Početkom 2000tih godina, kad su forumi, chat sobe i blogovi bili na svom vrhuncu, mnogi su dolazili i na ideje kao što su stvaranje i izrada svojih web stranica. U moru takvih samo su rijetke i najbolje uspjele zadržati svoj “štih” i oduprijeti se duhu vremena. Jedna od takvih stranica je produkt samo jednog čovjeka, jednostavnog fana velike igre, koji je bez velikih planova i želja davne 200o.godine pokrenuo jedan takav sajt. GTPlanet je namijenjen fanovima i igračima popularnog trkaćeg serijala Gran Turismo, koji i danas ima sve više i više poklonika. Sukladno tome, ovakva jedna stranica je lijepo i popularno odredište za veliki broj fanova čija posjećenost ne opada. Popričali smo s Jordanom Greerom, vlasnikom navedene stranice, koji nam je u ugodnom razgovoru otkrio puno o samoj stranici, sve boljke i prednosti serijala, te o utjecajima njegove stranice koja je imala na igrače i posjetitelje.
Odakle ideja za pokretanje GTPlaneta?
Sve je počelo davne 2000. godine. Bio sam mlad i tek sam počeo shvaćati računala i internet i, kako to biva sa mnogima, poželio sam i sam napraviti svoju web stranicu. O bilo čemu. Koristeći web-hosting uslugu MSN Communities napravio sam brz i jednostavan sajt o mojoj najdražoj igri svih vremena, Gran Turismo 2. Na moje veliko iznenađenje, nekoliko ljudi je navratilo te se na kraju se spontano stvorila mala, ali kvalitetna, gaming zajednica koju je povezivala ljubav prema navedenoj igri.
Kada si počeo raditi na samoj stranici?
Nakon godinu dana od pokretanja stranice na spomenutom MSN Communityu odlučio sam lansirati „pravi“ sajt i tako se izrodio GTPlanet. Sve je na kraju bilo lakše jer su se poznati i neki novi ljudi prebacili na GTPlanet, ali u počektu je bilo teško raditi održavanje, hosting i sve ostalo oko takvog sajta. A ostalo je povijest! Više detalja i fotografija o ranim danima GTPlaneta može se vidjeti na postu koji slavi 10. godišnjicu sajta.
GTPlanet je najveća online zajednica GT fanova. Koliko si sretan i zadovoljan zbog te činjenice i u kojem pogledu si najviše ponosan na svoju stranicu?
Biti vlasnik najposjećenijeg i najboljeg sajta te vrste je sreća i zadovoljstvo samo po sebi. No, najviše sam ponosan na način kako su se mnogi ljudi inače različitih interesa ovdje spojili i sprijateljili. Stvorena su prava prijateljstva, a pomoglo je sve to i promociji same igre. Stvarno je super primiti email od nekoga sa drugog kraja svijeta koji vam priča da je vaša stranica pozitivno utjecala na njegov život i na gamersko iskustvo.
Je li teško držati sajt svježim što se tiče novih vijesti i updatea?
Budući da je tema uska, ponekad zna biti dosta teško. No, s druge strane, kad krene nova GT igra ili neki update ili DLC tada zna biti teško sve pohvatati i staviti na sajt.
U onom periodu kad je GT serijal “u modi” veliki je izazov osporiti glasine koje izlaze na raznim sajtovima. Želim da ljudi znaju da na GT Planetu uvijek mogu naći točne informacije, no to često zahtjeva puno rada i istraživanja.
Imate li kakva oblik komunikacije na sajtu sa Polyphony Digitalom koji stoje iza GT serijala? Ili možda sa Kazunoriem Yamauchiem osobno?
Komunikacija i nije baš snažna kako možda neki ljudi misle. Komuniciram sa Yamauchi-sanom i imam neke kontakte unutar tvrtke, no ne šaljem im feedback u svezi pojedine GT igre niti im postavljam pitanja. Na našem forumu mogu naći puno komentara, želja i prijedloga u svezi serijala pa mogu sami vidjeti. Ako žele neku posebnu vijest o serijalu na našem sajtu, onda se moramo dogovoriti oko toga detaljnije, nije baš da ćemo stavljati bilošto što nam pošalju.
Poštujem njihove granice, a i oni moje. GTPlanet teži tome da bude nezavisan izvor raznih resursa za franšizu, i mislim da je važno zadržati tu nezavisnost zbog dobrobiti sajta.
Vratimo se još dalje u prošlost. Kakvi su ti bili prvi dojmovi pri igranju Gran Turisma?
Bili su stvarno jako dobri! Iako sam u mlađim danima igrao dosta igara nikad se nisam smatrao gamerom. Akcijske avanture, arkadne utrke, RPGovi i slični žanrovi nikad nisu na duže vrijeme zadržale moj interes. Kada sam prvi put vidio Gran Turismo, igru koja je samu sebe shvatila ozbiljno i tretirala je svoje predmete na realističan način, automatski sam bio zainteresiran za nju.
Koji ti je Gran Turismo naslov najviše prirastao srcu, i zašto?
Gran Turismo 2, bez ikakve sumnje. Ta igra me inspirirala da napravim GTPlanet i to je igra koju sam najduže igrao u cijelom serijalu. Njezina dubina je bila zapanjujuća i upoznala me sa automobilskim svijetom do te mjere koju nisam mogao prije ni pojmiti. Slušajući pjesmu Cradigansa „My Favorite Game“ uvijek se vratim u to vrijeme i jedno od omiljenih mi razdoblja života.
S kojim si autom u igri provodio najviše vremena iza volana?
Žuta Toyota Altezza. Nešto je bilo jednostavno u tom automobilu što mi se svidjelo, a toliko sam ga nadogradio da sam došao najdalje što sam mogao sa tim autom u igri. Danas je moj najdraži automobil E92 BMW M3, u „petici“, naravno.
S obzirom na to da je peti nastavak Gran Turisma dočekan pozitivno i negativno od strane mnogih igrača i igračica, kakva su tvoj stajališta oko njega? „Jupi“ ili „auč, fuj“?
Sigurno „jupi!“. GT5 je nevjerojatno tehnološko postignuće jer je uveo je mnogo zanimljivih novih stvari u serijal. Proveo sam puno vremena zabavljajući se u novom nastavku, a veliki broj updatea i novog sadržaja je samo dodatan plus.
No, razumijem zašto neki nisu zadovoljni igrom i neki od razloga svakako drže vodu. Polyphony Digital je imao neke čudne odluke što se tiče dizajna, kao što su ograničen broj A-Spec evenata, sistem napredovanja i uključenje standardnih automobila ( ne smetaju mi standardni automobili i shvaćam njihova ograničenja, no ponekad se stvarno doimaju arhaično i nedosljedno s obzirom da je cijela igra dosta „ispolirana“).
Dvije najveće greške koje su Polyphony Digital i Sony napravili sa GT-om su GT5:Prologue i Gran Turismo PSP. Ne mogu se oteti dojmu da je zbog izdavanja ta dva naslova toliko prolongiran izlazak petice. To dodatno čekanje je konstruiralo i luda očekivanja zajednice koja su bila često nerazumna i na kraju nisu ispunjena.
Da zaključim, predizdanje GT5 je odavalo dojam da vidimo samo male dijelove nekog masivnog i ogromnog iskustva koje nas tek čeka. Kada su ljudi shvatili da je konačna verzija imala puno manje iznenađenja i promjena razočaranje je bilo neminovno. Da je Gran Turismo 5 izašao godinu ili dvije ranije, mislim da bi oduševljenje bilo puno veće, a fanovi manje razočarani.
Budući da smo mi većinom iz Hrvatske, možeš li nam nešto reći o tome koliki broj GT fanova iz Hrvatske postoji na tvom sajtu?
Ne znam koliko je ljudi iz Hrvatske registrirano, no sajt je očito popularan i tamo jer ima oko 8000 jedinstvenih posjeta svakog mjeseca.
Misliš li da GT serijal ide u pravom smjeru i što očekuješ od Gran Turisma 6?
Mislim da GT serijal ide u pravom smjeru, u većini aspekata. Mislim da Sony i Polyphony Digital trebaju ozbiljno uzeti u obzir sav feedback koji su dobili od igrača petog djela i točnije saznati što fanovi očekuju od novog nastavka. Zajednica koja podržava serijal je ogromna i nadam se da će iskoristiti to na što bolji način – nebi je granica.
Volio bih da Gran Turismo 6 bude launch naslov za PlayStation 4. Mislim da će nova generacija hadrdwarea pružiti dovoljno prostora na kojem će Kazunori oslikati svoje novo remek djelo i dopustiti svom timu da provedu što više vremena u upotpunjavanju samog sadržaja igre i dizajna, a da se u isto vrijeme ne opterećuju tehničkim detaljima. Ne mogu dočekati nastavke i sve što nam budućnost sprema. No, vjerujem da će ta budućnost biti blistava za Gran Turismo fanove!
Leave a Comment