INFO BOX
- DEVELOPER: Gamepires
- PUBLISHER: Gamepires
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Arkadna utrka / akcija
- DATUM IZLASKA: 18. svibnja 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Napokon jedna vožnja iz hrvatske radionice! Uz sve hitove, prequele, nastavke i slično, Gas Guzzlersi su se hrabro istaknuli na velikom tržištu koje teško oprašta greške, a jako brzo može vinuti u oblake uspjeha i slave. Puna dva mjeseca nakon testiranja beta verzije, Gas Guzzlers su napokon došli. Nestrpljivi da zagrizemo u kolač „po bakinom receptu“, jedva smo ga dočekali. Je li vrijedilo? Let’s find out!
ŠTO JE OVO NA KRAJU? UTRKA? TUČA? REKLAMA ZA STOJADINA?
Gutači goriva su arkadna auto-utrka sa elementima pucanja iz oružja montiranih na krovu. To svakako zvuči kao dobar recept, samo treba paziti tijekom pripreme da umjesto brašna ne stavite šećer u prahu, a umjesto vode votku. I naravno, da ne zagori u pećnici kao što se nekima zna desiti. Evo malo o sastojcima – autima za početak. Svaki auto koji se nalazi u igri je temeljen na stvarnom autu, od slabijih auta s početka igre do supersportaša na kraju, a modelirani su sa zavidnom količinom detalja i pojedinosti. Svaki auto izgleda kao da je prošao tretman kod ekipe iz Fast ‘n’ Furious, sa bodykitom, felgicama i spojlerima. Auti su podijeljeni u 3 kategorije i kako pobjeđujete tako za njih otključavate mogućnosti tuninga performansi i naljepnica za auto. Svaki auto otključava svoje tuning dijelove, a svi zajedno otključavaju nove aute, oružja i staze. Oružja su također podijeljena u 3 kategorije, s tim da su kasnije pojačane i poboljšane verzije početnih oružja – sačmarice, mitraljeza i rocket launchera. Logično tome, auti iz prve kategorije ne mogu koristiti oružja iz treće, ali obrnuto može. Da bi ste mogli kupiti sve te drangulije treba vam keš, pa nemojte se razbacivati na servis nakon svake utrke. Auti se u garažu vraćaju s onoliko postotka zdravlja koliko su imali prilikom prolaska kroz cilj, pa i nije strašno ako startate sa 70%, možete ga popraviti skupivši power up za popravke na stazi. Svako oružje je smrtonosno u rukama, samo treba odabrati osobni preferans. Sačmarica je vrlo učinkovita kad treba pomesti protivnika drito ispred vas, ali na veliku daljinu nije baš precizna, mitraljez je vrlo precizna spravica koja koncentrirano buši protivnika i skida velik dio zdravlja ako ju dobro naciljate. Rocket launcher je mrvu zeznutiji za korištenje, ali donosi vrlo lijepe rezultate kad ga svladate. Oružja kasnije povećavaju razornu moć i dobivaju mogućnost pucanja unatrag, ne bi ste li skinuli uporne progonitelje. Ima tu još toga, ali to vam prepuštam da otkrijete sami. Isto tako, osim već viđenih fiće, stojke, renoa 4, bmw trice i mustanga, nećemo vam otkrivati sve aute u igri i njihova imena, jer je veći užitak kad ga otkrijete sami i nasmijete se.
PREDIVNI KRAPINSKI ZAVIČAJI I LIJEPI VIZUALI
Utrke se odvijaju na desetak lokacija sa više od trideset utrka. Proći ćete Egipat, Američki Zapad, Alpe, Njemačku, Francusku, pa i Hrvatsku. Vozit ćete po pijesku, asfaltu, snijegu, brdima i dolinama, po mraku, kiši i magli. Par utrka je smješteno u naš zavičaj, a koliko je autentično, morati ćete prosuditi sami jer ja nikad nisam bio u Krapini :). Utrke se dijele na Race, Battle race i Knockout. U Race utrci nema montiranih oružja na autima, ali se i dalje mogu koristiti pojačanja koja se nalaze raštrkana po stazi. Možete prolijevati ulje, ostavljati mine i dimnu zavjesu za sobom, te koristiti štit i nitro i kit za popravak. Power ups su vrlo važni, kao i njihovo strateško razmještanje, pred oštrim zavojima i uskim prolazima. Na minimapi možete vidjeti kako su svi proklizali kroz zavoj u kojem ste ostavili fleku ulja, ali to, kao i svaka druga akcija koja se desi je indicirana tekstualno tako da znate točno u svakom trenutku tko je nasjeo na vašu zamku, tko na tuđu i na čiju ste vi uglibili. Battle race je ista stvar, but with power! Oružja se prijeteći bljeskaju na suncu ali beskorisna do polovice prvog kruga utrke kad se prolazi kroz FIRE RANGE nakon čega sve oklade otpadaju. All hell breaks loose. Štektanje strojnice, zvuk odbijanja sačme i metaka od lima, eksplozije raketa svuda oko vas… uza sve power upove koje ste vidjeli u Race, ovdje imate i pakete sa streljivom. Morate stoga ponekad izabrati želite li mine ili ulje postaviti na sljedećem zavoju, ili želite municiju da izrešetate tipa pred vama. Nema gore stvari nego kad se ispred vas na savršenoj liniji vatre nalazi protivnik, a vi umjesto dobro odmjerenog hica u zatiljak napravite KLIKKLIKKLIKKLIK… ništa medo, ja ću. I vaša uspješnost u postavljanju zamke donosi cash, kao i općenito destruktivnost tijekom utrke – što više protivnika uleti u zamku ili izrešetate i što više predmeta porazbijate i životinjica pogazite tijekom utrke – više love. Knockout je u principu isto što i Battle race, ali sa eksplozivnim ispadanjem posljednjeg protivnika koji prođe kroz cilj svaki krug.
Ovisno o vašem umijeću s pljuckalicama na krovu, te utrke mogu trajati 7-8 krugova, a mogu trajati i 3-4, sve ovisi koliko protivnika smaknete, jer ako nema 8 auta, nema smisla voziti 8 krugova. Race utrke donose najmanje profita, Battle race donose srednji profit, a Knockout race donosi najveću financijsku dobit, ali iako možete u bilo kojem trenutku prolaska kampanje igrati bilo koju od te tri utrke, Knockout vam donosi manje bodova or Race i Battle race potrebnih za penjanje na ljestvici.
TVRDO, A ZABAVNO
U kampanji se otključavaju svi auti, oružja i mape. Kad kreirate svog lika (odaberete ime, boju kombinezona i glas lika koji slavi i psuje za vas u igri), kampanja odmah započinje i morate se boriti za svoje mjesto među protivnicima. Stvar ovdje ne funkcionira kao u drugim igrama gdje idete ući u utrku pa odvesti pa ako izgubite idete ponovo pa kad prođete sve je ok. Ako ovdje izgubite, izgubili ste i mjesto na rang ljestvici. Rang ljestvicu je najvažnije motriti da bi ste znali koji protivnik vam je u vodstvu, koji vam je tik ispred vas a koji vam dahće za petama. Od šesnaest natjecatelja na ljestvici, krećete naravno zadnji, a sudionici pri vrhu ljestvice su stalno u top tri pozicije pa će vam se razmak između vas i njih smanjivati jako sporo. Vi možete orkestrirati da oni ne dođu prvi, ali to ovisi o tome želite li cijelu utrku bombardirati ih do eksplozije pa projuriti na finiš. Nakon izbijanja na prvo mjesto na ljestvici, poželjet ćete otvorit pivu i zagrlit familiju od sreće jer je uspon na ljestvici mukotrpan proces. Igra je na postavkama srednje težine vraški teška i ne oprašta vam greške olako. Protivnici su iznimno agresivni i pucaju iz svih cijevi po vama, bili vi ispred ili iza njih. Tek nakon što otvorite tu pivu i izljubite rodbinu, otvara vam se jedan turnirčić od tri utrke za kojega morate platiti sudjelovanje i nakon njegovog eventualnog osvajanja prelazite u višu razrednu cjelinu i dobivate jedan auto iz nove klase na poklon. Dakle, o vašoj spretnosti, borbenosti, tosteru i testosteronu ovisi koliko će vam dugo trebati za prelazak ljestvice i igre. Nakon što pomislite za sebe da „you got game“, uključite se na multiplayer servere da provjerite svoju teoriju, znanje i toster. Neću se hvaliti, ali mislim da ako mene sretnete, bolje se diskonektajte. 😀 Multiplay ima sobe u kojima čekate početak utrke, a ako ste ušli u utrku u tijeku onda morate pričekati u predvorju gdje možete čavrljati sa drugima na ček listi i čitati tekstualni zapis tijeka utrke – tko je koga, tko je komu i čija majka crnu vunu prede.
GAS PO DETALJIMA!
Zvuk auta i pucaljki i eksplozija i glazbe i pregaženih životinjica je razarajući i glasan i sjajno pogođen, raspalite zvučnike do kraja, stisnite taj mitraljez i recite Spielbergu nek’ on i dalje spašava vojnika Ryana po Normandiji, mi ćemo radije bacit krug po Krapini. Vaš virtualni unutarnji glas (u autu, hehe) u igri ste, kako rekosmo, odabrali prilikom kreacije vašeg vozača. Jedan glas zvuči poput Serious Sama ili Dukea, a drugi je rip off Arnolda Schwarzeneggera. Jack (Sam) zvuči ka pravi bad ass, dok slavi pogotke ili prijeti režeći na one što vas pogađaju, a Arnold je živa komedija. Prepričava fore iz filmova i nasmijava vas svaki put kad zine. Ako vam nijedan od njih dvoje ne odgovara, uvijek možete staviti opciju „none“ i neće vam se obraćati.
Stvarno moram pohvaliti posvećenost developera detaljima. Ne radi se tu samo o dizajnu auta i nivoa, nego o malim sitnim detaljima koje vrijedi proučavati i tražiti, pogotovo nama s balkanskih prostora. Kad ste u garaži, proučite natpise na zidovima, pogledajte postere i poslušajte radio. Kad čujete Mladena Delića sa napetim završetkom jedne male utakmice Jugoslavije i Bugarske sa Poljuda, zastat ćete i poslušati cijeli prijenos naježeni. Možda ugledate i nekakvo iznenađenje u vašem autu. Možda primijetite što radi vaš avatar u igri. Isto tako obratite pozornost na imena. Na sva imena, auta, mapa protivnika, proizvoda za auto, oružja, tuning dijelove. Ne možete se zvati gearheadsima ako ne skontate velik broj referenci. Ta minuciozna detaljnost je gdje ova igra briljira, uz predivnu grafiku i na-rubu-stolice-gameplay.
BAVLAN RAVNO U GLAVU
Ali isto se može reći da im je od buljenja u čačkalicu promaknuo balvan. Par balvana se provuklo neopaženo. Najveći balvan svakako je težina igre. Ja sam se dobro oznojio igrajući na medium postavkama, a one bi se trebale gledati izazovnima, ali ne i nemogućima. Problem je u tome što protivnici relativno zanemaruju jedni druge kad nisu u kadru s vama. Oh, da, ostavljati će bombe i ulje tamo gdje vam to najmanje treba i isto tako će nalijetati na te zamke, ali neće se voditi bespoštedni rat iz svih topova osim ako nisu sa vama u kadru. Zato se zna desiti da vodeći automobil ili dva odjure daleko ispred gomile koja se borila do posljednje kapi krvi, a njih dvoje naprijed potpisali pakt o nenapadanju i bjež’. Auti imaju health status pored svog imena pa znamo da se tri kruga nije promijenilo zdravstveno stanje im tamo naprijed. Igra na easyu je opet lagana toliko da ako znate dobro mapu možete izbiti na čelo vrlo brzo i ne ispaliti ni jedan šaržer do kraja, osim ako stignete zadnjega, a to se ne dešava tako često. Hard razina? Sram me priznati, ali nisam probao.
Ne baš gigantski balvan, trupac, se zna desiti sa grafikom, ali rijetko, pa to neću ni smatrati problemom. Moguće je da se testna mašina pregrijala pa su auti u par navrata na mapi bili apstraktne kreacije koje su se nitima vezale za nebo ili neprozirnom kockom ispunjavale cijeli ekran, ništa što restart utrke nije riješio.
I jedna cjepanica od prigovora ide na krivulju učenja o igri. Nakon što počnete sa kampanjom bez ikakve najave, bez objašnjenja ili uvoda, neće vam biti jasno koju od ponuđene tri utrke morate odabrati (svejedno koju, glavno da se pobjeđuje), i neće vam biti jasno zašto se već neko vrijeme nije otključalo ništa, a pobjeđujete uzastopce (otključali ste sve na trenutačnoj klasi i penjete se prema vrhu ljestvice). Jedina solucija vam je da se potrudite popeti do vrha ljestvice pa će vam klikeri proraditi. Naravno, vjernim čitateljima biti će nijansu lakše kad znaju što trebaju. 😉
Da hoću cjepidlačiti, mogao bih njurgati o tome što garaža nije više interaktivna, što ne mogu otvoriti vrata na autu u garaži, što nema neke galerije oružja sa opisom oružja (nakon otključavanja više ne piše što je i što radi, samo model), ali realno gledano to su sve nepotrebne sitnice. Ne možemo zaboraviti činjenicu da je ovo proizvod male domaće tvrtke koji je u svom naumu da ovo bude casual, arkadan, i ponajviše zabavan naslov – i više nego uspio. Gas Guzzlers su proizvod koji zaslužuje svoje mjesto među igrama ovog žanra, a i ako ne osvoji transatlantsko tržište, istočna i zapadna Europa će spremno prihvatiti naslov u kojem mogu sučeliti fiću protiv stojadina i renoa 4 sa madafakin minigunom na krovu!
Leave a Comment