Igre koje svojim nastankom ulaze u domenu “nezavisnih” ilitiga indie igara, postale su jedan samozatajan biser u gaming industriji. Taj biser je sve jačeg sjaja, sve boljeg izgleda i, unatoč skromnim financijskim mogućnostima i nezavisnim marketingom, sve vrijedniji aspekt današnje ponude igara. Mali broj, kako hrvatskih, regionalnih, pa i međunarodnih komercijalnih stranica prati vjerodostojno ovu domenu igara. No, GoodGame ekipa, po još jedan put, odlučuje ukazati na jedan aspekt gaming kulture koji zaslužuje puno više pozornosti. U nadi da ćemo potaknuti vašu znatiželju, arhivirati velika gamerska dostignuća u ovom području, te potaknuti srodne sajtove na sličan odnos prema indie igrama predstavljamo vam prvi (no nikako zadnji) GG Indie Report
[gameinfo title=”Game Info” game_name=”Scary Girl” developers=”TikGames” publishers=”Square Enix” platforms=”XBLA, PSN, PC” genres=”Adventure Platformer” release_date=”Siječanj, 2012.”]
SCARY GIRL
Scary Girl je igra bazirana na priči i dječjoj slikovnici Nathana Jureviciusa, pobjednika 2009 Aurealis Awarda za najbolju ilustriranu priču, slikovnicu i roman. Scary Girl vas vodi u uzbudljivu avanturu smještenu u prekrasnom i bizarnom svijetu. Glavni protagonist priče, Scarygirl, je malena i napuštena djevojčica sa jednim „hobotnica-style“ krakom umjesto ruke, odjevena kao gusar. Kada ju je more izbacilo na obalu spasila ju je velika inteligentna hobotnica koja ju je udomila. Idilična priča, koja u jednom trenutku postaje još ljepša. Naime, malena počne sanjati veliku bradatu spodobnu osobu koja je muči u njenim noćnim morama. Kako bi se priča riješila, vi uskačete u igru te vodite malenu na putu prema Bad Townu kako bi otkrili misterij i pozadinu njenih snova, a usputno i počistili predivan svijet kojeg su počele trovati zle sile i razno crno raslinje.
Scarygirl nikako nije bespomoćno malo djevojče, naprotiv, ona je sve samo ne to. Uz krak koji joj viri iz rukava sposobna je potamaniti svakakve spodobe koje joj se nađu na putu, ali ipak će joj pri tome pomoći njeni vjerni prijatelji, već spomenuta gigantska hobotnica imena Blister te Bunniguru, mistični kung-fu zec.
Kratko rečeno, igra je prekrasna. Grafika, dizajn levela, cijela ideja koja striktno prati Nathanov uradak je blago rečeno izvanredna. Igra izgleda kao da ju je sam Tim Burton radio, tako da možete dobiti privid kako izgleda i funkcionira u pokretu, sa svim zanimljivim likovima u igri koji su u isto vrijeme i simpatični i morbidni, a sve je upakirano u dječju igru. Scarygirl je platformska igra izvedena u 2.5 dimenzije, ali način na koji je izvedena i napravljena, zapravo je puni 3D koji vas ograniči na gledanje po boku. Da se razbije linearnost od samog hodanja u desno, na putu će vam se nalaziti skretanja koja vam nude odabir kojim putem krenuti i često ćete se naći da idete i u lijevom smjeru, suprotnom od standardnog desnog. Ostalo što valja napomenuti oko mehanike, je i sam old-school sistem platformera gdje se svaki segment igre dijeli na manja tri levela nakon kojeg slijedi borba sa nekom bad ass bajom protiv kojih se nekad dobrano namučite.
Što se tiče gameplaya, Scary Girl je nabijena akcijom. Točnije rečeno, ovo je akcijski platformer, jer akcije i tamanjenja hordi nakaradno-simpatičnih neprijatelja zbilja ne nedostaje. Ne govorimo o standardnom smislu „skoči-na-neprijatelja“, nego punokrvnoj borbi sa više različitih udaraca, zahvata, bacanja svega oko sebe na koji još nadodamo i scary-mod, nekakva vrsta ragea u koju malena upadne, igra se izopači, pokaže svoju strašnu stranu, a onda slijedi horor i pravo razbacivanje neprijatelja. Ako u cijelu priču dodamo i combo udarce koje možete izvoditi kombiniranjem tipki za kretanje te lake i jače udarce dobivamo zbilja punokrvnu tabačinu koja od vas zahtjeva neko vrijeme na privikavanje i učenje. Kako napredujete kroz igru, skupljate raznorazne gemove koje svako malo kod trgovca možete zamijeniti za poboljšanja, nove combo udarce i nove nadogradnje za malenu Scarygirl koja na svoj krak dodaje razne kuke, šiljke, buzdovane i slično. Dosta da vas zadrži da igru odigrate do kraja.
Jedina stvar koja bi vas na početku mogla malo zasmetati jest problem s kontrolama ili pak odazivom istih. Na PC tastaturi zbilja dolazi do lomljenja prstiju da pohvatate sve te combo udarce, no kako postoji mogućnost remapiranja tipki, a također i podrška za gamepad na PC-u, ovo je zbilja malen problem, za razliku od spomenutog odaziva. Scary Girl djeluje kao da ima problem sa reakcijama, vi pritisnete tipku a malena skoči, ali uz lagani lag, te često ne znate koliko visoko možete skočiti ili pak gdje ćete doskočiti, što u početku stvara problem jer vas protivnici zbog toga lako ozljede. No, uz malo učenja i prakse, kao i u svakoj igri uostalom, ovakve stvari zanemarite. I da, spomenuti nedostatak widescreen podrške za PC može zvučati kao negativna stvar, a zbilja ne želimo umanjiti doživljaj kojeg donosi Scarygirl, tako da ovo uzmete samo kao napomenu.
Scary Girl je vizualno primamljiva i simpatična igra, ima odličan gameplay, a za sitne pare koje se može nabaviti bio bi grijeh ne probati je. GG
[gameinfo title=”Game Info” game_name=”Vessel” developers=”Strange Loop Games” publishers=”Zoo Games, indiePub Games” platforms=”PC” genres=”Logički Platformer” release_date=”1. Ožujak, 2012″]
VESSEL
Vessel je logička platformska igra bazirana na intenzivnom korištenju fizike fluida, a sve je lijepo zapakirano u prljavi steampunk stil. Igru je razvio Strange Loop Games, mladi i nezavisni developerski studio iz Seattlea, a za tu svrhu su stvorili i vlastiti fizički engine na kojem pokreće ovaj zanimljiv naslov. Developeri su i sami naglasili važnost enginea te njihov osobni cilj, razvijanje igara koje će koristiti moderni hardware u svrhu napredne gameplay mehanike, a ne samo grafičkog izgleda. Zvuči zanimljivo, a moramo priznati da i sam naslov pomalo odskače od dosadašnjih logičkih igara koje su bez pretjeranog uspjeha pokušale koristiti nekakav fizički engine.
Glavni protagonist Vessela je M. Arkwright, genijalac i izumitelj umjetnog radnika, automatona pod imenom Fluro. On je zapravo nekakav „robot“ sastavljen od tekućine, napravljen u svrhu bržeg i jeftinijeg obavljanja poslova nego što bi isti obavili ljudi. No osim što je gospodin Arkwright mnoge ljude u tvornici ostavio bez posla, napravio je i malo sranje, jer nije računao da će Fluro postati znatiželjan te svojim skakutanjem po kompleksu izazvati veliki kvar u mašineriji. Kako bi povratio funkcionalnost svojih naprava i tehnike, Arkwright kreće na put po svom kompleksu kako bi popravio pokvarene dijelove i uhvatio Fluroa koji mu u isto vrijeme i pomaže i odmaže na tom putu. Posao mu olakšava takozvani Seed, koji je zapravo aparat za pretvaranje tekućine u novog Fluroa, kojeg zatim koristi za rješavanje raznih logičkih zagonetki koje mu se nađu na putu, na način da usmjerava Fluroa gdje da ide i što da radi.
Što se tiče gameplaya, Vessel je, kao što smo već naglasili, puzzle-platformer žanr koji igrača uči i tjera da otkriva mehaniku kako napreduje kroz igru. Fokusiran je na intenzivnom korištenju tekućine u mnogim oblicima, od vode do lave. Igrač na svom putu kreira Fluroe koji, na mjestima do kojih igrač ne može doći, aktiviraju razne poluge, mehanizme, pomiču stvari i pale sklopke. Igrač također može koristiti M.Arkwrightov vodeni pištolj da šprica tekućinu na mjesta gdje je to potrebno ili gdje nešto treba aktivirati. Kako su Fluroi automatoni (strojevi na autopogon), imaju vlastite navike i sposobnosti. Neke privlači svijetlost, neke tama, a sve te karakteristike su ključne za prelazak zagonetki te ih igrač mora imati na umu kako bi znao usmjeriti Fluroe da rade u njegovu korist. Posebna čar u svemu jest ta da fizički engine zbilja funkcionira dobro u ovoj igri, te se zagonetke mogu rješavat na više načina, čime igrač ima vlastiti izbor i na vidjelo može doći njegova kreativnost. S druge strane, gubi se linearnost u igri, što je zapravo fantastično ako uzmemo u obzir da je igra platformerskog tipa, a znamo da se takve igre svedu na držanje tipke za kretanje u desno i pritiskanje tipke za skok tu i tamo.
Dizajn igre i samog svijeta u koji je smješten Vessel je naprosto fantastičan i vidi se da su se tvorci zaista potrudili i radili detalje sa ljubavlju. Posebno će se svidjeti ljubiteljima steampunk stila, na kojem je igra bazirana i sve je prepuno raznih ventila, cijevi i stvarnom svijetu nerealnih mašina i naprava, a odvija se u 2.5D okruženju, koje kao što već znamo izgleda fantastično u bilo kakvom platformeru. Govoreći o dizajnu i stilu igre, kratko ćemo napomenuti da je Art Director Vessela Milenko Tunjic, genijalan art dizajner iz Brisbanea koji vuče naše korijene. Sve u svemu, naslov je dovoljno zanimljiv i igriv, posebno za ljubitelje platformera i logičkih igara, a za sitnu cijenu koju se može nabaviti na Steamu ili direktno na stranici developera (DRM-free!), svakako preporučamo svima. Prava casual igra za ubiti malo vremena.
[gameinfo title=”Game Info” game_name=”Project Zomboid” developers=”The Indie Stone” publishers=”-” platforms=”Java” genres=”Open World, Survival horror” release_date=”zasad nepoznat”]
Project Zomboid
Project Zomboid je survival RPG, kojeg će definitivno cijeniti oni koji zombije vole mrcvariti palicama i raznim drugim oružjima. Riječ je o igri koja se trenutno nalazi u alpha fazi i na njoj radi The Indie Stone studio, a što se samog izlaska i kupovine igre tiče odlučili su se na minecraft stil prodaje igre. Igru je moguće kupiti već sada putem online servisa Desura, i to po cijeni od 5.99€ što je svakako mizerna cijena za ugrabiti ovakav naslov.
Igra se sastoji od 2 game modea, a to su Sandbox mode i Story mode. U Story modeu nalazite se u ulozi lika čija žena biva ranjena od zombija i trebate joj pomoći kako bi se izvukla i preživjela (nikakva prepametna niti posebno zanimljiva priča, kao i u svakom zombie survivoru). Igru započinjete u svojoj kući koju u nekoj mjeri možete poboljšavati, kako biste se oduprli valovima zombija . Što se tiče poboljšavanja kuće misli se na to da na prozore i vrata možete zakucati daske koje kasnije služe da bi zombiji teže doprli do vas. Prvih nekoliko questova su isključivo tutorialne prirode u kojem vam se objašnjavaju osnovne mehanike igranja, npr: uzmi dasku i čavle zakucaj ih na vrata i sve prozore, iz ormara uzmi majicu pa je obuci… U igri postoji i build mode koji za sada nema neku preveliku važnost, tj. možete si napraviti vrata oružja i neke vrste hrane, ali u daljnjem razvoju igre sigurno će biti više mogućnosti za craftanje. Glavni cilj igre je preživjeti što je dulje moguće bez da vas zombi ugrize ili ogrebe, ali možete umrijeti i od gladi, umora, straha ili ozljeda. Veći dio igre provest ćete tražeći hranu, lijekove i barikadirajući se u kuću kako ništa ne bi moglo doprijeti do vas.
Što se Sandbox modea tiče on je vrlo sličan Story modeu, osim što prije ulaska u igru vi odabirete željenog lika sa kojim planirate igrati. Likovi koji su ponuđeni su: građevinar, zaštitar, park ranger, vatrogasac i policajac. Svaki od tih likova ima određene perkove po kojima je poseban i imate perkove koje možete sami dodavati po vašoj želji. Ono što u tom trenutku odaberete to više tokom igranja s tim likom nije moguće mijenjati i uvelike vam utječe na tijek igre, stoga pazite koje perkove ćete uzeti da si olakšate igru, jer je cilj igre isti kao i u Story modeu: preživjeti što je dulje moguće.
Zombiji su poprilično jaki i dostojni neprijatelji koji čuju svaki vaš šum i pokret te idu tamo gdje su izvori svjetlosti, pa je poželjno da u kući u kojoj se utaborite povučete sve zastore koje imate (inače vam se crno piše kad vam zombiji počnu kucati po vratima).
Ovo je igra koja je definitivno vrijedna spomena i definitivno je vrijedi zaigrati. Za igru koja je trenutno u alpha verziji dobije se puno, a još mnogo toga je obećano od strane samih developera. Jedna od većih stvari koje su developeri najavili je sasvim novi, multiplayer mod.
Leave a Comment