA: 8. kolovoz 2023
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5/PSVR2
Generalno gledajući, VR se kao tehnologija muči, neovisno radi li se o PlayStationu ili PC-u. Dolaskom PSVR2 modela, koji se logično nametnuo (vrhunskom tehnologijom i pristupačnom cijenom u odnosu na PC opciju) kao prvi izbor svima koji žele iskusiti virtualnu stvarnost u udobnosti svojeg doma, stvari se nisu pomjerile s mrtve točke za VR tehnologiju. Unatoč tome, VR i dalje jednostavno čeka svoj killer-app, svoj Uncharted, God of War koji će napokon “natjerati” mase da se zapute u punokrvne virtualne svijetove. Neki od vas će reći, pa slušaj, Gran Turismo 7 je sve što ti treba kad imaš PSVR2 i zaista je (načelno) teško ići protiv te logike. No, za zaista pravo iskustvo, nije dovoljno imati samo headset, za pravo GT VR iskustvo, treba uložit dosta love nakon samo PSVR2 hardvera, cijeli racing setup (od solidnog sjedala pa do volana) može ići do dodatnih tisuću eura, dok “ozbiljni” setupi idu debelo preko te cifre. Kad sve to stavite na papir, stvar izgleda prilično grozomorno i takav “pristup” nije univerzalan za više žanrova.
Svima je jasno, da za “killer-app”zadnjih par generacija, svaka platforma treba uglavnom nekakav shooter (ne nužno FPS) ili jednu ultra kvalitetnu igru (ili više njih). Xbox ima Halo, PlayStation ima Uncharted, God of War i do neke mjere Killzone serijale dok Nintendo ima monstrume u obliku Zelde i Maria. Naravno, tu svakako treba spomenuti i Call of Duty franšizu koja je naveliko pomogla navedenim platformama da se infiltriraju u kućanstva diljem svijeta. Baš iz tog razloga smo nakon slobodno možemo reći hrpe naoko low-budget naslova, nakon prvih trailera pomalo nade položili u Firewall Ultra kao potencijalni naslov koji će PSVR2 dići u neke nove visine. Kako je to sve ispalo, što je ultimativno ekipa iz First Contact Entertainmenta skuhala za nastavak solidnog prvijenca Firewall: Zero Hour (originalno za VR na PlayStationu 4), idemo vidjeti.
Recikliranjem do pobjede?
Kao i prethodnik, Firewall Ultra je u potpunosti multiplayer orijentiran naslov, što samo po sebi ne predstavlja ništa loše. Draže nam je da igre ne glumataju oko svog statusa i ideje. Problemi nastaju kada igra nema pretjerano definiranu krivulju učenja već smo od samog starta smo generalno bačeni u vatru pa tko preživi pričat će. Vrlo slično starom vicu kada Mujo uči sina plivati bacivši ga u bazen i poviče “maši, maši, maši….a je*iga”.
Ako niste igrali prvijenac, za vas će biti pregršt noviteta, veterani s PTSP-om iz prvog dijela mogli bi biti pomalo razočarani. Naime, Ultra u odnosu na Zero Hour se više čini kao ekspanzija nego punokvrni nastavak. Ukoliko niste nikada igrali original, Firewall (serijal) Ultra je nekako najsličniji Rainbow Six Siegeu (stariji bi ga mogli usporediti s America’s Army f2p igrom, popularnom na našim prostorima) u svom pristupu PvP i bratoubilačkim borbama. PvP modovi podržavaju maksimum od osam igrača, što bi reklo da se borbe između igrača odvijaju u 4v4 maniri. Srž same igre čini Contracts mod u kojem se suprotstavljene ekipe rotiraju između napada i obrane u pokušaju da npr. hakiraju laptop, odnosno obrane isti od napadačke ekipe. Kao i u prvom dijelu, pripremite se na puno taktiziranja (zli jezici bi rekli kampiranja) u obrani i dizanja koncentracije na vrhunac tijekom napada.
Contracts nudi prilagodbu opreme, skilova, oružja prije svake runde i tu se krije najveći problem ove igre. Developeri su odlučili iznimno otežati progresiju i level upanje do moramo reći neshvatljivih granica. Ukoliko niste uber igrač i doslovno u svakom meču ne skinete skalp barem pet puta, vaš level up i zarada će biti toliko mizerni da frustracije nastupaju vrlo brzo. Dodatni bonus na polju frustracija su naravno mikrotransakcije koje vam nude da kupite in-game lovu i na taj način “premostite” problem. Tu naravno dolazimo do pay-2-win dijela u igri koja nije besplatna, što dodatno mulja dojam ove igre. Zaista nam nije jasna odluka developera da igrači promatraju svoj napredak kako se miče mizernim koracima i tko im je rekao da je to dobra ideja. Ne pomaže ni činjenica da nemamo nikakav suvisao mod za trening u kojem bismo izoštrili svoja osjetila i problematične kontrole (o tome više u nastavku). Očigledna je želja da Firewall Ultra bude “as a service” igra, ali premalo je sadržaja i previše “prepreka” pa ostavlja gorak okus u ustima.
Da ne bi sve ostalo na PvP komponenti, developeri su pripremili i PvE mod imena Exfil koji je u suštini Contracts ali protivničku ekipu predstavljaju botovi. Mod je začinjen extraction komponentom u kojem postoji set objectivea koje je potrebno odraditi (hakirati laptope i skršiti firewall), potrebno je nakon toga i uspješno odjuriti do extraction točke. Kako stvar ne bi bila jednostavna, valovi botova napadaju nemilosrdno što čini timski rad izrazito bitnim i odabir dobre ekipe s kojom planirate igrati je presudan za uspjeh. Exfil, premda zabavan, predstavlja ogroman izazov zbog svoje težine. A sve to je popraćeno visokom razinom nelagode u želucu.
Kud mi okom, želudac tamo skokom
Dok je prethodnik imao inferiorniju tehnologiju i svojom niskom rezolucijom stvarao mučninu u velikom broju igrača, Firewall Ultra je ovaj dio nadomjestio prelaskom na Unreal Engine 5, pa možemo slobodno reći da se radi o jednoj od vizualno impresivnijih igara na VR fronti. Posebno bismo istaknuli bilo koju scenu u kojoj je potrebno koristiti svjetiljku na oružju čiji efekt zaista pruža jedan wow faktor i osjećaj uvjerljivosti/realnosti virtualnog svijeta. Ne, nisu samo tamni nivoi sjajni, neovisno o settingu, Firewall Ultra izgleda zaista dobro. Za jednu VR igru, razina detalja (poput sata na ruci) i teksture su zaista na višoj razini. Nažalost po pitanju poboljšanja, vizualni aspekt je jedini dio di je Firewall drastično evoluirao.
Dok je Zero Hour bio razvijen da iskoristi posebni VR-AIM kontroler za prošlu generaciju PlayStation VR tehnologije, u nastavku su developeri odlučili sav set kontrola prebaciti na sjajne VR Sense kontrolere. Nažalost, tranzicija nije najsretnija i zaista je mučno držati oružje ispred sebe u savršenoj liniji da vidimo niz cijev i slično. Naša pretpostavka je problematična implementacija Eye-Tracking tehnologije koja nije bila dostupna na prošloj generaciji PlayStation VR-a. Sve ovo rezultira iznimno visokim postotkom osjećaja za povraćanje i smanjuje maksimalnu količinu vremena koju možete dnevno uložiti u igranje. To u kombinaciji s ultra sporom progresijom, stvara (pogađate) mega frustracije. Ako ste igrali Pavlov ili Synapse, vrlo brzo se ovaj “detalj” u gameplay mehanici ističe kao najveći minus. Nismo vojnici i ne baratamo s oružjem, ali smo nekako mišljenja da prinošenje oružja licu ne bi trebao (baš) biti toliki posao. Možda bi se čovjek i navikao na “specifičnu” mehaniku manipulacije oružjem, da input lag ponekada ne digne živce na milijun i osamsto. Već smo naveli igre koje u suštini nemaju (ili je minimalan) input lag i po tom pitanju znamo da problem ne leži u VR Sense kontrolerima. Tko zna, možda neki patch ispravi input lag (u vrijeme pisanja, developeri su izjavili da su svjesni problema i rade na patchu).
Što se tiče zvučne kulise, developeri su napravili vrhunski posao. Oružja zvuče uvjerljivo i realno, svaki korak i koračić savršeno pozicionira protivnike na mapi. Po pitanju zvučne kulise, zaista nemamo zamjerke i na tom polju je sve u očekivanoj maniri, pa čak i level iznad.
I, tablete protiv mučnine ili ne?
Pa generalno, unatoč gore navedenim problemima, teško je ne priznati da nismo doživjeli određenu razinu zabave igrajući Firewall Ultra. Problematika nastupa što zabava nije dugog vijeka jer sadržaja nema previše. Problemi s određenim gameplay mehanikama, zaista loš sustav progresije. Kad se na to dodaju zaista visoki faktor mučnine i glavobolje, zaključak se nameće sam po sebi. Na kraju svega, treba istaknuti da Exfil mod pruža određenu količinu adreanalina i zabave (samo uz odgovarajuću i kvalitetnu ekipu), dok Contracts predstavlja uz input lag preveliku frustraciju da bismo vam rekli da za 39,99€ zagrizete u Firewall Ultru bez dileme, bolje pričekati neki ozbiljan popust. No, ukoliko developeri održe svoju riječ i isprave probleme s tehničke strane, preprave način kontroliranja odnosno manipuliranja oružjem i naravno preprave sustav progresije, Firewall Ultra bi mogao biti solidan naslov da popuni ponudu na PSVR2 dijelu PS Storea. Ono što zasigurno nije, nije killer-app.