INFO BOX
- DEVELOPER: The Coalition
- PUBLISHER: Microsoft
- PLATFORME: Xbox One, PC
- ŽANR: Third Person Shooter
- DATUM IZLASKA: 11. listopada 2016
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox One
Gears of war je jedan od najpopularnijih serijala na Microsoftovoj konzoli. Za to su zaslužni Cliff Bleszinski i Epic Games studio, koji su već davne 2006. godine postavili nove standarde vizuala i gameplaya na konzolama i pomogli Microsoftu stvoriti odličan novi IP koji sada ima ogromnu vojsku vjernih fanova, tako da su očekivanja od četvrtog dijela bila izrazito velika. Koliko je The Coalition uspio dostići ili nadmašiti prvi nastavak legendarnih Gearsa ostaje za vidjeti…
It’s good to see you old friend
U novim Gearsima lancere je naoštrio Marcusov sin JD Fenix koji je u glavnoj ulozi, a prate ga prijatelj Del te djevojka Kait s kojom frcaju iskre. JD i Del su bili pripadnici COG-a u mirnom razdoblju koje je uslijedilo nakon što je završen rat s Locustima 25 godina ranije. Što se točno desilo u „incidentu“ zbog kojeg su napustili COG ne znam, ali mislim da i nije bitno. Pridružili su se „Outsiderima“ odnosno ljudima koji slobodno žive van gradova i jurisdikcije samog COG-a. Ne mogu reći da novi likovi nisu zanimljivi, ali jednostavno se meni osobno ne mogu mjeriti s Delta Squadom. Trenutak u kojem Marcus stupa na scenu i igra ulogu mentora za nove i mlade nade bio je poseban i zaista je nešto što je igri bilo potrebno. Rekao bih da Marcus ima svoju klasičnu ulogu – rođenog vođe te nemilosrdnog i nepokolebljivog macho mana koji je čangrizav po potrebi.
Deja vu o kojem cijeli Internet bruji. Star Wars Ep 7 i Gears of War 4 odnosno Han Solo i Marcus Fenix. Moram priznati da, iako sam imao sreće te sam igru dobio četiri dana ranije od ostalih smrtnika kao dio preorder bonusa te sam recenzije pročitao tek nakon odigrane kampanje, je i meni pala napamet poveznica s posljednjim dijelom kultnog Star Warsa. Razlog tome je zapravo vrlo jednostavan. U oba slučaja je bio potreban vrlo prepoznatljiv i bitan lik koji bi napravio ogroman hype te povezao staro i novo. I u oba slučaja je to i uspjelo. Marcus Fenix i Delta Squad su Gears of War odnosno Gears of War su Marcus Fenix i Delta Squad.
S obzirom da znamo da Locusta više nema, The Coalition je morao osmisliti novu prijetnju. Za početak je to COG koji se robotizirao te su nam nova prijetnja DeeBee roboti za „kontrolu“ stanovništva i gradova. Osobno mi nisu ništa posebno, ali su dobrodošla promjena u serijalu. S njima se definitvno obračunavamo znatno drugačije u odnosu na Locuste, a s obzirom na inačice opremljene teškim oružjem i samouništenjem te leteće dronove s frontalnim štitom, korištenje zaklona, flankiranje i u konačnici „uklanjanje“ neprijatelja je posve novo. Seran Swarm su ipak poznatiji neprijatelji. Što se tiče izgleda i ponašanja vrlo, vrlo su slični Locustima. Koriste poznata oružja, zaklone, bacaju bombe te se bolje prilagođavaju situaciji u kojoj se nađu. Novina kod Swarma su njihovi novi, uglavnom četveronožni, ljubimci koji imaju previše zuba i kandži da nas se „riješe“ na raznorazne, mahom bezbolne i krajnje ugodne načine. Šalu na stranu, ovo su ipak Gearsi i krvi i organa ne fali nikad. Jedva čekam da u petici dodaju i leteće beštije koje ćemo moći maziti i mirno spavati nakon susreta s istima.
So, what’s the story then?
Sama kampanja nije duga te mi je trebalo oko 7 sati da ju završim sam na Normal modu. Moram napomenuti da sam Gears veteran i da sam se trudio proletiti kroz kampanju s obzirom na ograničeno vrijeme koje (ne)imam. Prava zabava počinje na Insane težini sa slušalicama i prijateljem u co-opu koji je u ovom nastavku rezerviran „samo“ za dva igrača. Priča je dobra do vrlo dobra, ima smisla te glavu i rep. Naravno da se ne radi o remek djelu koje će nas potaknuti na razmišljanje o prolaznosti vremena ili o teoriji paralelnog svemira, ali je itekako na mjestu.
The Coalition je napravio dobar posao s novim i starim likovima te ih uspješno povezao i upoznao nas s novom prijetnjom na Serri. Iskreno, volio bih znati više o svemu što se događalo i što se događa, ali odgovore na brojna pitanja ćemo morati pričekati do sljedećeg nastavka. Namjerno se trudim biti što šturiji u otkrivanju same radnje jer su čak i traileri otkrili previše te me stavili u iščekivanje određenih situacija za koje bih bio toliko oduševljen da su bile poput groma iz vedrog neba ili Windflarea u ovom konkretnom slučaju. Očekujem da će odnos između četvrtog i petog nastavka biti poprilično sličan odnosu između prvog i drugog kada shvatimo protiv koga i s kojim ciljem se borimo. Ono po čemu je serijal također poznat je macho i trash talk te po malo crn humor. Srećom, ni ovdje toga ne nedostaje. Koliko god su mnoge doskočice u određenoj situaciji glupe/nepotrebne/besmislene, ovo su Gearsi i one tu moraju biti. Sjedi 5 i ne dirajte Marcusu jebene pomidore!
Mirror, mirror on the wall, who’s the fairest of them all?
Gearse of war igre su uvijek izvlačile maksimum iz trenutačnih mogućnosti konzole, a tako je i u ovom slučaju. Četvorka izgleda i zvuči vrlo impresivno, a meni je bila i prvi kontakt s Unreal 4 engineom. Primjetio sam da nema više pop-up tekstura kao što je to bio slučaj s Unrealom 3. Grafički najimpresivniji dijelovi igre su oluje tzv. Windflarei koji su nastali kao posljedica korištenja oružja kojim smo se riješili Locusta, a i imulzija je imala svoje prste u tome (ako sam dobro shvatio). Ponašanje raznih objekata i drveća na vjetru te munje i gromovi doprinose općem dijelu vizualne privlačnosti igre.
Koliko god Gears of war 4 izgledao odlično, današnji standardi su veći nego tijekom njegovih prethodnika, a i konkurencija u grafičkom polju je ljuća tako da četvorka ne uspijeva oduševiti na isti način kao što su i njeni prethodnici. Bez obzira na sve, Gears of War 4 je prekrasna igra koja radi fluidno na Xbox One konzoli u full HD rezoluciji te u 30 sličica u sekundi, a podržava HDR za sve sretne vlasnike Slim konzole i opakog televizora. Multiplayer se vrti u 60 sličica u sekundi tako da tu greške nema, a pad rezolucije nije primjetan. Kada bih nagađao, rekao bih da se radi o 900p postavkama. Igra podržava Microsoftov „Play anywhere“ program tako da je igru moguće igrati i na Pcu- gdje ju je moguće zaigrati i u 4k postavkama. Na žalost nisam bio u prilici to isprobati.
Shoot, perfect reload, repeat
Ono što u četvorci nije novo je gameplay ili se tako barem čini na prvu loptu. On je unaprijeđen u svakom smislu, ali je to i dalje onaj dobar Gears of War osjećaj koji mami osmijeh na lice. Od sitnica s kojima se eksperimentiralo u Judgementu se na sreću odustalo i moram reći da sam zbog toga jako zadovoljan. Gears of War 4 je definitvno Gears of War te će svi fanovi biti sretni i zadovoljni s novim nastavkom. Šlag na tortu su Windflarei (oluje) u igri. Ne samo da izgledaju spektakularno, već i pridonose samome gameplayu. Varijacija ima raznih, ali za primjer bih istaknuo drugačije ponašanje bombi koje vjetar nosi kako želi pa i nazad u vašu facu. S nekoliko metaka se možete riješiti protivnikovog zaklona koji popusti pred vjetrom i ostavi ga izloženim za rešetanje. Postoje i razni objekti u okruženju podložni promjenama poput krana od dizalice koji se može otkačiti i pomesti sve pred sobom ili cijevi koje se oslobode i pregaze vas ili protivnike. U svakom slučaju potrebno je čim bolje iskoristiti ili prilagoditi se novonastaloj situaciji.
S četvrokom smo dobili i nešto novih oružja. Bilo je potrebno naoružati DeeBeeje pa su tu nove verzije jurišne puške, sačmarice i snajpera (Enforcer, Overkill i Embar). Dropshot je obrnuta verzija Diggera koja lansira projektil u zrak te ga „ispusti“ na protivnika u trenutku kad to želimo. Novosti ima i kod teškog naoružanja. Tri-shot je vrlo sličan Mulcheru i u suštini se u oba slučaja radi o minigunu, ali preciznost im je bitno različita. RL-4 Salvo je bacač raketa, a svakako najzanimljivije novo oružje je Buzzkill. Iako ideja nije nova i već smo igrali igre u kojima oružje ispaljuje cirkularne pile, dobro se uklopilo u Gears svijet, a mogućnost odbijanja pila od predmeta i utjecaj Windflarea na njihovu putanju je bilo dovoljno da se ideja osvježi. Fanovima će biti drago čuti da su klasici poput Lancera, Boomshota, Longshota, Torque bowa i dalje prisutni!
Friend or Foe
Element u kojem Gears of war 4 briljira je multiplayer. Mape su klasične Gearsovske, dakle ne prevelike kako bi ritam igranja bio što brži. U odnosu na prethodnike mi se sve čini brže, a općem dojmu pridonose i novi elementi u gameplayu gdje sada prilikom trka preskačemo prepreke i time udaramo protivnika te dobivamo na prostoru i vremenu za jednostavan execution. Također, novina je mogućnost hvatanja protivnika sa suprotne strane zaklona, prebacivanje istog preko te u konačnici melee execution. Većina modova je otprije poznata, poput Warzona, Executiona, Team Deatmacha ili King of the Hilla, ali ima i novih modova kao što je Dodge Ball gdje se starta 5 na 5, a kako ubijate protivničke igrače omogućavate vašem timu respawn te se dogodi da iako u jednom trenu igrate 1 na 5 za par trenutaka već 4 na 3. Arms Race je novi mod u kojem oba tima kreću s najjačim oružjima, a nakon svaka tri killa se oružja u timu mjenjaju. U jednom trenu nišanite s boomshotom da bi se prilikom pucanja u rukama stvorioTorque bow koji situaciju drastično mijenja. Jedina opća zamjerka za multiplayer je respawn jer se često dogodi da se netko respawna dve – tri sekunde iza vas na istom mjestu te vas rokne s leđa. Ako imate sreće i nekolicinu prijatelja na listi koji igraju Gears of War 4 i tek kad svi počnete psovat, proklinjat servere, Microsoft i ponekog sveca znate da je to to!
Gears of War 3 je prva igra koja je uvela „tower defense mode“ u serijal. U četvorci je horde mode dobio svoju 3.0 verziju i jednom rječju je odličan. Za početak, moguće je odabrati pet klasa s kojima ćemo igrati (Heavy, Scout, Soldier, Engineer i Sniper). Klase se razlikuju po naoružanju s kojim dolaze u igru te o „Skillsima“ s kojima ih se kasnije oprema. Za uspješnu obranu na većim težinama je potrebno dobro se dogovoriti s timom i podijeliti uloge kako bi se čim bolje pripremili za valove neprijatelja. Nije svejedno tko skuplja creditse, gradi fortifikaciju i turrete, spota neprijatelje, itd. Svaka klasa ima svoje prednosti i mane, a ova raznolikost dodaje na važnosti timskom radu, a manje na skillu pojedinog igrača. Druga novost je da sami možemo odabrati lokaciju na kojoj ćemo se zbuksati jer se Fabricator (koji nam služi za izgradnju obrane) može prenositi. Ukupno je 50 valova, a svaki deseti je Boss val. Ako ga se uspješno prođe, svakim novim krugom neprijatelji dobiju poneki bonus poput većeg healtha, preciznosti, damagea, itd.
Marcus: Ahhh, shit!
Nakon što je prošla generacija konzola uspješno ubacila DLC sadržaj u gotovo svaku igru, iako ruku na srce u početku su to zaista bile ekspanzije, da bi na kraju plaćali razne skinove, mape pa i „prave“ završetke igre, ova generacija nam donosi mikrotranskacije. Očito nije dovoljno odvratno što moramo za dobar dio igara iskrcati cijenu još jedne igre kako bi dobili sve što nas pripada, sada možemo i platiti da ranije dođemo do nekih stvari do kojih se može doći grindanjem i gubljenjem sati i sati vremena. U Gears of Waru 4 tako možemo kupovati razne „packove“ s kojima ćemo otključavati skinove za oružja, kartice za razne bonuse koje koristimo u Versus ili Horde modu. Iskreno, ne vidim smisla u tome i tjera me na povraćanje. Nekada se znalo tko je kako otključao nekog lika ili skin i time se znao njegov skill i vrijeme provedeno uz igru, a danas ako imaš dovoljno love možeš u pol dana sve otključati ako potrošiš par stotina „novaca“ za to. U redu i dalje to nije pay to win, ali mi se tolika pohlepa gadi. Moram kritizirati prvenstveno Microsoft jer ovo postaje pravilo za njihove ekskluzive. Forza i Forza horizon serijal, a sada i Gearsi. U budućnosti možemo očekivati samo još gori tretman.
Zaključak
The Coalition je napravio odličan posao s četvrtim nastavkom Gears of Wara. Igra sadrži sve što čini klasične Gearse na koje smo navikli i koje volimo. Iako će trebati neko vrijeme da se naviknemo na nove likove te se bolje upoznamo s novim smjerom u kojem priča kreće, postavljeni temelji su vrlo dobri. Već sam napomenuo da mi nema do Delta squada, ali su novi likovi poprilični zanimljivi i usko povezani s veteranima iz prijašnjih igara. Gears of War i dalje briljira u multiplayeru, a i u razgovoru s prijateljima s Livea sam dobio dojam da je igra ispunila očekivanja. Horde 3.0 je super zabavan timski mod u kojem se mogu gubiti sati. Gears franšiza je odlično započela na Xbox One konzoli te s nestrpljenjem čekam sljedeći nastavak.
Leave a Comment