Cateia Games su ponos i dika hrvatske scene developera igara. Jedni su od rijetkih timova u Hrvatskoj koji su se svojim avanturama i logičkim igrama probili na međunarodnoj sceni i, koji unatoč svim mogućim poteškoćama, i dalje uspijevaju provesti svoje ideje u konkretna dijela. Od mobile igara kao što je Frogs Vs. Storks, ingeniozna mozgalica koja je oduševila mnoge korisnike, do point ‘n’ click avanture Kaptain Brawe koja je uspješno vratila pravi ”feeling” tog ponekad poprilično umrtvljenog žanra. Gamerski mediji u Hrvatskoj su već davno ”nahrlili” na ovaj zanimljivi tim i postavljali im svakakva pitanja pa je tako došao red na pet minuta s GoodGameom i njihovim novinarima.
U ovom kratkom intervjuu, ekipa iz Cateia Gamesa podijelila je neke nove informacije o novoj igri koju nam spremaju te se osvrnula na položaj gaming developera u Hrvatskoj. Pobliže pregledajte naš razgovor dalje u tekstu.
Kako je počeo rad Cateia Gamesa?
Krešimir Špes: Cateia Games je počeo davno, u kasnim devedesetima, kao amaterski tim, dok je većina nas još bila u školi ili na faksu. S vremenom, kako smo stjecali iskustva i redali sve ozbiljnije projekte, završavali škole i fakseve, oformio se ozbiljan i iskusan tim pod nazivom Cateia Games. Od službenog osnivanja krajem 2003. godine naredali smo već popriličan broj naslova i svakom igrom nastojimo (i uspijevamo) podići razinu kvalitete.
Odakle ideja za Kaptain Brawea? Da budemo precizniji, mislimo na igru kao žanr, a i na kapetana kao lika.
Krešimir Špes: Igru je osmislio Petar Ivanček, koji je potpisan u naslovu igre. Ideja je nastala potaknuta nedostatkom hardcore point n’ click avantura. Nakon devedesetih se dogodio popriličan jaz i htjeli smo Kaptain Braweom podsjetiti ljude na dobra stara vremena, a ujedno i novijim igračima ponuditi dobar stari klasični gameplay upakiran u moderno ruho i time pristupačniji takvoj publici.
Koliko se mislite u budućim igrama osvrtati na hrvatsku povijest, kontekst i motive?
Krešimir Špes: Koliko god možemo. Hrvatska povijest ima mnogo zanimljivih priča koje su atraktivne strancima a daju se iskoristiti kao tema za igru. U skoro svaku igru ubacimo nešto “naše”. Npr., u “Tales from the Dragon Mountain: The Strix” se na dosta mjesta može pronaći glagoljica.
Što treba imati (koje preduvjete treba ispuniti) da imate vlastitu igru?
Krešimir Špes: Treba imati želju i volju da bi se išta napravilo. Kasnije, dosta toga ovisi o iskustvu, kontaktima, poznanstvima (mislimo na izdavače, naravno), financiranju, a ponešto i o čistoj sreći. Mi smo svoj uspjeh izgradili na entuzijazmu i dugogodišnjem predanom radu – pa čak i onda kada okolnosti nisu bile baš najbolje.
Kaptain Brawe
Kaptain Brawe: A Brawe New World je 2D point and click avantura domaćeg developera Cateia Games koja vas vraća u zlatno doba devedesetih i podsjeća na hitove kao što su Monkey Island, Sam & Max i Broken Sword. Osim sličnosti u žanru, Kaptain Brawe prate i značajke kao što su humor i zagonetke iz gore spomenutih serijala.
Radnja igre se odvija u svijetu 19. stoljeća u kojem su otkrićem parnog stroja i napretkom tehnologije omogućena putovanja galaksijom. Igru započinjete na svome svemirskom brodu presrečući S.O.S poziv. Nakon kratke i humoristične diskusije sa svojom posadom (robotom zvanim Rowboat i zastavnikom Kralekom) odlučite sletjeti na planet i otkriti o čemu se radi.
Ukoliko ste već igrali neku P’n’C avanturu onda znate o čemu je riječ. Klikanjem po ekranu postižete interakciju s predmetima, kao što je njihovo korištenje, podizanje, kombiniranje s ostalim predmetima, ljudima i slično. Zagonetke s u maštovite i humoristične, tako da će se i iskusniji igrači P’n’C avantura pomučiti. Shodno tome, prilikom pokretanja nove igre imate mogućnost odabira Casual tipa igre u kojem dobivate smjernice za zagonetke i Hardcore tipa igre u kojem nema baš nikakvih smjernica za zagonetke.
Grafika je šarolika, sa simpatičnim krajolicima, predmetima i likovima. Crtani stil grafike podsjeća na klasik Broken Sword, no nažalost isto ne mogu reći i za glasovnu stranu igre. Glasovna sinkronizacija bi uvelike pomogla ugođaju i humoru nekih sekvenci igre.
Zaključno, radi se o igri koju bi zaljubljenicima u Point ‘n’ Click avanture trebala biti obavezno štivo. Oni koji su manje upoznati sa žanrom trebali bi joj dati priliku s obzirom da je igra iz domaćeg developerskog studija i nije skupa.
Igra je dostupna za PC, Mac i iOS platformu. Također su dostupne demo verzije za iste platforme.
Više informacija na http://kaptainbrawe.cateia.com/
Koja je točno razlika između razvoja igre za mobitele, PC i konzole? Barem iz vaše perspektive.
Krešimir Špes: U našem kontekstu, vrlo mala, pošto uglavnom radimo avanture i strategije, no, ipak treba malo prilagoditi sučelje za touch upravljanje. “Portanje” igre na tablete je relativno lako. Na mobitele malo teže zbog malog prostora na ekranu, ali ništa strašno.
Za sve platforme koje podržavamo koristimo istu tehnologiju koju smo razvili in-house, napravljenu tako da se maksimalno olakša “portanje” na druge platforme, pa zbog toga nemamo nekih većih problema s time.
Crteži u Kaptain Braweu (ilustracije, vizualni izgled) je odlično napravljen. Tko stoji iza toga?
Krešimir Špes: Petar Ivanček. Petar je izuzetno talentirani artist (kao što vidite).
Kakva su vam iskustva s razvijanjem igara za Facebook?
Krešimir Špes: Zasad se nismo toga primali, osim u obliku integracije nativnih iOS i android aplikacija koje se povezuju s Facebookom. U skorijoj budućnosti nemamo u planu koristiti Facebook kao development platformu.
Prvenstveno nas zanima nova igra koju ste najavili, Lost Horizons: Black Rainbow. Koliko je ona zapravo produkt svega dobrog i lošeg u prijašnjim igrama? O čemu se radi u igri, koji je žanr? Slobodno se raspišite našim čitateljima o ovome. 🙂
Dejan Radić: Black Rainbow je nova avantura koja bi svjetlo dana trebala ugledati krajem ove godine. Sama priča smještena je u potpuno drugačijem ambijentu od naših dosadašnjih naslova. Naime, radnja igre odvija se u dubokoj prašumi, uz tok rijeke Amazone. U središtu priče nalazi se mlada pilotkinja Helen Wright, koja je, nakon što joj se avion srušio, suočena s teškom situacijom preživljavanja u divljini i gotovo nikakvom nadom za siguran povratak kući.
Ali, sve to je samo djelić onoga što je čeka…
U priču su upletene sile tame, drugi, daleki svjetovi, borba dobra i zla epskih proporcija! Intrigantni detalji, duboka priča, sjajna grafika i filmski ambijent osigurati će vam nekoliko sati kvalitetne zabave.
Koliko ste zadovoljni s prodajom vaših igara na hrvatskom tržištu?
Ivan Bralić: U Hrvatskoj smo imali tek nekoliko, da ih tako nazovem, izleta. Ponajprije mislim na suradnju s EPH (Jutarnji List). U suradnji s EPH objavili smo 4 igre, u potpunosti na hrvatskome jeziku. Prodaja je bila solidna. Ipak, treba imati na umu kako je Hrvatska izuzetno maleno tržište općenito, a posebno kada je riječ o softveru.
Koliko Hrvatska omogućuje ili otežava zapravo rad skupini ljudi kao što ste vi? Postoje li neke olakšice, mogućnosti javljanja na natječaje, dodatne financije i državni poticaji?
Krešimir Špes: Hrvatska kao država ne pomaže niti odmaže u našem poslu. Na primjer, u jednoj Kanadi ili Australiji država daje timovima nepovratna sredstva kako bi razvili igru, zaposlili ljude i time izgradili perspektivan biznis koji će vraćati investiciju državi kroz poreze. U Hrvatskoj nema sluha za to (vidjet ćemo hoće li ga ikada uopće biti). Za svoj uspjeh smo u potpunosti sami zaslužni i ponosni smo na to!
Jedina realna prednost Hrvatske, odnosno bilo koje zemlje istočne Europe, jest što su troškovi života i razvoja manji nego na zapadu, pa je lakše konkurirati. S druge strane, troškovi u Hrvatskoj su opet već nego u mnogim drugim zemljama (Rusija, Ukrajina, Rumunjska, Indija), tako da – dođemo opet nekako u sredinu.
U nadi za boljim sutra u kojem će biti još više ovakvih ekipa iz Hrvatske, oprostili smo se sa Cateia Games timom. Uz razne prijašnje projekte, mobilni hit Frogs vs Storks te Kaptain Brawea, Krešimir i ekipa nam spremaju nova iznenađenja i projekte. Njih ćemo, također, respektabilno popratiti na GG-u. Do tada..
Leave a Comment