Kraj godine je pred nama, i nema više razloga da čekamo za retrospektivni članak o najvažnijim, najoškantnijim i najboljim događajima u gaming industriji u ovoj godini. Vidjeli smo svašta, igrali još i više, a čekamo veliki broj igara u 2016.godini ( i kasnije) koje su nam bombastično najavljene tijekom 2015. godine i koje su nas bar na trenutak oduševile, bez obzira na sve druge probleme, obaveze i nedaće koje imamo u životima. Najbolje da krenemo redom i pokušamo spomenuti sve najvažnije trenutke. Nemoguć posao, znamo, no uvijek ostaje prostor u komentarima da nadodate nešto što smo zaboravili ili da reagirate na nešto od napisanog. Tu smo da pričamo i raspravljamo, zar ne? Pa, krenimo.
2015. godina je počela dobro za ljubitelje horor igara i akcijskih avantura povezanih sa čudovištima, zombijima i nadnaravnim. Resident Evil HD Remake, popularno Gamecube izdanje napokon je ugledalo svijetlo dana na PlayStation i Xbox konzolama i oduševilo mnoge. Fanovi ovakvih igara su došli na svoje i najavom Silent Hillsa, nove Konamijeve Silent Hill igre čiji je demo oduševio igrače, druge developere, novinare, cijelu javnost samo da bi se srušio svima svijet u travnju ove godine kad je Konami obznanio da je otkazao igru. Hideo Kojima i Guillermo del Toro su trebali raditi na igri čiji nam je spomenuti mali dio bio prikazan i dostupan za igranje neko vrijeme, no sve je ”palo u vodu” nekoliko tjedana prije kada se počelo sumnjati da će legendarni Hideo Kojima napustiti Konami. Kreativne razlike, preveliki neočekivani trošak novog Metal Gear Solida i tko zna kakvi još osobni razlozi doveli su do službenog raskida krajem godine, iako je do Kojiminog odlaska došlo još krajem ljeta. Guillermo del Toro je ostao ljuti na Konami zbog njihovog hladnokrvnog pristupa gašenju tako velikog projekta kao što je Silent Hills u čemu se pridružio veliki broj pripadnika i pripadnica gaming nacije koji su malo zaboravili i oprostili Konamiju nakon što je The Phantom Pain ugledao svijetlo dana. Novi Metal Gear donio je odličnu režiju, novu dubinu i način igranja, zanimljivi završetak prequela Metal Gear Solidu, no ostavio je mnoge starije fanove zbunjenima svojim pristupom i čudnim odlukama kao što je dovršavanje svih misija, vraćanje na mjesta na koje se više nema logike vratiti te micanje završne animacije iz konačne verzije igre. Na određeni način se osjetila nedovršenost igre i neke kreativne odluke koje su ostale vijesti na pola koplja, zbog čega su mnogi krenuli zaključivati da Kojima nije ni završio igru u potpunosti kako je planirao i da su se prilikom završne faze izrade igre dogodile stvarno neke svađe između čelnika Konamija i njega zbog čega smo dobili proizvod koji i možda nije trebao ugledati svijetlo dana. No, mnogi se ipak nisu brinuli previše time i dalje su oduševljeni igrom, a koliko je GoodGame čitateljstvo zadovoljno The Phantom Painom ostaje da vidimo nakon objave rezultata glasanja.
Slično ćemo morati rasvijetliti i što se tiče Sonyjeve velike igre The Order:1886. Hvalila se igra, najavljivala na sva zvona, ljudi su bili sve uzbuđeniji kako se bližio 20.veljače, da bi se nakon toga mnogi ipak razočarali. Mnogima dosadnjikav gameplay i užasna kratkoća igre nisu toliko smetali, nego su ubrzo shvatili da dosta uživaju u cijeloj priči, atmosferi i oružjima kojima se mogu služiti za vrijeme tog gameplaya koji je, kad se sve zboriji i oduzme, bio dovoljno solidan da igra ne čini veliko razočaranje 2015. godine. Velika razočaranja su ipak ispale neke druge igre, a tu listu svakako predvodi vizualno predivni Need for Speed (dok ima problema na svim drugim poljima), hororični Tony Hawk’s Pro Skater 5 te PC verzija maestralnog završetka Arkham trilogije: Batman Arkham Knight. U svojim najpesimitičnijim snovima najpesimističnija osoba nije mogla ni naslutiti da će zadnja Rocksteadyjeva Batman Arkham igra biti praktički neigriva za 90% PC gamera/ica. Problem je trajao tjedan dana, dok Warner nije povukao igru iz prodaje, potrošio cijelo ljeto na patcheve i popravke da bi opet ostavio mnoge kratkih rukava i ponudio povrat novca. Šteta je bila još veća budući da se radilo o zaista sjajnoj i po mnogima najboljoj Batman igri dosada, unatoč problemima koje je imala sa predvidljivom pričom, lošim tretmanom ženskih likova i prevelikim naglaskom na toliko priželjkivani Batmobil. Druga Warner Bros. Interactive igra, izašla u travnju – Mortal Kombat X – nije imala takvih problema. Dapače, oduševila je sve na svim platformama. Bez premaca najbolja fighting igra 2015. godine i dalje je održala kvalitetu što se tiče sustava borbe, donijela nam nove i stare likove te posebne goste iz horor franšiza (eto opet nešto za fanove horora) te nas pripremila za solidan story mode sa stripovima koji su izlazili prije samog izlaska igre.
No, mjesec prije toga je obilježilo (za neke iznenađenje, za neke očekivani hit) veliki Bloodborne, akcijski RPG i za mnoge Dark Souls II igra kakva je trebala biti. Hidetaka Miyazaki je samo nadgledao razvoj Dark Soulsa II kako bi se posvetio ovom zasebnom projektu iz Souls serijala i donio veliku PlayStation 4 ekskluzivu zbog kojeg se već u prvom kvartalu 2015. godine PlayStation 4 počeo još više prodavati. Za one kojima je Bloodborne bio nedostupan ili im se nije svidio svojom težinom ili stilom, CD Projekt je u svibnju pripremio pravu poslasticu zbog koje su mnogi zaboravili na sve drugo što se događa u gamingu – The Witcher 3: Wild Hunt. Prema svemu sudeći, ova iznimno zarazna i kompleksna igra pokupiti će nekoliko nagrada u GoodGame izboru najboljih igara ove godine, čime će mnogi dobiti još jednu potvrdu njenog financijskog uspjeha i uspjeha kod kritike i igrača i igračica. Za one kojima to nije bilo igranje po njihovom okusu, Nintendo je priredio izlazak Splatoona, zaraznog shootera čija popularnost neće pasti ni kad kročimo u 2106. godinu. Najtužnija vijest vezana za Nintendo, ali i cijeli gaming svijet je bila smrt predsjednika Nintenda Satoru Iwate. Iwata umro od rijetkog oblika raka žučnog kanala (bile duct cancer) 11.srpnja 2015. godine. Iwata je postao predsjednik Nintenda 2002. nakon uspješne karijere u HAL Laboratoryu tijekom devedesetih. Često smo ga zadnjih godina viđali tijekom Nintendo Direct prezentacija budući da je bio glavni akter razvojne strategije Nintendovih konzola i igara zadnjih 10 godina. Nadgledao je izlazak poznatih i uspješnih konzola među kojima su Wii, Wii U te (3)DS handheld konzole. Iwata, sigurno je, nikada neće biti zaboravljen unutar gaming zajednica.
No, Nintendo se ne opušta što se tiče svojih ekskluziva pa su tako mnogi koji posjeduju Wii U i/ili 3DS mogli ove godine uživati u nekim od najboljih igara uopće u ovoj godini među kojima su još Super Mario Maker, Xenoblade Chronicles X, Monster Hunter 4, Pokémon Super Mystery Dungeon te The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D – čisto da nabrojimo samo neke. Još uvijek je neispunjena želja GoodGame redakcije da se dočepamo svoje Wii U konzole i da nađemo načina da dobijemo poneku Nintendo igru na recenziranje, pa ukoliko nam želite nešto u 2016. godini, svakako uz zdravlje, novac i ljubav dodajte i Wii U te početak kvalitetnije Nintendo distribucije u ovoj regiji.
Sve drugo što smo željeli, a da je povezano s gamingom, dobili smo na ovogodišnjem E3 sajmu (OK, nismo dobili baš sve, ali nema veze) koji je i ovoga puta bio jedan od najvećih događaja u gaming industriji. Predivan sajam u kojem je, po mnogima, najviše oduševljenja izazvala Sonyjeva konferencija kao i ona od Squarea kad se napokon potvrdio rad na Final Fantasy VII remakeu. Jedna od najboljih igara ikad napokon dobiva ono što su ljudi čekali, moljeli i tražili zadnjih 10 godina – novu verziju s novim vizualima, novim gameplay pristupom i starim poznatim likovima kao što su Cloud, Spehiroth, Aeris i mnogi drugi zajedno sa Midgarom i ostalim svjetovima koji su zaslužni za velike promjene u gaming industriji, ali i za Squaresoft još za vrijeme PlayStation One ere. I dok PlayStation rastura po pitanju remastera klasika i izrade novih nastavaka zaboravljenih franšiza (Shenmue 3 je isto najavljen te je putem Kickstartera oborio rekord što se tiče vremena do ispunjenja svog cilja, kao i sakupljene ukupne svote novca) backwards compatibility je svakako područje gdje Microsoft dobiva bitku. Za lakoćom izvođenja mogućnost igranja igara sa prijašnjih Xbox konzola na novoj Xbox One konzoli, Microsoft je pokazao Sonyu kako se to radi, a dodatan minus kod Sonya je za mnoge bio i PlayStation Plus koji više ne donosi velike mjesečne naslove za download na način i u obujmu kako je to bilo za vrijeme PlayStation 3 ere. Microsoft je savršeno uklopio i Xbox One streaming na Windows 10, šire listu igara Xbox One Backwards Compatibilitya iz dana u dan, a usput su kupili i Havok te popularni Minecraft. Microsoft svakako ima svoj plan i ne planira stati što se tiče razvoja gaminga i konzola te je svakako i dalje dobar suparnik Sonyu i PlayStationu bez obzira na puno veću prodaju potonje konzole. U toj bitci svakako su zanimljive i eksluzive i timed ekskluzive, gdje unatoč novom HALO nastavku i vremenskoj ekskluzivi nove Lare (Rise of the Tomb Raider), Xbox One čeka poprilično veliki izazov kada se uzmu u obzir igre kao što su Kingdom Hearts III, Uncharted 4, Street Fighter V, No Man’s Sky, The Last Guardian, Ratchet & Clank, Final Fantasy VII Remake (kao timed eksluziva) te još mnoge druge koje su najavljene za PlayStation 4 u idućoj godini. Sa dolaskom VR opravica, novim valom indie igara (sjajni Her Story, novi Hotline Miami, veliko iznenađenje Rocket League i SOMA samo su početak velikog popisa odličnih indie igara koje su izašle ove godine) te sjajnim igrama koje već sad igramo i koje nam tek dolaze kako za PlayStation 4 i Xbox One, tako i za PC i Wii U, 2016. godina bi svakog trebala učiniti sretnima.
A još nismo ni počeli pričati o Falloutu 4 koji je, unatoč nekim tehničkim boljkama, zahvaljujući atmosferi, tradicionalnim elementima, a i inovacijama ostao jedan od elitnih naslova koji će se spominjati u svakoj listi najboljih igara 2015.godine. Na bitku što se tiče nogometnih simulacija smo potrošili dosta vremena ove jeseni, no sažetak svega jest da je FIFA i dalje moćna, PES dugo nije bio toliko dobar, no i dalje što se tiče sportskih simulacija NBA 2K serijal drži titulu najbolje takve igre. Broken Age je dobio svoj završetak i svakako je velika point ‘n’ click avantura koju smo mogli probati i na pametnim mobitelima koji su ove godine dobili pravi nastavak Angry Birds igre koja je zaslužna za velike pomake što se tiče mobile gaminga prije pet godina. A u tom području nema puno novoga, ali ima puno hitova, puno nastavaka, puno spin-offova (Cut the Rope rastura i dalje, a došao je i spin-off Cut the Rope Magic upravo prije nekoliko dana), a Lara Croft i borci iz Mortal Kombata također su zaposjednuli mobitele i tablete ove godine sa svojim igrama Lara Croft Go! i Mortal Kombat X mobile. Možda su upravo ove dvije igre najava još većeg i za mnoge ”ozbiljnijeg” trenda dolaska konzolaških naslova na mobilne uređaje u nekoj smanjenoj ili promijenjenoj formi. Svakako je i to nešto na to moramo pripaziti i čemu se možemo veseliti.
A gdje su još Cities: Skylines, Starcraft II, Until Dawn, Mad Max, Project C.A.R.S., Assassin’s Creed, Forza Motorsport 6 i mnogi drugi? Vremena ponestaje, 2016. godina se bliži, fanova, događaja, favorita, platformi, svega je toliko da je bolje staviti jednu veliku ”točku” i završiti sa ovim skromnim prijedlogom. naravno, sve do trenutka kada se vi sami ne osvrnete kroz komentare na još neke igre, dodate svoje mišljenje o spomenutim događajima, podsjetite nas na nešto što smo zaboravili (jer namjerno ignorirali sigurno nismo) pa time nastavimo veličati 2015. godinu i održavati je na životu i u našim uspomenama kroz najbolje dijelove i razdoblja u 2016. godini. A tih vam razdoblja i dijelova GoodGame redakcija želi jako puno.
Leave a Comment